Tämmöinen työpäivä tänään:
Tämmöinen työpäivä tänään:
Aamulla 8.00 aloitin korjaamaan Peugeot 306:a, jossa viat:
Keskuslukko ei toimi, sähkölasit ei toimi, peilien säädöt ei toimi, etukaiuttimista ei kuulu mitään.
Vian paikallistamiseen ei mennyt montaa minuuttia; johtoja poikki etuovien välistä, ja monta ja molemmin puolin...
Kummankin etuoven saranapuolella on 17 johdon nippu, jossa kuvassa näkyvä kerrettävä liitin.
Kuvan osa on korista tulevan johtonipun päässä, ja se kierretään kiinni ovessa kiinni olevaan pistokkeeseen.
Johdot olivat poikki noin niinkuin kuvasta näkyy - olen kaivellut johtoja puukolla esille tuon möykyn sisältä - ne on valettu tuon sisään "iäksipäivää".
Johtoja on mm. kolme punaista, kaksi keltaista, kaksi violettia jne... ja niissä numerointi erottamassa toisistaan.
Noista kuvassa näkyvistä pätkistä joistain sattuu näkymään numeroita, joistain ei.
Ajattelin, että näkeehän ne värit ja numeroinnit oven sisästä, ja purin toisen oviverhoilun ...
Nyt päästään asiaan:
Nuo 17 johtoa vaihtavat väriä ja numerointia pistokkeen kohdalla, eli oven sisässä on eriväriset johdot.
> ei onnistu kohtuudella korvata pistokkeita "hyppyjohdoilla" kuten ensin ajattelin.
No, siitäpä soittamaan merkkiliikkeeseen; löytyy korjaussarjat.
(kuulemma tuo pistoke jossa puoli metriä johtoja perässä)
Pomo lähtee hakemaan niitä, ja minä avaan johtosarjaa ovenkarmin sisältä valmistautuen tinaamaan johtosarjat kiinni.
Johtosarjat tulevat; kummassakin 23 johtoa, joiden väreistä yksikään ei täsmää kumpaankaan oveen tai korin johtosarjaan.
> tiileri ottaa paperia, vastusmittarin, kynän ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja
Kello 16.05 Peugeot on niiltä osin kunnossa ja koossa, onnistui ensiyrittämällä.
Tarinan opetus: On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
Keskuslukko ei toimi, sähkölasit ei toimi, peilien säädöt ei toimi, etukaiuttimista ei kuulu mitään.
Vian paikallistamiseen ei mennyt montaa minuuttia; johtoja poikki etuovien välistä, ja monta ja molemmin puolin...
Kummankin etuoven saranapuolella on 17 johdon nippu, jossa kuvassa näkyvä kerrettävä liitin.
Kuvan osa on korista tulevan johtonipun päässä, ja se kierretään kiinni ovessa kiinni olevaan pistokkeeseen.
Johdot olivat poikki noin niinkuin kuvasta näkyy - olen kaivellut johtoja puukolla esille tuon möykyn sisältä - ne on valettu tuon sisään "iäksipäivää".
Johtoja on mm. kolme punaista, kaksi keltaista, kaksi violettia jne... ja niissä numerointi erottamassa toisistaan.
Noista kuvassa näkyvistä pätkistä joistain sattuu näkymään numeroita, joistain ei.
Ajattelin, että näkeehän ne värit ja numeroinnit oven sisästä, ja purin toisen oviverhoilun ...
Nyt päästään asiaan:
Nuo 17 johtoa vaihtavat väriä ja numerointia pistokkeen kohdalla, eli oven sisässä on eriväriset johdot.
> ei onnistu kohtuudella korvata pistokkeita "hyppyjohdoilla" kuten ensin ajattelin.
No, siitäpä soittamaan merkkiliikkeeseen; löytyy korjaussarjat.
(kuulemma tuo pistoke jossa puoli metriä johtoja perässä)
Pomo lähtee hakemaan niitä, ja minä avaan johtosarjaa ovenkarmin sisältä valmistautuen tinaamaan johtosarjat kiinni.
Johtosarjat tulevat; kummassakin 23 johtoa, joiden väreistä yksikään ei täsmää kumpaankaan oveen tai korin johtosarjaan.
> tiileri ottaa paperia, vastusmittarin, kynän ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja
Kello 16.05 Peugeot on niiltä osin kunnossa ja koossa, onnistui ensiyrittämällä.
Tarinan opetus: On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
wiimax.fi
Tuliskos tuosta 538 euroa, jos oikein naputtelin.dealer kirjoitti:Puolitoistatuhatta markkaa ?
7,5 x 52 € = jottain ja sitte 2 kpl korjaussarjoja á 74 euroa...
Laskeppa uuestaan ?
Elämä jne.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vae että semmosta...
Henkilökohtaisesti olisin kyllä jo itse tehnyt tuollaiseen autoon Tällaisen patentin. Toki ammattimiehen täytyy ottaa oma/firman imago huomioon, joten tuollainen viritys ei liene suotava.
Miten tuollainen johtonippu muuten voi katketa kerralla? Tai siis lienevät katkenneet nuo johdot vähän kerrassaan, eikös huoltoon kannattaisi ottaa heti yhteyttä. Joku ovipelti ehkä hiertänyt
Henkilökohtaisesti olisin kyllä jo itse tehnyt tuollaiseen autoon Tällaisen patentin. Toki ammattimiehen täytyy ottaa oma/firman imago huomioon, joten tuollainen viritys ei liene suotava.
Miten tuollainen johtonippu muuten voi katketa kerralla? Tai siis lienevät katkenneet nuo johdot vähän kerrassaan, eikös huoltoon kannattaisi ottaa heti yhteyttä. Joku ovipelti ehkä hiertänyt
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Re: Tämmöinen työpäivä tänään:
Renaulteissa on harrastettu samaa hommaa, violetteja, pinkkejä, valkoisia, vihreitä johtoja jotka vaihtaa liittimessä lähes aina väriä ja monia saman värisiä.. tulee niin ooppeleita ikävä..dealer kirjoitti:
Nuo 17 johtoa vaihtavat väriä ja numerointia pistokkeen kohdalla, eli oven sisässä on eriväriset johdot.
> ei onnistu kohtuudella korvata pistokkeita "hyppyjohdoilla" kuten ensin ajattelin.
Johtosarjat tulevat; kummassakin 23 johtoa, joiden väreistä yksikään ei täsmää kumpaankaan oveen tai korin johtosarjaan.
> tiileri ottaa paperia, vastusmittarin, kynän ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja mittaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja tinaa ja
Tarinan opetus: On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
Tyypillinen vika 306:ssa. Isäukolla on moinen liikutin. Tuo johtosarja on vaihdettu jo... hmm en tiedäkään montako kertaa. Tällä hetkellä oven toiminnot on kunnossa, penkinlämmittimet sitä vastoin eivät (hajosivat melkein uutena, korjattu ainakin 3 kertaa). Enää isä ei jaksa niitä korjauttaa vaan lämmittimenä toimii irtomallinen tupakinsytyttimestä voimansa saava härpätin.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Tämmöinen työpäivä tänään:
R.Lintosen seinään ilmaantunut illan hämyssä "Kaikki merkit - paitsi Peugeot"-kyltti..dealer kirjoitti: Tarinan opetus: On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
Paitsi että tuo taisi tarkoittaa auton omistamista Autokorjaamon kannalta unelmamerkki Ai niin, mersuhan se korjaamon unelma olikin
Mitänää oikeen höpäjät??Tarinan opetus: On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
Joo ei siinä mitään, vika on tiedossa ja sitä osaa ootella.(vielä ei oireita)
Samantapaista vikkaa ollut myös "konsernin" tuotteissa. Paras oli 13tkm ajettu transporter, josta ovijohtosarja palasina. Uus maksaa reilu 200 ekee ja on helppo vaihtaa. Myös Passateissa samaa vaivaa takaovissa.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
"Nyrkkipajat" käsittääkseni pyörivät 40e/h nurkilla.Wike kirjoitti:Normaali taksa mitä nyrkkipajat käyttää ainakin pk-seudulla on 60eur tunti ja jos asiakas jää katsomaan työntekoa niin hinta nousee vielä tuosta.
Ainakin ne, joissa olen asioinut plus hintoja tiedustellut.
Hinta tosin kohta nousee, jos jotain erikoisosaamista löytyy.
Veho on sitten täysin oma lukunsa
Kyllä tuo 52€ on ihan perushinta. Eipä löydy täältäkään ketään, joka sen alle tekee. Sen kyllä mielellään maksaa, jos työlle löytyy osaava tekijä.
Esimerkiksi Kajaanin No-Pan autosta en yhtä ainoaa kertaa lukuun ottamatta ole saanut asiantuntevaa huoltoa, ja hinta on 72€/h. Laturin vaihto, pakoputkiston vaihto sekä pakokaasutesti ovat osoittautuneet lähes ylivoimaisiksi 87-vuosimallin toyotaan. Hintaa on tullut. Kesti laturin vaihtokin 4h, joka tuolla taksalla alkaa hirvittää.
Esimerkiksi Kajaanin No-Pan autosta en yhtä ainoaa kertaa lukuun ottamatta ole saanut asiantuntevaa huoltoa, ja hinta on 72€/h. Laturin vaihto, pakoputkiston vaihto sekä pakokaasutesti ovat osoittautuneet lähes ylivoimaisiksi 87-vuosimallin toyotaan. Hintaa on tullut. Kesti laturin vaihtokin 4h, joka tuolla taksalla alkaa hirvittää.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tulipa mieleen vielä eräs sattumus. Chrysler Voyagerin liukuoviin viedään sähköt semmoisen muovisen ketjun sisällä. Ketju on juuri mukavasti hollilla kun astuu auton sisään niin että laittaa jalkansa varsinaisen lattian ja kynnyksen väliseen koloon. Snap crackle pop ketju on palasina kun siihen pakkasella potkaisee...
Pari kuvaa:
Ehjänä kliks
Ei-enää-niin-ehjänä kliks
Pari kuvaa:
Ehjänä kliks
Ei-enää-niin-ehjänä kliks
I drive an Opel. What's your excuse?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Re: Tämmöinen työpäivä tänään:
Meillä kun vanhin seppä kyllästyy ruuvaamaan MB:tä aina välillä,esim. manailee jonkin CDI:n hehkujen kanssa, niin lupaan ottaa hänelle seuraavaksi yhden Peugeotin ja Rellun työn alle heti kun vaan on mahdollista ...Kommenttina on yleensä seuraavaadealer kirjoitti: Tarinan opetus. On sellaisia automerkkejä joista pitää malttaa pysyä erossa.
Älä perhana ota Ei tää nyt niin paha homma ole
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kiva päivä töissä tänään
Pääsin nyhtämään eräältä Meseläiseltä kaikki liikenevät rahat ja joutui raukka hakeen vielä pikavekselinkin pankista .......noo ei vaiteskaan kaikkia rahoja viety...eikä sen laskun loppusummakaan niin iso ollut.
Taas tuli yksi forumilainen ihan Live Alive tutuksi
Pääsin nyhtämään eräältä Meseläiseltä kaikki liikenevät rahat ja joutui raukka hakeen vielä pikavekselinkin pankista .......noo ei vaiteskaan kaikkia rahoja viety...eikä sen laskun loppusummakaan niin iso ollut.
Taas tuli yksi forumilainen ihan Live Alive tutuksi
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei mahda olla Koskisella ovet avoinna lauantaina? Voisi yhdeltä meseläiseltä nyhtää rahat takapöntön vaihdosta, kun olemma tulossa sinne sukuloimaan. Voisihan tuonkin itsekin tehdä, mutta ryömiminen maassa tähän aikaan vuodesta ei vaan jaksa niin innostaa Eri asia oli vaihtaa lämppärin moottoria, kun oli ensin antanut motin käydä puoli tuntia; hohkasi mukavasti lämmintä lähes koko tarvittavan ajan