Cdi:n suuttimen pultin kierteen korjaus helicoililla?
Cdi:n suuttimen pultin kierteen korjaus helicoililla?
Yritin haullakin katella mutten löytänyt keskustelua aiheesta, eli mites on pystyisikö sen jengan sinne kanteen tekemään helicoililla vai meneekö seinämä liika ohueksi.
Helicoilin kierteen ulkohalkaisia olisi melkein 8mm niin ei ihan hennos kokeilla kierteen korjuuta tolla ilman tietoa että toimisko
Helicoilin kierteen ulkohalkaisia olisi melkein 8mm niin ei ihan hennos kokeilla kierteen korjuuta tolla ilman tietoa että toimisko
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Täällä vähän sama homma edessä. Ainoa että vaikeusastetta nostaa viton ahtaat tilat ja kanteen katkennut pultti. Pultti katkesi irroittaessa kierteen alkamiskohdasta eli pää on jonkun 5mm? kannen sisässä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi pulttia edes sen verran pois että holkki mahtuu paikoilleen.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
touhottaja kirjoitti:voiskos siihen tehä M7x1 mm kierteen
Muistelisin oman autoni kohdalla saaneeni tietoa että mersu on sille ruuville laskenu jotaki joustoa/laajenemisvaraa. Son jotakuinki 70mm pitkä ja pallokartio kannalla ninko pyöränpultti.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Ei oikein taida riittää- Yleensä jos M6 korkkaa niin sisäkierteen puhdas ehjä pinta on yli 6mm ja M7x1 porareikä on 6mm tasan. Jää vajaaksi kierre. Tosin se uloin kymppi pari ei juurikaan kanna mutta miksei tekisi kerralla hyvää.touhottaja kirjoitti:voiskos siihen tehä M7x1 mm kierteen
Kierteen poran koonhan tietää kun vähentää ulkohalkaisijasta nousun verran.
Helicoil on kyllä alkuperäistä selvästi lujempi kaikissa alumiiniseoksissa kunhan kierteellä on pituutta 1.5x halkaisija. Mutta se pitää asentaa oikein eikä käsivaraisesti kairattu kaksuuntainen trumpettireikä joka soikea ja epäkeskeinen ole ollenkaan helicoilille asiallinen lähtökohta.
Ja jokainenhan saa tehdä kanteensa millaisen tahansa kierteen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Poraa ?AM kirjoitti:Täällä vähän sama homma edessä. Ainoa että vaikeusastetta nostaa viton ahtaat tilat ja kanteen katkennut pultti. Pultti katkesi irroittaessa kierteen alkamiskohdasta eli pää on jonkun 5mm? kannen sisässä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi pulttia edes sen verran pois että holkki mahtuu paikoilleen.
Holkki on hyvä.
Myös 7 mm pultilla onnistuu mutta sitten joutuu tekemään muutoksia "keinuun" jne.
On nähty 8mm pulttiakin, oikeastaan kaikki mahdolliset ja useita mahdottomia kiinnitystapoja on nähty

wiimax.fi
Ohjaiholkki ehdottomasti ja mahtuisko kulmavaihde jos siihen poran virittäis... En oo vitoa omistanut niin en osaa mahtumisesta. Vai pitäiskö olla pitkä poranterä jotta mahtuu jostain välistä?AM kirjoitti:Niin, poraaminen varmaan viisain. Vitossa vain niin ahdas paikka, ei sellaista poraa millä onnistuu. Vähän epäilyttää onnistuisiko siltikään, joku ohjainholkki minkä avulla poraisi ettei vedä sivuun?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tein joskus M8 kierteet vitoon kun korkkas kierteet kahdesta suuttimen pultista. Tein semmoisen T vääntimen ja käsipelillä sillä kairasin ensin reijän ja samanlainen T väännin missä M8 tappi.
Sit sorvasin M8 pultin ohueksi väliltä ja siihen kantaan vähän pyöristysta et passaa siihen suuttimen pidin rautaan.
Noi työkalut löytyy vielä jos tarvetta. Tosin se katkennut pultti voi olla ongelma saada noilla pois.
Sit sorvasin M8 pultin ohueksi väliltä ja siihen kantaan vähän pyöristysta et passaa siihen suuttimen pidin rautaan.
Noi työkalut löytyy vielä jos tarvetta. Tosin se katkennut pultti voi olla ongelma saada noilla pois.