R 2 4
1 3 5

Niin-niin. Mee pihalle kattoon.Kaapo kirjoitti:Kyllä ainoa oikea ja kunnollinen vaihdekaavio 5-pykäläisessä on
R 2 4
1 3 5
Taisit juuri keksiä aidon Suomimersun ja muiden mersujen olennaisen eroavaisuudenLuokyio kirjoitti:Tilanne on se, että näissä tehopeleissä pakki löytyy ykkösen vierestä. Syy on yksinkertainen. Voimaa on niin käsittämättömästi, että peräytysvaihde ei pysyisi päällä kakkosen tai nelosen vieressä. Nyt pakki löytyy jo valmiiksi oikeasta paikasta, ja se pysyy päällä vaikka painaisi toisenkin sentin kaasua. En tosin tiedä kuinka hurjasti se silloin ampuisi liikkeelle, sentti on riittänyt tähän asti niskojennyrjäyttämiseen. Toista se on noissa ylimäärämännillä varustetuissa painavissa laiskimuksissa. Niissä sen pakin voi sulloa ihan minne sattuu Muhammedin katse osoittamaan kootessa.
Niin myös tuttavani 190D:ssa. Mielenkiintoinen piirre on myös autossa oleva puinen (vaihde-)kepinnuppi, joka estää kaavion lunttauksenkin.Roisto kirjoitti:Allekirjoittaneen
1 3 5
2 4 R
-mallissa pakkilukko toimii kepistä painamalla.Ensin vähän kummastutti mutta nyt siihen on tottunut.