Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: Nokka-pokkaa - kuka tahtoo pataan?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Väitän kirkkain silmin, että nokat ovat kunnossa, tai ainakaan niissä ei ole mitään käsin koskeeltavaa kulumaa. Naarmua löytyy, mutta ei mitään monttua keskeltä akselin eroottisinta osaa, nokkaa. :idea: Sanokaapas te viisaat miten on? Korostan edelleenkin, että vaikeneminen tarkoittaa hiljaista hyväksyntää selkäsaunalle. :evil:
No tässä työn lomassa lounasrisottoa imeskellessä tullaan vain yhteen päätelmään: rikki mikä rikki. Naarmu riittää pilaamaan osien kanssakäymisen, monttua ei tarvita.

Mietipä naarmua meisselin nokassa - onko se yhtään vähemmän kivulias köykkiessä kuin monttukaan. Kumpikin on olemassa oleva avohaava hermopintaan, syvyys ei enää ratkaise siinä vaiheessa kun kyse on kuitenkin lubrikoidusta pintakontaktista.

En ehtinyt lukea muita vastauksia kunnolla, mutta äkkiseltää LD:n teoria naarmun voitelun pintajännitystä rikkovasta vaikutuksesta tuntuu järkeenkäyvältä.

Haenko kinkun vai pillimehun? :shock: :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Mun mielestä nokat R-koneistukselle, tai GT- motorsille.
Joku niitä joensuussakin teki muttei jaksa muistaa. Olisko ollut Joensuun moottorikoneistamo.

Mutta siis varmaan hinta/laatusuhteeltaan ois paras vaihtoehto hiottaa nuo nokat.

Mitään en mistään tiiä, mutta mielikuva on että nuo kasin nokat maksaa rahaa, jos vertaa esim. 603:n nokkaan.

Mutta oikeestaa, kannet pöydälle...
Täys venttiili remontti ja vaikkapa ne hiotut nokat (jos ei uusia halvalla saa).

Meinaan sitä, että samalla vaivalla sen kunnolleen tekee kun on alkanut tekemään.
Yleensä myös kunnolleen tehty remontti on halvempi, mitä "halvalla" tehty remontti.
Jos tekee "halvalla", niin pitää tehdä 2 remonttia. Ensin se "halpa" ja sitten se "kunnollinen".

Näin halvasta tulikin kallis... Ja kallis onkin halvempi... Kunnollinen on siis halvempi jne :lol:
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”