
Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Ensimmäisen jahtipäivänä käyntihäiriö
Varasin ajan korjaamolle, kahden viikon päästä pääsee Starin piuhan päähän niin nähdään mikä vikakoodi löytyy ja voidaan tilata osat. Jakopääköhän nyt on rikki vai suutin ? vai moottorin boksiko vetelee viimeisiään ? Missä näissä on ilimamassamittari ? Akunkengän irrotuskaan ei auttanu, pitäskö vaihtaa kokonaan uusi akku ?
Eikäkun avasin pellin ja laitoin kakkosen tulpanjohdon takaisin paikalleen

Varasin ajan korjaamolle, kahden viikon päästä pääsee Starin piuhan päähän niin nähdään mikä vikakoodi löytyy ja voidaan tilata osat. Jakopääköhän nyt on rikki vai suutin ? vai moottorin boksiko vetelee viimeisiään ? Missä näissä on ilimamassamittari ? Akunkengän irrotuskaan ei auttanu, pitäskö vaihtaa kokonaan uusi akku ?

Eikäkun avasin pellin ja laitoin kakkosen tulpanjohdon takaisin paikalleen

Hörlöplöö, kävin katsastamassa suikan kun lapsenvahtivuoro päättyi vaimon kotiuduttua töistä. Kolmastoista kerta tätä leimaamassa.
Pakokaasuista happiarvo oli kiikun kaakun vaikka paikkasin jollain sikatötkällä pari reikää pakoputkesta
mutta nyt on taas vuosi ajoaikaa.
Mittarilukema 10665. Kuuteen vuoteen 2000 kilometriä, viimeksi kulunut vuosi 210 kilometriä. Kalliita kilometrejä, varmaan euron / kilometri tuolla ajomäärällä kun laskee katsastusmaksun, bensat, veron ja vakuutuksen.
Ihan turha toki ajatella kilometrin hintaa, niinhän se menee että parisataa / jahtikausi eli halpaa on.
Pakokaasuista happiarvo oli kiikun kaakun vaikka paikkasin jollain sikatötkällä pari reikää pakoputkesta

Mittarilukema 10665. Kuuteen vuoteen 2000 kilometriä, viimeksi kulunut vuosi 210 kilometriä. Kalliita kilometrejä, varmaan euron / kilometri tuolla ajomäärällä kun laskee katsastusmaksun, bensat, veron ja vakuutuksen.
Ihan turha toki ajatella kilometrin hintaa, niinhän se menee että parisataa / jahtikausi eli halpaa on.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pesaset rakkineen ja annat klopeille hiomasienen, nipun sanomalehtiä, kilometrin maalarinteippiä, shablooneiksi risuja, saniaisia, lehviä ja havuja sekä laatikollisen erilaisia metsänvärisiä sprayautomaaleja.Pappi kirjoitti:Ei tarvitse maastoverkkoa päällensä kun sammaloituu luontoon...
Sitten sanot että yllättäkääpä isäukko positiivisesti.


Lopputulos on nuilla asein parhaimmillaan äärimmäisen näyttävä ja erittäin hyvin maastoutuva. Ainakin siitä tulee vähintäänkin persoonallinen.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pappi ja hupimestari ovat hyvin pitkälti asian ytimessä 
Lumilevylle olisi oikein hyvä kiinnitysmahdollisuus, etu-karjapuskurihan on runkopalkkien päissä tukevasti kiinni ... sen tilalle levy ja rauta johon vinssi
Olisi lämmin kabiini jossa istua lumitöissä. Ehkä joskus...
Maalaaminen on ollut mielessä pidempäänkin, tosin mattavihreällä SA-Int-maalilla. Easy Riderin ehdotus toteutustavaksi on kyllä erinomainen
vihreän lisäksi ruskeaa ja mustaa...

Lumilevylle olisi oikein hyvä kiinnitysmahdollisuus, etu-karjapuskurihan on runkopalkkien päissä tukevasti kiinni ... sen tilalle levy ja rauta johon vinssi

Maalaaminen on ollut mielessä pidempäänkin, tosin mattavihreällä SA-Int-maalilla. Easy Riderin ehdotus toteutustavaksi on kyllä erinomainen

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
..Ja riittävästi sävyjä, eli riittävästi eri purkkeja kun maalia kuitenkin menee. Laadukkaat maalit ja niille yhteensoittava mattalakka ruiskulla.dealer kirjoitti:Pappi ja hupimestari ovat hyvin pitkälti asian ytimessä
Lumilevylle olisi oikein hyvä kiinnitysmahdollisuus, etu-karjapuskurihan on runkopalkkien päissä tukevasti kiinni ... sen tilalle levy ja rauta johon vinssiOlisi lämmin kabiini jossa istua lumitöissä. Ehkä joskus...
Maalaaminen on ollut mielessä pidempäänkin, tosin mattavihreällä SA-Int-maalilla. Easy Riderin ehdotus toteutustavaksi on kyllä erinomainenvihreän lisäksi ruskeaa ja mustaa...

Ihan pienet roskat ei haittaa lopputuloksessa.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.

http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=186845
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=186844
Nuita offipalstan kuvia ei vissiin voi tehhä suoraan kuvalinkiksi muualle.
Siispä pelkät linkit.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vähänku nuinikkään, muttei sittenkään sinnekäänpäin. Ei sovi kuviot suo-maalaiseen ympäristöön. Miettikää ja suunnitelkaa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e75FrBuJXnE[/youtube]
Parempi se keskenkasvusten on Susukin kylykiä töhriä kun infrastruktuuria.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e75FrBuJXnE[/youtube]
Parempi se keskenkasvusten on Susukin kylykiä töhriä kun infrastruktuuria.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jäi tälle vuotta maalaamatta
Hirvijahti lähestyy, latasin akun ja höräytin pirssin käyntiin.
Mönkijässä oli ledbarit mutta kyllästyin niiden kokoon ja muutenkin olen huomannut että mönkkäriin riittää oikeastaan kunnollinen otsalamppu jolla valoa on aina siellä missä sitä tarvitsee eikä rasita pientä laturia.
Siispä ruuvaamaan ne susukin katolle apukauko- ja työvalojen tilalle, siinähän niitä tarvitaan kun syksyllä ajetaan ne 100-150 kilometriä joista 10% pimeässä

Pellin alla kaikki kunnossa

...kuten myös peräkontissa, mukava tervatuoksu muuten autossa

Ostin IKH:lta kytkentävarustuksen valoille eli tinaa, kutistesukkaa, butaania ja tällaisen kaasupolttimen kun oli niin kätevän mallinen

Sittenpä johtoja tinaamaan, poltin paketista ja kaasua täyteen ja kääntö nokasta; ei naksahda --> ei syty. Erinäistä veivaamista ja käyttöohjeen lukemista (ei englantia, ei saksaa, ei tietenkään suomea, "tutuin" kieli varmaan italia tai mikä lie. Lopulta hoksasin vilkaista pakkauksen taakse ja siellä kerrottiin että flame sytytetään esim. tulitikulla
Olikin oikein tosi kätevä vehje 
Mikäpä siinä muu auttoi kuin tikut mukaan ja uudelleen aloittelemaan tinausta. Polttimen nokkaa kierros auki ja raapss, ja ei syty minkäänmoista liekkiä
eikun toinen kierros ja rrraapsss
ei liekkiä 
Vielä pari kierrosta ja rraWSUHSUHSUSHUSHS just
metrin liekki kuskin penkkiin
Säikähdyksestä selvittyä pakkasin tuon paholaisen välikappaleen vapisevin käsin takaisin pakkaukseensa ja hain tallista sähkökolvin, yhtään ei sillä tinatessa meinannutkaan palaa mies eikä auto.
Tänään palautin liekinheittimen IKH:lle ja kuinka ollakaan sattui sama myyjä kävelemään vastaan, huomasi polttimen kädessäni ja kysyi että "Tuliko siihen liekkiä ? "
Minä kerroin
Mukava kun saa joskus antaa palautetta tuotteista


Hirvijahti lähestyy, latasin akun ja höräytin pirssin käyntiin.
Mönkijässä oli ledbarit mutta kyllästyin niiden kokoon ja muutenkin olen huomannut että mönkkäriin riittää oikeastaan kunnollinen otsalamppu jolla valoa on aina siellä missä sitä tarvitsee eikä rasita pientä laturia.
Siispä ruuvaamaan ne susukin katolle apukauko- ja työvalojen tilalle, siinähän niitä tarvitaan kun syksyllä ajetaan ne 100-150 kilometriä joista 10% pimeässä


Pellin alla kaikki kunnossa

...kuten myös peräkontissa, mukava tervatuoksu muuten autossa

Ostin IKH:lta kytkentävarustuksen valoille eli tinaa, kutistesukkaa, butaania ja tällaisen kaasupolttimen kun oli niin kätevän mallinen

Sittenpä johtoja tinaamaan, poltin paketista ja kaasua täyteen ja kääntö nokasta; ei naksahda --> ei syty. Erinäistä veivaamista ja käyttöohjeen lukemista (ei englantia, ei saksaa, ei tietenkään suomea, "tutuin" kieli varmaan italia tai mikä lie. Lopulta hoksasin vilkaista pakkauksen taakse ja siellä kerrottiin että flame sytytetään esim. tulitikulla


Mikäpä siinä muu auttoi kuin tikut mukaan ja uudelleen aloittelemaan tinausta. Polttimen nokkaa kierros auki ja raapss, ja ei syty minkäänmoista liekkiä



Vielä pari kierrosta ja rraWSUHSUHSUSHUSHS just











Säikähdyksestä selvittyä pakkasin tuon paholaisen välikappaleen vapisevin käsin takaisin pakkaukseensa ja hain tallista sähkökolvin, yhtään ei sillä tinatessa meinannutkaan palaa mies eikä auto.
Tänään palautin liekinheittimen IKH:lle ja kuinka ollakaan sattui sama myyjä kävelemään vastaan, huomasi polttimen kädessäni ja kysyi että "Tuliko siihen liekkiä ? "
Minä kerroin



- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Viime syksynä ei tullut ajettua kuin parikymmentä kilometriä, melkein koko syksyn kun oli jahtiautona maanmainio 250TD.
Viikolla latasin akun -> vaihdoin akun ja kokeilin käynnistellä. Hyvin toimii.
Syksyllä olin huomannut etteivät kaukovalot toimi eikä ne olleet itsestään kesän aikana korjaantuneet joten niitä tutkimaan -> sulakkeella huono kosketus.
Aamulla 8.59 soitto katsastuskonttorille että täältä tultaisiin nastat rapisten katsastamattomalla liikennekäytöstä poistetulla susukilla
Kello 9.10 konttorilla, Minna otti avaimet ja maksun ja valittelin että rekisteriotetta ei ole, se oli päässyt vähän vettymään hanskalokerossa.
Tähän katsastusmies Matti sivusta että "Susukillakonää tulit ?"
Silläpä, ja lähdettiinkin samantien tarkistamaan auton kuntoa.
Jarrut OK paitsi kuskin puolella etujarru jää hieman laahaamaan.
Helmassa kohta johon voisi koputella reiän ja laittaa pienen paikan (5x5 cm). Rungollisessa autossa ei aiheuta hylkäämistä.
Pakokaasut toissakevään sikatötkäpaikkauksen jäljiltä vielä rajoissa; CO 3,75, happi 4,75. HC ei ole koskaan ollut korkealla, moottori on erinomaisen hyväkäyntinen ja kunnossa.
Suunniteltu maalaus taitaa olla turhaa, lähivuosina väri muuttuu omia aikojaan vihreäksi sammaloitumisen myötä

Viikolla latasin akun -> vaihdoin akun ja kokeilin käynnistellä. Hyvin toimii.
Syksyllä olin huomannut etteivät kaukovalot toimi eikä ne olleet itsestään kesän aikana korjaantuneet joten niitä tutkimaan -> sulakkeella huono kosketus.
Aamulla 8.59 soitto katsastuskonttorille että täältä tultaisiin nastat rapisten katsastamattomalla liikennekäytöstä poistetulla susukilla

Kello 9.10 konttorilla, Minna otti avaimet ja maksun ja valittelin että rekisteriotetta ei ole, se oli päässyt vähän vettymään hanskalokerossa.
Tähän katsastusmies Matti sivusta että "Susukillakonää tulit ?"
Silläpä, ja lähdettiinkin samantien tarkistamaan auton kuntoa.
Jarrut OK paitsi kuskin puolella etujarru jää hieman laahaamaan.
Helmassa kohta johon voisi koputella reiän ja laittaa pienen paikan (5x5 cm). Rungollisessa autossa ei aiheuta hylkäämistä.
Pakokaasut toissakevään sikatötkäpaikkauksen jäljiltä vielä rajoissa; CO 3,75, happi 4,75. HC ei ole koskaan ollut korkealla, moottori on erinomaisen hyväkäyntinen ja kunnossa.
Suunniteltu maalaus taitaa olla turhaa, lähivuosina väri muuttuu omia aikojaan vihreäksi sammaloitumisen myötä


wiimax.fi
Ajattelin hankkia sytytysosille huoltopaketin ennenkuin ongelmia alkaa olla. Kärjet, tulpat, sytytysjohdot. Samalla pyyhkijänsulat, vanhoista puuttui jo osa
VJ-kansi ja pyörrin pääsi unohtumaan, tilaan nekin kunhan tässä työmaalle taas menen.

Vanhat kärjet olikin jo kuluneet. Kertaalleen ne olen vaihtanut, kuten tulpatkin joissa ei vielä kulumista näkynyt.

Tulpat on suunnilleen ohjeen mukaiset:



Vanhat kärjet olikin jo kuluneet. Kertaalleen ne olen vaihtanut, kuten tulpatkin joissa ei vielä kulumista näkynyt.

Tulpat on suunnilleen ohjeen mukaiset:

wiimax.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tämön ihan kun mun Gazi, kerran kahessa vuojessa tosin vain on vietävä neuvolaan tuo vehes.
Pärryyttää mitä hurruuttaa, muutaman kymmentä kilometriä vuoteen ja korjaa puutteet mikäli vakavampaa ilimaantuu. Yleensä on kuitenni hytistä käsin lähteny ruplattammaan ja totellu riittävästi ohjaksia. "Ptruu"-komentoa ei vielä ymmärrä, mitä lieneekään vennääksi...
Pärryyttää mitä hurruuttaa, muutaman kymmentä kilometriä vuoteen ja korjaa puutteet mikäli vakavampaa ilimaantuu. Yleensä on kuitenni hytistä käsin lähteny ruplattammaan ja totellu riittävästi ohjaksia. "Ptruu"-komentoa ei vielä ymmärrä, mitä lieneekään vennääksi...

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vaihdoin myös virranjakajan kannen ja pyörtimen. Bosch osat maksoivat päälle parikymppiä yhteensä.
Ajovaloumpioista on heijastinpinnat turmeltuneet oikeastaan tyystin. Ne olivat aivan uudet kun auton ostin meseläinen "pulkkroopen" isältä aikoinaan. En tullut katsoneeksi minkä merkkiset umpiot on, mutta lasiltaan asiallisen näköiset kyllä eikä näissä ole koskaan kosteutta ollut sisällä.
Yllättäen Motonetissa oli tarjolla H4-umpioita hintaan 11,90€/kappale. Sikäli yllättäen että esimerkiksi kahalta ei enää saanut.
Tilasin sellaiset, ja on kyllä omituisen näköiset puolipallot
olin aika varma että ne olisivat kuitenkin hehkulankapolttimolle, mutta ei, kyllä siellä H4 paikka on.
Pitää vaihtaa joskus kunhan säät lämpenee.
Toivottavasti ei ehdi mennä näistäkin heijastimet pilalle ennenkuin saan ne paikalleen
Sata kilometriä ajettu tänä syksynä. Kalliita mutta iloisia kilometrejä.
Ajovaloumpioista on heijastinpinnat turmeltuneet oikeastaan tyystin. Ne olivat aivan uudet kun auton ostin meseläinen "pulkkroopen" isältä aikoinaan. En tullut katsoneeksi minkä merkkiset umpiot on, mutta lasiltaan asiallisen näköiset kyllä eikä näissä ole koskaan kosteutta ollut sisällä.
Yllättäen Motonetissa oli tarjolla H4-umpioita hintaan 11,90€/kappale. Sikäli yllättäen että esimerkiksi kahalta ei enää saanut.
Tilasin sellaiset, ja on kyllä omituisen näköiset puolipallot

Pitää vaihtaa joskus kunhan säät lämpenee.
Toivottavasti ei ehdi mennä näistäkin heijastimet pilalle ennenkuin saan ne paikalleen

Sata kilometriä ajettu tänä syksynä. Kalliita mutta iloisia kilometrejä.
wiimax.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Minulla oli jossain koslassa Saturnussit. Ettei peräti käkkylässä, kun piti toinen pari Suljettuja Säteitä vaihtaa H4-tyyppisiksi koska ameriikan valo ei kelvannut enää suomalaisen tienpientareen valaisuun tietyn vuosimallirajan umpeuduttua.Easy Rider kirjoitti:Oliko Saturnussi -merkkiset tuikuttimet? Ostin arviolta dekadi sitten samanmoiset seiskatuumaset Ladaan samoihin hintoihin, kyseisestä puodista.
No, olipa nuo missä tahi sitten ei, niin toinen toimi kuten olettaa sopii, ja toinen keräsi huurua sisäänsä. Tällä otannalla puolet ko. valoista ovat siis sutta ja sekundaa ja puolet kelvollisia. Tilastot eivät valehtele.
Samalla kaavalla mentiin, eli latasin akun -> vaihdoin akun ja pelaadealer alun toista vuotta sitten kirjoitti:Viikolla latasin akun -> vaihdoin akun ja kokeilin käynnistellä. Hyvin toimii.
Pakokaasut toissakevään sikatötkäpaikkauksen jäljiltä vielä rajoissa; CO 3,75, happi 4,75. HC ei ole koskaan ollut korkealla, moottori on erinomaisen hyväkäyntinen ja kunnossa.

Nyt lämpeni, kun ei kehdannut vanhoilla umpioilla tarjota katsastukseen. Umpion irrottamiseen autosta ei muuten tarvita mitään työkaluja. Umpion vaihtaminen kiinnityskehykseen vaatii ristipäämeisselindealer vajaa vuosi sitten kirjoitti:H4-umpioita ..........Pitää vaihtaa joskus kunhan säät lämpenee

Soitto konttorille ja eikun rohkeasti leimalle. Toissakeväästä edellisen kevään sikatötkäpaikkaus oli varissut pois ja happiarvo aika korkealla


Jarrut oli hyvät kuten muutkin olennaiset jutut. Toinen pyyhkijänsulka lervahti


Ajoaikaa on vuoden päivät, ja ihan tarkkoja jos ollaan niin nykyisellä systeemillä kannattaisi tarjota leimalle vasta hirvijahdin aattopäivinä, olettaen ettei sentään punaista tarraa tule lasiin. Sitten olisi seuraavana vuonna mahdollisuus käyttää viimeisenä mahdollisena päivänä saaden ainakin kuukausi ajoaikaa = riittävästi hirvijahtiin meillä

No, eipä ole ollut stressaava toimenpide tämän leimaaminen.
Jos tilaisi katolle "kokopitkän" ledbarin


Tällä päivämäärällä liikennekäyttöön
ja aamulla käväisinkin susukilla teerinevalla yhden laukauksen verran.
Ei voi valokuviosta puhua noiden kympinumpioiden kanssa
mutta lähivalot näyttää alemmas kuin kaukovalot, ja valoteho riittää kun mittarissa on 80km/h (todellista 65)
Loppuviikosta "tositoimiin"

Ei voi valokuviosta puhua noiden kympinumpioiden kanssa

Loppuviikosta "tositoimiin"
