SRS pikatestitulos --> ei vastaa * Nyt vastaa*
SRS pikatestitulos --> ei vastaa * Nyt vastaa*
Tommonen pikku ongelma vaivannut mieltä.
Viimetalvena yritin käynnistää auton ihan viimesillä voimilla kunnes virta loppu. Laitettiin uusi akku ja sen jälkeen SRS valo rupes palamaan minuutin käynnistyksen jälkeen ja sitten se sammuu normaalisti,
Pikatestitulos vikamuistin nollaus ei onnistu. seuraavien vikamuistien tyhjennys ei onnistunut EI VASTAA mahdollinen syy
- ei diagnoosivalmiutta
- diagnoosijohto
- ohjainlaite: jännitteensaanti, ei asennettu, rikki
missä mättää...siis tottakai se uskoakseni toimii silloin kun valo sammuu minuutti startista mutta tuo minuutti on aika pitkä aika... "uusi ohjainlaite tilattu varuilta mutta onko vika siinä" vai menikö ohjainyksikön ohjelma sekaisin kun jännitteet laski, ei kait siinä mikään muukaan oikein voi olla
Viimetalvena yritin käynnistää auton ihan viimesillä voimilla kunnes virta loppu. Laitettiin uusi akku ja sen jälkeen SRS valo rupes palamaan minuutin käynnistyksen jälkeen ja sitten se sammuu normaalisti,
Pikatestitulos vikamuistin nollaus ei onnistu. seuraavien vikamuistien tyhjennys ei onnistunut EI VASTAA mahdollinen syy
- ei diagnoosivalmiutta
- diagnoosijohto
- ohjainlaite: jännitteensaanti, ei asennettu, rikki
missä mättää...siis tottakai se uskoakseni toimii silloin kun valo sammuu minuutti startista mutta tuo minuutti on aika pitkä aika... "uusi ohjainlaite tilattu varuilta mutta onko vika siinä" vai menikö ohjainyksikön ohjelma sekaisin kun jännitteet laski, ei kait siinä mikään muukaan oikein voi olla
Viimeksi muokannut mcee, 08.11.2013 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Usein näin,mcee kirjoitti:Oiskohan ollu star kun vehon pisteessä kattovat ja W202
mitään ei ole vielä tutkittu, kaiken järjen mukaan tuo ohjainlaitteen ohjelma tms on seonnut alijännitteestä kun virta loppu startatessa
(Ihmeen vähän on tullut onkelmia virranhyydestä)
Minkä ikäinen, mikä kone
Saako sinne yhtetyttä kun valo samuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
C-180 ja -94
Pitäis viedä jollekin asiantuntijalle ihan varta vasten
tilasin pakon sanelemana käytettynä tuon ohjainlaitteen varuilta kun oli ainut kappale mitä äkistään samalla numerolla löyty maailmalta, ei noitakaan ihan joka paikasta edullisesti löydy. Helpoinhan se sitten tässä tapauksessa olisi jos vika olis siinä, meni se katsastuksesta viimeks läpi noinkin mutta haluan asian kuntoon.
Pitäis viedä jollekin asiantuntijalle ihan varta vasten
tilasin pakon sanelemana käytettynä tuon ohjainlaitteen varuilta kun oli ainut kappale mitä äkistään samalla numerolla löyty maailmalta, ei noitakaan ihan joka paikasta edullisesti löydy. Helpoinhan se sitten tässä tapauksessa olisi jos vika olis siinä, meni se katsastuksesta viimeks läpi noinkin mutta haluan asian kuntoon.
Mersuja
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kysytään nyt vielä kerran...CDI203 kirjoitti:mcee kirjoitti:Oiskohan ollu star kun vehon pisteessä kattovat ja W202
mitään ei ole vielä tutkittu, kaiken järjen mukaan tuo ohjainlaitteen ohjelma tms on seonnut alijännitteestä kun virta loppu startatessa
Saako sinne yhtetyttä kun valo samuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
mcee kirjoitti:Eivät kertoneet Vehon toimipisteestä tuota että kokeilivatko valo päällä vai / ja sammuksissa. Tuohan on tietysti oleellista kokeilla molemmilla vaihtoehdoilla.
Jep se on oleelista
olikohan viime talven tai edelisenä kun oli vastaavan tyylinen tapaus
missä yhteyttä ei olltu saatu mutta sitten kun sitä kunnolla yritti niin
saman tien sen sinne sai
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No sehän se onkin surullista noissa merkkiliikkeissä nykyään, että järjestään kaikilla niin hemmetinmoinen kiire seuraavan kohteen kimppuun, että vikadiagnoosi jää järjestään siihen, että pukataan testeri kiinni, pikatestaus ja sieltä ensimmäinen vikakoodi joka viittaa kerrottuun oireeseen ja kyseinen osa vaihtoon Sen sata ja kymmenen kertaa kun todellinen vika on just jossain sulakkeessa, tai nyykähtäneen jännitteen jälkeisissä yms. perusjutuissa, mutta ei niitä "ehditä" katsomaan kun on kuitenkin testerin kertomaa faktaa....ja asiakas maksaa, vaikka ei olisi vika siinä ohjainlaitteessa ollutkaan, sitä kun ei kuulemma ilman laitteen vaihtoa olisi voinut todeta, että sulake oli kärähtänyt
Kai se on tuo uusien autojen huolto ja takuuosien vaihto senverran mielekkäämpää, että tahtoo jäädä nämä wanhemmat sitten semmoseksi hoh-hoijaa haukottelu tapauksiksi, joihin ei vain jaksa/viitsi keskittyä....
Kai se on tuo uusien autojen huolto ja takuuosien vaihto senverran mielekkäämpää, että tahtoo jäädä nämä wanhemmat sitten semmoseksi hoh-hoijaa haukottelu tapauksiksi, joihin ei vain jaksa/viitsi keskittyä....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Valo on nollattu ja kaikki ok, vikakoodi oli hetkellinen alijännite, tuli silloin kun vanha akku meni tyhjäksi, ei ollu kuulemma mitään ongelmaa tämän asentajan mukaan tässä hommassa
Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput, sen takia tilasin hätähousuna varuille "uuden" ohjainyksikön joka on ylimääräisenä. Tässä näkee miten nämä nuoret kollit asennoituu hommiin marmoritiski huollossa, tää sama nutipää sano että pa-pumppu vuotaa "rungosta", no, tilasin uuden pumpun kun uskoin ammattimiestä vaikka ite urkin vajavaisen diagnoosin pihalla auton alle että putki vuotaa pa-pumpun lähdöltä. Nyt on uus pumppu ja putki autossa, vuotokohta oli putkessa ihan niin kun ite arvelin lasku tuli kuitenkin vikakoodien luvusta ja pa-pumppu diagnoosista.
Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput, sen takia tilasin hätähousuna varuille "uuden" ohjainyksikön joka on ylimääräisenä. Tässä näkee miten nämä nuoret kollit asennoituu hommiin marmoritiski huollossa, tää sama nutipää sano että pa-pumppu vuotaa "rungosta", no, tilasin uuden pumpun kun uskoin ammattimiestä vaikka ite urkin vajavaisen diagnoosin pihalla auton alle että putki vuotaa pa-pumpun lähdöltä. Nyt on uus pumppu ja putki autossa, vuotokohta oli putkessa ihan niin kun ite arvelin lasku tuli kuitenkin vikakoodien luvusta ja pa-pumppu diagnoosista.
Mersuja
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
mcee kirjoitti:Valo on nollattu ja kaikki ok, vikakoodi oli hetkellinen alijännite, tuli silloin kun vanha akku meni tyhjäksi, ei ollu kuulemma mitään ongelmaa tämän asentajan mukaan tässä hommassa
Valtuutettu merkkiliike ei kuitenkaan saanut tuota nollattua, eivät saaneet edes yhteyttä, epäilivät vain että ohjainyksikkö kaput, sen takia tilasin hätähousuna varuille "uuden" ohjainyksikön joka on ylimääräisenä. Tässä näkee miten nämä nuoret kollit asennoituu hommiin marmoritiski huollossa, tää sama nutipää sano että pa-pumppu vuotaa "rungosta", no, tilasin uuden pumpun kun uskoin ammattimiestä vaikka ite urkin vajavaisen diagnoosin pihalla auton alle että putki vuotaa pa-pumpun lähdöltä. Nyt on uus pumppu ja putki autossa, vuotokohta oli putkessa ihan niin kun ite arvelin lasku tuli kuitenkin vikakoodien luvusta ja pa-pumppu diagnoosista.
Näin se mennä tänä aikan... kun millän mulla kuin teorian ulkoa oppimisella,
ja paperi pätevyydellä ei ole mitään väliä...
(joka homman pitää olla joku paperila todstettava koulutus
niin on heti ammatilainen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mietin että olisi ilmeisesti paikallaan soittaa ja kertoa tilanne heille sekä saada heiltä jonkinlainen meriselitys näihin kahteen kömmähdykseen. Olisi mielenkiintoista kuulla työnjohtajan näkökulma asiasta, en vaan tiedä osaanko fiksusti ja nätitisti kertoa asian ja hyödyttääkö se loppujen lopuksi mitään
Mersuja