~10 v vanha S: kalliit huollot?
~10 v vanha S: kalliit huollot?
Nyt alkanut kiinnostaa käytetty S. Millä maileilla edessä kalliit huollot? Onko fiksumpaa ostaa esim. 200+ tkm johon huollot tehty kuin 100 tkm jossa vielä edessä? Mitä pitäisi osata varoa?
Määräaikaishuollot järjestään kunnossa??? Just just
Nyt takaisin todellisuuteen!
Kun ei niitä huolleta merkkiliikkeessäkään kaikilta osin jos ei erikseen vaadi! (laatikot)
Laitetaan rinnakkain kaksi identtistä ässää. Toisessa mittarilukema ~100tkm ja toisessa ~200tkm.
Kumpi tahansa voi olla parempi!
Ja jos katselet n.10v ikäistä autoa ja mittarilukema 100-200tkm välillä niin puhutaan jo jonkunlaisesta harvinaisuudesta, jos lukema sattuu paikkansa pitämään. (ehkä pl. Japanintuonnit)
Nyt takaisin todellisuuteen!
Kun ei niitä huolleta merkkiliikkeessäkään kaikilta osin jos ei erikseen vaadi! (laatikot)
Laitetaan rinnakkain kaksi identtistä ässää. Toisessa mittarilukema ~100tkm ja toisessa ~200tkm.
Kumpi tahansa voi olla parempi!
Ja jos katselet n.10v ikäistä autoa ja mittarilukema 100-200tkm välillä niin puhutaan jo jonkunlaisesta harvinaisuudesta, jos lukema sattuu paikkansa pitämään. (ehkä pl. Japanintuonnit)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Japanissa kohtuuttomat ruuhkat ja toimiva julkinen liikenne tekee sen, että autoilla ei ajeta paljoa. Tunteja tulee varmasti kuitenkin enemmän kuin suomiautossa samoilla kilsoilla.
Täällä olisi 65 tkm ajettu täyshuollettu ässä, jonka saa toteutuneiden kulujen hinnalla samantien alle, että pääsisin tilaamaan seuraavaa.
Täällä olisi 65 tkm ajettu täyshuollettu ässä, jonka saa toteutuneiden kulujen hinnalla samantien alle, että pääsisin tilaamaan seuraavaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Loppupään autoissa on tyypillisesti ehditty fiksata alkupään autoista löytyneitä lastentauteja.Mars kirjoitti:Olisiko W220 facelift 2004-6 luotettavampi kuin W221 -- esim. vähemmän sähköhimmeleitä?
Sähkö- ja pneumatiikkahimmeleitä on molemmissa malleissa aivan holtittomia määriä, todellakaan ei featureiden määrä vähene.
Molemmissa on Comand-ongelma, ts. edes W221 navia + radiota ei pelkällä koodaamisella saa toimimaan Euroopassa. W220:ssä mankan korvaaminen 2DIN afternarket radiolla on suoraviivaista, monesti se on tehty jo Japanissa. W221:ssä taas vastaavaa grammarin paikkaa ei kojelaudassa ole. Molemmissa on AirMatic vakiona. Sitä on mielestäni turha pelätä kummassakaan mallissa. Tietääkseni molemmissa malleissa xenon-valojen kuvion saa tasaiseksi ilman umpioiden vaihtoa (ei onnistu W220 pre-faceliftissä).
M113 on varsin luotettavan koneen maineessa. Mitään kallista hajoavaa noissa ei ole. Seuraajassa M273:ssa oli alkupäässä ongelmia, joista inhottavin lienee jakopään ennenaikainen kuluminen, josta pahimmillaan seuraa täystuho. Dieseleitähän Japanista on melkolailla turha kuvitella löytävänsä. V6 bensakoneet ovat turbottomina mitä ovat, kyllä se lossi niilläkin jotenkin liikkuu mutta ei niillä ainakaan juuri mitään säästä. Tosimies huutaa luonnollisesti pikkurahalla V12 täysmoottorin, ja tuurilla tuplaturbotettuna.
Luulen että loppupään W220 on Suomessa kilvissä huomattavasti halvemmalla kuin alkupään W221. W220:siä lohkeaa parin-kolmen tonnin huudoilla (mun pre-fl voittohuuto oli huikeat €1200). Vaikka W221:n saisi vielä sinänsä kohtuuhuudolla niin verot+alvit+tullit kertaavat hintaeroa ikävällä tavalla.
Kaiken kaikkiaan hyvän W220:n budjetti on mielestäni 10k luokkaa, fl hiukan enemmän. Sit jos halvemmalla pääsee niin voi yllättyä iloisesti. Ainakin mun ässän kunto oli ikäisekseen autoksi käytännössä virheetön, erittäin kaukana chattiauton 300tkm rullatuista ruosteisista suomi-S320CDI:stä. En usko että mikään W221 on oikeasti ajossa alle 15k:lla, eikä välttämättä edes 20k:lla. Toisaalta en ole viime aikoina W221 huutohintoja seurannut, mutta verot ovat taatusti kovemmat.
Molempien kanssa saattaa pankkitili mennä yhtä pahasti rikki jos autoa ei osaa, halua tai voi itse huoltaa.
btcf.fi:ssä on Japanin tuonneista lisää juttua arviolta 15.000 postausta.
Jos yhtään olisi aikaa ja intoa maksaa enää senttiäkään autoveroja, niin laittaisin välittömästi huudot vetämään japsi-S55:stä
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Kun on tottunut koviin hintoihin amg jarruissa ja s600 osissa niin karvalakkimallin s500 yllätti jarrujen osalta. n 140eur etulevyt ja palat+anturi ja taakse sama (tosin en vaihda käsijarrun kenkiä kun ne tuskin kulunut tai ruostunut). Tarvikelaatuna - alkuperäislaatu noin 3.2x kalliimpaa.
Kalleinta 220 ässässä on alkuperäiset tai bilstein ilmajouset.
Ai tää olikin w221 sarjalaiseta kun 10v ikäisestä kyse
Kalleinta 220 ässässä on alkuperäiset tai bilstein ilmajouset.
Ai tää olikin w221 sarjalaiseta kun 10v ikäisestä kyse
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.