204 kirjoitti:No niin nyt on liittimiä tuohon can väylä jakajaan.
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Part.....mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun . shout supersad
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/h.....f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Nimimerkki 204 osaa sanoa. Teksti lainattu ils lisävalotopicista.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Kiitoksia, näyttää kl:stäkin löytyvän muutamalla eurolla joten tilaillaan sieltä.nix0n kirjoitti:Nimimerkki 204 osaa sanoa. Teksti lainattu ils lisävalotopicista.
204 kirjoitti:No niin nyt on liittimiä tuohon can väylä jakajaan.
Can liitin on mersun numerolla seuraava.
212 204 Can väyläliitin 0495458428
esim tämä.
http://www.eeuroparts.com/Part.....mpaign=%za
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 0495458428
Itse löysn hajottamolta ,siellä niitä on paljon ja suurin osa niistä menee paaluun . shout supersad
0495458428
http://bigsurjadejewelry.com/h.....f0c07a0725
mersun can väylä liitin
Laitetaan tänne vielä helposti esiin mistä löytyy W204/W212 can väyläkampaan sopivat liittimet, jotta ei tarvitse tuota canm8 purkkia suotta alkaa johtoihin millään rosvoilla räpeltämään. Eli liitinrunko KL:stä: https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-478474-0
KL:stä ei vaan valitettavasti saa irtopinnejä tuohon liittimeen, mutta onneksi finjectorista löytyy eli TE MQS pinnejä https://www.finjector.com/fin/kostal_mq ... s-p-731512
Liittimellä pinneineen hintaa ~4€
Tänään pitäisi olla postissa tuo oma valo, joten viikonloppuna asennellaan.
KL:stä ei vaan valitettavasti saa irtopinnejä tuohon liittimeen, mutta onneksi finjectorista löytyy eli TE MQS pinnejä https://www.finjector.com/fin/kostal_mq ... s-p-731512
Liittimellä pinneineen hintaa ~4€
Tänään pitäisi olla postissa tuo oma valo, joten viikonloppuna asennellaan.
Canm8 purkki tuli askarreltua jo paikalleen. Tällainen versio meni kiinni.
W204 faceliftissä väyläliitin apukuskin jalkatilassa etummaisen johtokourun sisässä. Paikkoja oli hyvin tyhjänä tuossa. Purkki sai virtansa lähistöllä olevasta jakajasta ja maa lähimmästä korissa olevasta ruuvista. Itse boksi kaksipuoleisella teipillä koriin kiinni. Väylä löytyi ainakin hyvin ja purkki näytti vihreää valoa.
Vielä en kerennyt testaamaan toimiiko tuo oikein eli seuraa mittariston sinistä pitkien valoa vai seuraako väärin vaihtoviikseä. Viikonloppuna askartelen johtosarjan ja valon kiinni niin näkee miten pelittää.
W204 faceliftissä väyläliitin apukuskin jalkatilassa etummaisen johtokourun sisässä. Paikkoja oli hyvin tyhjänä tuossa. Purkki sai virtansa lähistöllä olevasta jakajasta ja maa lähimmästä korissa olevasta ruuvista. Itse boksi kaksipuoleisella teipillä koriin kiinni. Väylä löytyi ainakin hyvin ja purkki näytti vihreää valoa.
Vielä en kerennyt testaamaan toimiiko tuo oikein eli seuraa mittariston sinistä pitkien valoa vai seuraako väärin vaihtoviikseä. Viikonloppuna askartelen johtosarjan ja valon kiinni niin näkee miten pelittää.
Nyt löyty netistä suojatut pienet kaksi'toimiset (lyhyt/pitkä) projektorit jotka sijoitan sumuvalojen paikalle ja maustan vielä xenoni-sarjalla. Katsotan kun rantautuvat ovatko sellaiset mitä kuvittelin.Mou kirjoitti:SLK:ssa ei yksinkertaisesti ole siistiä asennuspaikkaa lisävaloille. Sumuvalojen paikalle olen harkinnut lisäpitkiä ja jos sumarit uudelleensijoittaisi alemman maskiverkon ulkolaidoille jossa ne ei haittaisi jäähdytysilmaa. Jätin kuitenkin tämän ajatuksen hautumaan ja tilasin Ebaystä "tyhjennetyt" polttimon kiinnikkeet jotta saan sopimaan xenon-sarjan orkkis pitkiin.dealer kirjoitti:Olen ihmetellyt mikä autoilijoilla on esteenä lisävalohankinnalle.
Oispa joskus vähän arvokkaampi talvikulkine johon viitsis askarrella ja sijoittaa valotehoon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Tuli vedettyä jo rele satsi valmiiksi ja testasin myös mittailemalla tuon canm8 purkin toimintaa. Ainakin näin pikaisella testillä tuo tuntuisi toimivan aivan oikein sinistä pitkien merkkivaloa seuraten, mutta todellinen testi tehdään sitten oikeasti valoautomatiikan kanssa. Samalla mittailin tuota välijäähdyttimen ja puskurin ritilän välistä etäisyyttä ja näyttää pahasti olevan todella nafti. Saa nähdä mahtuuko tuo storm tuohon väliin ollenkaan... syvyyttä tuolla on 70mm ja tuohon saattaa juuri ja juuri jäädä tuon verran väliä. Tiukalla on, mutta selviää kun saa puskurin pois ja katsoo tarkemmin tuota asennusta.
Tiukka oli sovitus ja jouduin hieman valon jäähdytysripaa modaamaan, jotta sain sen mahtumaan paikoilleen. Hyvästi siis takuu siltä osin, mutta eipä tuo nyt kallis ollutkaan. Suuntausta koitin tuossa pimeässä pihassa hieman tehdä, mutta pitää katsoa oikeasti tien päällä sitten miten tuo onnistui. W204:ssa on siis ilmeisesti huomattavasti vähemmän tilaa tuossa ritilän ja välijäähdyttimen välissä kuin w212 mallissa. Puskurin takana olevaan alumiinipalkkiin porasin päältä reiät läpi ja laitoin 100mm M8 pulteilla tuosta läpi. Valoa piti laskea sentti puolitoista tuosta palkista alaspäin että on tuossa reunalla. Nyt käytännössä valo on niin ylhäällä kuin sen tuohon saa ja oma kilpiasennus on sellainen että se ei juuri eteen tule. Vakio kilventelineellä valoa joutuu varmaankin laskemaan hieman enemmän.
Kävin tuossa alkuillasta kauppareissulla testaamassa. Hyvin toimi ainakin tuosta 8km matkalla ja tuo stormin valokuvio vaikuttaa kyllä hyvin sopivalta tuollaiseen matalempaankin asennukseen. Matkalla nyt ei ollu mitään pitkää suoraa jossa olisi suuntauksen nähnyt kunnolla, mutta ei se ainakaan liian ylös ollut suunnattu. Sanoisin että siis melko hyvä tai hieman pitää kääntää ylös päin. Ja valoautomatiikka tosiaan toimii tuon kyseisen canm8 boksin kanssa aivan oikein.
Mulla on tossa wanhanliiton Hella kolmetonniset, jotka meinasin nokalle laittaa.
Umpioiden lasit on hiukka sameat ja nimenomaan sisäpuolelta, pölyisessä tallissa kun ovat seisseet. Millähän tuon sisäpuolen umpioista saisi huljutettua puhtaaksi, ettei heijastinpinnat kärsi tms?
Umpioiden lasit on hiukka sameat ja nimenomaan sisäpuolelta, pölyisessä tallissa kun ovat seisseet. Millähän tuon sisäpuolen umpioista saisi huljutettua puhtaaksi, ettei heijastinpinnat kärsi tms?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
W204 väyläjakaja
Hei. Kiitos hyvistä ohjeista can väyläreleen asennukseen ILS valosysteemiin. Meseni on 204 facelift -12 mallia. On ollut kahdenlaista tietoa väylän sijainnista. Onko se varmemmin löydettävissä apukuskin puolelta? Ja kumpaanko suuntaan jalkalistan pitäisi siirtyä jotta se irtoaa kiinnikkeistään? Pirun tiukassa tuntuu olevan..
Kiitos jo etukäteen neuvoista!
Kiitos jo etukäteen neuvoista!
Re: W204 väyläjakaja
Tuo oma valkoinen josta on kuviakin on juurikin -12 vuoden w204. Sisätilan can väylä jakaja on apukuskin puolella. Kynnyslista lähtee kampeamalla irti, ei siis w204 mallissa tarvi mihinkään liu’uttaa. Klipsut on tiukat ja irrotusta voi avittaa nostamalla koko oviaukon kehyskumia samalla pois. Sitten maton raotusta ja etummainen kaapelikouru auki jonka alla tuo väyläliitin sijaitsee.MeCeRoc kirjoitti:Hei. Kiitos hyvistä ohjeista can väyläreleen asennukseen ILS valosysteemiin. Meseni on 204 facelift -12 mallia. On ollut kahdenlaista tietoa väylän sijainnista. Onko se varmemmin löydettävissä apukuskin puolelta? Ja kumpaanko suuntaan jalkalistan pitäisi siirtyä jotta se irtoaa kiinnikkeistään? Pirun tiukassa tuntuu olevan..
Kiitos jo etukäteen neuvoista!
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuvissa näyttäis että alempi näyttä siellä kauempankin paremmin/laajemalle puut siellä valaistuu sekä sivussa olevat rehupallitPappi kirjoitti:Samassa paikkaa kuvattuna genesis 600 ja walonia prime. Alemmassa ruudussa prime.
Kameran asetuksiin en mennyt muokkaamaan. Kuvanlaatuun vaikuttaa googlekuvien pakkaus.
Makuasia kummasta tykkää.
onko myös oikeasti näin vai vääristääkö kuva jotenkin ?
jos on niin aleman kuvan valoto valisee joka paikkaan koko matkalta paremin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Genesis ei tuota hajavaloa juuri yhtään. Primen keilassa on hivenen hajavaloa joka näkyy tuossa kuvassa selkeesti leveempänä kuviona. Omaan käyttöön prime on ollut järkiostos. Kännykän kamera ottaa hajavalon mukaan kuvioon. Näin reagoi myös silmät.
Hyvä kun pääsee vertailemaan. Walonia Horizon jäänee seuraavalle kaudelle ostettavaksi.
Nytkin valot ovat tarpeen kun eläimet liikkuvat hämärän aikaan.
Kirkas kohta tulee osittain auton omista valoista. Genesis sprintterissä ja prime sokotassa. Asennuskorkeus on suunnilleen sama. Sprintterin valot eivät tee tuota kirkasta pistettä. Genesis voisi olla hivenen ylemmäs suunnattu mutta täydellä kuormalla valo on aika mukavasti tasallaan.
Kuva on hyvin suuntaa antava. Valojen kehitys on ollut huimaa parin vuoden aikana.
Hyvä kun pääsee vertailemaan. Walonia Horizon jäänee seuraavalle kaudelle ostettavaksi.
Nytkin valot ovat tarpeen kun eläimet liikkuvat hämärän aikaan.
Kirkas kohta tulee osittain auton omista valoista. Genesis sprintterissä ja prime sokotassa. Asennuskorkeus on suunnilleen sama. Sprintterin valot eivät tee tuota kirkasta pistettä. Genesis voisi olla hivenen ylemmäs suunnattu mutta täydellä kuormalla valo on aika mukavasti tasallaan.
Kuva on hyvin suuntaa antava. Valojen kehitys on ollut huimaa parin vuoden aikana.
Valojen kehitys on tosiaan ollut huimaa ! Jopa niin ettei viitsi esim. Kärkkäisen tarjouksesta ostaa puoleen hintaan ledbaria keväällä, kun syksyllä on NIIN paljon parempaa uutta mallia taas tarjolla.
Tosin nyt tämän osalta muuttuu kun alkaa olla oikeasti hyviä valoja monet nykyisistä, vaikka parempaa tulisi ja tulee niin näilläkin näkee..
Tosin nyt tämän osalta muuttuu kun alkaa olla oikeasti hyviä valoja monet nykyisistä, vaikka parempaa tulisi ja tulee niin näilläkin näkee..
wiimax.fi
Nyt releet ja väyläliittimet hommattu. Apukuskin puolelta löytyi vain yksl valkoinen väyläkisko (samanlainen näkyy juu-zon jakamissa kuvissa), jossa yksi paikka vapaana. Sieltä ei tule mitään signaalia (jännitettä) auton ollessa käynnissä. Virta pois antaa molemmista 1,22 volttia katkonaisesti. Nyt kaipaa jelppiä kun itte ei ymmärrä
Tämän talven setit olis tässä eli nyt on "katollakin" valot (eli lavakaaressa). Autossahan oli ostaissa tuolla keulassa tällaisia pari
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 05-NS3710/
Mutta ei ne pelannut alhaalla yhtään, nuitten tekemä valokuvio on pystyssä oleva suorakulmio joka alhaalla ollessaan sitten teki eteen sen vittumaisen lämpäreen josta en pidä. Vaihdoin tuonne alas paremman palkin tilalle joka osaa heittää valoa kauemmas. Mietin sitten että nuo valot vois toimia korkealta joten testailin pimeässä irtoakulla tuota paikkaa ja tuntui pelaavan heti ja paljon paremmin.. Nuitten racereitten säätö on erittäin perseestä mutta sitten plussana säätö ei koskaan muutu vaikka auton ajais katolleen, tuossa lavakaaressa ne on kuitenkin mahdollista edes jotenkin säätää.
Nyt ei valostu kojelauta tai tuulilasi kun valot on hytin takapuolella
Luonnollisesti sekä ala että yläpitkillä on omat katkaisijat joten saa valita miten haluaa ajella (lumisateessa ylävalot on vähä tympeät).
Se mikä tässä on meikäläisen autoksi erikoista on se että nyt on ihan laillinen setti kyseessä Lisävaloja on nimittäin 3 kpl ja palkin ref 37.5, nuitten laserien 10 kpl ja omien valojen 20 kpl. Eli 20+20+10+10+37.5 = Ref 97.5
https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 05-NS3710/
Mutta ei ne pelannut alhaalla yhtään, nuitten tekemä valokuvio on pystyssä oleva suorakulmio joka alhaalla ollessaan sitten teki eteen sen vittumaisen lämpäreen josta en pidä. Vaihdoin tuonne alas paremman palkin tilalle joka osaa heittää valoa kauemmas. Mietin sitten että nuo valot vois toimia korkealta joten testailin pimeässä irtoakulla tuota paikkaa ja tuntui pelaavan heti ja paljon paremmin.. Nuitten racereitten säätö on erittäin perseestä mutta sitten plussana säätö ei koskaan muutu vaikka auton ajais katolleen, tuossa lavakaaressa ne on kuitenkin mahdollista edes jotenkin säätää.
Nyt ei valostu kojelauta tai tuulilasi kun valot on hytin takapuolella
Luonnollisesti sekä ala että yläpitkillä on omat katkaisijat joten saa valita miten haluaa ajella (lumisateessa ylävalot on vähä tympeät).
Se mikä tässä on meikäläisen autoksi erikoista on se että nyt on ihan laillinen setti kyseessä Lisävaloja on nimittäin 3 kpl ja palkin ref 37.5, nuitten laserien 10 kpl ja omien valojen 20 kpl. Eli 20+20+10+10+37.5 = Ref 97.5
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Alalamppu on tällainen, ihan sen takia kun ostin sen mielijohteesta keväällä kun olivat melko alessa, 39€
https://www.puuilo.fi/Arctic-Bright-Led ... neeli-120W
Todettu silti yllättävän hyväksi, joutuu toki kääntämään nuin alhaalta niin että valoa nousee puihin saakka mutta valokuvio on sellainen kasassa pysyvä viiva kuitenkin.
https://www.puuilo.fi/Arctic-Bright-Led ... neeli-120W
Todettu silti yllättävän hyväksi, joutuu toki kääntämään nuin alhaalta niin että valoa nousee puihin saakka mutta valokuvio on sellainen kasassa pysyvä viiva kuitenkin.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Kai tässä topicissa saa apujakin kysellä? Oon laittamassa lisävaloja facelift 204:een missä ILS, eli sama homma kun Juu-zolla jonka mallin mukaan teenkin.
Can-boksin laitoin jo paikalleen (teipillä niinkuin juu-zo), väyläjohdot kampaan, maadotuksen sen ”lattian” kiinnitysmutterin alle. Mutta sitten menikin vaikeammaksi:
-Virran olette ilmeisesti ottanut siitä pultista mihin tulee melko paksu johto akun suunnalta. Onko siis ok että can-boksi saa virtaa aina? Saisiko jostain helposti virtaa ns ”virtalukon takaa” ja olisiko se parempi vaihtoehto?
-Mistä olette vieneet herätteen konehuoneen puolelle? Äkkiseltään apparin puolelta löytyi vain se iso läpivienti joka näyttää siltä että sen välistä ei helpolla pääse?
Kiva jos joku jaksaisi neuvoa amatööriä, saisi noi ihan hyvät valot vielä paremmiksi.
Can-boksin laitoin jo paikalleen (teipillä niinkuin juu-zo), väyläjohdot kampaan, maadotuksen sen ”lattian” kiinnitysmutterin alle. Mutta sitten menikin vaikeammaksi:
-Virran olette ilmeisesti ottanut siitä pultista mihin tulee melko paksu johto akun suunnalta. Onko siis ok että can-boksi saa virtaa aina? Saisiko jostain helposti virtaa ns ”virtalukon takaa” ja olisiko se parempi vaihtoehto?
-Mistä olette vieneet herätteen konehuoneen puolelle? Äkkiseltään apparin puolelta löytyi vain se iso läpivienti joka näyttää siltä että sen välistä ei helpolla pääse?
Kiva jos joku jaksaisi neuvoa amatööriä, saisi noi ihan hyvät valot vielä paremmiksi.
Väylärele menee käsittääkseni nukkumaan kun väyläkin sammahtaa. Ei siis väliä vaikka virrat ottaa suoraan akulta eli siitä pultista jossa tosiaan haarautuu muutama virtajohto. Läpivienti konehuoneesen akun takaa menevästä läpiviennistä. Helpoin työntää vetolanka läpi ja sillä nyppäistä johto konehuoneen puolelle.