Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
- EVO3 Clone
- Viestit: 315
- Liittynyt: 24.10.2010 20:38
- EVO3 Clone
- Viestit: 315
- Liittynyt: 24.10.2010 20:38
- EVO3 Clone
- Viestit: 315
- Liittynyt: 24.10.2010 20:38
- EVO3 Clone
- Viestit: 315
- Liittynyt: 24.10.2010 20:38
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 09.10.2011 8:37
Mitenkäpä tuomonen -10 120 Vito, 265 tkm mittarissa.
Suittasko pysyä erossa vai tohtiiko kajota?
Aki tietenki sannoo että hyä peli, hae pois ja lähtee raivaahmaan varastoon lavapaikkaa setelirahale...
En ole näin uussiin vehkeissiin perehtyny yhtään niin aattelin että ko tässä ketjussa on ensin haukuttu ja sitte otettu vähän takasi niin tänne soppii kysymys
Suittasko pysyä erossa vai tohtiiko kajota?
Aki tietenki sannoo että hyä peli, hae pois ja lähtee raivaahmaan varastoon lavapaikkaa setelirahale...
En ole näin uussiin vehkeissiin perehtyny yhtään niin aattelin että ko tässä ketjussa on ensin haukuttu ja sitte otettu vähän takasi niin tänne soppii kysymys
No Merc at the moment
Mikäs siinä, jos ei ole vitja venahtanut eikä kuse öljyä allensa, niin kättä päälle ja käsiraha vaan.pp d kirjoitti:Mitenkäpä tuomonen -10 120 Vito, 265 tkm mittarissa.
Suittasko pysyä erossa vai tohtiiko kajota?
Aki tietenki sannoo että hyä peli, hae pois ja lähtee raivaahmaan varastoon lavapaikkaa setelirahale...
En ole näin uussiin vehkeissiin perehtyny yhtään niin aattelin että ko tässä ketjussa on ensin haukuttu ja sitte otettu vähän takasi niin tänne soppii kysymys
Aika vähin vaivoin mentiin meillä pari vuotta vastaavalla Vianolla, varmaan olisi talossa edelleen, mutta kun pääsi jäämään pieneksi
Hyvä on ajaa, eikä ole paha ruokanen tehoon nähden.
Edit. Sikälihän nuo on vähän ilkeitä, että konehuone on sitä luokkaa kun koittaisi sorkkia kaksion makuuhuoneeseen postiluukun kautta, rystyset tulee kipeäksi jo kun avaa pellin ja katsoo
Tilanne ohi.Leemu kirjoitti:Mikäs siinä, jos ei ole vitja venahtanut eikä kuse öljyä allensa, niin kättä päälle ja käsiraha vaan.pp d kirjoitti:Mitenkäpä tuomonen -10 120 Vito, 265 tkm mittarissa.
Suittasko pysyä erossa vai tohtiiko kajota?
Aki tietenki sannoo että hyä peli, hae pois ja lähtee raivaahmaan varastoon lavapaikkaa setelirahale...
En ole näin uussiin vehkeissiin perehtyny yhtään niin aattelin että ko tässä ketjussa on ensin haukuttu ja sitte otettu vähän takasi niin tänne soppii kysymys
Aika vähin vaivoin mentiin meillä pari vuotta vastaavalla Vianolla, varmaan olisi talossa edelleen, mutta kun pääsi jäämään pieneksi
Hyvä on ajaa, eikä ole paha ruokanen tehoon nähden.
Edit. Sikälihän nuo on vähän ilkeitä, että konehuone on sitä luokkaa kun koittaisi sorkkia kaksion makuuhuoneeseen postiluukun kautta, rystyset tulee kipeäksi jo kun avaa pellin ja katsoo
Ei tarvi jännittää ko Möllin vaihtoarvo olis ollu hurjat 1613€
No Merc at the moment
Näyttäisi möllin huohotin läähättävän ja ties mikä muukin, mutta aloitetaan siitä.
Kysymys tietäjille: riittääkö pelkkä kellon vaihto (parikymppiä) vai pitääkö/kannattaako kello+putkiasetelma (n.150e) vaihtaa samalla, esim. uusien tiivisteiden yms. takia? Jää putkelle aika paljon hintaa suhteessa.
Samalla varmaan kannattaa uusia turbolle menevä punainen tiiviste, kannattaako jotain muutakin?
Kysymys tietäjille: riittääkö pelkkä kellon vaihto (parikymppiä) vai pitääkö/kannattaako kello+putkiasetelma (n.150e) vaihtaa samalla, esim. uusien tiivisteiden yms. takia? Jää putkelle aika paljon hintaa suhteessa.
Samalla varmaan kannattaa uusia turbolle menevä punainen tiiviste, kannattaako jotain muutakin?
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Itselle vastaten: joo.
Naapurifoorumilla oli niksi, että leikkaa vanhoista sukkahousuist... eiku sammutuspeitteestä n. 25x25 cm neliön ja ujuttaa sen y-haaran alle. Tällä pystyy hieman haarukoimaan öljyvuotoa, tuleeko päältä vai syvemmältä pelätystä The Kurahaarasta.
Tilanne vajaan viikon jälkeen, lappu vedetty esiin y-haaran alta. Tämä riitti antamaan vahvistusta, että turbolle menevä tiiviste oli kunnossa, koska lapun keskellä ei ollut mitään jälkiä, mutta huohotinputken suunta on öljyinen. Vaihdoin pelkän kellon, huohotinputki, lämmitin ja tiivisteet olivat mielestäni kunnossa. Kustannukset tähän mennessä 36,50 eur.
Vaihdoin samalla kuitenkin varmuudeksi turbolle menevän tiivisteen, kun sellainen sattui olemaan käsissä, vaikka vanha saattoi olla tuorekin eikä siinä mitään vikaa ollut.
Katalysaattorin päällä oli selviä öljyjälkiä, välillä parkkipaikalla erottui selvä käry jostain, eli tämä lienee syy siihenkin. Nettitietotoimiston mukaan huohotinkellon kalvo alkaa vanhimmiten jäykistyä ja sen takia alipaine alkaa nostaa merkittäviä määriä öljyä huohottimen läpi. Tämän takia y-haara alkaa tiputtaa mm. läppämoottorin pilalle, kun y-haaran tiiviste puolestaan vanhenee ja valuttaa kurahaaraan. Mahtaako tämä ketju johtaa välillä diagnoosiin silmälasitiivisteistä, vaikka vuodon alkulähteenä olisikin huohotin? Onko juorureiän vuoto niin selvä merkki, ettei voi erehtyä?
OM642 on hieno kone toimiessaan, mutta on tämä aika paljon monimutkaisempi laitos kuin moni muu.
Naapurifoorumilla oli niksi, että leikkaa vanhoista sukkahousuist... eiku sammutuspeitteestä n. 25x25 cm neliön ja ujuttaa sen y-haaran alle. Tällä pystyy hieman haarukoimaan öljyvuotoa, tuleeko päältä vai syvemmältä pelätystä The Kurahaarasta.
Tilanne vajaan viikon jälkeen, lappu vedetty esiin y-haaran alta. Tämä riitti antamaan vahvistusta, että turbolle menevä tiiviste oli kunnossa, koska lapun keskellä ei ollut mitään jälkiä, mutta huohotinputken suunta on öljyinen. Vaihdoin pelkän kellon, huohotinputki, lämmitin ja tiivisteet olivat mielestäni kunnossa. Kustannukset tähän mennessä 36,50 eur.
Vaihdoin samalla kuitenkin varmuudeksi turbolle menevän tiivisteen, kun sellainen sattui olemaan käsissä, vaikka vanha saattoi olla tuorekin eikä siinä mitään vikaa ollut.
Katalysaattorin päällä oli selviä öljyjälkiä, välillä parkkipaikalla erottui selvä käry jostain, eli tämä lienee syy siihenkin. Nettitietotoimiston mukaan huohotinkellon kalvo alkaa vanhimmiten jäykistyä ja sen takia alipaine alkaa nostaa merkittäviä määriä öljyä huohottimen läpi. Tämän takia y-haara alkaa tiputtaa mm. läppämoottorin pilalle, kun y-haaran tiiviste puolestaan vanhenee ja valuttaa kurahaaraan. Mahtaako tämä ketju johtaa välillä diagnoosiin silmälasitiivisteistä, vaikka vuodon alkulähteenä olisikin huohotin? Onko juorureiän vuoto niin selvä merkki, ettei voi erehtyä?
OM642 on hieno kone toimiessaan, mutta on tämä aika paljon monimutkaisempi laitos kuin moni muu.
Viimeksi muokannut isk, 22.1.2020 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Ex: S202, S203, W169, W164
Kannattaa myös tarkkailla tuota y-haaraa kun tuppaa halkeamaan juuri siitä oranssin tiivisteen kohdalta mikä tulee ahtimelle. Kurahaara kun laukeaa, niin sitä öljyä on kyllä riittämiin saakka
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Imusarjan läppämoottorista, tai paremminkin pelkistä läpistä!
Minulle tuli läppämoottori ongelma omassa 350CDIssä. Läppämoottorin ohittamisesta ja läppien auki jumittamisesta on ollut paljon keskustelua. Mutta onko riskinä, että paikoilleen jätetyt läpät irtoavat ja päätyvät moottorin sisään aiheuttaen täystuhon? Tästä en löytänyt kommentteja tai kokemuksia.
Korjaamolla sanottiin, että moottorin kuskin puolen läpät tulisi varmuuden vuoksi poistaa, jotta voidaan varmistaa etteivät ne irtoa ja päädy moottoriin. Tässä operaatiossa on noin päivän työ, eli hintaa kertyy jonkin verran. Siksi kyselen kokemuksia aiheesta, onko läppien irtoaminen todellinen riski?
Minulle tuli läppämoottori ongelma omassa 350CDIssä. Läppämoottorin ohittamisesta ja läppien auki jumittamisesta on ollut paljon keskustelua. Mutta onko riskinä, että paikoilleen jätetyt läpät irtoavat ja päätyvät moottorin sisään aiheuttaen täystuhon? Tästä en löytänyt kommentteja tai kokemuksia.
Korjaamolla sanottiin, että moottorin kuskin puolen läpät tulisi varmuuden vuoksi poistaa, jotta voidaan varmistaa etteivät ne irtoa ja päädy moottoriin. Tässä operaatiossa on noin päivän työ, eli hintaa kertyy jonkin verran. Siksi kyselen kokemuksia aiheesta, onko läppien irtoaminen todellinen riski?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei mitään syytä poistaa vain toisia, jos joku syy poistaa niin sitten molemmatfrost kirjoitti:Imusarjan läppämoottorista, tai paremminkin pelkistä läpistä!
Minulle tuli läppämoottori ongelma omassa 350CDIssä. Läppämoottorin ohittamisesta ja läppien auki jumittamisesta on ollut paljon keskustelua. Mutta onko riskinä, että paikoilleen jätetyt läpät irtoavat ja päätyvät moottorin sisään aiheuttaen täystuhon? Tästä en löytänyt kommentteja tai kokemuksia.
Korjaamolla sanottiin, että moottorin kuskin puolen läpät tulisi varmuuden vuoksi poistaa, jotta voidaan varmistaa etteivät ne irtoa ja päädy moottoriin. Tässä operaatiossa on noin päivän työ, eli hintaa kertyy jonkin verran. Siksi kyselen kokemuksia aiheesta, onko läppien irtoaminen todellinen riski?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Imusarjan läppämoottorin ohitus
Ohitin omassa OM642 läppämoottorin niin ei tarvii purkaa: liitin irti ja 3,9kohm massavastus johdon liittimeen kahden keskimmäisen navan välille huijaamaan että onkin olemassa. Läpät jäävät aukiasentoon. Ei ole tullut vajaassa vuodessa vikakoodeja tai toimintahäiriöitä tms. Ohje: liitin irti, vastuksen jalat liittimeen, sähköteippiä päälle että ei irtoa. Työaika n. 10min.
Hieman tarkennusta tilanteeseen.
Läppämoottorin johto otettiin irti, jonka jälkeen muutos ohjelmaan jotta auto ei osaa enää kaivata moottoria (samalla ohjelmoitu egr pois ja hieman lisää tehoa). Tarkoituksena oli lukita läpät auki. Korjaamolla sanoivat, että kuskin puolen läppien vivuissa on jotain vikaa ja tämän takia niitä ei saatu lukittua ja ovat "vapaana" tällä hetkellä. Ja nyt on vaarana että ne irtoavat ja päätyvät moottoriin. Eli olisi hyvä irroittaa läpät kokonaan ja kummaltakin puolelta samalla kertaa.
Läppämoottorin johto otettiin irti, jonka jälkeen muutos ohjelmaan jotta auto ei osaa enää kaivata moottoria (samalla ohjelmoitu egr pois ja hieman lisää tehoa). Tarkoituksena oli lukita läpät auki. Korjaamolla sanoivat, että kuskin puolen läppien vivuissa on jotain vikaa ja tämän takia niitä ei saatu lukittua ja ovat "vapaana" tällä hetkellä. Ja nyt on vaarana että ne irtoavat ja päätyvät moottoriin. Eli olisi hyvä irroittaa läpät kokonaan ja kummaltakin puolelta samalla kertaa.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Tuli tuossa jakoketjun vaihto omaan om642:seen. Sellainen töppi tuli ketjun uiton jälkeen, että nokka-akselin hammaspyörän pultti jäi alas ja ketjun liitoskohta on nyt ylhäällä. Uskaltaako pyöräyttää takaisinpäin vai hyppääkö heti? Vai pitääkö tehdä jonkinlainen väliaikainen liitostappi ja pyöräyttää vielä kone läpi?
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Eli autodoci lähetti umpinaisen ketjun johon ei ole liitoskappaletta. Katkaisin sen työntämällä yhden tapin pois ja yhdistin työkalusarjassa tulleella kevytrakenteisella liitoskappaleella. Pyöritin vanhalla ketjulla uuden sisään, liitosta ei mahdu tekemään nokka-akseli paikoillaan työkalulla. Nokka-akselin hammaspyörä on 3 pultilla kiinni, yhtä niistä ei saa nyt pois pyörittämättä moottoria, jota ei voi pyörimissuuntaan paljoa pyörittää ettei ketjun pää karkaa, uskaltaako pyörittää vastakkaiseen suuntaan.
Aivan !
Nyt ei kyllä tohdi sanoa mitään vastakkaiseen suuntaan pyörittämisestä, ellei voi kiristimen puolelta hieman tiukata ketjua samalla. En ole kokeillut pyöräyttää.
Mutta mutta, työkalusta on korjaamollakin joutunut hiomaan jonkin verran pois että saa liitettyä ketjun irrottamatta nokkapyörää, olisiko se ratkaisu mahdollinen tässä tapauksessa ? Varmastikin on, jos työkalu on oma ?
Nyt ei kyllä tohdi sanoa mitään vastakkaiseen suuntaan pyörittämisestä, ellei voi kiristimen puolelta hieman tiukata ketjua samalla. En ole kokeillut pyöräyttää.
Mutta mutta, työkalusta on korjaamollakin joutunut hiomaan jonkin verran pois että saa liitettyä ketjun irrottamatta nokkapyörää, olisiko se ratkaisu mahdollinen tässä tapauksessa ? Varmastikin on, jos työkalu on oma ?
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Sain ketjulukon hankittua ja niittaus onnistuikin nokka paikoillaan. Ajoitus on tarkistettu kampiakselin merkki kohdilleen niin nokkien lukitustapit passaavat reikiin ja pisteet on kohdallaan. Toisen puolen sylinteriryhmästä ei pääse tarkistamaan,mutta mielestäni pitäisi olla ok? Kiristysarvoa venttiilikoppaan en ole löytänyt mistään.
Minkä valmistajan kejun autodoc lähetti? Itse olen tilamassa kanssa ja tuo olis tärkeää tai ainakin kätevämpää kun olis irtonaisilla päillä.johtaja300 kirjoitti:Sain ketjulukon hankittua ja niittaus onnistuikin nokka paikoillaan. Ajoitus on tarkistettu kampiakselin merkki kohdilleen niin nokkien lukitustapit passaavat reikiin ja pisteet on kohdallaan. Toisen puolen sylinteriryhmästä ei pääse tarkistamaan,mutta mielestäni pitäisi olla ok? Kiristysarvoa venttiilikoppaan en ole löytänyt mistään.
Joutuuko siis liitetyn ketjun kasaamaan jo kertaalleen käytetyillä ketjutapeilla? Krympata päät siis uudestaan?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33