SRS pikatestitulos --> ei vastaa * Nyt vastaa*

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

SRS pikatestitulos --> ei vastaa * Nyt vastaa*

Viesti Kirjoittaja mcee »

Tommonen pikku ongelma vaivannut mieltä.

Viimetalvena yritin käynnistää auton ihan viimesillä voimilla kunnes virta loppu. Laitettiin uusi akku ja sen jälkeen SRS valo rupes palamaan minuutin käynnistyksen jälkeen ja sitten se sammuu normaalisti,

Pikatestitulos vikamuistin nollaus ei onnistu. seuraavien vikamuistien tyhjennys ei onnistunut EI VASTAA mahdollinen syy

- ei diagnoosivalmiutta
- diagnoosijohto
- ohjainlaite: jännitteensaanti, ei asennettu, rikki

missä mättää...siis tottakai se uskoakseni toimii silloin kun valo sammuu minuutti startista mutta tuo minuutti on aika pitkä aika... "uusi ohjainlaite tilattu varuilta mutta onko vika siinä" :?: vai menikö ohjainyksikön ohjelma sekaisin kun jännitteet laski, ei kait siinä mikään muukaan oikein voi olla :?:
Viimeksi muokannut mcee, 08.11.2013 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mikäs oli potilas?
Mikäs oli diagnoosilaite?

Onko ne srsboksin piuhat kateltu läpi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Oiskohan ollu star kun vehon pisteessä kattovat ja W202

mitään ei ole vielä tutkittu, kaiken järjen mukaan tuo ohjainlaitteen ohjelma tms on hiukan seonnut alijännitteestä tai virtapiikistä kun virta loppu startatessa :?:
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mcee kirjoitti:Oiskohan ollu star kun vehon pisteessä kattovat ja W202

mitään ei ole vielä tutkittu, kaiken järjen mukaan tuo ohjainlaitteen ohjelma tms on seonnut alijännitteestä kun virta loppu startatessa :?:
Usein näin,
(Ihmeen vähän on tullut onkelmia virranhyydestä)
Minkä ikäinen, mikä kone
Saako sinne yhtetyttä kun valo samuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

C-180 ja -94

Pitäis viedä jollekin asiantuntijalle ihan varta vasten

tilasin pakon sanelemana käytettynä tuon ohjainlaitteen varuilta kun oli ainut kappale mitä äkistään samalla numerolla löyty maailmalta, ei noitakaan ihan joka paikasta edullisesti löydy. Helpoinhan se sitten tässä tapauksessa olisi jos vika olis siinä, meni se katsastuksesta viimeks läpi noinkin mutta haluan asian kuntoon.
Mersuja
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos srs sulake on palanut ei testerillä saa srs ohjainlaitteeseen yhteyttä. Vehon nyt luulisi kyllä tuon tarkastaneen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
mcee kirjoitti:Oiskohan ollu star kun vehon pisteessä kattovat ja W202

mitään ei ole vielä tutkittu, kaiken järjen mukaan tuo ohjainlaitteen ohjelma tms on seonnut alijännitteestä kun virta loppu startatessa :?:

Saako sinne yhtetyttä kun valo samuu
Kysytään nyt vielä kerran...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Eivät kertoneet Vehon toimipisteestä tuota että kokeilivatko valo päällä vai / ja sammuksissa. Tuohan on tietysti oleellista kokeilla molemmilla vaihtoehdoilla.
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mcee kirjoitti:Eivät kertoneet Vehon toimipisteestä tuota että kokeilivatko valo päällä vai / ja sammuksissa. Tuohan on tietysti oleellista kokeilla molemmilla vaihtoehdoilla.

Jep se on oleelista

olikohan viime talven tai edelisenä kun oli vastaavan tyylinen tapaus
missä yhteyttä ei olltu saatu mutta sitten kun sitä kunnolla yritti niin
saman tien sen sinne sai
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No sehän se onkin surullista noissa merkkiliikkeissä nykyään, että järjestään kaikilla niin hemmetinmoinen kiire seuraavan kohteen kimppuun, että vikadiagnoosi jää järjestään siihen, että pukataan testeri kiinni, pikatestaus ja sieltä ensimmäinen vikakoodi joka viittaa kerrottuun oireeseen ja kyseinen osa vaihtoon :roll: Sen sata ja kymmenen kertaa kun todellinen vika on just jossain sulakkeessa, tai nyykähtäneen jännitteen jälkeisissä yms. perusjutuissa, mutta ei niitä "ehditä" katsomaan kun on kuitenkin testerin kertomaa faktaa....ja asiakas maksaa, vaikka ei olisi vika siinä ohjainlaitteessa ollutkaan, sitä kun ei kuulemma ilman laitteen vaihtoa olisi voinut todeta, että sulake oli kärähtänyt :evil:

Kai se on tuo uusien autojen huolto ja takuuosien vaihto senverran mielekkäämpää, että tahtoo jäädä nämä wanhemmat sitten semmoseksi hoh-hoijaa haukottelu tapauksiksi, joihin ei vain jaksa/viitsi keskittyä....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Valo on nollattu ja kaikki ok, vikakoodi oli hetkellinen alijännite, tuli silloin kun vanha akku meni tyhjäksi, ei ollu kuulemma mitään ongelmaa tämän asentajan mukaan tässä hommassa :D

Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput, sen takia tilasin hätähousuna varuille "uuden" ohjainyksikön joka on ylimääräisenä. Tässä näkee miten nämä nuoret kollit asennoituu hommiin marmoritiski huollossa, tää sama nutipää sano että pa-pumppu vuotaa "rungosta", no, tilasin uuden pumpun kun uskoin ammattimiestä vaikka ite urkin vajavaisen diagnoosin pihalla auton alle että putki vuotaa pa-pumpun lähdöltä. Nyt on uus pumppu ja putki autossa, vuotokohta oli putkessa ihan niin kun ite arvelin :lol: :? lasku tuli kuitenkin vikakoodien luvusta ja pa-pumppu diagnoosista.
Mersuja
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mcee kirjoitti:Valo on nollattu ja kaikki ok, vikakoodi oli hetkellinen alijännite, tuli silloin kun vanha akku meni tyhjäksi, ei ollu kuulemma mitään ongelmaa tämän asentajan mukaan tässä hommassa :D

Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput, sen takia tilasin hätähousuna varuille "uuden" ohjainyksikön joka on ylimääräisenä. Tässä näkee miten nämä nuoret kollit asennoituu hommiin marmoritiski huollossa, tää sama nutipää sano että pa-pumppu vuotaa "rungosta", no, tilasin uuden pumpun kun uskoin ammattimiestä vaikka ite urkin vajavaisen diagnoosin pihalla auton alle että putki vuotaa pa-pumpun lähdöltä. Nyt on uus pumppu ja putki autossa, vuotokohta oli putkessa ihan niin kun ite arvelin :lol: :? lasku tuli kuitenkin vikakoodien luvusta ja pa-pumppu diagnoosista.

Näin se mennä tänä aikan... kun millän mulla kuin teorian ulkoa oppimisella,
ja paperi pätevyydellä ei ole mitään väliä...
(joka homman pitää olla joku paperila todstettava koulutus
niin on heti ammatilainen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

mcee kirjoitti:
Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput..
Löytyikö mitään selitystä miksi merkkiliikkeessä eivät saaneet diagnoosiyhteyttä? Unohtivat kytkeä testerin kaapelin vai oliko joku oikeasti esteenä?
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mietin että olisi ilmeisesti paikallaan soittaa ja kertoa tilanne heille sekä saada heiltä jonkinlainen meriselitys näihin kahteen kömmähdykseen. Olisi mielenkiintoista kuulla työnjohtajan näkökulma asiasta, en vaan tiedä osaanko fiksusti ja nätitisti kertoa asian ja hyödyttääkö se loppujen lopuksi mitään :?:
Mersuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veikkaanpa että Vehon testauksen aikana on sattumoisin ylijännitesuojarele oikkuillut ja siksi ei saatu yhteyttä boksiin.
Näitä on ollut useita vanhemmissa 202:ssa.
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

dealer kirjoitti:Veikkaanpa että Vehon testauksen aikana on sattumoisin ylijännitesuojarele oikkuillut ja siksi ei saatu yhteyttä boksiin.
Näitä on ollut useita vanhemmissa 202:ssa.
Vaihdoin tuon releen autoon noin kuukausi takaperin, onhan se tietysti siltikin mahdollista.
Mersuja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”