Mistäs sitä tietää toimiiko ne vai ei?Roisto kirjoitti:Terve,
Jos kotterossa on lisävarusteena asennettu turvatyyny, niin pitääkö sen toimia katsastuksessa? Kyseessä siis vuoden 1994 124, jossa ilmeisesti ei ole ollut niita vakiovarusteena (vai onko – ainakin ne oli lisävarustelistalle rastittu).
Auto on kyllä katsastettu viime kuussa ja leima on paperissa.
t.
Risto
Yleinen katsastus topic
Re: Turvatyyny ja katsastus
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Re: Turvatyyny ja katsastus
Roisto kirjoitti:Terve,
Jos kotterossa on lisävarusteena asennettu turvatyyny, niin pitääkö sen toimia katsastuksessa? Kyseessä siis vuoden 1994 124, jossa ilmeisesti ei ole ollut niita vakiovarusteena (vai onko – ainakin ne oli lisävarustelistalle rastittu).
Auto on kyllä katsastettu viime kuussa ja leima on paperissa.
t.
Risto
Milläpä ne niitä testaa? -92 mallin autoa katsastettu useasti alkuperäisillä tyynyillä eikä kukaan ole nurissut vaikka b-pilarissa on tarra että tyynyt vaihdettava 12-2002.
Ameriikan tuliaiseen kävin hakemassa kilvet ja paperit, dodge aspenin valot joutu vaihtamaan keulalle kun paikallaan olleissa sealed beameissa ei ollunna parkkeja. Parkit kun ei saa olla keltaisessa vilkussa kuulemma, noo siinä samalla sitten museokilvitettiin tietysti joutessaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Re: Turvatyyny ja katsastus
Öö. Merkkivalosta. Se ei pala. Tarkoitus on kuitenkin käyttää mittaristo irti ja katsoa, onko siellä polttimoa ollenkaan vai pelkästään vanha k*rvähtänyt.Boss kirjoitti:Mistäs sitä tietää toimiiko ne vai ei?
Vai katsooko ne enää katsastuksessa noita merkkivaloja (ABS, SRS, JNE)?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: Turvatyyny ja katsastus
Sit voi olla ongelmia, ekana kävisin polttimot läpi ja jos ei vieläkään pala niin kädet ristissä toivosin ettei katsastuksessa kukaan huomaa puuttuvaa merkkivaloa?Roisto kirjoitti:Öö. Merkkivalosta. Se ei pala. Tarkoitus on kuitenkin käyttää mittaristo irti ja katsoa, onko siellä polttimoa ollenkaan vai pelkästään vanha k*rvähtänyt.Boss kirjoitti:Mistäs sitä tietää toimiiko ne vai ei?
Vai katsooko ne enää katsastuksessa noita merkkivaloja (ABS, SRS, JNE)?
t.
Risto
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Re: Turvatyyny ja katsastus
Boss kirjoitti:Mistäs sitä tietää toimiiko ne vai ei?Roisto kirjoitti:Terve,
Jos kotterossa on lisävarusteena asennettu turvatyyny, niin pitääkö sen toimia katsastuksessa? Kyseessä siis vuoden 1994 124, jossa ilmeisesti ei ole ollut niita vakiovarusteena (vai onko – ainakin ne oli lisävarustelistalle rastittu).
Auto on kyllä katsastettu viime kuussa ja leima on paperissa.
t.
Risto
Niinpä niin, ainut kotidiagnoosi on tosiaan vain se airbag valo (vai oliko srs...ei muista tältä istumalta) eli jos se palaa, bägi ei ehkä toimi. Jos ei pala, ehkä se sitten toimii Kysyin joskus konttorilta noista tyynyjen "parasta ennen" päiväyksistä ovipielessä, jotka monessa 90luvun autoissa jo mennyt yli, tai on just "erääntymässä", niin vastasi että milläs hitolla me niitä testataan, antaa mennä vaan
Mutta tuohon roiston ongelmaan-> Minä kyllä kehtaan väittää että -94 mersussa on airbag ollut vakiona kaikissa, eikös ne mainostanut jo 90luvun alussa että kaikissa mersuissa on airbag vakiona
Mutta jättämällä vuosimalli huomiotta, vastaan että jos airbag on lisävaruste, sen voi poistaa (tehdä toimintakyvyttömäksi), mutta toimintavalmiudessa ollessaan sen täytyy myös toimia
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Re: Turvatyyny ja katsastus
Voihan se tieten olla, että siitä ei ole mitään tarvinnut maksaa (vakiovaruste) mutta se on tehtaan oganisatoorisista tms. syistä mainittu kantakortilla.piippu kirjoitti:Mutta tuohon roiston ongelmaan-> Minä kyllä kehtaan väittää että -94 mersussa on airbag ollut vakiona kaikissa, eikös ne mainostanut jo 90luvun alussa että kaikissa mersuissa on airbag vakiona
No, viikonlopun jälkeen ollaan viisaampia ja toivottavasti helpottuneempia.
EDIT: Jep. Ainakin w124-club.de sanoo, että olivat vakiona -92 lähtien:
t.w124-club.de kirjoitti:Zum serienmäßigen Lieferumfang gehörten ab Oktober 1992 Airbag, Zentralverriegelung sowie elektrisch verstellbare Außenspiegel links und rechts.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Hylky tuli tänään sitten taas... Menikin jo perivuotta heittämällä läpi No tämä johtunee osittain siitä että mursun huolto on jäänyt nyt tuon muksun syntymän jälkeen vähän retuperälle....
Viat olivat:
-akku ei kunnolla kiinnitetty.
Jaahas no alkusyksystä taisin sen vaihtaa. Ehkä sitten tuli otettua tuota asennusjuomaa sen verta etten muistanut kiinnittää
-seisontajarrut eivät pidä. 1,0 ja 0,8.
Kaveri kun oli minun bestmanina kesällä niin ajoi meidät kirkkoon ~7km seisontajarrut päällä, enkä muistanut nyt enään tuota joten jäi tarkistamatta. Takajarrut kun olen kauttaaltaan kuitenkin uusinut kaksi vuotta sitten.
-Öljyä vuotaa kuulemma niin että koo alusta märkä.
No ihmettelinkin että minne se öljy häviää kun ei pakokaasukaan öljyltä haise. Ei sitä kuitenkaan kulu kuin kuin pari desiä/ 10 tkm... Kampiakselinstefa on vähän tiputellut mutta en mitenkää voi uskoa että se tuotakaan falskaisi noin paljoa. Tuota koko alustaan roiskumista edesauttaa tietenkin se ettei tuossa ole mitään pohjamuoveja...
Mitäs muita "vakio" vuotopaikkoja tuolla olisi? Pitää vaan sitten pyyhkiä pohja ja kone kunnolla ennen uusintanäyttöä että näyttää puhtaalta.
Viat olivat:
-akku ei kunnolla kiinnitetty.
Jaahas no alkusyksystä taisin sen vaihtaa. Ehkä sitten tuli otettua tuota asennusjuomaa sen verta etten muistanut kiinnittää
-seisontajarrut eivät pidä. 1,0 ja 0,8.
Kaveri kun oli minun bestmanina kesällä niin ajoi meidät kirkkoon ~7km seisontajarrut päällä, enkä muistanut nyt enään tuota joten jäi tarkistamatta. Takajarrut kun olen kauttaaltaan kuitenkin uusinut kaksi vuotta sitten.
-Öljyä vuotaa kuulemma niin että koo alusta märkä.
No ihmettelinkin että minne se öljy häviää kun ei pakokaasukaan öljyltä haise. Ei sitä kuitenkaan kulu kuin kuin pari desiä/ 10 tkm... Kampiakselinstefa on vähän tiputellut mutta en mitenkää voi uskoa että se tuotakaan falskaisi noin paljoa. Tuota koko alustaan roiskumista edesauttaa tietenkin se ettei tuossa ole mitään pohjamuoveja...
Mitäs muita "vakio" vuotopaikkoja tuolla olisi? Pitää vaan sitten pyyhkiä pohja ja kone kunnolla ennen uusintanäyttöä että näyttää puhtaalta.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Re: Turvatyyny ja katsastus
Juu. Polttimohan sieltä oli kärvähtänyt. Nyt pelaa SRS-valo palttiarallaa niinkuin pitääkin. Joskus jarruttaessa tahi kiihdyttäessä voi valo kyllä hetkuseksi syttyä.Roisto kirjoitti:No, viikonlopun jälkeen ollaan viisaampia ja toivottavasti helpottuneempia.
Samalla vaihdoin palaneen jarrupalavalon. Tuokin tuikkii aina silloin tällöin – riippuu myös ratin asennosta. Pitänee tarkastaa johdotukset, notta ovatko murtuneet jostakin. Vasemman vilkun merkkivalo on nyt mykkä. Olisi pitänyt vaihtaa kaikki (en minä kyllä muista, että olisi jäänyt poiskaan). Pitänee korjata, kunhan otan mittariston seuraavan kerran irti – ulkolämpömittarin asennusta varten.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No näin muisteli mieskin ennen kun vei konttorille, mutta silti kiristi vielä seisontajarrun että pysyy mäessä... eikä menny läpiSampo N. kirjoitti:Eikös ero ole saanut tähän asti olla aika huima? Mullakin oli joskus toinen puoli aika löysällä ja toinen piti jotenkuten (auto liikkui alamäkeen jos oli pelkällä käsijarrulla!) ja silti kelpasi konttuurilla.Wike kirjoitti: -seisontajarrut eivät pidä. 1,0 ja 0,8.
sit se näytti eka tämmöiseltä sit tämmöseltä
ja sit se rupes kiristelemään KUNNOLLA niitä jarruja ja jupisi toisesta suupielestä et "katotaan niin kohta se pysyy vaikka seinällä"
ja mulla oli hauskaa
että onko käytäntö muuttunu vai onko tässäkin taas konttorikohtaisia ja katastusukkokohtaisia eroja....
Painon mukaan, toisen puolen olis pitäny olla siellä 2 hujakoilla niin sitte saa olla se 70% eroa toiseen, eli kunhan toinen pitelee.VIcTOria kirjoitti:No näin muisteli mieskin ennen kun vei konttorille, mutta silti kiristi vielä seisontajarrun että pysyy mäessä... eikä menny läpiSampo N. kirjoitti:Eikös ero ole saanut tähän asti olla aika huima? Mullakin oli joskus toinen puoli aika löysällä ja toinen piti jotenkuten (auto liikkui alamäkeen jos oli pelkällä käsijarrulla!) ja silti kelpasi konttuurilla.Wike kirjoitti: -seisontajarrut eivät pidä. 1,0 ja 0,8.
sit se näytti eka tämmöiseltä sit tämmöseltä
ja sit se rupes kiristelemään KUNNOLLA niitä jarruja ja jupisi toisesta suupielestä et "katotaan niin kohta se pysyy vaikka seinällä"
ja mulla oli hauskaa
että onko käytäntö muuttunu vai onko tässäkin taas konttorikohtaisia ja katastusukkokohtaisia eroja....
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No sen on täytyny sitten jäädä alle ja
kyllähän seki ottaa pattiin jos jää alle just vähän...
eli ukko ois pääsy helpomalla jos ei ois luottanu vaan perstuntumaan,
että kun pyssyy mäessä se on siinä
Mulle on vaan jääny noista katsastus jutuista vähän hmm... sanoisko hampaankoloon
kun miehen kohdalle sattuu välillä jos jonkinmoista ihme tyyppiä ja kun joukossa on silti niitä asiallisiakin kavereita...
kyllähän seki ottaa pattiin jos jää alle just vähän...
eli ukko ois pääsy helpomalla jos ei ois luottanu vaan perstuntumaan,
että kun pyssyy mäessä se on siinä
Mulle on vaan jääny noista katsastus jutuista vähän hmm... sanoisko hampaankoloon
kun miehen kohdalle sattuu välillä jos jonkinmoista ihme tyyppiä ja kun joukossa on silti niitä asiallisiakin kavereita...
Jep eli olisi pitänyt edes toisen olla yli 2 jotta olis riittäny. Inssi koitti tosissaan polkea poljinta ja pahoitteli ettei saanut pitämään. Todella hyvää palvelua ollaan saatu tuolla Lohjalla! Paitsi se yksi äijä aikanaan joka koitti saada pystärin pissapoikaa toimimaan viiksestä vaikka siinä se oli polkimella. Se oli uusinta tarkastuksessa ja siitä oli ensimmäisellä kerralla tullut huomautus kun olin unohtanut täyttää säiliön. No tarkastuksessa sitten kokeili vääntää ja kääntää sitä viikseä. Kun mitään ei tapahtunut niin tokaisi vahingoniloisena heti että eihän tässä edes pissapoika toimi. No avasin sitten oven ja sanoin että eikai jos ei sitä osaa käyttää ja näytin polkimen. Äijä ei sen jälkeen puhunut sanaakaan vaan pisti vastahakoisesti leiman paperiin.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Juu, ootas....mulla oli niin että oli muuten nuo samat lukemat kuin oli mainittu, toinen puoli 0,8 ja toinen siinä yhen paikkeilla.Wike kirjoitti:Jep eli olisi pitänyt edes toisen olla yli 2 jotta olis riittäny. Inssi koitti tosissaan polkea poljinta ja pahoitteli ettei saanut pitämään. Todella hyvää palvelua ollaan saatu tuolla Lohjalla! Paitsi se yksi äijä aikanaan joka koitti saada pystärin pissapoikaa toimimaan viiksestä vaikka siinä se oli polkimella. Se oli uusinta tarkastuksessa ja siitä oli ensimmäisellä kerralla tullut huomautus kun olin unohtanut täyttää säiliön. No tarkastuksessa sitten kokeili vääntää ja kääntää sitä viikseä. Kun mitään ei tapahtunut niin tokaisi vahingoniloisena heti että eihän tässä edes pissapoika toimi. No avasin sitten oven ja sanoin että eikai jos ei sitä osaa käyttää ja näytin polkimen. Äijä ei sen jälkeen puhunut sanaakaan vaan pisti vastahakoisesti leiman paperiin.
Oli säätö paskana ja laittelin kuntoon ja olin kiristelevinäni kengät niin no tämä puolisuus oli vaihtunu päinvastoin, toisella puolella oli jotain 1, jotain ja toisella 2 mutta kun heitto sai olla 70% niin se kelpasi ettei nyt enää uudelleen tarvinnu mennä näyttämään. Epähuomiossa siis jäi toinen puolisko heikommaksi, varmaan pyörittelin viimesellä kerralla ratasta väärään suuntaan ja suoraan katsastamaan kun hyvin piti.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Noo tätä edellisellä kerralla kun hylky tuli, niin olin ilmeisesti unohtanut säätää toisenpuolen kokonaan kun olin juuri vaihtanut uudet sisuskalut kummallekkin puolelle.dry kirjoitti:Tuttu juttuBoss kirjoitti:Epähuomiossa siis jäi toinen puolisko heikommaksi, varmaan pyörittelin viimesellä kerralla ratasta väärään suuntaan ja suoraan katsastamaan kun hyvin piti.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Oho, nyt Joensuussa katsastus maksaa enää 19 euroa + pakokaasut Halvaksi menee, ennenkuin on ilimasta...
Ja tuli stten itsekin korjattua katsastuksessa saadut huomautukset eli nyt on lisävalot telineessä ja polttimot on vaihdettu oranssia näyttäviksi.
Ja tuli stten itsekin korjattua katsastuksessa saadut huomautukset eli nyt on lisävalot telineessä ja polttimot on vaihdettu oranssia näyttäviksi.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Kävin aamusella katastamassa isäukon 200D:n, ensin otin pakokaasutestin ja säätelin käsijarrua + vaihtelin moottoriöljyt.
Katastuspäiväksi valitsin tietämättäni päivän jona koko Pohjois-Pohjanmaalla on vain kaksi katsastusmiestä töissä.
No, puolentoista tunnin jonotuksen jälkeen tiesin sen minkä muutenkin jo tiesin: Mersu on kunnossa.
Katastuspäiväksi valitsin tietämättäni päivän jona koko Pohjois-Pohjanmaalla on vain kaksi katsastusmiestä töissä.
No, puolentoista tunnin jonotuksen jälkeen tiesin sen minkä muutenkin jo tiesin: Mersu on kunnossa.
Eilen hain taas vuodeksi leimaa -84:seen. Tulin aika hyvin juttuun katsurin kanssa. Ainoa vika oli vasen väljä yläpallo, eli koko ylätukivarsi meni uusiksi. Sovittiin inssin kanssa että käyn porukoiden kotona (1km päässä) vaihtamassa sen. Varaosaliikkeen kautta (35€ köyhdyin siellä) kotiin ja konttorille takaisin. Säästinpä jälkitarkastusmaksun (20€)
Heh.. heh.. autolla ikää 24v, mittarissa 634tkm ja helppo leima irtosi.
Heh.. heh.. autolla ikää 24v, mittarissa 634tkm ja helppo leima irtosi.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tulipa mielelle tuosta airbagin valosta. Olipa kerran eräässä liikkeessä myynnisä tuonti Audi, jossa paloi airbagin valo. Rekisteröintikatsastukseen polttimo tietenkin irroiteltiin, mutta noheva inssi huomasi konstit, valonhan tulee syttyä hetkeksi kun virrat kytkee. Seuraavaksi käyttöön otettiin ovelampi kikka: Airbagin valolta katkaistiin mittariston piirilevystä virransaanti ja uusi virta vedettiin ABS:n valolta hyppykarvalla! Sehän voi vaikka maksaa jos joutuu korjaamolle viemään jonkun airbagin takia... Samalla huomasivat että mittaristo oli valmiiksi vaihdettu vähemmän ajettuun. (Josta syystä vikakin tietysti saattaa olla johtunut.)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Noniin nyt tuolla saa sitten taas huristella vuoden verran.
Kiristin seisontajarrun, suuntasin valot uudestaan, kiinnitin akun ja vaihdoin kampiakselin stefan. Hanttarin puolen valon olin tosin säätänyt vähän liian korkealle, mutta muuten kelpasi.
Tuosta airbagin valosta vielä... Yksi tuttu osti ahvenanmaalta jenkeistä tuodun Nissanin jonkun vähän harvinaisemman mallin jokunen vuosi sitten. No nyt viime katsastuksessa inssi oli huomannut ettei bagivalo syttynyt kun virrat laitettiiin päälle -> hylsy. No sitä tutkittiin sitten ja huomattiin että lamppu oli nyppästy pois ja että koko airbagi puuttui ratista No sinnekkin viritettiin sitten jonkunlainen ryöstö jotta saatiin valo välkkymään niin että kaikki näytti päällisin puolin hyvältä -> leima tuli.
Kiristin seisontajarrun, suuntasin valot uudestaan, kiinnitin akun ja vaihdoin kampiakselin stefan. Hanttarin puolen valon olin tosin säätänyt vähän liian korkealle, mutta muuten kelpasi.
Tuosta airbagin valosta vielä... Yksi tuttu osti ahvenanmaalta jenkeistä tuodun Nissanin jonkun vähän harvinaisemman mallin jokunen vuosi sitten. No nyt viime katsastuksessa inssi oli huomannut ettei bagivalo syttynyt kun virrat laitettiiin päälle -> hylsy. No sitä tutkittiin sitten ja huomattiin että lamppu oli nyppästy pois ja että koko airbagi puuttui ratista No sinnekkin viritettiin sitten jonkunlainen ryöstö jotta saatiin valo välkkymään niin että kaikki näytti päällisin puolin hyvältä -> leima tuli.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Aamulla 7.55 konttorille,olin ensimmäinen asiakas .
Pikkumersua käytin,edellinen kerta huhtikuu 2006 ,viimeyönä vaihoin äänimerkin, toisen rekisterikilven valon ja kiersin syöttöä kuusi kierrosta kiinnipäin.
Ja huomautuksitta läpi.
Pakokaasuarvo vähän korkea,1,97,tosin mynäpumppu 7mm. elementeillä ja vapari .
Pikkumersua käytin,edellinen kerta huhtikuu 2006 ,viimeyönä vaihoin äänimerkin, toisen rekisterikilven valon ja kiersin syöttöä kuusi kierrosta kiinnipäin.
Ja huomautuksitta läpi.
Pakokaasuarvo vähän korkea,1,97,tosin mynäpumppu 7mm. elementeillä ja vapari .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Käytin korollaa konttorilla, tulos:
-pikku reikä helmassa
-vänkärinpuoleinen ajovalo sojottaa liika ylös
-jarruvalopoltin kärähtäny
ja sitte ne eniten töitä teettävät:
-lisävalot pois keulalta (ei hyväksyntää)
-vanteiden/renkaiden vaihto (ei muutoskatsastettu ja muutenkaan tuolla rengas/vanne yhistelmällä ei saakkaa katsastettua)
Ois voinu kattua ehkä vähä tarkemmin sen vanteen leveyden....
-pikku reikä helmassa
-vänkärinpuoleinen ajovalo sojottaa liika ylös
-jarruvalopoltin kärähtäny
ja sitte ne eniten töitä teettävät:
-lisävalot pois keulalta (ei hyväksyntää)
-vanteiden/renkaiden vaihto (ei muutoskatsastettu ja muutenkaan tuolla rengas/vanne yhistelmällä ei saakkaa katsastettua)
Ois voinu kattua ehkä vähä tarkemmin sen vanteen leveyden....
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Se seisontajarrun kokonaisvoima tarvii olla yli 20% auton omamassasta. Eli se ois sitte niin että jos auton omamassa on 1500kiloa niin seisontajarrut pitää yhteensä summaten nousta ainakin 3kN:iin dynamometrillä...ja heikompi pitäis olla vähintään 50% toisen pyörän arvosta...
Nii juu, takajarrut ei saa olla etujarruja voimallisemmat, samalla akselilla käyttöjarrujen ero max. 30%.
Nii juu, takajarrut ei saa olla etujarruja voimallisemmat, samalla akselilla käyttöjarrujen ero max. 30%.
Viimeksi muokannut nyffikaakoo, 30.1.2008 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Emännän Ceetä kävin näyttämässä konttorilla
-Etuiskarit 78/77
-Takaiskarit 74/75
-Etujarrut ero 0%
-Takajarrut ero 0%
-Pysäköintijarrut ero 0%
Ainoastaan molemmat alanupit (joita toista epäilinkin) oli hiukka väljät, muttei niin paljon että otteeseen olisi merkintää tullut
Ennakoivana työnä suoritin eilen illalla kaikkien vilkkupolttimoiden vaihdon kirkkaista keltaisiksi.
Eli nyt olen 48€ köyhempi, mutta saapa taas emäntä vuojen hurruutella (pakokaasu testi oli etukäteen suoritettu, kiitos siitä Jari_w123)
-Etuiskarit 78/77
-Takaiskarit 74/75
-Etujarrut ero 0%
-Takajarrut ero 0%
-Pysäköintijarrut ero 0%
Ainoastaan molemmat alanupit (joita toista epäilinkin) oli hiukka väljät, muttei niin paljon että otteeseen olisi merkintää tullut
Ennakoivana työnä suoritin eilen illalla kaikkien vilkkupolttimoiden vaihdon kirkkaista keltaisiksi.
Eli nyt olen 48€ köyhempi, mutta saapa taas emäntä vuojen hurruutella (pakokaasu testi oli etukäteen suoritettu, kiitos siitä Jari_w123)