Kokemuksia karstanpoistolitkuista?
Kokemuksia karstanpoistolitkuista?
En yleensä ole lisäaineita tankkiin kaatanut, mutta nyt tarjottiin A-Katsastuksen yhteydessä BG 245 lisäainetta dieselin palotilan, suuttimien, jne puhdistamiseen.
Onkos raadilla mitään kokemuksia tuon aineen toiminnasta, tai siitä onko oireettomaan autoon mitään järkeä mennä moisia kaatamaan?
Onkos raadilla mitään kokemuksia tuon aineen toiminnasta, tai siitä onko oireettomaan autoon mitään järkeä mennä moisia kaatamaan?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Captivassa DPF-ongelmat hävisi Forten DPF-litkulla, ja siitä rohkaistuneena heitin pystäriinkin tuota ihan huvikseen: http://m.motonet.fi/fi/tuote/608032/STP ... aine-400ml
Aiemmin tyhjäkäyntiruuvia ei ollut voinut pitää pienimmällä kuumanakaan, koska ravisti ärsyttävästi liikennevaloissa seistessä ym. Vähän matkaa tuo tankissa ajeltuna huomasi jo eron, ja nyt voi surutta kääntää ruuvin minimiin ja tasaisesti hyrskyttää.
Taidan jatkossakin aina välillä laitella noita, tuskin ne muuta pahaa tekee kuin korkeintaan lompakolle.
Aiemmin tyhjäkäyntiruuvia ei ollut voinut pitää pienimmällä kuumanakaan, koska ravisti ärsyttävästi liikennevaloissa seistessä ym. Vähän matkaa tuo tankissa ajeltuna huomasi jo eron, ja nyt voi surutta kääntää ruuvin minimiin ja tasaisesti hyrskyttää.
Taidan jatkossakin aina välillä laitella noita, tuskin ne muuta pahaa tekee kuin korkeintaan lompakolle.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hankkijalta saa John Deere tuotemerkin alta litkua, jolla pitäisi karstojen lähteä. Litran purkeissa myyvät ja maksaa noin 45€. Tarkkaa nimeä en nyt muista.
Ensimmäiseen 850:seen käytin Forten litkua ja ainakin nokisavut irtosi parin tankin ajan komiasti. Savuttihan se nyt muutenkin, mutta tuolla Fortella oli kyllä selkeesti asiaan vaikutusta.
Tuota Jontikan lientä aattelin ostaa omaan käyttöön.
Nämähän on sitten semmosia litkuja, että tappavat talossa ja puutarhassa... (lupiineille lähtö).
Ensimmäiseen 850:seen käytin Forten litkua ja ainakin nokisavut irtosi parin tankin ajan komiasti. Savuttihan se nyt muutenkin, mutta tuolla Fortella oli kyllä selkeesti asiaan vaikutusta.
Tuota Jontikan lientä aattelin ostaa omaan käyttöön.
Nämähän on sitten semmosia litkuja, että tappavat talossa ja puutarhassa... (lupiineille lähtö).
Forte on hyvä, sitä löytyy meiltä...
Jos DPFfää herjaa auto niin melkein tyhjään tankkiin 2x diesel fuel conditioneria ja yks DPF&turbo cleaner ja kamina mansikiksi nii joha lähtee DPF puhtaaksi...
On nimittäin kokeiltu ja tuli kunnon pölähys putken päästä ku lähti hiukkaset liikkeelle... 



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Tukkeutuneen (nokimäärä liian suuri) DBF:n saa kuntoon aineella joka suihkutetaan suoraan pönttöön anturin (tai poratusta) reiästä, myrkkyjä löytyy monelta eri valmistajalta.
Muistaa vaan ettei käynnistä autoa sisällä liotuksen jälkeen
BG tankkiin kaadettavia aineita on vähiinsä kokeiltu, mutta en osaa sanoa puhdistaako / toimiiko kun ei ole sillä yritetty varsinaisesti korjata mitään.
Forte on hyvä aine (myös ?)
Muistaa vaan ettei käynnistä autoa sisällä liotuksen jälkeen

BG tankkiin kaadettavia aineita on vähiinsä kokeiltu, mutta en osaa sanoa puhdistaako / toimiiko kun ei ole sillä yritetty varsinaisesti korjata mitään.
Forte on hyvä aine (myös ?)
wiimax.fi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuis kävis vesi? Petro-Saabeja ja -Talboteja kehotettiin välillä hörppimään vettä, jotta pikeentyneet männänrenkaat ja palotilat puhdistuu. Kokeilin samaa Asconassa "tuplatellervoilla" ja melekonen nokipilivi läks korsteenista. Ärhäkästi kierrosta ja sumuna vettä kurkkuun. Käytös muuttui edukseen heti.
Putsaapa tuo sylinteriin vuotava kannentilikekin kyseisen pytyn aika tehokkaasti. 
Saisiko dpf:n vesipesun tehtyä niinikään anturinreiästä tms. vettä ruiskuttaen? Moottoriin sitä ei dieselissä liikoja mahu, ettei kanget mää vintturaan


Saisiko dpf:n vesipesun tehtyä niinikään anturinreiästä tms. vettä ruiskuttaen? Moottoriin sitä ei dieselissä liikoja mahu, ettei kanget mää vintturaan

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Elikkä höyrypesuri...Easy Rider kirjoitti:Kuis kävis vesi? Petro-Saabeja ja -Talboteja kehotettiin välillä hörppimään vettä, jotta pikeentyneet männänrenkaat ja palotilat puhdistuu. Kokeilin samaa Asconassa "tuplatellervoilla" ja melekonen nokipilivi läks korsteenista. Ärhäkästi kierrosta ja sumuna vettä kurkkuun. Käytös muuttui edukseen heti.Putsaapa tuo sylinteriin vuotava kannentilikekin kyseisen pytyn aika tehokkaasti.
Saisiko dpf:n vesipesun tehtyä niinikään anturinreiästä tms. vettä ruiskuttaen? Moottoriin sitä ei dieselissä liikoja mahu, ettei kanget mää vintturaan
Toinen mikä karstaa poistaa on nokian 45, sitä kun käyttää ei karstotu mylly niin herkästi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.