Tiedän tapahtuneen, että säännöllisesti merkkiliikkeessä huollatettuun muutaman vuoden ikäiseen autoon päätti sitten omistaja vaihtaa kerran itse ölpät.
Merkkiliike oli kait sitten käyttänyt imuvaihtajaa hyvinkin ahkerasti, koska hirvittävällä momentilla kiinni ollut proppu irrotti auetessaan kierteet koko matkalta alumiinisesta öljypohjasta.
Joka toinen kerta tulee itse vaihdettua propun kautta, joka toinen kerta tikunreiän kautta. Käytössä on sellainen käsipumppumallinen imuvaihtaja, vastaava kuin se Bilteman/IKH:n "parempi".
Öljynvaihtokin voi olla työlästä
Pari kertaa on itselläkin tuo propun pää mennyt huonoksi kun huonolla avaimella pitänyt yrittää aukaista. Hitsaushommiin ei ole ikinä tarvinnut alkaa vaan homma on hoitunut sellaisella erikoisavaimella. Vaikka propun pää on ollut ihan pyöreä on se silti sillä auennut, ei puhettakaan millään muulla Ja kyseessä on sellainen ostosteeveen tapainen ihme lenkkihässäkkä avain. Ei kuitenkaan ostosteeveestä ostettu vaan saatu ilmaiseksi jotain työkalukauppiaalta, yllättävän pätevä avain
Miun hitsaustaidoilla auton alla ei voi liikoja vaatia,tuntui helpommalta saaha tuommosella leikkimikillä avain kiinni,olivat muuten viime öljynvaihossa vetäneet tiukkaan ropun .Mika.T kirjoitti:No eikö olis ollu helpompi hitsata proppuun vaikka 12mm mutteri? (19mm kanta)
Ruokatunnilla hain motonetista uuven ,2,50 €.Jos tuolla seuraavaat 18 vuotta
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----