Mersut ovat tehokkaita

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Mersut ovat tehokkaita

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Kolahti uusi Autobild postiluukusta aamulla. Lehdessä oli aina niin mielenkiintoa ja keskustelua herättävää juttua uusien autojen suorituskyvystä. 0km/h-100km/h-0km/h kelloa vastaan.

Tyytyväinen saa mersufanaatikkona olla tuossa(kin) suhteessa. Autot oli jaoteltu 8 luokkaan:

Avoautot: 1. Mercedes SL65AMG 7,07s

Farmarit: 1. RS4 Avant 7,43s

Dieselit: 1. E 420 CDI 8,82s

Tila-autot: 1. Opel Zafira OPC 10,27s

SUVit: 1.Mercedes ML 63 AMG 7,56s

Urheiluautot: 1. Porsche 911 Turbo 6,16s

Pikkuautot: 1. Renault Clio Sport V6 9,24s

Sedanit: 1. Mercedes E 63 AMG 7,16s

Eli kahdeksan luokkaa, neljää niistä hallitsee Mercedes. Hienoa.

Sinällään teho ei kerro autosta juuri mitään, mutta ompahan vaan mittari joka kovasti kaikkia kiinnostaa ja virittää mielipiteitä.

Diesel ja sedan-luokan herruus on kova sana suorituskyky markkinoilla.

Mielenkiintoista sedan-luokasta:

1.E 63 AMG 7,16
2.BMW M5 7,31
3.Mercedes S 600 7,46 8)

Huom! Arvot on pengottu autobildin arkistoista, tässä ei ole siis välttämättä kaikkia automalleja/merkkejä
124.023
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Ja tuossahan on myös jarrut vaikuttamassa tulokseen 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hemingway kirjoitti:Diesel ja sedan-luokan herruus on kova sana suorituskyky markkinoilla.
Varmasti !

Tuosta tuli mieleen - ajatelkaapa miten hurjia nykydieselitkin ovat kulkemaan.
E 420 CDI 8,82s ja E 63 AMG 7,16s , ero on toki suuri mutta millaisia olisivat vastaavien mittausten tulokset 15 vuoden takaa ? Entä kolmenkymmenen ?

Vuonna -92 tuollainen 300 turbodieselmersu kuin minulla on ollut olevinaan kovakin kulkine, eikä se ehdi edes kiihtyä satasen vauhtiin tuossa E420CDI:n 0-100-0 ajassa. :protest:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Pitää odottaa lumen tuloa, niin pääsen mittarinopeuksissa tuon 0-100-0 välin alle kahteen sekuntiin. :lol:

Onko 420CDI:n ja 63AMG:n painoero minkälainen? Entä rengaskoko?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Vähän turhan hätäinen tuommonen 0-100-0 (km/h) testi. Lähinnä se kertoo luistoneston toiminnasta nykyajan tehokkaimpien autojen kanssa. Kyllä varttimaili on miesten matka... Tai sitten ainaki maileina tuo 0-100-0 niinku ennenvanhaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Melitos kirjoitti:Vähän turhan hätäinen tuommonen 0-100-0 (km/h) testi. Lähinnä se kertoo luistoneston toiminnasta nykyajan tehokkaimpien autojen kanssa. Kyllä varttimaili on miesten matka... Tai sitten ainaki maileina tuo 0-100-0 niinku ennenvanhaan.


Porschella lienee meriittiä 0-200-0 km/h jostain vuosikymmenten takaa.

Aikaa en muista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitenkäs se AC Cobran aika oli 0-160-0 ?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Netistä löytyi 427 isolohkolle piirun yli 13 sekkaa. Paha kuitenkaan sanoa todenperäisyydestä mitään.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”