Dieselpolttoaineen esilämmittimet

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin

Onko polttoaineen esilämmitys tarpeellista?

On
10
45%
ei
7
32%
Mazda 6
5
23%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Dieselpolttoaineen esilämmittimet

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onko kellää mitää systeemiä autossaan? täs olis valurautainen kotimainen tuote joka lämmittää dieselin vedellä. ts jos on webasto tai roikalla lämmittää ja vesi vian kiertää ni saisi lämmintä naftaa aina. Onko niistä mihinkään? auttaako vaiko onko se vain pohjois/etelänavalla asuvien murhe?

http://www.jupalco.com/emer.html

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Joo kyllä tuommonen on hyvä. Minä laitoin aikanaan VW Caddyyn tuommosen. Siinä kun meinas aina nafta hyytyä. Vanhassa 80 luvun alun pasateissa oli semmosia kuparisepän tekemiä vastaavia. Webaston kanssa varmasti toimii.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Onhan mersuissa moisia orkkiksenaki.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

on joo, esim tuossa 290 väyrysessä. Mutta golffissa kun ei oo...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sergey kirjoitti:on joo, esim tuossa 290 väyrysessä. Mutta golffissa kun ei oo...
Ainii juu niit oli muitaki ku mese, eikai siitä haittaakaa oo laittaa siihenki.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

W124 aikaisissa taitaa olla kaikissa ja vähän uudemmisakin. Lisänä vielä oma termostatti pitämässä polttoaineen noin 40-asteisena.

Normaalistihan tuota ei tarvitse. Ei meillä ole juuri ikinä ollut mitään vastuksia niissäkään autoissa joista tuo puuttuu. Tosin boschin laitteilla ovat olleet ja vaikka on kesälaatu joskus syksyllä kiukutellut, niin se on vain pudottanut vauhtia, kävelemään ei ole koskaan jouduttu. Sitten mersuissa on muuten sama, mutta juuri sanan voi jättää pois. Ei ole siis ikinä ollut ongelmia polttoaineen kanssa. Sen verran se lämmitin vaikuttaa.

Olen tosiaan tankkailkut kesälaatua talvellakin, se kun on halvempaa, energisempää ja siinä on korkeampi setaaniluku. Käytännössä mersussa on kesälaatu on vielä parissa kympissä toimikut. En tiedä missä ei enää toimi, kun aina on toiminut.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo eipä tuo golffi ole ikinä oireillut kun tankattu sitä mitä asemalta saa. Mutta jos niin jos! Kyl o vaa kallis tuo valurautainen, josko itte tekis kuparista...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös golfissa tule paisuntasäiliölle kylkeen pikku nesteletku ?
Laittaa sen tilalle metrin pari pidemmän ja kiertää vaikka 5 kierrosta polttoainesuodattimen ympäri ja vielä päälle jotain lämpöeristettä.
Tai tekee kierukan kupariputkesta ...

Onhan golfissakin vakiona jonniinlainen lämmitin kun paluukierto menee suodattimen kautta, eikös. Tosin se liitos on ilmavuoto-vikapaikka jota syystä olen omista skodistani poistanut lämmityskierron, eikä koskaan ole jäätyneet tien päälle. Kovimmat pakkaset työmatkalla pikkusta vaille -40.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tein muuten kerran tuollaisen lämmittimen, ei ole vaikea. 16mm kupariputkea 30cm, sen päälle pyörittää kaasutohon avulla 1m 8mm putkea. Lopuksi tinalla varmistus ja lämppärin letkuun. Mielestäni teho sattui aika hyvin kohdalleen, sillä lähtevä aina oli pakkasella käteen lämmintä mutta ei kuumaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Dealer, juuri siksi ei oo :D Mut tosissaa se naftasuodatin on oikeassa lokasuojassa kun paisari on kuskin lokrissa. Joutas vetää aika pitän letkun. Vaan ei kai se haitais. Tuolla kupariputkella saisi sen ns. sopivasti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Voiko se tuolla systeemillä vetää kesällä naftan 80+ -asteiseksi? Vai onko se ongelma?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei kannata missään nimessä. Minusta polttoaine kannattaa pitää mahdollisimman kylmänä. Siksi laitoin sen itselle lämppärin letkuun, että se tulee kelien lämmettyä automaattisesti otettua pois päältä. Merussahan sen hoitaa termostaatti.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Entisellä työmaalla tuli tutustuttua tuohon Emerheatteriin. Eli jos tuli joku niistä meidän monista Hiace'ista korjaukseen oireilla: "Starttauttaa aamulla pitkään" niin vakio korjaus oli Regon tms. -firman laittaman kangaspäällysteisen polttoaineletkun vaihtaminen uuteen parempilaatuiseen. Sillä loppui ilmavaivat.

Muutenhan lienee Emerheater tehnyt sen minkä valmistaja lupasikin.

Toinen muuten mikä haittasi Hiacen talvikäyttöä huomattavasti oli polttoainekäyttöinen lisälämmitin... Aamulla kun piti lähteä oli akut tyhjänä. :D

Ei pitäis mennä tojotaa pilaamaan millään "talvivarusteilla" :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Crownissa aikoinaan oli tuollainen Emerheater.
Tiedä sitten toimiko se vai ei, kun koskaan ei ollut ongelmia :)
Kylmimmät ajokelit sen kanssa olivat -45 ºC.

Itse tuollaisen laittaisin, jos ei jo vakiona jotain ole.
Tai tietysti riippuu siitä, missä aikoo ajella.
Täällä etelässä välttämättä ei ole tarvetta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Perttu K kirjoitti:lämppärin letkuun
Niinhän tuolla ohjeessakin lukee.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Sergey kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:lämppärin letkuun
Niinhän tuolla ohjeessakin lukee.
Volkkarissa kiertää vesi lämppärissä kesät talvet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”