190E:n automaatti jumittaa ykköselle joskus?!

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
SevenEleven
Viestit: 21
Liittynyt: 07.6.2006 14:07
Paikkakunta: Jyväskylä mlk

190E:n automaatti jumittaa ykköselle joskus?!

Viesti Kirjoittaja SevenEleven »

Moi Mese-ekspertit, rookie täällä tarvisi apua. -92 mallin 190E 2.0 on alla ja hienot on kyydit, eka Meseni. Automaatti jumittaa aika-ajoin ykköselle. Sitten homma hoituu ja kakkonen vaihtuu, kun auto on kiihtynyt ja pörissyt aíkansa korkeilla kierroksilla, sellaset kymmenisen sekuntia? Onko kellään kokemusta moisesta? Homma tapahtuu aina vain kerran ja aina auto on seissyt ainakin jonkin aikaa, esim. yön. Tämän jälkeen pykälät vaihtuvat normaalin tuntuisesti. Mainiota olisi, jos tämä kumma ilmiö saisi maanpäällisen selityksen...
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Oletko tarkastanut laatikon öljyn pinnan milloin viimeksi?
Milloin vaihdettu öljyt/suodatin laatikkoon?

Noista voisi aloittaa. Se öljyn määrä(liikaa/liian vähän) saa laatikon oireilemaan. Myös vanhat öljyt ja tukkoinen suodatin saattaa vaikuttaa laatikon käyttäytymiseen.
Avatar
SevenEleven
Viestit: 21
Liittynyt: 07.6.2006 14:07
Paikkakunta: Jyväskylä mlk

Vuodenvaihteessa..

Viesti Kirjoittaja SevenEleven »

Auto oli jyväskyläläisen mersuvaraosaliikkeen suositteleassa Ylämaan Autohuollossa joulukuun lopussa. Silloin ainakin laskun mukaan vaihdettiin öljyt ja suodatin laatikkoon.
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vuodenvaihteessa..

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

SevenEleven kirjoitti:Auto oli jyväskyläläisen mersuvaraosaliikkeen suositteleassa Ylämaan Autohuollossa joulukuun lopussa. Silloin ainakin laskun mukaan vaihdettiin öljyt ja suodatin laatikkoon.
Silti kannattaa se öljyn määrä tarkistaa mittatikusta. Öljyt lämpösenä ja auto käynnissä. Saisivat olla lähellä mittatikun ylärajaa.
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Kun kone/laatikko on kylmä niin se vaihtaa hitaammin ylöspäin :arrow: lämmittää öljyjä ja vaihtaa taas normaalisti.

Tällaisen selityksen olen kuullut ja näin myös itsellä toimii :nocando:

Asiantuntijat korjatkoon kuulemani jos olen väärässä :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
SevenEleven
Viestit: 21
Liittynyt: 07.6.2006 14:07
Paikkakunta: Jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja SevenEleven »

dry kirjoitti:Kun kone/laatikko on kylmä niin se vaihtaa hitaammin ylöspäin :arrow: lämmittää öljyjä ja vaihtaa taas normaalisti.

Tällaisen selityksen olen kuullut ja näin myös itsellä toimii :nocando:

Asiantuntijat korjatkoon kuulemani jos olen väärässä :D

Kiitokset vastauksista! Kiva että saman tien tulee tietoa "kentältä". :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”