CDI suuttimen tiiviste vuotaa.
Oletko vai onko ylipäätänsä kukaan yrittänyt puhdistaa noita raskasöljyn pesuun käytetyllä Ferryl Cleaning Fluid:lla?dealer kirjoitti:...
Liuottimia en käytä noissa juuri lainkaan, jos pahasti piessä niin otan kopan irti ja ultraäänipesuriin puhdistumaan.
Edeltäjäni oli aikanaan tuonut (tietouden) litkusta laiva-ajoiltaan ja se on edelleen ainoa litku, mitä jätkät töissä raskasöljyn pesuun käyttävät. Meille litku tulee Etran kautta noin 25 l pöntöissä.
Syksyn ajan olen ajellut sprintterillä ja ihmetellyt, mikä käryää. Mitään tsupsutusta ei kuulunut, mutta kun rassasin imusarjan ja kopan pois, näky oli ihan hirveä. Tämän topicin "törkeinkin" kuva ei ole yhtä paha, kuin kopan alta löytyi. Koppakin oli, kuin liimattu kiinni.
Nyt on melkein tee se itse miehen nostettava käpälät pystyyn ja turvauduttava ammattiapuun...
Nyt on melkein tee se itse miehen nostettava käpälät pystyyn ja turvauduttava ammattiapuun...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarpeeksi pitkään kun neekri on sinne pesinyt loppuu tuksutusJP74 kirjoitti:Syksyn ajan olen ajellut sprintterillä ja ihmetellyt, mikä käryää. Mitään tsupsutusta ei kuulunut, mutta kun rassasin imusarjan ja kopan pois, näky oli ihan hirveä. Tämän topicin "törkeinkin" kuva ei ole yhtä paha, kuin kopan alta löytyi. Koppakin oli, kuin liimattu kiinni.
Nyt on melkein tee se itse miehen nostettava käpälät pystyyn ja turvauduttava ammattiapuun...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No nyt on laitatettu kuntoon. Meni korjaamolla kaksi työpäivää tuohon hommaan... Kuitenkaan yhtään suutinta eikä muutakaan edes särkynyt. Ois kestänyt olla muutaman viikon palkattomalla vapaallakin ja tehdä itse.JP74 kirjoitti:Syksyn ajan olen ajellut sprintterillä ja ihmetellyt, mikä käryää. Mitään tsupsutusta ei kuulunut, mutta kun rassasin imusarjan ja kopan pois, näky oli ihan hirveä. Tämän topicin "törkeinkin" kuva ei ole yhtä paha, kuin kopan alta löytyi. Koppakin oli, kuin liimattu kiinni.
Nyt on melkein tee se itse miehen nostettava käpälät pystyyn ja turvauduttava ammattiapuun...
Pultti löysällä kuumaksi käytellen jos ei lähde suutin liikkumaan niin mielestäni on viisainta purkaa vanha suutin paikalleen ja ottaa vetäjällä irti uutta tilalle.
Suutinten irrotukseen ei kannata käyttää työaikaa tuntitolkulla, käy niin että uuden suuttimen hinta menee työhön ja tosi tiukassa ollut vanha suutin ei useinkaan ole enää kaksisessa kunnossa kun lämpötilavaihtelut ovat sitä puristelleet kannessa.
Em. vetäjällä lähtee hetkessä.
Suutinten irrotukseen ei kannata käyttää työaikaa tuntitolkulla, käy niin että uuden suuttimen hinta menee työhön ja tosi tiukassa ollut vanha suutin ei useinkaan ole enää kaksisessa kunnossa kun lämpötilavaihtelut ovat sitä puristelleet kannessa.
Em. vetäjällä lähtee hetkessä.
Mikä oli ollut eniten aikaaviepää ? Paljonko tuli maksamaan ?JP74 kirjoitti:Meni korjaamolla kaksi työpäivää tuohon hommaan...
Mikä oli ollut eniten aikaaviepää ? Paljonko tuli maksamaan ?JP74 kirjoitti:Meni korjaamolla kaksi työpäivää tuohon hommaan...
Kahdeksan tuntia töitä+tarvikkeet ja nippelit, 700 euroa yhteensä. Selkeästi vähemmän, kuin luulin aluksi. Käsitykseni mukaan tuon pien takia meni aikaa reilusti ja jokunen sähköpistoke oli mennyt uusiksi, sekä jotain naftavuoto-ongelmia tullut? Vika oli ollut varmaan vuosia, ei ole noin pahaa osunut silmiin koskaan. Ihan ok fiilis hommasta jäi kuitenkin, kun tuo konehuonekin on vähän ahdas Sprintterissä.
Oikeastaan eniten ketuttaa, kun en ostaessa huomannut tuota vikaa. Nyt ei ole suojakoppaa enää koskaan paikallaan.
Onko tämmöistä työkalua saatavilla jostakin?
Surkea särisevä musiikki taustalla kannattaa laittaa volumit pois
https://www.youtube.com/watch?v=CoOJCLpyx8A
Niitten sivulla on enemmänkin noita tunkkeja
http://www.rectificadorajs.com/page/3/
Surkea särisevä musiikki taustalla kannattaa laittaa volumit pois
https://www.youtube.com/watch?v=CoOJCLpyx8A
Niitten sivulla on enemmänkin noita tunkkeja
http://www.rectificadorajs.com/page/3/
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
oliko se tämmönen? Mitkäs lirpakkeet se suuttimen juureen laittoi? kunnolla ku o tervassa, niin eihän niitä sinne saa? Mitkäs noi momentit muuten on pulttiin ja sitten hehkuun?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m1_k5vg-ie8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m1_k5vg-ie8[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ne on varmaan tuet sitä ulosvetäjän reunaa vasten, noillahan rikkoo paikoja jossei ole suoraa pintaa riittävästi mitä vastaan vedetään... ja pitäähän se piki sieltä kaapia pois joka tapauksessa, helpommin irtoo kun ei oo ylimäärästä karstaa pitämässä rungosta kii...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja siitä huolimatta kun on oikeen jumissa niin välillä murtuu koppa,MHe kirjoitti:Ne on varmaan tuet sitä ulosvetäjän reunaa vasten, noillahan rikkoo paikoja jossei ole suoraa pintaa riittävästi mitä vastaan vedetään... ja pitäähän se piki sieltä kaapia pois joka tapauksessa, helpommin irtoo kun ei oo ylimäärästä karstaa pitämässä rungosta kii...
turvalisempi malli on semmoinen missä tulle tuet kopan reunoille
niitä on samaan tapaan käsin kieretäviä
ja hydraulisia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
On tullut täällä foorumilla vietettyä laatuaikaa ja tutustuttua siihen, mitä kaikkea tuollaisessa CDI Eemelissä voi olla tai olla tuloillaan. Nää jututhan luetaan vasta sitten, kun auto on jo ostettu, tietysti
Siispä, pelonsekaisin tuntein kurkistamaan, mitä tämän alta löytyy...
Irrotus kävi näpäkästi, muovihan oli ilman ruuveja kiinni ja lähti nätisti kulmista vetämällä irti. Alla oli tämän näköistä.
Sitten vaan tyytyväisenä hymyillen muovi takaisin paikoilleen ja konepelti kiinni. Mittarissa tänään 478361 km. A- Katsastuksen tilasto väitti, että tämänikäisillä Eemeleillä on ajettu keskimäärin 169 tkm. Niin varmaan
Siispä, pelonsekaisin tuntein kurkistamaan, mitä tämän alta löytyy...
Irrotus kävi näpäkästi, muovihan oli ilman ruuveja kiinni ja lähti nätisti kulmista vetämällä irti. Alla oli tämän näköistä.
Sitten vaan tyytyväisenä hymyillen muovi takaisin paikoilleen ja konepelti kiinni. Mittarissa tänään 478361 km. A- Katsastuksen tilasto väitti, että tämänikäisillä Eemeleillä on ajettu keskimäärin 169 tkm. Niin varmaan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On niisäkin juuri paljastui yhden semmoisen remontin yhteydessä mäntävika(johan sillä oli ajettu ~300tkm) kun "hyvät" takuuna vaihdetut delphit oli ruikiinet miten sattuu,xin811 kirjoitti:Olikos noissa om651:ssä tuota pohjatiivisteen vuoto-ongelmaa?
(korjaantui kätevästi koko moottorin vaihdolla uuteen, näppärä paketti mersulta tuli rautahäkyrässä "oli hyllytavarana" öljytkin oli valmiina kustannus ~15t€ vanhasta hyvitystä ~1300€)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Millä näitä oikeasti lujassa olevia suuttimia irroitellaan?dealer kirjoitti:
Liotettu naftalla, jarrunesteellä, tunkeuma-aineella ja ties millä.
Tuollainen kuvan ulosvetäjä alkoi jo syömään kanteen jälkeä, suutin ei inahdakkaan. Klannin liukuvasarakin oli täysi lelu.
Ei ollut mahdollisuutta käynnissä irroitella tuota suutinta, nyt kansi pöydällä, venttiilikoppa entinen ja suutin vain istuu tukevasti paikoillaan.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Kuvan vetäjällä on kaikki lähteneet irti. Vetäjän "nokkaan" joutuu joskus lyömään aika paljon, ehkä paineilmallakin koputellaan ... induktiokuumenninta en ole vielä tarvinnut kokeilla näille, se olisi seuraava apu.
Liottelut eivät auta, liukuvasaralla lähtee vain ellei ole lujassa.
Nyt kun kansi on irti voisi käyttää sen pesurissa lämpenemässä ja hitsata suuttimeen paksu pultti josta sitten liukuvasaralla...
Liottelut eivät auta, liukuvasaralla lähtee vain ellei ole lujassa.
Nyt kun kansi on irti voisi käyttää sen pesurissa lämpenemässä ja hitsata suuttimeen paksu pultti josta sitten liukuvasaralla...
wiimax.fi
Mä en tohdi tuolla vetäjällä lujempaan enää kiriä, saati pyssyllä ampua.dealer kirjoitti:Kuvan vetäjällä on kaikki lähteneet irti. Vetäjän "nokkaan" joutuu joskus lyömään aika paljon, ehkä paineilmallakin koputellaan ... induktiokuumenninta en ole vielä tarvinnut kokeilla näille, se olisi seuraava apu.
Liottelut eivät auta, liukuvasaralla lähtee vain ellei ole lujassa.
Nyt kun kansi on irti voisi käyttää sen pesurissa lämpenemässä ja hitsata suuttimeen paksu pultti josta sitten liukuvasaralla...
Kannessa jo selvät jäljet ulosvetäjästä. On tuota jo naputeltukin.
Kuumassa vedessäkin kantta uitettu, vaan ei niin ei. Toki tuota lämpöä saisi tehokkaamminkin siirrettyä kuten mainitsit.
Nyt kun tuo kansi on tosiaan irtaallaan, pitää varmaan koettaa pultata se johonkin alustaan kiinni, jalostaa tuota ulosvetäjää hiukan, ja koettaa alustaa vasten vetää ettei kaikki paine olekkaan tuossa suuttimen ympärillä.
Tuon liottamisen tälläiseen tapaukseen "hyödyttömäksi" jo tiesinkin, ajattelin vain että sitä kuitenkin joku tarjoaa ratkaisuksi. Toiminut toki noissa mitä meisseleillä oon irti kammennut, varsinkin jos suuttimen prikka ollut vuotavaa mallia.
Mitä muuten tuo vetäjä suuttimesta voi hajottaa?
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
dealer kirjoitti: Kyseessä on tosiaan työkalu jolla suutin irtoaa kannesta varmasti mutta voi hajota samalla.
Hajoamisen huomaa vain siitä ettei suutin toimi enää, mitään päällepäin näkyvää vauriota ei tule.
Useimmiten suutin säilyy ehjänä.
Tuota juuri, miksi romuun? En liioin usko että runkoa saa särjettyä, mutta ilmeisesti jotain muuta? Omia romuja kun ruuvaa niin saa aina yhden ensin rikkoa/tutkia ja toista sitten koittaa korjata Alkaa olla suuttimia varaosiksikin jo, olivat vain hieman erimoisia 646/611dealer kirjoitti:Mita meinaat että suuttimesta hajottaa ? Kyllä nuo tiukassa olleet on aina metalliromuun menneet suosiolla. Vetäjä ja suuttimen runko on kestäneet nipussa, niin lujassa ei ole ollut.
Paineilmalla tarkoitin että vetäjän päähän koputtaa paineilmataltalla.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
Tätä hain, en uskonut että se runko pääsee niin paljon venymään että toimintaa haittaa. Pieniä helyjähän siellä sisällä on, tosiaan jos välykset tuollaista luokkaa niin sitte selvä tapaus.jolle kirjoitti:Suuttimen sisuskaluissa taitaa olla oikeat välykset sadasosamillejä, mahtaa välykset ja suuttimen toiminta muuttua aika rajusti kun venytetään tuollaisilla ulosvetäjillä oikein kunnolla. Voihan sen sillä käydä, en sitä epäile
Tuota jumissa olevaa hakattu jo niin paljon ettei sitä mihinkään käyttöön enää tohdi laittaa, tietää vaan jatkossa muiden kanssa.
® Mesen linttaklubi
w203 x2, w638 x2 + muuta romua
w203 x2, w638 x2 + muuta romua