
Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Eikö ne jo kohta anna sinulle omaa leimasinta sieltä konttorilta. Luulisi niiden jo sinut tuntevan.dealer kirjoitti:Kohta loppuu tämä rahan syytäminen katastuskonttoreille josei vastapalaveluksen mukana lakkaa tulemasta joka kerta unettomia öitä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vuokraisännällä on tuomonen susuki, vuosimallia 85 tai 86. Muuten täysin toimiva peli mutta edelliseen katsastukseen (noin 3 vuotta sitten) autoon on tehty uudet helmapellit ja hitsailtukki hieman sieltä täältä ja nyt on ensi keväällä edessä lattian teko ja varmaan muutenkin hieman isohko katsastusremontti. Hitsauksesta jo sovittiinkin että tehdään sille kunnon teline ensin ja sitten mie sen hitsailen pikkuhiljaa. Varmaan saa hieman heristellä jarrujakin ja ehkä myös jotain muuta pientä voi jo olla edessä, onhan autolla sentään ajettukki jo kymmeniä tuhansia kilometrejä. Molemmat renkaatkin on vielä alkuperäiset, akku on kerran vaihdettu ko alkuperäinen oli hieman kehno laatuinen ko petti jo 16 vuoden palvelun jälkeen. Itse hoidin yhden muuton tuon susukin kanssa muutama vuosi sitten, oli kärryn kanssa oikein oiva ajettava ja ko mulla oli varasto semmosella paikalla että normaali henkilöauto olisi varmasti jääny kiinni mutaan/liejuun mutta sukisuki hoiti homman nätisti. Ja on muuten helppo peruuttaa ison kärryn ja pikkususukin kanssa... Autohan on lähes jatkuvassa käytössä, naapuri käy sillä muutaman kerran vuodessa mettässä. Ensi kesänä sillä pääsee taas yleisillekki teille huristelemaan...
Kaikin puolin luotettavan tuntuinen auto se on kumminkin tosin montaa sataa kilometriä siihen ei ole vuosittain tullut...
Kaikin puolin luotettavan tuntuinen auto se on kumminkin tosin montaa sataa kilometriä siihen ei ole vuosittain tullut...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Jos jostain syystä otteessa teksti muuttuu , niin kannattaa käydä konttorilla keskustelemassa ( rakentavassa) asiasta , sillä eivät muuttaa niitä! Saavutettuja etuja ei voi......dealer kirjoitti:Uuteen otteeseen on kuulemma päivittyneet auton valmistajan sallimat suurimmat perävaunupainot, siitä huolimatta vetää saa entisen otteen mukaan.Entisesä otteesa on jarrullisen paino 1740 kg ja jarruton 750, uuesa otteesa on jarrullisen paino 750 kg ja jarruton 350 kg.

big jopo
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Joskus ajelin tuommosella suikkelilla kymmenkunta kilometriä pajalle. Rakkineesta oli takaa toisen puolen U-pultit ja keskinaula poikki
vaihtoi vekkulisti perä edellä kaistaa, jos löysäsi vedon.
Työkavereilla oli hieman ratikaalimpi vehe kun oli SOA, 1,3 mylly ja 31-10,5r15 rupulikummit ja liuta muita virityksiä (otteessa pari riviä tyhjää lisätiedoissa). Se on suikka hyvä peli maastossa kun ei paina liikaa ja uppoa, plus että mahtuu pienistä rakosista ja voi näin monesti kiertää pahimmat löllököt.


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Suzuki on ollut joka syksy metsästysajossa, kilometrejä ei tule kuin tuhat vuoteen jos sitäkään.
Taas olisi aika katsastaa, tiedä häntä jos jättäisi kesään kun ei tätä ennen syksyä 2011 tarvitse tiellä käyttää.
Tuli huvikseen vilkuiltua Motonetistä mitä osia vanhukseen vielä saa ja täytyy sanoa että eipä hinnat päätä huimaa, muutama esimerkki:

Taas olisi aika katsastaa, tiedä häntä jos jättäisi kesään kun ei tätä ennen syksyä 2011 tarvitse tiellä käyttää.
Tuli huvikseen vilkuiltua Motonetistä mitä osia vanhukseen vielä saa ja täytyy sanoa että eipä hinnat päätä huimaa, muutama esimerkki:
jne ... eipä noita just nyt mitään tarvi mutta kuitenkinJakohihna 6,90 €
Virranjakajan kansi 4,90 €
Pyörijä 2,35 €
Katkojan kärjet 2,90 €
Kannentiiviste 13,90 €
Jarruvalokytkin 3,50 €
H4-Umpio 7"-pyöreä 11,50 €
Kardaanin ristinivel 13,90 €
Kytkinlevy 29,94 €
Laturi 59,50 €
Startti 49,90 €

dealer kirjoitti:Suzuki on ollut joka syksy metsästysajossa, kilometrejä ei tule kuin tuhat vuoteen jos sitäkään.
Taas olisi aika katsastaa, tiedä häntä jos jättäisi kesään kun ei tätä ennen syksyä 2011 tarvitse tiellä käyttää.
Tuli huvikseen vilkuiltua Motonetistä mitä osia vanhukseen vielä saa ja täytyy sanoa että eipä hinnat päätä huimaa, muutama esimerkki:
jne ... eipä noita just nyt mitään tarvi mutta kuitenkinJakohihna 6,90 €
Virranjakajan kansi 4,90 €
Pyörijä 2,35 €
Katkojan kärjet 2,90 €
Kannentiiviste 13,90 €
Jarruvalokytkin 3,50 €
H4-Umpio 7"-pyöreä 11,50 €
Kardaanin ristinivel 13,90 €
Kytkinlevy 29,94 €
Laturi 59,50 €
Startti 49,90 €
Juuri yllä mainittujen varaosien hintojen takia ja Dealerin erinomaisten kokemusten perusteella tein ennen joulua investointi päätöksen ja ostin Susukin SJ 413:n. Siinä yhdistyy myös minun kapinani yhteiskunnan käyttömaksu riistoon ja väheneviin syrjäisten teiden kunnossapito rahoitukseen!!!!!!...



No kun alkaavat periä vanhemmista autoista painon mukaan käyttömaksua niin taitaapa se Suskassa pienentyä muutaman kympin. Ja pääsee talvella kulkemaan vaikka olis jäänyt tiet auraamatta säästöihin vedoten. Ja sit vielä Suskassa on ihan erilainen vauhdin hurma; esim. 60km/h vauhti tuntuu kuin ajais normiautolla 120 km/h, joten ei riistokapitalistivaltiostalinistit saa edes ylinopeus sakkotuloja Suskalla ajosta !!!!

No ehkä ne Suskan hankkimis motiivit ovat kuiteskin ihan toiset. Kun ihminen on keski iässä, niin sitä alkaa hakea elämällään jotakin.....toiset ostaa ison moottoripyörän millä huristella kesät. jotkut hankkii vieraan naisen jonka kanssa saa huristella talvet....ja toiset hankkii Suskan jolla saa huristella sit kesät talvet !!!
Ja ihan rehellisesti hankin Suskan ihan leikkikaluksi

Ja tähän aikaan vuodessa noilla autoilla on ostajan markkinat niin saa rauhassa vertailla kohteita ja keskustella hinnasta.
Niin ja se Suska on SJ413 vm-87. Avomalli, johon edellinen omistaja oli laittanut pidemmän Suskan lasikuitu katon.(Siisti !) Ja tietenkin Soa, 31x10.5-15 kumit, taka lukko, vinssi keulassa, panssarit, ohjaustehostin ym ym.
Ja vaikka en missään tapauksessa ole huomion kipeä henkilö, niin kyllä tuolla yhtä korkealla kuin pitkällä ohvi Suskalla saa juttu kaveria tankilla käydessä

Tämä nyt meni vähä OT:ksi ja vähän romaanin puolelle, mut suotakoon se anteeksi näin Joulun kunniaksi.
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Enpä ole vielä leimannut.Taas olisi aika katsastaa, tiedä häntä jos jättäisi kesään kun ei tätä ennen syksyä 2011 tarvitse tiellä käyttää.
Eilen laitoin piiiitkästä aikaa käyntiin kun piti siirtää, tai yritin mutta akku oli tyhjä.
Kytkin tuntui oudolta, piti miettiä että onko se nestetoiminen ja ilmaa jossain.
Akun latauksen jälkeen kokeilemaan käyntiin ja kytkinpoljin "RAKS" pohjaan ja sinne jäi

Tutkimukset selvittivät että polkimen puoleisen pään kiinnitys booriakseliin petti eli panta poikki.
Hieman hitsausta ja nyt taas toimii.
Että osasikin hajota oikeassa paikassa, keskellä kesää kotipihassa eikä syksyn vesisateessa tiettömällä kohtaa

Jospa joskus tähän tyyliin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyK ... 14CFFBCDC4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyK ... 14CFFBCDC4[/youtube]
Tänään virta riitti massaamaan paikatut kohdat.
Akussa ei virta riittänyt, -06 käyttöönotettu mistä lie autosta ottamani patteri ei enää jaksa pyörittää.
Siispä jostain muualta pelastettu -09 käyttöönotettu akku paikalleen
Otin xenonit pois jos tosiaan veis katsastukseen ... kattohärdelliä en kyllä jaksa purkaa irti, valittakoon jos valittaa valopatterista
Toinen etuparkki ei pelannut ennen kuin pyöräytin sitä.
Pakoputkesta paikkasin suurimmat reiät.
Lupia olisi tälle syksylle aluksi 4+4.
Akussa ei virta riittänyt, -06 käyttöönotettu mistä lie autosta ottamani patteri ei enää jaksa pyörittää.
Siispä jostain muualta pelastettu -09 käyttöönotettu akku paikalleen

Otin xenonit pois jos tosiaan veis katsastukseen ... kattohärdelliä en kyllä jaksa purkaa irti, valittakoon jos valittaa valopatterista

Toinen etuparkki ei pelannut ennen kuin pyöräytin sitä.
Pakoputkesta paikkasin suurimmat reiät.
Lupia olisi tälle syksylle aluksi 4+4.
Siinäpä on mitä nätimpi suikkeli lavalla
Käytinpä tänään susukin katsastuksella, ei ollut huomauttamista.
Valot toimi ja jarrut vallan tasaiset teholtaan eikä nivelissä sanomista.
Pakokaasuista CO noin 2,8 ja HC 170, happikin pysytteli alle neljässä vaikka putki hieman vuotaa vielä.
Haapaveden katsastusaseman montun yli sopi juuri ja juuri renkaiden raapimatta ja ajosiltanostimellekin riitti leveys.
Nivelten tarkasteluyritys ravistimella tuotti vain ääntä muttei liikettä; jos renkaan ajaisi liikkuvan lavan päälle toisen puolen rengas menisi ohi sillasta
Nyt on ajoaikaa maaliskuulle. Ens kesänä taas, tai neljän kuukauden päästä jos siltä tuntuu.
Oli taas kerran tielle lähtiessä sellainen tunne että ei uskalla viittäkymppiä kovempaa ajaa.
Syksyn mittaan pieneen sanoisiko epävarmuuteen tottuu niin että kiireen sattuessa ("Sarvipää se oli, piikkejä ei ehtiny laskia montako ! Äijönnevalle suunta, äkkiä linijalle etteen !!") satanen ei tunnu missään pienemmälläkään tiellä.


Käytinpä tänään susukin katsastuksella, ei ollut huomauttamista.
Valot toimi ja jarrut vallan tasaiset teholtaan eikä nivelissä sanomista.
Pakokaasuista CO noin 2,8 ja HC 170, happikin pysytteli alle neljässä vaikka putki hieman vuotaa vielä.
Haapaveden katsastusaseman montun yli sopi juuri ja juuri renkaiden raapimatta ja ajosiltanostimellekin riitti leveys.
Nivelten tarkasteluyritys ravistimella tuotti vain ääntä muttei liikettä; jos renkaan ajaisi liikkuvan lavan päälle toisen puolen rengas menisi ohi sillasta

Nyt on ajoaikaa maaliskuulle. Ens kesänä taas, tai neljän kuukauden päästä jos siltä tuntuu.
Oli taas kerran tielle lähtiessä sellainen tunne että ei uskalla viittäkymppiä kovempaa ajaa.
Syksyn mittaan pieneen sanoisiko epävarmuuteen tottuu niin että kiireen sattuessa ("Sarvipää se oli, piikkejä ei ehtiny laskia montako ! Äijönnevalle suunta, äkkiä linijalle etteen !!") satanen ei tunnu missään pienemmälläkään tiellä.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2636
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2636
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Niin... Hyvinkö sinne suitsaan mahtuu sisään isompi setä. Riittääkö penkisä säätö iliman vippaskonstija
vaikka mitäpä se mulle oikiasti kuuluupi. Mutta kiinnostaa kyllä ihan aidosti
Mahtuuko kivääri sisään pitkittäin vai poikittain 



LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Neljän kuukauden päästä, eli tänäänTiileri 4.8.2011 kirjoitti:Käytinpä tänään susukin katsastuksella, ei ollut huomauttamista.
Valot toimi ja jarrut vallan tasaiset teholtaan eikä nivelissä sanomista.
Pakokaasuista CO noin 2,8 ja HC 170, happikin pysytteli alle neljässä vaikka putki hieman vuotaa vielä.
.........
Nyt on ajoaikaa maaliskuulle. Ens kesänä taas, tai neljän kuukauden päästä jos siltä tuntuu.

En ehtinyt halliin katsomaan kun vaihdoin muutaman sanan hirvijahdista toisen katsastusmiehen kanssa, tällä kertaa happiarvo pakokaasuissa oli ollut 4,8 eli vuoto pakoputkessa on suurenemaan päin

Tankattu 13,5 litraa / tripissä 110 km.
Siinäpä syksyn ajot

Ei se mitään. Voisi ottaa pois tieliikenteestä, toisaalta eipä kulut paljon paina.
Ajoaikaa on siis 2013 maaliskuun lopulle.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Myin tänään kesä-123:n pois. Ostaja tuli pihaan ja marssi 123:n ohi suoraan Suzukia ihmettelemään, katsoin että kappas kun pikkumaasturi noin kiinnostaa.
Sanoi sitten että heidän entinen auto, itse ollut pikkupoikana tämän kyydillä.
Isänsä oli sanonut että vikalisepa onko vielä Suzuki pihassa, oli muistanut noin 8 vuoden takaa nimestäni että minulle myi maasturin
Hyvä on muisti tottavie. Hain auton silloin Pihtiputaalta ja sen yhden kerran tavattiin.
Kohtapa se olisi taas jahtiauton aika siirtyä viikonloppujen käyttöautoksi.
Taidan kuitenkin ajella jahtireissuja Can-Amilla kunnes hirvijahti alkaa.
Sanoi sitten että heidän entinen auto, itse ollut pikkupoikana tämän kyydillä.
Isänsä oli sanonut että vikalisepa onko vielä Suzuki pihassa, oli muistanut noin 8 vuoden takaa nimestäni että minulle myi maasturin

Kohtapa se olisi taas jahtiauton aika siirtyä viikonloppujen käyttöautoksi.
Taidan kuitenkin ajella jahtireissuja Can-Amilla kunnes hirvijahti alkaa.
Talven "ajot" 14 kilometriä ja 4,6 litraa, olisko hieman paikallaan käyttöä ... eikä ole tielle saanut mennäkään.Tankattu 13,5 litraa / tripissä 110 km.
Siinäpä syksyn ajot Shocked mönkijällä jahtipaikoille siirtyminen on vähentänyt Suzukin käyttöä entisestään.
Ei se mitään. Voisi ottaa pois tieliikenteestä, toisaalta eipä kulut paljon paina.
Otin tänään Suzukin liikennekäyttöön.
Harmikseni jouduin maksamaan Trafille 4 euroa omasta pussistani vaikka auto on minun. Muitakin rahareikiä ois

Seuraavalla kerralla saa metsästysseura maksaa, minä en joka hirvijahdin vuoksi enää omia rahojani haaskaa

Ja asiaan. Hyvinhän tuo pelasi 20 km koeajolenkin, tosin renkaat täristivät enemmän kuin ennen. Ellei vapina lopu joutunee nuo painottamaan, paineet tarkastinkin jo .... 2009 ? No kuitenkin.
Öljyt on vaihdettu 2 vuotta sitten. Kilometrejä ei ole tullut tuhatta, eiköhän nuo mene vielä vuoden.
Aamulla jahtiin

Tänään töistä tullessa pilkahti mieleen että on torstai ja Savarin Katsastus kuuteen saakka illalla auki ja Suzukin voisi leimata.Tiileri 1.12.2011 kirjoitti:Neljän kuukauden päästä, eli tänäänTiileri 4.8.2011 kirjoitti:Käytinpä tänään susukin katsastuksella, ei ollut huomauttamista.
Valot toimi ja jarrut vallan tasaiset teholtaan eikä nivelissä sanomista.
Pakokaasuista CO noin 2,8 ja HC 170, happikin pysytteli alle neljässä vaikka putki hieman vuotaa vielä.
.........
Nyt on ajoaikaa maaliskuulle. Ens kesänä taas, tai neljän kuukauden päästä jos siltä tuntuu.![]()
En ehtinyt halliin katsomaan kun vaihdoin muutaman sanan hirvijahdista toisen katsastusmiehen kanssa, tällä kertaa happiarvo pakokaasuissa oli ollut 4,8 eli vuoto pakoputkessa on suurenemaan päin
Tankattu 13,5 litraa / tripissä 110 km.
Siinäpä syksyn ajotmönkijällä jahtipaikoille siirtyminen on vähentänyt Suzukin käyttöä entisestään.
Ei se mitään. Voisi ottaa pois tieliikenteestä, toisaalta eipä kulut paljon paina.
Ajoaikaa on siis 2013 maaliskuun lopulle.
Siispä kaivoin hieman enintä kinosta sen takaa, höräytin käyntiin ja soittelin konttorille että täältä tullaan.
Soitella piti koska koppi on tietysti liikennekäytöstä poistettuna.
Oli muuten viime vuoteen tullut 116 km eli ajot on lisääntymään päin

Kaikki oli kunnossa, eipähän mikään kilometreistä pääse kulumaan mutta mudassa / liejussa / vedessä rypeminen voisi aiheuttaa rumpujarruille ongelmia. Vaan ei, hyvät oli.
Ajellaan taas syksyllä

