K-Jetronic & E85

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

uudemmat 280/320/36amg M104 ainaki toimii hyvin ku nostaa vaa polttoainepainetta 4.0 :arrow: 5.2 Kp/cm2. Lisäksi tarvii laajakaistalambdan.

Kaveri ruottissa o ajaellu jo 10 vuotta C36AMG:lla E85:lla 100%.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
BenchWalrus
Viestit: 8
Liittynyt: 03.6.2013 20:19

Viesti Kirjoittaja BenchWalrus »

http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA Onnistuisko w123 230 k jetissä samalla tavalla? Paineensäädin muistuttaa ainakin mersun omaa. Varma en ole kun ei vielä ole ollut kädessä mutta mietin että voisiko laittaa paluupuoleen kuristusventtiilin että nostaako tämä sitten syöttöä vai laskeeko? Ja jos laittaisi sitten lamdan putkeen ja motonet.seos suhdemittarin josta näkisi rikas/laiha seosuhteen? Ajatuksena siis ajaa re85 polttoaineella mutta saada järjestelmä niin että saa tienpäällä säädettyä niin että toimii 98 jos bensa on loppu ja re 85 asemaa ei lähettyvillä. Olenko aivan hakoteillä vai olisiko tossa mielestänne jotakin järkeä? :roll: Kun tuo sergeyn prikka säätö olisi muuten passeli mutta ei ole säädettävyyttä tienpäällä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyl se mun mielestä onnistuu tollasen rakentaminen itte mersun osasta. Itte tein Golffiin säädettävän, tosin siks kun ahdoin sen. Turbo audi, saab ja volvo, niissä on kaikissa sellaisia osia joita voi käyttää "paremmin".
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
BenchWalrus
Viestit: 8
Liittynyt: 03.6.2013 20:19

Viesti Kirjoittaja BenchWalrus »

offtopicina mites jos tohon laittais jonku kevyen turbon niin riittääkö suuttimet ja muuten säädöt siihen ja tarviiko ruisku suuria muutoksia? Tarkotan siis jotain mosselmanin turbosetin kokoluokan turboa en mitään hx55 ämpäriä.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Ostin uuden :shock: pakoputken ja ajattelin lisätä siihen lambdalle paikan. En ole lambdojen kanssa leikkinyt, joten nyt asiantuntijat ja asiaa tuntemattomat, mihin kohtaan laitetaan?

Netin perusteella on ainakin kahta koulukuntaa:
-mahdollisimman lähelle moottoria
-putkien yhtymäkohtaan.

Eli kohtaan 1 vai 2?
Kuva
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Riippuu lambdasta. Lämmitettävä voi olla kauempanakin putkessa, lämmittämätön taas liki konetta.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Riippuu lambdasta. Lämmitettävä voi olla kauempanakin putkessa, lämmittämätön taas liki konetta.
Käy järkeen. Lambda on kuitenkin vielä hankkimatta, joten jos ostan lämmitettävän niin kohta 2 olisi se ultimaattisin?
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Muutenkin kuvan putkistossa kohta 2 on parempi. Jos laitat kohtaan 1 joutuisit laittamaan kumpaankin etuputkeen oman lambdan. Se tarvitsee siis laittaa kohtaan jossa kaikki koneen tuottamat pakokaasut pääsevät lambdan läpi virtaamaan. Muuten se ei haistele kunnolla.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Mielestäni kahdelle lambdalle ei olisi mitään tarvetta vaikka sijoituspaikkana olisi vaihtoehto 1. Kasikoneessakin riittää jos toisella puolella on anturi haistelemassa, sanovat isot pojat.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Myös pikkuisessa romussa (w201) lambda vain toisessa putkessa, siinäkin 4-2 sarja. Tosin se nyt ei toimikaan. Oikein jos analyyttiseksi mennään niin kaasujen virtaus ei häiriinny eri kanavissa kun laittaa yhdistymiskohtaan.

Tässä on vielä aikaa esittää hyviä näkemyksiä, ei nimittäin ole sopivaa poranterää :lol:
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

No niin, kohtaan kaksi tuli hitsattua. Päälle pultti, kupariprikka ja kuparitahnaa. Johdotuksen näyttäisi saavan mukavasti seisontajarrun etuvaijerin läpiviennistä. Otin kuvankin, lisään joskus.

Lambdaksi katselin lämmitettävää kapeakaistaa ja pilipali paineensäätimen tilasinkin jo.

Vielä kyselisin kokemuksia uusista pakoputkista. Tässä on yksi muhviliitos ja se ei ollut käypäinen, toisin sanoen muhvi aivan liian pieni. Molemmat palaset (etu- ja takapätkä) tilattu samasta firmasta samaan aikaan ja toimitettu samana päivänä. Onko niin että tällaisia voi myydä? Samanlaisia ongelmia muilla?
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Hyvä että olen ainoa onnekas mitä tulee pakoputkeen :lol:

Insinöörin hitsaama lambdan proppu, ei edes vuoda
Kuva

Multifuelin aivojen käyttöpaneeli:
Kuva


Järjestelmään lisättävässä paineensäätimessä on alipaineliitäntä. Se hoitanee kiihdytysrikastuksen/tyhjäkäynnin? Liitäntä on nimittäin tiellä ja se pitää poistaa, joten osaako K-Jet hoitaa rikastuksen kuten ennenkin vaikka ajaa E85:lla?
jouniu
Viestit: 7
Liittynyt: 09.10.2013 6:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Kuinkas nää E85 ja K-jet kokeilut nyt on toiminu? Käyny mielessä ajatusleikki että josko tuo M119 K-jetillä oppis kanssa viinalle ja varsinkin kun on vaan kesäkäytössä. Kuinkas noi CIS yksiköiden tiivisteet on kestäny?
BenchWalrus
Viestit: 8
Liittynyt: 03.6.2013 20:19

Viesti Kirjoittaja BenchWalrus »

Itellä alko m102 toimimaan kun teki k-jetin ohjauspaine säätimestä sääädettävän. Alkuperästä joustä sisältä piti lyhentää ja tehä m6 kierteet taka kanteen. Ongelmaksi tuli että säädin on kanttavasten kiinni siitä kohtaa mihin säätöruuvi tuli, joten tein kupari latasta sille noin 5cm korkean kiinnikkeen kanteen.
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Audin ja muiden turbojen säätimissähän on ruuvi valmiina "sinetin" alla.
reverend
Viestit: 282
Liittynyt: 24.10.2010 15:31

Viesti Kirjoittaja reverend »

Niin minulla ollut projekti jäissä, vaatimus minulle on, että saa ohjattua hytistä/toimii oikeana säätöpiirinä. En ole keksinyt vielä(kään) mitään järkevästi toteutettavaa ratkaisua. Kiire ei ole, lähin E85 asema on yhä 72km päässä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”