Vasara
Vasara
Pitääpä tällekkin oma topikki perustaa, vaikka vähän on tullut härnättyä nuissa muissa topikeissa.
Tarina alkaa siitä, kun viime kesänä oli kaupan sopuhintaan valmis Superi. OM605 ja Mynämäkeläinen pumppu ja välijäähy ja kaikenmaailman tilpehööriä mukaan.
Sepä sitten tuli haettua ja ensimmäinen idea oli pistää tuo paketti Lankisen keulalle...
Sittenhän sitä piti ostaa yksi 300TE että sai vaihdelaatikon
Asiaa hieman harkittua alkoi niin säälittää tuota vanhusta että päätin alkaa katsella 126:ten suuntaan.
Noita vanhoja Ässiä kun alkaa saamaan liki ilman, varsinkin pienillä koneilla.
Boonuksena työkaverini oli alkanut himoita 280 moottoria itselleen.
Kuinkas sattuikaan, saman viikon aikana Mersufoorumin puolella tuli myyntiin 280SE ja 380SE hyvinkin sopivaan hintaan.(jälkimmäisen sai kun haki pois)
Haettiin sitten yksi 280SE puokkiin ja toinen Ässä, missä ei ollut moottori kohdannut laatikkoa ja jäänyt makaamaan tallin pihalle useaksi vuodeksi.
Lopputuloksena sitten oli se että minulla oli kaksi Ässän hylsyä, mistä toisesta pohja oli läpeensä mätä ja toisesta vain puoliksi
Pari neliötä peltiä siihen sitten hitsattiin ja vasaralakalla maalattiin yli ja moottorin ja tuon toisen ässän osien sovituksen jälkeen lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lP0wpNKtd_g[/youtube]
Ja jottei totuus unohtuisi, niin itse en juurikaan tuota ole rakentanut, vaan oppilaani ovat tuota askarrelleet ns. puutetöinä
Tarina alkaa siitä, kun viime kesänä oli kaupan sopuhintaan valmis Superi. OM605 ja Mynämäkeläinen pumppu ja välijäähy ja kaikenmaailman tilpehööriä mukaan.
Sepä sitten tuli haettua ja ensimmäinen idea oli pistää tuo paketti Lankisen keulalle...
Sittenhän sitä piti ostaa yksi 300TE että sai vaihdelaatikon
Asiaa hieman harkittua alkoi niin säälittää tuota vanhusta että päätin alkaa katsella 126:ten suuntaan.
Noita vanhoja Ässiä kun alkaa saamaan liki ilman, varsinkin pienillä koneilla.
Boonuksena työkaverini oli alkanut himoita 280 moottoria itselleen.
Kuinkas sattuikaan, saman viikon aikana Mersufoorumin puolella tuli myyntiin 280SE ja 380SE hyvinkin sopivaan hintaan.(jälkimmäisen sai kun haki pois)
Haettiin sitten yksi 280SE puokkiin ja toinen Ässä, missä ei ollut moottori kohdannut laatikkoa ja jäänyt makaamaan tallin pihalle useaksi vuodeksi.
Lopputuloksena sitten oli se että minulla oli kaksi Ässän hylsyä, mistä toisesta pohja oli läpeensä mätä ja toisesta vain puoliksi
Pari neliötä peltiä siihen sitten hitsattiin ja vasaralakalla maalattiin yli ja moottorin ja tuon toisen ässän osien sovituksen jälkeen lopputulos on tämä:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lP0wpNKtd_g[/youtube]
Ja jottei totuus unohtuisi, niin itse en juurikaan tuota ole rakentanut, vaan oppilaani ovat tuota askarrelleet ns. puutetöinä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Nyt olisi etupuskinkin paikoillaan ja kaikki katsastukseen tarvittava pelaa
Poislukien hukkaportin poistoputki pakopiippuun, meinaa olla vähän nokinen akuntienoo
Huomenna jos menisi vähän rullille pyörittelee ja kattomaan paljonko se persdyno valehtelee...
Nyt veikkaisin sellaista 180-200hp:tä katusäädöillä ja jotain satasen verran päälle kun päästää ahtopaineen morkoolille
Savuakaan tuo ei lykkää sanottavasti paikoillaan polkiessa, joten pakokaasutestinkään ei luulisi tuottavan ongelmia.
Hukkaportti aukeaa ~1,4 baarissa, vaan kun laatikko on vahvistamatta niin taitaa tuossakin olla vähän enempi kuin tarpeeksi.
Veljekset kotipihassa:
Poislukien hukkaportin poistoputki pakopiippuun, meinaa olla vähän nokinen akuntienoo
Huomenna jos menisi vähän rullille pyörittelee ja kattomaan paljonko se persdyno valehtelee...
Nyt veikkaisin sellaista 180-200hp:tä katusäädöillä ja jotain satasen verran päälle kun päästää ahtopaineen morkoolille
Savuakaan tuo ei lykkää sanottavasti paikoillaan polkiessa, joten pakokaasutestinkään ei luulisi tuottavan ongelmia.
Hukkaportti aukeaa ~1,4 baarissa, vaan kun laatikko on vahvistamatta niin taitaa tuossakin olla vähän enempi kuin tarpeeksi.
Veljekset kotipihassa:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Heh Samaa pakettia kuolasin satakasin keulalle kun melkeinpä pumpun hinnalla oli kaupan mutta jäi sitten kuitenkin. Hienoa että se löysi tiensä ässän keulalle. Siis TOSI hienoa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tänäänpä tuli hieman takapakkia projektiin
Kävin katsurin pakeilla ja ensireaktio oli tutkittuaan paperit: "Tuohon minen koske pitkällä tikullakaan!"
Auto poistettu rekisteristä -93 ja uudelleenrekisteröity samana vuonna kolarikorjausten(?) jälkeen, lisäksi muutoskatsastettu -96. Ja mistään muutoksista ei löydy tietoja Trafin rekistereistä
Ensityrmäyksen jälkeen alettiin tutkia asiaa hieman tarkemmin ja valoa alkoi pilkistää tunnelin päästä:
Seisonta -93 oli ollut vain kuukauden mittainen todennäköisesti keulamälli/perämälli, joiden vaatimien osavaihtojen prosenttimäärät eivät vielä estä tekniikan muutosta; jos auto olisi rullattu esimerkiksi katon kautta ympäri, niin ei todennäköisesti olisi ollut nipussa kuukaudessa
(Tai minulla ainakin on sormet kyynärpäitä myöten ristissä tämän puolesta...)
-96 muutoskatsastus koskee todennäköisesti rengastusta otteessa on maininta vaihtoehtoisesta rengaskoosta 225/55-16
Tänään soittelin sitten -93 auton rekisteröintikatsastaneeseen Vaasan A-katsastukseen ja sieltä luvattiin tilata mikrofilmi-dokumentit, jotka koskevat ko tapahtumaa.
Siihen, kauan tähän operaatioon menee, puhelimessa ollut neitokainen ei osannut vastata
Muuten Insinööri oli sitä mieltä, että ei muutakun tehoista paperit ja etujousten kantavuudesta/koneiden painoeroista tiedot niin homma on klaar
Kävin katsurin pakeilla ja ensireaktio oli tutkittuaan paperit: "Tuohon minen koske pitkällä tikullakaan!"
Auto poistettu rekisteristä -93 ja uudelleenrekisteröity samana vuonna kolarikorjausten(?) jälkeen, lisäksi muutoskatsastettu -96. Ja mistään muutoksista ei löydy tietoja Trafin rekistereistä
Ensityrmäyksen jälkeen alettiin tutkia asiaa hieman tarkemmin ja valoa alkoi pilkistää tunnelin päästä:
Seisonta -93 oli ollut vain kuukauden mittainen todennäköisesti keulamälli/perämälli, joiden vaatimien osavaihtojen prosenttimäärät eivät vielä estä tekniikan muutosta; jos auto olisi rullattu esimerkiksi katon kautta ympäri, niin ei todennäköisesti olisi ollut nipussa kuukaudessa
(Tai minulla ainakin on sormet kyynärpäitä myöten ristissä tämän puolesta...)
-96 muutoskatsastus koskee todennäköisesti rengastusta otteessa on maininta vaihtoehtoisesta rengaskoosta 225/55-16
Tänään soittelin sitten -93 auton rekisteröintikatsastaneeseen Vaasan A-katsastukseen ja sieltä luvattiin tilata mikrofilmi-dokumentit, jotka koskevat ko tapahtumaa.
Siihen, kauan tähän operaatioon menee, puhelimessa ollut neitokainen ei osannut vastata
Muuten Insinööri oli sitä mieltä, että ei muutakun tehoista paperit ja etujousten kantavuudesta/koneiden painoeroista tiedot niin homma on klaar
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Tulipa joutuin tiedot, ei edes vuotta joutunut odottelemaan
Tai se mitä oli olemassa:
Akselien mittausraportti ja kuva mersusta ennen kolarikorjausta:
Tuosta kyllä näkee, ettei pitäisi prosenttien kanssa tulla ongelmia, 6,5% pitäisi omien laskujen mukaan olla vaihdetut osat.
Eli: konepelti 1%, lokasuojat 1%/kpl, puskuri 0,5%, etusäleikkö 1%, etuvalot 2%
Ja mitä nyt on vaihdettu niin siihen päälle 28%
Eli: Moottori apulaitteineen - polttoainesäiliö 24%, taka-akselisto 4%
Tehodyno meillä on ollut remontissa kohta vuoden päivät, eilen sitten kävi kalibroija paikalla ja tänään vähän koeponnistettiin laitteita
200Kw näytti takapyöriltä irtoavan
Kunhan saadaan vielä toinen huoltomies kytkemään tietokoneen mittalaitteisiin, niin saadaan paperillekkin jotain ja moottoritehokin mitattua.
Tai se mitä oli olemassa:
Akselien mittausraportti ja kuva mersusta ennen kolarikorjausta:
Tuosta kyllä näkee, ettei pitäisi prosenttien kanssa tulla ongelmia, 6,5% pitäisi omien laskujen mukaan olla vaihdetut osat.
Eli: konepelti 1%, lokasuojat 1%/kpl, puskuri 0,5%, etusäleikkö 1%, etuvalot 2%
Ja mitä nyt on vaihdettu niin siihen päälle 28%
Eli: Moottori apulaitteineen - polttoainesäiliö 24%, taka-akselisto 4%
Tehodyno meillä on ollut remontissa kohta vuoden päivät, eilen sitten kävi kalibroija paikalla ja tänään vähän koeponnistettiin laitteita
200Kw näytti takapyöriltä irtoavan
Kunhan saadaan vielä toinen huoltomies kytkemään tietokoneen mittalaitteisiin, niin saadaan paperillekkin jotain ja moottoritehokin mitattua.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ei kellään sattuisi olemaan joutavana dieselin kierroslukumittarillista mittaristoa, tai vaikka irto mittaria?
124, 201 ja 126 koristen ainakin kelpaa
Myös ELR-releelle olisi käyttöä
124, 201 ja 126 koristen ainakin kelpaa
Myös ELR-releelle olisi käyttöä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Varvikellokin tuli hankittua, kinattua katsastusinsinöörin kanssa lisää, insinööri vaihtoi jo konttoria, minä perässä ja sitten lopen vaihdettua kokonaan toiselle asemalle ja tadaa: Vasarassa on kilvet
Muuta huomautettavaa ei keksinyt, kuin oikean puolen alapallo
Hyvin vetää ja sauhuaa ja iskee vähän tultakin (pakoputki ottaa katuun kun perä painuu vedon alla)
Vähän vois jopa syöttöä kääntää pienemmälle, kun ei tuota ilmaakaan hirveästi koneelle tarjoilla; vähän toista baaria. Sillä että tuo laatikko kestäis ennenkun kerkeen rakentaan siihen vähän jytymmän askin...
Vielä se ainakin on pitänyt ihan OK, oon kyllä aina laskenut vedon pois vaihdon ajaksi
Tankissa on muuten sitten riittävästi ruostetta Kolme suodatinta jo vetänyt tukkoon puolen tankillisen aikana.
Tänään kun käytiin likan kanssa Lahdessa, niin takatullessa piti vetää nolosti takasin oikealle kaistalle, kun loppu puhti ohituskaistalla
Ja siis normaalissa moottoritieliikenteessä- ei vaan kulkenut yli 120km/h kun ei saanut soppaa
Melkonen Superi
Muuta huomautettavaa ei keksinyt, kuin oikean puolen alapallo
Hyvin vetää ja sauhuaa ja iskee vähän tultakin (pakoputki ottaa katuun kun perä painuu vedon alla)
Vähän vois jopa syöttöä kääntää pienemmälle, kun ei tuota ilmaakaan hirveästi koneelle tarjoilla; vähän toista baaria. Sillä että tuo laatikko kestäis ennenkun kerkeen rakentaan siihen vähän jytymmän askin...
Vielä se ainakin on pitänyt ihan OK, oon kyllä aina laskenut vedon pois vaihdon ajaksi
Tankissa on muuten sitten riittävästi ruostetta Kolme suodatinta jo vetänyt tukkoon puolen tankillisen aikana.
Tänään kun käytiin likan kanssa Lahdessa, niin takatullessa piti vetää nolosti takasin oikealle kaistalle, kun loppu puhti ohituskaistalla
Ja siis normaalissa moottoritieliikenteessä- ei vaan kulkenut yli 120km/h kun ei saanut soppaa
Melkonen Superi
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
No ny ei puudu enään
Vaihdoin imemään paluupuolelta, kun kerta pohjalta tulee jankkia, enkä ny jaksa tankkia irrotella
Tankki tulee liki tyhjäksi sitäkin kautta: Kun valutin ensin paluupuolelta niin paljon kuin tuli, niin imupuolelta ei sejjälkeen tullut enää kuin n. 7litraa.
Ei passaa vaan opiskelijavalolla juuri ajella
Tänään kävin vähän renkaiden pitoja testaamassa, tässä yksi huono video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DiWPTpKvLwQ[/youtube]
Mikähän laatikolle tuli, kun pari lähetyksen jälkeen ei vaihtanutkaan enään ykköseltä isommalle, vaan heitti sitten vapaalle kun hölläsi kaasua
Pitkään rullaili eikä elettäkään pykälän kytkemiseksi, paitsi kun heitti pakkokakkoselle, niin kytki ykkösen.
Rullasin seis, heitin ympäri - pakki kytkeytyi - ja tadaa laatikko toimii normaalisti
Ajelin varovasti jonkun aikaa ja kun kaikki toimi, niin vetelin vielä pari kertaa kakkosella. Edelleen kaikki pelasi. Ajelin rauhassa kaupunkiin ja tankille (ekan tankin kulutus muuten 10l/100km ) tankilta lähtiessä meni taas ykkönen silmään eikä muita pykäliä löydy, paitsi vapaa.
Ajelin sitten kotia ykkösellä ja välillä sitten vapaalla rullaten. Kotona sitten koitin taas pakkia sisään ja kas kummaa - laatikko toimii taas normaalisti
Liika vähän öljyä, öljy vaahtoaa, laatikko viittä vaille valmis, mitä häh?
Vaihdoin imemään paluupuolelta, kun kerta pohjalta tulee jankkia, enkä ny jaksa tankkia irrotella
Tankki tulee liki tyhjäksi sitäkin kautta: Kun valutin ensin paluupuolelta niin paljon kuin tuli, niin imupuolelta ei sejjälkeen tullut enää kuin n. 7litraa.
Ei passaa vaan opiskelijavalolla juuri ajella
Tänään kävin vähän renkaiden pitoja testaamassa, tässä yksi huono video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DiWPTpKvLwQ[/youtube]
Mikähän laatikolle tuli, kun pari lähetyksen jälkeen ei vaihtanutkaan enään ykköseltä isommalle, vaan heitti sitten vapaalle kun hölläsi kaasua
Pitkään rullaili eikä elettäkään pykälän kytkemiseksi, paitsi kun heitti pakkokakkoselle, niin kytki ykkösen.
Rullasin seis, heitin ympäri - pakki kytkeytyi - ja tadaa laatikko toimii normaalisti
Ajelin varovasti jonkun aikaa ja kun kaikki toimi, niin vetelin vielä pari kertaa kakkosella. Edelleen kaikki pelasi. Ajelin rauhassa kaupunkiin ja tankille (ekan tankin kulutus muuten 10l/100km ) tankilta lähtiessä meni taas ykkönen silmään eikä muita pykäliä löydy, paitsi vapaa.
Ajelin sitten kotia ykkösellä ja välillä sitten vapaalla rullaten. Kotona sitten koitin taas pakkia sisään ja kas kummaa - laatikko toimii taas normaalisti
Liika vähän öljyä, öljy vaahtoaa, laatikko viittä vaille valmis, mitä häh?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Paskaa tulee edelleen suodattimeen, pakko kai se on tankki raapasta jossain vaiheessa irti
Viikonloppuna käytiin isolla kirkolla perheen kanssa kattomassa jalkapalloa ja kaikki pelasi kuin rasvattuna.
Tänään päräytin itärajalle 400kilometria ja vetoja tuli käytettyä vähän reilummin kahteen kertaan piti suodatin vaihtaa
Lisäksi vielä säikäytti kivasti Juvan jälkeen kun peilistä huomasin savupilven oikean takarenkaan takaa Jarruko jumissa vaiko laakeri tiensivuun ja tutkimaan - eipä ollut kumpikaan vaan suuttimien paluuletku oli irronnut viimeseltä suuttimelta ennen suodatinta Kaikki suutinpoterot täynnä ainetta, kuten myös koko konehuone mukaanlukien pakosarjan sekä alusta.
Onneksi ei räjähtänyt koko paska
Siinä sitten kuivailin parhaan mukaan konehuonetta ja laittelin letkun paikoilleen ja jännäkakka housussa Varkautta kohden ajatuksena että viima tuulettaa kyllä höyryt konehuoneesta siten ettei sinne pääse syntymään stoikiometristä seosta.
Varkaudesta kunnollista letkua tilalle ja matka jatkui. Vanha oli sellaista läpinäkyvää joustavaa, liekkö silikoonia joka tapauksessa oikea letku asettui huomattavasti tiukemmin liittimeen.
Kulutus 9,5 - mukaanlukien ne aineet mitkä löytyy valtatie 5:n varrelta
Viikonloppuna käytiin isolla kirkolla perheen kanssa kattomassa jalkapalloa ja kaikki pelasi kuin rasvattuna.
Tänään päräytin itärajalle 400kilometria ja vetoja tuli käytettyä vähän reilummin kahteen kertaan piti suodatin vaihtaa
Lisäksi vielä säikäytti kivasti Juvan jälkeen kun peilistä huomasin savupilven oikean takarenkaan takaa Jarruko jumissa vaiko laakeri tiensivuun ja tutkimaan - eipä ollut kumpikaan vaan suuttimien paluuletku oli irronnut viimeseltä suuttimelta ennen suodatinta Kaikki suutinpoterot täynnä ainetta, kuten myös koko konehuone mukaanlukien pakosarjan sekä alusta.
Onneksi ei räjähtänyt koko paska
Siinä sitten kuivailin parhaan mukaan konehuonetta ja laittelin letkun paikoilleen ja jännäkakka housussa Varkautta kohden ajatuksena että viima tuulettaa kyllä höyryt konehuoneesta siten ettei sinne pääse syntymään stoikiometristä seosta.
Varkaudesta kunnollista letkua tilalle ja matka jatkui. Vanha oli sellaista läpinäkyvää joustavaa, liekkö silikoonia joka tapauksessa oikea letku asettui huomattavasti tiukemmin liittimeen.
Kulutus 9,5 - mukaanlukien ne aineet mitkä löytyy valtatie 5:n varrelta
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Holsetin 35 Superina se mulle myytiin, koko ainakin likiSamuli H kirjoitti:Ei sattunut silmään tekstistä että mikä turbo tässä nyt on paikoillaan?
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ei toi nafta ihan äkkiä syty Alajärveltä nilkutin joskus kokkolaan 4-mukisena kun oli suutinputki poikki Tottahan kokkolassa joku volvo halusi silti koittaa valoista lähtöä,eikä ees pärjänny Kokkolan kuiskaaja totesi perillä kuultuaan tarinan että: onhan se nyt kumma että pitää vielä mustien pikkumersujen kans koittaa,luulis niiden nyt pikkuhiljaa jo ymmärtävän että ei se kannata Kuiskaajalla ja monella muullakin oli silloin musta st-kääpiö. Kytkin muistaakseni otti liukastetta siitä naftan määrästä
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eihän se muuten, vaan jos se on pakosarjan päällä kaasuuntunu ja sitten sattuu vielä seos kohalleen... niin se lähtee, eikä mieti
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®