S-malli vai E-malli?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Leppälän Manu
Viestit: 21
Liittynyt: 30.4.2013 13:00

S-malli vai E-malli?

Viesti Kirjoittaja Leppälän Manu »

Emännän ajokalusto pitäisi päivittää ja vaihtoehtoina tällä haavaa olisi S-sarja W220 tai E-sarja W211. Molemmat dieselversiona. S-sarja joko 320 tai 400 cdi ja E-sarja 320cdi. Onko käyttövarmuudessa eroja? Onko lastentauteja ym. kaikkia harmeja mitkä vaikuttaa jokapäiväiseen auton käyttöön. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon autoa ostettaessa?
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1595
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

W211.

Ei omakohtaista kokemusta mutta foorumin keskusteluiden ja tuttavien kokemusten perusteella olen muodostanut itselleni mielipiteen mallien käyttövarmuudesta. :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

W211 suosittelisin, ellei W221 ole mahdollinen.
-T

Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no miks ei W211 400cdi?

noh 400cdi tekniikassa on yks aikamoinen paskanakki. Nimittäin jakoketjuremontti on ennemminkin ominaisuus kuin sattumankauppaa. Kallis remppa, mutta mahtava moottori!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sergey kirjoitti:no miks ei W211 400cdi?

noh 400cdi tekniikassa on yks aikamoinen paskanakki. Nimittäin jakoketjuremontti on ennemminkin ominaisuus kuin sattumankauppaa. Kallis remppa, mutta mahtava moottori!
Mieluummin 420cdi, jakoketjuhuolia ei siinä pitäisi enää olla. :wink: Nooh, hintakin kyllä pompsahtaa nelisatkuun verrattuna. :x
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

enkä yhtää ihmettele miks. Ruottissaki noi kaikki nelisataset maksaa vähemmä ku 200cdi koska se 400 on "ihammbasga" maineessa :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ei viitsitä usuttaa Leppälän Manu:a kasikoneisien CDI:den suuntaa, sillä alkuperäisessä viestissä sanottiin, että E-sarjalainen olisi 320 CDI. Se on hyvä peli, ja jos vakiosuorituskyky ei piisaa, Lucky-Dog:inkin edustamalla ohjelmistoratkaisulla siitä tulee kerrassaan uljas menijä. Itselläni oli sellainen ja muistelen edelleen hyvin muistoin.
-T

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minä ainakin suosittelen W220 omistajana kääntämään katseet W211:sen puoleen....en keksi mitään millä puolustaisin ässän paremmuutta vrt. tuohon vaihtoehto eemeliin. Varmasti vähemmän ruostetta ja ässä-lisä puuttuu varaosien hinnasta :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eerola kirjoitti:viestissä sanottiin, että E-sarjalainen olisi 320 CDI.
Ajattelin vain mainita, että V8 konetta löytyy myös siitä, se ei ole kuitenkaan niin yleistä tietoa että kaikki sen 100% varmasti tietäisi. 8)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sergey kirjoitti:
eerola kirjoitti:viestissä sanottiin, että E-sarjalainen olisi 320 CDI.
Ajattelin vain mainita, että V8 konetta löytyy myös siitä, se ei ole kuitenkaan niin yleistä tietoa että kaikki sen 100% varmasti tietäisi. 8)
Hyvä tarkennus tuo oli, koska isoin diesel puuttui E:n vaihtoehdoista. Lisäksi vaikka 8-CDI ei ole yhtä suosittu kuin 320CDI, niin 8-koneisen omistaja pääsee kuitenkin aina röyhistämään rintaansa sylinterimäärällä ja lehtitaskusta kurkistavalla V8 Magazinella :)
-T

Kuva
Leppälän Manu
Viestit: 21
Liittynyt: 30.4.2013 13:00

Viesti Kirjoittaja Leppälän Manu »

Kiitos kaikille kommentoijille. Ei se emäntä kuitenkaan huolinu kumpaakaan, vielä. Ei saanu kunnon tuntumaa eikä tuntunut omalta koeajolenkin jälkeen. Mutta ehkä joku päivä. Itse innostuin "vanhoilla" päivillä ja ostin S210 300tdt:llä. Pitänee aloittaa toisaalla uusi ketju.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”