Onkohan akkuni sökö?? edit: Ainakin se (oli) on liian pieni
Joo.
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
Mut nyt jätin auton yöksi ja mittasin jännitteen lähtiessä 12,8 v otin myös yhden sulakkeen pois minkä takana on ainakin radio ja ajopiirturi. Ehkä näin päivä kerrallaan sulakkeen ottamalla yöksi selviää minkä sulakkeen takana syöppö on.
Onko muuten tietoa voiko ajopiirturin ottaa suoraan vaan virroista pois, kun en sitä tarvii ku auto yksityiskäytössä, turhaan raksuttaa siellä?
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
Mut nyt jätin auton yöksi ja mittasin jännitteen lähtiessä 12,8 v otin myös yhden sulakkeen pois minkä takana on ainakin radio ja ajopiirturi. Ehkä näin päivä kerrallaan sulakkeen ottamalla yöksi selviää minkä sulakkeen takana syöppö on.
Onko muuten tietoa voiko ajopiirturin ottaa suoraan vaan virroista pois, kun en sitä tarvii ku auto yksityiskäytössä, turhaan raksuttaa siellä?
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Ajopiirturi on syönyt akkuja täälläkin päin, tosin isommissa laitteissa, joissa kaksin kappalein akkujajaniperho kirjoitti:Joo.
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
Mut nyt jätin auton yöksi ja mittasin jännitteen lähtiessä 12,8 v otin myös yhden sulakkeen pois minkä takana on ainakin radio ja ajopiirturi. Ehkä näin päivä kerrallaan sulakkeen ottamalla yöksi selviää minkä sulakkeen takana syöppö on.
Onko muuten tietoa voiko ajopiirturin ottaa suoraan vaan virroista pois, kun en sitä tarvii ku auto yksityiskäytössä, turhaan raksuttaa siellä?

Joo, se on mun vahvin epäilty. Sitähän ei voi sulkea, raksuttaa kokoajan taukoa. Ajattelin, että kiekot poistamalla sulkeutuisi, muttei onnistunut. Kyllä se jollain konstilla täytyis poistaa käytöstä.klonksvaagen kirjoitti:Ajopiirturi on syönyt akkuja täälläkin päin, tosin isommissa laitteissa, joissa kaksin kappalein akkujajaniperho kirjoitti:Joo.
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
Mut nyt jätin auton yöksi ja mittasin jännitteen lähtiessä 12,8 v otin myös yhden sulakkeen pois minkä takana on ainakin radio ja ajopiirturi. Ehkä näin päivä kerrallaan sulakkeen ottamalla yöksi selviää minkä sulakkeen takana syöppö on.
Onko muuten tietoa voiko ajopiirturin ottaa suoraan vaan virroista pois, kun en sitä tarvii ku auto yksityiskäytössä, turhaan raksuttaa siellä?
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Piuhat pitää olla eri asennossa ampeerien mittausta varten. Toinen piuha pitää siirtää toiseen paikkaan. Jos ei toimi sittenkään niin sitten on mittarin sisältä sulake kärähtänyt, senkin voi vaihtaa.janiperho kirjoitti:Joo.
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
Joo tuo sulake varmaan mennyt, toimii volttien mittaus, ja ei oo tässä mittarissa piuhojen vaihtamista, on liuku kytkimellä eri asennot mm. a = ampeeritKone kirjoitti:Piuhat pitää olla eri asennossa ampeerien mittausta varten. Toinen piuha pitää siirtää toiseen paikkaan. Jos ei toimi sittenkään niin sitten on mittarin sisältä sulake kärähtänyt, senkin voi vaihtaa.janiperho kirjoitti:Joo.
Nyt on uus akku vaihdettu, ja huomasin ettei mun mittarissa toimi ampeerien mittaus.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Halppismittarit mittaa vain vaihtovirtaa ja niissä on merkki A~ tai vastaava. Mittarin pitää osata mitata tasavirta-amppeereita, jolloin A:n perässä on suora viivat ja viivan alapuolella katkoviivaa tai jotain sinne päin, mutta kuitenkin dc-virtaa pitää pystyä mittaamaan sillä mittarilla, että antaa lukemia.
Pihtivirtamittarilla nuita yleensä mitataan. Piuhamittarilla virranmittaus on hankalaa ja se sulake tosiaan palaa heti kun virta menee yli asettelualueen..
Pihtivirtamittarilla nuita yleensä mitataan. Piuhamittarilla virranmittaus on hankalaa ja se sulake tosiaan palaa heti kun virta menee yli asettelualueen..
Joo, se voi olla tääkin, kun yks a vaihtoehto siinä mittarissa vaan on, kun taas volteille 2. No täytyy mittailla joka yön jälkeen, sillain et eri sulake irti yön ajan, ja katsoa minä yönä voltit putoo liikaa.Meissenkeri kirjoitti:Halppismittarit mittaa vain vaihtovirtaa ja niissä on merkki A~ tai vastaava. Mittarin pitää osata mitata tasavirta-amppeereita, jolloin A:n perässä on suora viivat ja viivan alapuolella katkoviivaa tai jotain sinne päin, mutta kuitenkin dc-virtaa pitää pystyä mittaamaan sillä mittarilla, että antaa lukemia.
no nyt oli yön ilman radion ja ajopiirturin sulaketta, jälkiasennus hälyt oli päällä, yht. noin 20 tuntia ja voltit näytti 12,3, onko normaali lukema vai hälyttävää? Sitten kun hehkuttaa imasee aikalailla sähköä, hetkeksi putoo tuonne 11,3 voltin paikkeille. Viekö hehkut noin paljon?
Mun mielestä oli suurinpiirteen samanlainen vaikka ajopiirturi ja radiokin oli päällä (sulake).
Taidan lähteä uulsonille etsimään uutta mittaria.
Mun mielestä oli suurinpiirteen samanlainen vaikka ajopiirturi ja radiokin oli päällä (sulake).
Taidan lähteä uulsonille etsimään uutta mittaria.
nyt sain vihdoin toimimaan mittarit, eli mittarin ollessa ampeereilla ja kytkin kohdassa missä 10, ja ei milliampeereilla vaan "isomman" sulakkeen takana näyttää 0.12 tupakansytyttimen ja sisävalojen sulake, jonka takana on ainakin radio/dvd ja ajopiirturi ja auto lepotilassa. Nyt tarttis osata lasku kaava, jotta saadaan laskettua esim. tällä kulutuksella kauan kestää akun tyhjentyminen. Ja saa ihan vääntää rautalangasta, jotta seuraavan sulakkeen tulosten laskeminen onnistuisi jo itseltä, kiitos 

se on pluslaskua. 10 tuntia on 1.2A eli ei yhtää mitää. Saattaa e akku kyykähtää jo kuukaudessa nii ettei enää auto käynnisty.
Laske kaikki yhteen esim: 0,12 + 0,005 + 0,1 + 1 jne. ni saat tuloksen mitä se vie ja näät mistä vie minkä verran.
Muistaakseni tuo mun Pioneer radio väärin kytkettynä vei 0.7A sammmutettuna ja päällä ollessaan 1.5A. Sitten ku laitto kytkennät oikein, ni putosi sammutettuna alle 0,05A tasolle.
Laske kaikki yhteen esim: 0,12 + 0,005 + 0,1 + 1 jne. ni saat tuloksen mitä se vie ja näät mistä vie minkä verran.
Muistaakseni tuo mun Pioneer radio väärin kytkettynä vei 0.7A sammmutettuna ja päällä ollessaan 1.5A. Sitten ku laitto kytkennät oikein, ni putosi sammutettuna alle 0,05A tasolle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitos. Ai se oli suoraan tuo luku ( 0.12) oikea, no siitähän on helppo laskea, eli ei oo paha sitten noiden laitteiden lepotilan kulutus, täytyy katsella muutkin, kun piti ensin kääntää sulakekotelon kanteen sulakkeiden paikat (google-translate) saksasta ------> suomeen, vaikkakin jotkut käännökset on aika hauskoja...Sergey kirjoitti:se on pluslaskua. 10 tuntia on 1.2A eli ei yhtää mitää. Saattaa e akku kyykähtää jo kuukaudessa nii ettei enää auto käynnisty.
Laske kaikki yhteen esim: 0,12 + 0,005 + 0,1 + 1 jne. ni saat tuloksen mitä se vie ja näät mistä vie minkä verran.
Muistaakseni tuo mun Pioneer radio väärin kytkettynä vei 0.7A sammmutettuna ja päällä ollessaan 1.5A. Sitten ku laitto kytkennät oikein, ni putosi sammutettuna alle 0,05A tasolle.
Ja yksi sulake ei muuten selvinnytkään, joku lämmitin/lämmitys se oli, ja sulakkeen koko oli 30A (kaikkein isoin ratin alla)?
En ole kienzeliä irrottanut, kun en saanut sitä pois paikaltaan, eikä viitsi väkisin vääntää.CDI203 kirjoitti:Onkos siitä kinzelistä piuhat irti
Jos ei niin koita sitä
Ovat ollet monesti rikki niin että jäävät kuluttamaan
Yritän myöhemmin kun keksin keinon.
Yhteiskulutus lepotilassa ratin alla olevassa sulaje taulussa on noin 0.23 ampeeria, joten ei paljoa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
ok... Tuo kulutus on ehkä hiukan ylikin tuosta 0.23 A:sta, ja se muodostuu niin, että radio/dvd sekä ajopiirturi on 0.12- (tänään näytti 0.17 kun ajopiirturi jotain raksutteli) ja hälytys (ei päällä, lepotilassa) ja lcd näyttö on 0.6 A.Meissenkeri kirjoitti:Ei ole paljoa, mutta selkeästi kuitenkin liian paljon. Kunnossa olevassa mersussa lepokulutus pitäisi olla selkeästi alle 0,1 ampeeria eli alle 100 mA.
Myös kun radion laittoi päälle nousi tuon ensin mainitun sulakkeen kulutus 0.55 A:iin.
Täytyy vielä kattoa penkin alla olevat sulakkeet ja kokeilla hälytyksen ottama virta päällä.
Mutta, kait se on sitten suht koht normaalia kulutusta noille laitteille. Ja luulen, että kun sprinterin sammuttaa ajon jälkeen siellä tapahtuu vielä jotain asioita kun se siirtyy lepotilaan ja nämä asiat jonkin verran syövät virtaa, sitten kun hehkuttaa lähtiessä niin pääsee tippumaan hetkellisesti sinne 10.8 - 11.5 volttiin.
Aina kuitenkin lähtee helposti käyntiin.
Semmoinen huomio vielä, että jos esim. parkkeeraa auton jonnekin ja mittaa voltit, näyttää 12.8 v ja tunnin päästä se on jo 12.4 taikka vuorokauden jälkeen melkein sama noin 0.7 volttia tippunut. Esim. 2 vuorokauden jälkeen, en ole mitannut, joten sitä en tiedä hidastuuko kulutus silloin, luulisin kuitenkin niin.
0,6+0,17 on minun mielestäni 0,77 eikä 0,23janiperho kirjoitti: ok... Tuo kulutus on ehkä hiukan ylikin tuosta 0.23 A:sta, ja se muodostuu niin, että radio/dvd sekä ajopiirturi on 0.12- (tänään näytti 0.17 kun ajopiirturi jotain raksutteli) ja hälytys (ei päällä, lepotilassa) ja lcd näyttö on 0.6 A.
.

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Siitä ajopiirturin liittimestä mittaat mihin tulee jännite kun avain pois virtalukosta ja sivarilla johto poikki.janiperho kirjoitti: En ole kienzeliä irrottanut, kun en saanut sitä pois paikaltaan, eikä viitsi väkisin vääntää.
Yritän myöhemmin kun keksin keinon.
Kätevä tuolla ajopiirturilla olis tehdä rekkakuskeille kiekkoja et ne voi heittää omat kiekot ikkunasta.
Kunhan saan sen ensin irti... Olisko siihen neuvoja ? ei näkynyt tyypillisiä paikkoja rautatangoille kulmissa taikka ei käynyt radion lattamalliset poistajat tuohon.et kirjoitti:Siitä ajopiirturin liittimestä mittaat mihin tulee jännite kun avain pois virtalukosta ja sivarilla johto poikki.janiperho kirjoitti: En ole kienzeliä irrottanut, kun en saanut sitä pois paikaltaan, eikä viitsi väkisin vääntää.
Yritän myöhemmin kun keksin keinon.
Kätevä tuolla ajopiirturilla olis tehdä rekkakuskeille kiekkoja et ne voi heittää omat kiekot ikkunasta.
Ja voin myydä kyllä tuon jos joku rekkamies on kuulolla

No lähtihän tuo kienzle sieltä, oli plugit takana joten ei muuta kun ne irti vaan, ei tarvinnut mitään piuhoja poikkasta.
Tuon poiston jälkeen putos kulutus ajopiirturin ja radion sulakkeella 0.03 A:iin, joten aika paljon se vei tuo ajopiirturi.
Joten tää taitaa olla tässä, akku ei ollut rikki, ja kulutuskaan ei nyt päätä huimaava ollut, mutta tulihan nyt kaikki katottua ja viilattua se kuntoon. Hehkut tosiaan ottaa aika suuren virran hetkellisesti, joten se varmaan vähän hämäsi...
Ilmoitellaan jos jotain ihmeellistä vielä tästä aiheesta. Muutoin selvä.
Tuon poiston jälkeen putos kulutus ajopiirturin ja radion sulakkeella 0.03 A:iin, joten aika paljon se vei tuo ajopiirturi.
Joten tää taitaa olla tässä, akku ei ollut rikki, ja kulutuskaan ei nyt päätä huimaava ollut, mutta tulihan nyt kaikki katottua ja viilattua se kuntoon. Hehkut tosiaan ottaa aika suuren virran hetkellisesti, joten se varmaan vähän hämäsi...
Ilmoitellaan jos jotain ihmeellistä vielä tästä aiheesta. Muutoin selvä.
Viimeksi muokannut janiperho, 11.11.2013 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ai joo ja tuossa oli mulla virhe se kulutus oli siis 0,06 Ateppo21 kirjoitti:0,6+0,17 on minun mielestäni 0,77 eikä 0,23janiperho kirjoitti: ok... Tuo kulutus on ehkä hiukan ylikin tuosta 0.23 A:sta, ja se muodostuu niin, että radio/dvd sekä ajopiirturi on 0.12- (tänään näytti 0.17 kun ajopiirturi jotain raksutteli) ja hälytys (ei päällä, lepotilassa) ja lcd näyttö on 0.6 A.
.

Kaikkea sitä oppii ku vanhaks elää! Mä e ainakaa koulun fysiikan tunnil ikinä oppinu näitä juttuja paperilla
Aikoinan tekemällä tajusin heti että mistä o kyse.

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eli nyky mailaman menon mukaanSergey kirjoitti:Kaikkea sitä oppii ku vanhaks elää! Mä e ainakaa koulun fysiikan tunnil ikinä oppinu näitä juttuja paperillaAikoinan tekemällä tajusin heti että mistä o kyse.
Väärin opittu

jos ei ole todistusta, leima tms hyväksyntää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
eikä mikään ihme jos oli siinä on melko yleinen vaivajaniperho kirjoitti:No lähtihän tuo kienzle sieltä, oli plugit takana joten ei muuta kun ne irti vaan, ei tarvinnut mitään piuhoja poikkasta.
Tuon poiston jälkeen putos kulutus ajopiirturin ja radion sulakkeella 0.03 A:iin, joten aika paljon se vei tuo ajopiirturi.
Joten tää taitaa olla tässä, akku ei ollut rikki, ja kulutuskaan ei nyt päätä huimaava ollut, mutta tulihan nyt kaikki katottua ja viilattua se kuntoon. Hehkut tosiaan ottaa aika suuren virran hetkellisesti, joten se varmaan vähän hämäsi...
Ilmoitellaan jos jotain ihmeellistä vielä tästä aiheesta. Muutoin selvä.
varsinkin jos kytkennät on jotain mitä satuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä