Dieselin "katti" tukos ???

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Dieselin "katti" tukos ???

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuli tuos mieleheni kun oli jonku kans puhetta näistä partikkelisuodattimella varustetuusta autoosta joihinka pitää moottorihi laittaa oikian laatuusta öljyä :arrow: :arrow: menöö filtteri muutoon tukkoho.

Ittellä ja dealerilla yms. muilla tullu vastaha samoja "katin" tukkeutumisia
näire CDI konehien kans. Tuumoolin tuas notta voisko olla kyse öljyn viskositeetista eli käytetähän liian jäykkiä öljyjä. Suomi kun tuntuu olevan Mobil 5W-50 öljyn "pyhä" maa ja sitä pitää lykätä koneesehen kuin koneesehen.

Männän renkaiden "puristus"voimaa sylinteriin päin on pienennetty melkoisesti. Jos nyt käytetään 5W-50 viskositeetti öljyä, niin sen kuuma viskositeetti on palotilan lähellä luokkaa 70....ja siitä johtuen männänrenkaat irtoavat liikaa syl.seinistä :arrow: öljyä jää syl.putkeen :arrow: :arrow: öljyiset palamisjätteet tukkivat "katin".

Eli esim. 0W-30 luokan öljy "tiivistää" paremmin eikä em. efektiä tapahdu.
Tämä ei välttämättä näy edes mitenkään suurena öljyn kulutuksessa :arrow: :arrow: tukkeutuminen tapahtuu hitaasti.

Tämä viskositeettien muutos esim 0W-30 suuntaan on ainoastaan tapahtunut autotehtaiden toivomuksesta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Saatat olla oikeassa tuon suhteen. Lisätehoa tukkeentumiseen
saattaisi tulla lisäksi ajotottumuksesta. CDI:llä on niin mukava
ajella vaihteella kuin vaihteella 2000-2300 kierroksilla. Kone
vääntää ja meno on hiljaista. Samaan aikaan pakokaasun
kierrätys tekee tekojaan imusarjan puolella ja veikkaankin
että sauhu on melko rasvaista vielä pakosarjan puolellakin.

Lukittuani läppäzydeemin loppu pölläyttelyt käynnistyksessä
sekä kiihdytyksissä. Järjetön systeemi. :?

Mersun olis pitäny vetää samalailla kuin Opelin, siitä yli
missä aita on matalin. Opelin Ecotech-koneissa on erillinen
ilmapumppu joka työntää ilmaa pakopuolelle että päästöarvot
on kivoja tarkastella. Oikein lantrinkijärjestelmä. :wink:

Heikki (wannabe-asentaja ilman ammattitaitoa :cry: )
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Varmaan on noi sunki esittämät jutut syyllisiä tukkeutumiseen.

Tämä pakokaasun kierrätys juttu on kyllä todella syvältä..sotkee imusarjat yms. joissakin mersun bensa koneissa on näitä esim. jenkkien suosimia lisäilmapumppuja :arrow: :arrow: hyvä idee myös diesel käyttöön ja edullinen sellainen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Varmaan on noi sunki esittämät jutut syyllisiä tukkeutumiseen.

Tämä pakokaasun kierrätys juttu on kyllä todella syvältä..sotkee imusarjat yms. joissakin mersun bensa koneissa on näitä esim. jenkkien suosimia lisäilmapumppuja :arrow: :arrow: hyvä idee myös diesel käyttöön ja edullinen sellainen.
Ässästä löytyy emission control system, eli se takaisinkierrätys ja ilmapumppu.

620 :wink:

Ja nyt pojat ihan tosissaan: Mie alan opetella näitä koodeja, on se nyt prkl jotta minäkin en voi näitä oppia. :evil: Omasta autosta alotetaan, ja oikein hartiavoimin. 8) :D

Joku vois pitää muutaman päivän päästä vaikka pistokokeen? :idea: Rale? :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei siinä mitään HVM:stä syntyy kunnon mopilisti meleko vikkelään jos niikseen on :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

heikki5 kirjoitti: Opelin Ecotech-koneissa on erillinen
ilmapumppu joka työntää ilmaa pakopuolelle että päästöarvot
on kivoja tarkastella. Oikein lantrinkijärjestelmä. :wink:
Ei vaan ole yks, eikä kymmenen kertaa kun isäntä tulee opelin huoltoon möykkään kun opeli on taas rikki, flekti pyörii kylmästartin jälkeen.. :shock: Siinä sitten selittää että seon vaan se hieno ilmapumppu kun lykkää kukkasia putkesta.. "miksi semmoinen?" no siksi että sinä kysyisit.. 8)
Ja on niissä EGR:ääkin ja se tervaa yhtälailla paikkoja ja varsinkin itse egr on joissain heikko.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti: Joku vois pitää muutaman päivän päästä vaikka pistokokeen? :idea: Rale? :D
Ohos.
HVM meinaa oikein diploomin saada :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:Ja nyt pojat ihan tosissaan: Mie alan opetella näitä koodeja, on se nyt prkl jotta minäkin en voi näitä oppia. :evil: Omasta autosta alotetaan, ja oikein hartiavoimin. 8) :D

Joku vois pitää muutaman päivän päästä vaikka pistokokeen? :idea: Rale? :D
Jep aina valmiina... Aloitetaan ihan niistä peruskoodeista ja koodituksen logiikasta sekä koodiryhmistä. Vuosien saatossahan niitä on tullut niin pirullinen määrä (plus päällekkäisyydet), niin väri- kuin varustekoodejakin, mutta alussa voi olla avuksi peruslinjojen hahmottaminen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”