Vikatila

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Vikatila

Viesti Kirjoittaja dealer »

Auto on E200cdi -02 ja moottorinohjaus vikatilassa.
Tässä autossa aiheuttajana oli imusarjan läppämoottori, vikatila on samanlainen myös silloin kun joku muu paikka reistaa.

Automaattivaihteisto, kaasu on koko ajan pohjassa.
(Kamera oli kiinnitetty roudarinteipillä kuljettajan leukaan ja ensimmäisessä videossa haetaan ohituspaikkaa edellä menevästä Murraysta joten kuva on hieman kallellaan)

http://tinyurl.com/3hkcv3n

http://tinyurl.com/3m4xk5n
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Re: Vikatila

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti:...haetaan ohituspaikkaa edellä menevästä Murraysta
Öööhhh, siis ruohonleikkuristako :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, päältäajettava :shock:

Eikun en hoksannut pitää kännykkää oikeassa asennossa enkä viistinyt useita kertoja kiihdytellä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jäläkimmääses pätkäs kuuloo hyvin ku tiileri setällä on kuskin ovi auki ja huohottaa ku potkii jalalla vauhtia :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oho, noissahan laittaa vikatila oikein kunnolla vastaan. Vanhemmat ei ihan noin laiskoja.

Toisaalta ajaahan tuolla noinkin, "kiihtyvyys" samaa luokkaa W123 200D:n kanssa. Onhan niilläkin ajelleet usemman miljoona km...
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tuosta toisesta videostahan selviää, että vikatilassa on vika, sillä eihän tuo kierrä edes 3000 rpm. :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toisaalta ajaahan tuolla noinkin, "kiihtyvyys" samaa luokkaa W123 200D:n kanssa. Onhan niilläkin ajelleet usemman miljoona km...
Joo, tosin meno tökkää jo alle 100 km/h.
Vanha 123 taitaa kulkea 120-130 :lol:
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

290 td väykyllä meni vikatilassa ihan hyvin 120, viikko sitten rassausmiitissä tuli koe-ajettua. Sitten kun kokeili kick-downia tuossa vauhdissa niin meno hiipui...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
raaka-roki
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2010 19:03
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja raaka-roki »

Eilen meni työmaan ohi aika tuoreen näkönen sprintteri, jossa tais olla vikatilan tynkää.
Kävi ku vanha zetori ja paksua mustaa pukkas korsteenista!
Pienempää joutu lykkään silmään loivaan ylämäkeen. :roll:
Jallu1970
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2014 19:56

Viesti Kirjoittaja Jallu1970 »

Mulla on A 170 CDI vm -02 ja kiihtyy just vastaavalla tavalla eli ei siis kunnolla lainkaan. Lisäksi kierrokset rajoittuu vain 3.000 rpm ja huippunopeus siksi noin 120 kmh. Missä lienee vika? Liekö vikatila päällä? Onkohan isokin korjaus edessä? Muuten ihan soiva peli vaikka etupää kolisee kuoppaisella tiellä (liekö koiranluut/kallistuksenvakaajat tai joku muu).
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Vikatilahan siellä on päällä, kun rajoittaa kierroksia.
Jallu1970
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2014 19:56

Viesti Kirjoittaja Jallu1970 »

Mikähän lienee "heittänyt" vikatilan päälle? Autossa on A-sarjan automaattiloota, joten voisko olla vika siinä, kun ei väännä vai missä?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jallu1970 kirjoitti:Mikähän lienee "heittänyt" vikatilan päälle? Autossa on A-sarjan automaattiloota, joten voisko olla vika siinä, kun ei väännä vai missä?
Arvaillahan voi vaikka viikon... kuukausiakin. Helpoimmin syy selviää testerillä.

Missähän päin tämä kauhea automaattoloota sijaitsee? Testereitä on forumilaisilla siellätäällä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jallu1970
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2014 19:56

Viesti Kirjoittaja Jallu1970 »

Oikeassa olet, arvailla voi vaikka kuinka kauan... Loota sijaitsee koillis-Helsingissä ja nyt ajopelille pitäis löytää hyvä korjaamo, joka osaa asiansa. Ei tartte olla Veho, kun kilsoja jo takana 230 tkm mutta sinnehän ei muiden viestiketjujen perusteella taida kannattaakaan viedä korjaukseen.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Heitetään yks vika ,mikä oli tutulla. Öljyt vähissä. Staari topikista kyselet jos joku voorumilainen vois olla avulias ja tutkis sun autoa.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jallu1970 kirjoitti: Loota sijaitsee koillis-Helsingissä ja nyt ajopelille pitäis löytää hyvä korjaamo, joka osaa asiansa.
Tuommoinen korjaamo vastaa kuvausta:
viewtopic.php?t=27130
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Jallu1970
Viestit: 6
Liittynyt: 21.10.2014 19:56

Viesti Kirjoittaja Jallu1970 »

Kiitos, pitää varmastikin ajaa Järvenpäähän tutkituttamaan, missä vika on. Huomasin myös juuri eräästä toisesta threadista täällä, että vika vois piillä ilmamassamittarissa tai katissakin mutta pitää tutkituttaa.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Sinänsä melko helppo valinta - joko vaihdat muovikassillisen osia tai lyöt testerin kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”