Rengaspainevalvonnan poiskytkentä
Rengaspainevalvonnan poiskytkentä
Uusissa malleissa on rengaspainevalvonta, mutta Suomessa sitä ei tarvita kuin ensiasennusrenkaista. Mikäs on kokemus, jos ei hankikaan renkaisiin antureita, mitä auto tekee? Vinkuuko rengaspainevalvonta jatkuvasti vai saako sen kytkettyä pois?
Syy miksi ei varsinkaan talvirenkaisiin viitsisi hankkia antureita on niiden vikaherkkyys varsinkin talviaikaan.
Autona W205, mutta sama järjestelmä lienee muissakin malleissa.
Syy miksi ei varsinkaan talvirenkaisiin viitsisi hankkia antureita on niiden vikaherkkyys varsinkin talviaikaan.
Autona W205, mutta sama järjestelmä lienee muissakin malleissa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei sen pitäisi koko aikaa vinkua mutta aina startissa pitää kuitata vikailmoitus näytöltä.
Eikä niiden antureiden vikaherkkiä pitäisi olla, paristojen loppuminen on ongelma.
Saisi tuo kyllä automaattisesti (tai vaikkapa jostain mittariston asetusvalikosta) siirtyä perinteiseen ESP:llä toimivaan valvontaan varsinkin kun sekin on Suomessa hyväksytty systeemi, myös ensiasennusrenkaissa.
Tähän asti olen ollut hyvin tyytyväinen siihen ESP:llä toimivaan varoitukseen. Pari kertaa on vuotava rengas paljastunut vaikka ei vielä silmällä erota heti varoituksen jälkeen. Nyt kun uusimmassa taas on ne rengasanturit niin tulipa renkaaseen sellainen vuoto että ESP-systeemi ei olisi ollut riittävän nopea. Lisäksi vuoto niin reipas että piti seurata paineen laskua ja käydä "välitankkauksella" matkalla kumikorjaamoon.
Se pois koodaaminen 205:ssä sen verran mutkikas juttu että laittaisin anturit myös talvirenkaisiin kun varmaan kesärenkailla antureineen kuitenkin tekisi mieli hyödyntää ominaisuutta.
Eikä niiden antureiden vikaherkkiä pitäisi olla, paristojen loppuminen on ongelma.
Saisi tuo kyllä automaattisesti (tai vaikkapa jostain mittariston asetusvalikosta) siirtyä perinteiseen ESP:llä toimivaan valvontaan varsinkin kun sekin on Suomessa hyväksytty systeemi, myös ensiasennusrenkaissa.
Tähän asti olen ollut hyvin tyytyväinen siihen ESP:llä toimivaan varoitukseen. Pari kertaa on vuotava rengas paljastunut vaikka ei vielä silmällä erota heti varoituksen jälkeen. Nyt kun uusimmassa taas on ne rengasanturit niin tulipa renkaaseen sellainen vuoto että ESP-systeemi ei olisi ollut riittävän nopea. Lisäksi vuoto niin reipas että piti seurata paineen laskua ja käydä "välitankkauksella" matkalla kumikorjaamoon.
Se pois koodaaminen 205:ssä sen verran mutkikas juttu että laittaisin anturit myös talvirenkaisiin kun varmaan kesärenkailla antureineen kuitenkin tekisi mieli hyödyntää ominaisuutta.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tossa uusimmassa alkuperäiset anturit on jo kestäneet 3000 km ja 3 kk.jsl300 kirjoitti: Onko sinulla ollut alkuperäiset anturit vai muut (mitkä?) ja miten patterit ovat sinulla kestäneet?

Tätä aihetta sivuten. Tuossa uudessa tuonnissani CLK 2005 (W209) facelift ajotietokone ilmoittaa rengaspainemonitorin aktivoiduksi, mutta missään ei näy paineita tai herjoja eikä venttiileissä näy mitään erikoista anturia.
Onko tämä järjestelmä aina sisäänrakennettuna jo noissa uudemman elktroniikan autoissa, vaikka tunnistimia ei olisikaan? Ja miksei se sitten herjaa mitään, jos tunnistimia ei ole?
Kysymykset saattavat olla ns. tyhmiä, mutta kun ei ikinä tätä ennen ole ollut yhtään tämän vuosituhannen ajoneuvoa, joissa tällaista "avaruustekniikkaa" on viljelty
Onko tämä järjestelmä aina sisäänrakennettuna jo noissa uudemman elktroniikan autoissa, vaikka tunnistimia ei olisikaan? Ja miksei se sitten herjaa mitään, jos tunnistimia ei ole?
Kysymykset saattavat olla ns. tyhmiä, mutta kun ei ikinä tätä ennen ole ollut yhtään tämän vuosituhannen ajoneuvoa, joissa tällaista "avaruustekniikkaa" on viljelty

OK, tämä selventää asiaa. Eli painetta ei näytetä missään ja jos rengas alkaa vajentua, sen vierintävastus kasvaa ja ABS havaitsee ja herjaa asiasta. Tuo pitää ihan testata ja laskea vähän ilmaa pois yhdestä renkaasta ja katsoa miten pillastuu...kilander kirjoitti:Omissa 209:ssä ollut pyörintänopeuteen perustuvat, eli abs antureista tullee tieto.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei johdu Vieritä vastuksesta, kehä(nopeus ero) muttuuJoe Cool kirjoitti:OK, tämä selventää asiaa. Eli painetta ei näytetä missään ja jos rengas alkaa vajentua, sen vierintävastus kasvaa ja ABS havaitsee ja herjaa asiasta. Tuo pitää ihan testata ja laskea vähän ilmaa pois yhdestä renkaasta ja katsoa miten pillastuu...kilander kirjoitti:Omissa 209:ssä ollut pyörintänopeuteen perustuvat, eli abs antureista tullee tieto.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä