
Tuossa eka linkissä on mallit. Oikeus juttu siitä tuli amerikassa ainakin.

Koskee vain osaa moottoreista määrätyllä valmiste numerolla.
http://www.topclassactions.com/lawsuit- ... ass-action
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681441
Kyllä tuo nim Sergey kuvaien tilanne ei ole mitenkään harvinainenMatti kirjoitti:Terve,
Vanha aihe jo, mutta itselle ajankohtainen. Kirjoitin asiasta kysymyksen myös mersuforum.net:iin.
Tuosta ko. moottorin imusarjan kestävyydestä on saanut lukea jonkun verran negatiivista viestiä, että on tosi heiveröiset ne läppien säätömekanismien muoviosat jne.
Kuka tietää onko tuon M272 -moottorin (bensa V6) elinkaaren aikana tehty mitään muutoksia tai erilaisia parannettuja kehitysversioita siihen imusarjaan? Vai onko se ollut 'samaa kuraa' koko moottorin tuotannon ajan?
Miten käy jos imusarja jotenkin hajoaa? Ilmeisesti auton moottoriin sisälle ei kuitenkaan pääse mitään irtoavia osia? Tietysti moottorin häiriövaloa pukkaa, vikakoodia varmaan tulee ja suorituskyky laskee, mutta voiko moottori pitkän ajan kuluessa vaurioitua esim. siitä että läpät ovat toiselta puolelta jumissa, ja moottorin toisen puolen kolme sylinteriä saavat eri määrän ilmaa kuin toisen puolen?
On mersukuumetta ollut pitkin syksyä, ja nyt mietin W203 C 230:n ostamista (2.5-litrainen V6). Olen tietoinen ko. moottorin erittäin ikävästä ja kalliista tyyppiviasta, tasapainoakselin ennenaikaisesta kulumisesta, joka koskee ennen tiettyä sarjanumeroa valmistettuja moottoreita. Tämä imusarja mietityttää nyt.
T. Matti
Kiitos! Tämä oli hyvää tietoa. Laitetaan 'korvan taakse'.Kyllä tuo nim Sergey kuvaien tilanne ei ole mitenkään harvinainen
taas hetki sitten semmoinen löyti 251, 350koneesta(3 alipaine kellolla 2 sähkö mutikalla)
samman tapaan oli kulunut reikä ja läppä systeemi hajonnut
lisäänä 3syl tulppa oli saanut kipeää läppä systeemin murusista
korjaus noihin on helppo ko läpät/niiten akselit pois
(ne ullomat valvotut läpät ei yleenssä hajoa, niiden yhteisestä kääntö palasta hajoa nivelkuulat, mihin myydään korjus pallaa jos ei haliua askarella)
reiän paikkus sopivalla (sika tms)tökötillä
eri versioita on jokunen 1, 2 tai 3 alipaine kellolla olevat
niin ja sen ko sisemmän läppä systeemin poiston vaikutukset on pelkästään positiiveset,
samaan homaan kun vielä yhdistää kaasu läpän puhdistuksen niin tulle hoidettua 2 yleistä käynti häiriön syytä