Öljytikku puuttuu?
Öljytikku puuttuu?
Mistä mb dieselkoneista (malli ja vuosi) puuttuu öljytikku?
En oo niin hirveästi perehtyny vanhempiin malleiihin mutta tietääkseni niissäkin kaikissa tikku on? Tai siis tikulle ainakin paikka, yhessä bensakoneellisessa on pelkkä tulppa tikun putken päässä mutta siihen saa sen tikun ostettua ja taisi näin olla myös jossain dieselissä.
Yksi moottori mistä puuttuu tikku kokonaan eikä sitä siihen edes saa, on uusin om654(muistaakseni tuolla merkinnällä oli:D) mitä löytyy esim uuden w213 E sarjalaisen keulilta.
Yksi moottori mistä puuttuu tikku kokonaan eikä sitä siihen edes saa, on uusin om654(muistaakseni tuolla merkinnällä oli:D) mitä löytyy esim uuden w213 E sarjalaisen keulilta.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sanoiko auto, ettei onnistu vai kui? Enpä ite oo kokeillut mitä se omalla parkkipaikalla sanoisi – se viettää taaksepäin. Oon luottanut siihen, että se ilmoittaa, jos pitää lisätä. Yhden kerran se on tahtonut lisää lientä. Irtotikulla oon mitannut, kun oon vaihtanut öljyt.Meissenkeri kirjoitti:Minulla tuli silloin mieleen kun oli w211 ilman tikkua. Oma parkkipaikka on lievästi tielle päin laskeva ja siinä ei sähköinen öljymäärän tarkistus onnistunut.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Auto sanoi, että ei onnistu, kun öljymäärän tarkistuksen laittoi mittaristosta päälle. Vaatii hyvin tasaisen alustan, että mittaus menee läpi.Roisto kirjoitti:Sanoiko auto, ettei onnistu vai kui? Enpä ite oo kokeillut mitä se omalla parkkipaikalla sanoisi – se viettää taaksepäin. Oon luottanut siihen, että se ilmoittaa, jos pitää lisätä. Yhden kerran se on tahtonut lisää lientä. Irtotikulla oon mitannut, kun oon vaihtanut öljyt.Meissenkeri kirjoitti:Minulla tuli silloin mieleen kun oli w211 ilman tikkua. Oma parkkipaikka on lievästi tielle päin laskeva ja siinä ei sähköinen öljymäärän tarkistus onnistunut.
t.
Risto
Tuota mittaristosta löytyvää öljymäärän tarkistusta joutuu käyttämään silloin, kun itse vaihtaa öljyt ja mittatikku puuttuu. Ei sitä uskalla ilman minkäänlaista tarkistusta lähteä ajamaan öljynvaihdon jälkeen.
Ookkei. En oo tosiaan testannut ite. Millähän vatupassilla se tietää auton asennon (jos siis on muuten tasainen mutta vaan kallellaan)? Liekö siinä tasoanturissa joku?Meissenkeri kirjoitti:Auto sanoi, että ei onnistu, kun öljymäärän tarkistuksen laittoi mittaristosta päälle. Vaatii hyvin tasaisen alustan, että mittaus menee läpi.
Itse hommasin tikun samalla vaihdelaatikon tikun kanssa. Onhan tuolla muutaman kerran jo dipattu.Meissenkeri kirjoitti:Tuota mittaristosta löytyvää öljymäärän tarkistusta joutuu käyttämään silloin, kun itse vaihtaa öljyt ja mittatikku puuttuu. Ei sitä uskalla ilman minkäänlaista tarkistusta lähteä ajamaan öljynvaihdon jälkeen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Miksei?Meissenkeri kirjoitti: Tuota mittaristosta löytyvää öljymäärän tarkistusta joutuu käyttämään silloin, kun itse vaihtaa öljyt ja mittatikku puuttuu. Ei sitä uskalla ilman minkäänlaista tarkistusta lähteä ajamaan öljynvaihdon jälkeen.
Itte vaihtelin OM648 W220:iin öljyt niin että kaajoin koneeseen kerrallaan 8litraa öljyä ja kovaa ajoa. Koskaan se ei ollut vailla lisää eikä valittanut liiasta öljystä.
En kyllä edes tiedä mikä siinä oli oikea öljymäärä.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Henkilökohtaisesti suhtaudun noihin öljymääräantureihin hyvin skeptisesti. Ihan työn puolestakin on kokemusta, että ne oikeasti voi näyttää ihan mitä sattuu ja kyseessä on vielä Mersun valmistama dieselmoottori. Toisesta autosta meidänkin taloudessa tikku puuttuu ja tänään juuri S203:nen pyyteli litraa lisää öljyä vaikka edellisestä öljynvaihdosta on matkaa vasta 6000km. Lisäsin puoli litraa ja auto oli sillä tyytyväinen. Olen emännällekin sanonut, että jos se pyytää litraa lisää niin laittaa vain puolikkaan ja katsoo mitä se siihen tuumaa. Auto ei nimittäin vuoda eikä oireile muutenkaan niin, että olisi syytä epäillä öljynkulutusta.
Mikä siinä on, että sitä tikkua ei voi siihen moottorin kupeeseen nykyään enää laittaa. Jokainen meistä tietää, että kaikki sähköinen hajoaa joskus, mutta se tikku toimii aina, jos sitä ei hukkaa.
Mikä siinä on, että sitä tikkua ei voi siihen moottorin kupeeseen nykyään enää laittaa. Jokainen meistä tietää, että kaikki sähköinen hajoaa joskus, mutta se tikku toimii aina, jos sitä ei hukkaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 11.10.2013 7:59
- Paikkakunta: paukarlahti
Tätäkin topiikkia lueskellessa ihmetyttää autotehtaiden säästötavoitteet, jättää nyt öljytikku pois moottorista. Taitaa olla samaa sarjaa kuin jarrupalan kulumisanturi vs pelkkä maadoituspiuha. Voi kuulemma vaihtaa vain pelkät jarrupalat ja käyttää vanhoja kulumisantureita. On kuulemma helpompi ja edullisempi valmistaa jarrupalat. Maahantuojan kommentti Taitaa mennä anturit vaihtoon aina palojen vaihdon yhteydessä.
Onko näissä tikuttomissa moottoreissa sekä määräanturi sekä paineanturi?
Onko näissä tikuttomissa moottoreissa sekä määräanturi sekä paineanturi?
Ei ole paineanturia ainakaan omassa. Liekö ollut 124:n jälkeen enää. Taisivat poistua viimeistään CDI:den myötä.KaleMani kirjoitti:Onko näissä tikuttomissa moottoreissa sekä määräanturi sekä paineanturi?
Varmaan ovat laskeskelleet, että jos on öljyä, niin harvoin tulee tilannetta, että paine pääsisi loppumaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Onkohan noita öljymäärän antureita varmistettu mitenkään, että jos arvo ei muutu pitkään aikaan niin antaa herjan viallisesta anturista? En tiedä tuntuu vaan niin haljulta, että joutuu luottamaan tuollaiseen systeemiin. Lasku on kuitenkin useita tuhansia, jos systeemi ei toimikkaan ja moottori hajoaa öljynpuutteeseen.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Aina kun anturi on ollut viallinen se on alkanut varoitella "liian vähäisestä" öljymäärästä, mitä noita joku yksittäinen tapaus on työpaikalla eteen tullut.
Volkkarinvehkeissähän se olisi moottorin päälle käypää hommaa jos öljymäärän varoitin ei toimisi eikä olisi tikkua tai ei sitä viimeistään tuhaan kilometrin välein nostelisi, mersuissa ei niinkään.
Volkkarinvehkeissähän se olisi moottorin päälle käypää hommaa jos öljymäärän varoitin ei toimisi eikä olisi tikkua tai ei sitä viimeistään tuhaan kilometrin välein nostelisi, mersuissa ei niinkään.
wiimax.fi
Tuossahan on samassa öljyn lämpötila-anturi, laadun anturi ja määräanturi. Uskoisin, että helikopteri- tai joku muu valo syttyy, jos jokin tieto puuttuu, anturi ei saa mitattua pintaa tai yhteys on poikki. Sitä en tiedä, miten öljyn tason vaihtelu vaikuttaa vikakoodehin.
Saahan auton rikki, jos ei tarkistä öljyjä vaikka tikku olisikin. Onhan semmoisiakin kuskeja.
Voihan sen tikun hommata, jos ei anturiin usko.
OT:
Kaverin XC 60 -Vokkelossa periaatteessa on tikku. Se on n. 10 senttiä pitkä ja siihen pääsee käsiksi alhaalta päin, kun pohjamuovit on pois.
t.
Risto
Saahan auton rikki, jos ei tarkistä öljyjä vaikka tikku olisikin. Onhan semmoisiakin kuskeja.
Voihan sen tikun hommata, jos ei anturiin usko.
OT:
Kaverin XC 60 -Vokkelossa periaatteessa on tikku. Se on n. 10 senttiä pitkä ja siihen pääsee käsiksi alhaalta päin, kun pohjamuovit on pois.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
M113 ei o enää tikkua kun tuli 203:set ja 209:sit. Vanhassa 208:ssa oli vielä tikku. Putki on koneen takana mutta ei tikkua. Huoltotikkukin on niin pitkä ettei sitä voi paikallaan pitää.
Onko noihin jossain myytävänä / valmistettu jälkeenpäin paikallaan pidettävää tikkua?
Onko noihin jossain myytävänä / valmistettu jälkeenpäin paikallaan pidettävää tikkua?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mitäs se, sanotaan nyt vaikka M271, tykkää jos sinne holauttaa litran lisää öljyä anturin pyynnin perusteella vaikka öljy on jo valmiiksi ylämerkissä?dealer kirjoitti:Aina kun anturi on ollut viallinen se on alkanut varoitella "liian vähäisestä" öljymäärästä, mitä noita joku yksittäinen tapaus on työpaikalla eteen tullut.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kiinnostaisi itselläkin tuohon w203 200cdihin saada.Mou kirjoitti:M113 ei o enää tikkua kun tuli 203:set ja 209:sit. Vanhassa 208:ssa oli vielä tikku. Putki on koneen takana mutta ei tikkua. Huoltotikkukin on niin pitkä ettei sitä voi paikallaan pitää.
Onko noihin jossain myytävänä / valmistettu jälkeenpäin paikallaan pidettävää tikkua?
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
E30 316i -89
Jahka poikean kaverin luona niin kokeilen CLK430:sen tikkua tuohon mun SLK55:seen. Raportoin tänne...Wiqqo kirjoitti:Kiinnostaisi itselläkin tuohon w203 200cdihin saada.Mou kirjoitti:M113 ei o enää tikkua kun tuli 203:set ja 209:sit. Vanhassa 208:ssa oli vielä tikku. Putki on koneen takana mutta ei tikkua. Huoltotikkukin on niin pitkä ettei sitä voi paikallaan pitää.
Onko noihin jossain myytävänä / valmistettu jälkeenpäin paikallaan pidettävää tikkua?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re:
Näkeekö w212 facelift om642 koneisessa ajotietokoneen kautta öljynpintaa?Meissenkeri kirjoitti: ↑01.10.2017 0:01 Tainnu olla joku harha-askel tuo että ei ole öljyn mittatikkua tai edes paikkaa sille.
W212:ssa nyt taas on mittatikku ja elämä tuntuu normaalilta.
Tuo tikku todella epäselvä.
Juuri vaihdettu moottoriöljyt, ja mittatikun mukaan ei vielä noin 8,3 litralla ole ihan ylämerkissä.
Voiko olla että öljyä laitettu liikaa?
Aamulla ainakin piti dpf-polttoa päällä kokoajan mitä pienen pätkän ajoin.
Meneekö imuhommiksi...
- Liitteet
-
- 20230424_093600.jpg (945.05 KiB) Katsottu 11089 kertaa