Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Hankook ja Mercedes sopimukseen
Korealainen autorengasvalmistaja Hankook Tire on toimittanut vuodesta 2014 lähtien alkuperäisrenkaita Mercedes-Benz Atego -kuorma-autoihin. Nyt valmistaja laajentaa alkuperäisrengastoimituksiaan Actros -kuorma-autoihin.

Hankook toimittaa uuteen Actrosiin neljää rengastyyppiä: kaukoliikenteeseen kehitetyn renkaan Hankook e-cube AL10 (All Position Long Haul) etuakselille ja e-cube DL10 (Drive Axle Long Haul) vetoakselille, sekä AM06- ja DM03-renkaat maasto- ja tiekäyttöön.
http://www.kuljetusnet.fi/1850-hankook- ... kseen.html
Kuva
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Hankookkia näyttää olevan uusien MB-henkilöautojenkin alla.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

PEEL P50



Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersu julkaissut Suomen suven kunniaksi "Suomi-mallin":
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ivecolta uusi Eurocargo:
Kuva
http://iepieleaks.nl/scoop-new-iveco-eurocargo/
-Mallihan juontuu kai alkujaan Ford Cargosta. :roll:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

SKAL: n vuoden 2014 kuljetusyrittäjä Kuljetus Kovalainen osti 22 kpl Iveco kuorma-autoa.

------> Klik


Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Iveco kyllä osaa tehoa ottaa koneistaan; 13 ltr -560 hv:
http://www.iveco.com/finland/tuotteet/p ... torit.aspx
ja jos tarvetta suurempiin tehoihin joskus vielä ilmaantuu, niin teollisuuspuolelta löytyy 16-litrainen versio Cursorista:
http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx 8)
Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ja ellen väärin muista, Ivecot eivät tarvitse Adblue laitteita?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jättiläinen Suomesta
Kuva
SKS Toijala Works osti Cargotecilta Kalmar-puukurottajien liiketoiminnan. Nyt yhtiö on saanut valmiiksi uuden sukupolven 12 tonnin TW LogStacker -puukurottajan, joka on suunniteltu puhtaalta pöydältä. Kehitystiimissä oli yhteistyökumppaneina ja järjestelmätoimittajina Suomesta 12 yritystä.
http://www.boy.fi/kone/component/conten ... 20-46.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kamaz ottanut kilpakuormuriinsa hytin Mersun Zetroksesta:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva :?: :shock:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mersu ymppäsi Unimogin alustan G-sarjaan, tuloksena raaka hinta ja kova maastokyky.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/merced ... tuotannon/
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz ... 2_concept/

Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.

Kuva

Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

todellauupunut kirjoitti:
Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.

Kuva

Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
Näihin murjottiin alupallot Misukoineen tuannottain. Ois kiva tietää mitä vaikutusta kulutukseen vs. rautapyörät ensiasennusrenkailla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Laaksonen kirjoitti:Iveco kyllä osaa tehoa ottaa koneistaan; 13 ltr -560 hv:
http://www.iveco.com/finland/tuotteet/p ... torit.aspx
ja jos tarvetta suurempiin tehoihin joskus vielä ilmaantuu, niin teollisuuspuolelta löytyy 16-litrainen versio Cursorista:
http://www.fptindustrial.com/products/e ... ier4B.aspx 8)
Logistiikka-alalla oleva kaveri (toimistohommissa) sanoi, että Ivecon vetämiin ppv-yhdistelmiin saa suurimmat kuormat mutta on se Straliksen hytti kyllä semmoinen ahtaan oloinen mun makuun. Siinä on taidettu sitä painoa säästää?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Easy Rider kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
Tämmöinen ihme ollut jonkin aikaa työautona puolikkaan vedossa ja pienellä menee, noin 25 litraa näyttää tieturi ka. kulutusta. Kone vetää paremmin kuin tehoista voisi olettaa, kyseessä siis 510hv versio.

Kuva

Ergonomia muuten ok mutta kuskin penkki ei säädöiltään ja tuntumaltaan kummoinen, lisäksi vilkku/automaattivaihteiston vivut on turhan isot ja kohlot käyttää. Cruisessa hyvä ominaisuus pakokaasujarrun säätö, voit asettaa esim. 84 kmh ja pakokaasujarrulle esim. +6 niin alamäkeen päästää E:lle (vapaa) jolloin hyödyntää liukua ja kun 90kmh saavutetaan alkaa pakokaasujarrulla hiljentää.
Näihin murjottiin alupallot Misukoineen tuannottain. Ois kiva tietää mitä vaikutusta kulutukseen vs. rautapyörät ensiasennusrenkailla.
Minulla myös alut Michukan palloilla, ollut uudesta lähtien. En usko että suurta eroa tekee ainakaan vanne, renkaan vierintävastuksella on kyllä iso merkitys. Tänään liukusin pitkälle toista kilometriä lähes tasaista hyvin vähän viettävää kohtaa kehäIII 60kmh nopeutta täydellä kuormalla, hivenen oli kyllä myötätuulta muttei paljoa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

12,8-litraisen R6:n teho nousee maksimissaan 530 hv:aan:
http://media.daimler.com/dcmedia/0-921- ... 6265830129
Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Onkos vielä julkistettu missään et mersuun olis tulossa R6 16ltr 580hv versio

Ootteko vertaillu millä renkaalla ajaa pisimpään :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mika.S kirjoitti:Onkos vielä julkistettu missään et mersuun olis tulossa R6 16ltr 580hv versio
Johan tuo on ollut jonkin aikaa:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ngine.html
(425 kW)
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10756
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kooste Koljonvirran kokoontumisesta.

http://youtu.be/-yCxl11Dayc

:D
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

VW haastaa Daimlerin hyötyautoissa:
http://www.kuljetusnet.fi/1875-vw-haast ... oissa.html
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

MANilta uusia teollisuusmoottoreita, huipulla 1110 hv V12:
Kuva
http://www.traction-magazin.de/man-neue-motoren
Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Pääsin siinä sunnuntaina koeajamaan uutta polaria, harmi vaan ku tyhjällä nupilla joutu ajamaan, ei saanu täyttä totuutta laatikon toiminnasta mutta täytyy sanua et nyt alkaa robottilaatikko olla kohillaan, toimii paaaaljon paremmin mitä kakkos sarjalainen. Olis mielenkiintonen päästä kokeileen i shiftiä ja opticruisea nii näkis vähä et miten nuo muiden robotit toimii.

Nyt tuntuu olevan vakiona kunnon moottorijarru, ei semmonen pärisiä mikä oli euro 5 :D

Kehitystä oli tapahtunu, mm kippausvakautta on parannettu 5 lehtisillä jousipakoilla ja tupla ristikoilla. Oli positiivinen kokemus vaikkei kuorma päällä saanu ajaa 8)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Kuva
Kuva on tainnut saada inspiraationsa tästä:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”