Mersut ovat tehokkaita
Mersut ovat tehokkaita
Kolahti uusi Autobild postiluukusta aamulla. Lehdessä oli aina niin mielenkiintoa ja keskustelua herättävää juttua uusien autojen suorituskyvystä. 0km/h-100km/h-0km/h kelloa vastaan.
Tyytyväinen saa mersufanaatikkona olla tuossa(kin) suhteessa. Autot oli jaoteltu 8 luokkaan:
Avoautot: 1. Mercedes SL65AMG 7,07s
Farmarit: 1. RS4 Avant 7,43s
Dieselit: 1. E 420 CDI 8,82s
Tila-autot: 1. Opel Zafira OPC 10,27s
SUVit: 1.Mercedes ML 63 AMG 7,56s
Urheiluautot: 1. Porsche 911 Turbo 6,16s
Pikkuautot: 1. Renault Clio Sport V6 9,24s
Sedanit: 1. Mercedes E 63 AMG 7,16s
Eli kahdeksan luokkaa, neljää niistä hallitsee Mercedes. Hienoa.
Sinällään teho ei kerro autosta juuri mitään, mutta ompahan vaan mittari joka kovasti kaikkia kiinnostaa ja virittää mielipiteitä.
Diesel ja sedan-luokan herruus on kova sana suorituskyky markkinoilla.
Mielenkiintoista sedan-luokasta:
1.E 63 AMG 7,16
2.BMW M5 7,31
3.Mercedes S 600 7,46
Huom! Arvot on pengottu autobildin arkistoista, tässä ei ole siis välttämättä kaikkia automalleja/merkkejä
Tyytyväinen saa mersufanaatikkona olla tuossa(kin) suhteessa. Autot oli jaoteltu 8 luokkaan:
Avoautot: 1. Mercedes SL65AMG 7,07s
Farmarit: 1. RS4 Avant 7,43s
Dieselit: 1. E 420 CDI 8,82s
Tila-autot: 1. Opel Zafira OPC 10,27s
SUVit: 1.Mercedes ML 63 AMG 7,56s
Urheiluautot: 1. Porsche 911 Turbo 6,16s
Pikkuautot: 1. Renault Clio Sport V6 9,24s
Sedanit: 1. Mercedes E 63 AMG 7,16s
Eli kahdeksan luokkaa, neljää niistä hallitsee Mercedes. Hienoa.
Sinällään teho ei kerro autosta juuri mitään, mutta ompahan vaan mittari joka kovasti kaikkia kiinnostaa ja virittää mielipiteitä.
Diesel ja sedan-luokan herruus on kova sana suorituskyky markkinoilla.
Mielenkiintoista sedan-luokasta:
1.E 63 AMG 7,16
2.BMW M5 7,31
3.Mercedes S 600 7,46
Huom! Arvot on pengottu autobildin arkistoista, tässä ei ole siis välttämättä kaikkia automalleja/merkkejä
124.023
Varmasti !Hemingway kirjoitti:Diesel ja sedan-luokan herruus on kova sana suorituskyky markkinoilla.
Tuosta tuli mieleen - ajatelkaapa miten hurjia nykydieselitkin ovat kulkemaan.
E 420 CDI 8,82s ja E 63 AMG 7,16s , ero on toki suuri mutta millaisia olisivat vastaavien mittausten tulokset 15 vuoden takaa ? Entä kolmenkymmenen ?
Vuonna -92 tuollainen 300 turbodieselmersu kuin minulla on ollut olevinaan kovakin kulkine, eikä se ehdi edes kiihtyä satasen vauhtiin tuossa E420CDI:n 0-100-0 ajassa.
Melitos kirjoitti:Vähän turhan hätäinen tuommonen 0-100-0 (km/h) testi. Lähinnä se kertoo luistoneston toiminnasta nykyajan tehokkaimpien autojen kanssa. Kyllä varttimaili on miesten matka... Tai sitten ainaki maileina tuo 0-100-0 niinku ennenvanhaan.
Porschella lienee meriittiä 0-200-0 km/h jostain vuosikymmenten takaa.
Aikaa en muista.