Raskas kalusto
Meillä työssä tuon kortin käyttö ei ole pakollista mutta olis pakollista samoin tuon työ aikalain noudattaminen
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Noin ei puhu kuin uskovaiset tai kommunistit. Kummatkin rajoittaa yksilövapautta.petri.n kirjoitti:Ei digipiirturissa, eikä työaikalaissa ole mitään ongelmaa.
Ongelma on yritysten omassa hinnoittelussa, kun jokainen kaivaa kuoppaa toisilleen ja ennen kaikkea itselleen.
Asiassa on olemassa se puolikin että voitais vaatia HENKILÖAUTOIHIN VASTAAVAA JÄRJESTELMÄ. Ja laki taakse joka kieltää auton vapaan käytön. Sitten se olisi tasapuolista kansalaisten kesken. Koska eriarvoisuutta ei virallisesti tunnusteta. Vaikka silti yhtä ammattiryhmää kielletään vapaa-ajallaan liikkumasta paikasta toiseen kuorma-autolla. Se on vaan väärin eikä sillä viedä yhdeltäkään LIITON KUSKILTA leipää suusta.
Henkilöautoihin olisi vaadittava pakolliset tauot. Tunnin välein pysähdyttävä vartiksi. Ja jos h-autoilija tankkaa niin että käyttää vartin taukonsa siihen. Hän ei saa siirtää autoaan pois takaa jonottavilta tankkaajilta. Ja jos siirtää, poliisi voi kontrassa sakottaa kun taukoa ei ole pidetty.
Olisko tälläinen hyvä sydeemi
Ja kun viikottainen ajoaika ylityy Lapin matkallaan, hankitaan etelästä toinen kuski ajamaan seurue kotiin Helsingin Kallioon. Tai muualle.
Tälläinen edellä esitetty parantaisi liikenneturvallisuutta ja vähentäisi teiden rasitusta. Jolloin niiden hoitoon ei tarvita sitäkään vertaa budjetoida varoja. Polttonesteiden kulutus laskee ja saadaan niiden hinta niin korkealle että saadaan kaikki taksat entistä korkeammalle. Näinkö olis parempi
Ei se saatanan katkeruus ole kaiken määräävä. Sosiaaliturvalla kun eläilee niin ei tarvi tehä täöitä. Ei se sen vaikeampaa ole jos niin vastustaa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Kimmokoohan jo valistikin sinua poliittisen suuntautumisen osaltapetri.n kirjoitti:Ei digipiirturissa, eikä työaikalaissa ole mitään ongelmaa.
Ongelma on yritysten omassa hinnoittelussa, kun jokainen kaivaa kuoppaa toisilleen ja ennen kaikkea itselleen.
Minä en valista koska olen samoilla linjoilla kanssasi.
Olen jo vuosia ihmetellyt kuljetusalan hinnoittelua, joukossa on joitakin menestyneitä kuljetusliikkeitä mutta yleensä nämä ovat erikoistuneet johonkin harvinaisempaan osa-alueeseen.
Yleisesti kuljetusala oikeasti ampuu itseään polveen joka päivä taistellessaan verissäpäin keskenään, ja tilaaja osaa saada aikaan tilanteen jossa kuljetusfirmojen omistajilla piippu kääntyy jatkuvasti yläviistoa kohti...
Otan esimerkin.
Yhdenmiehen kuljetusvirma, erikoistunut "vesikuljetuksiin" kastelua, pesuja jne. Pesuauto ostettuna n.120.000€ alv0% ja tuntiveloitus 75€ alv0%.
Käyttökulut, vakuutukset jne. Melko suuria, pelkkä vakuutus 3000€ luokkaa vuodessa.
Yhdenmiehen putkiliike, kalusto joskin uusi halvimmillaan 25.000€ alv0%
tuntiveloitus 55-63€ alv0%. päälle materiaalikate 50% myydystä...yleensä toinen tuntipalkka.
Kumpi on bisnestä ?
Varsinkin kun sijoitettu pääoma on korkea ja pääoma katoaa kuin tuhka tuuleen muutamassa vuodessa.
Sorajunia ajetaan jo 50€ tunti psk alueella....kaivinkoneet vasta alihinnoiltu onkin...35€ tunti 4-11t kone ja 55€ tunti 11-22t kone....ja koneethan on lähes ilmaisia?
.
Metsäkone- ja autoyrittäjät molemmat kuuluvat siihen ryhmään, joilla laskento on 4 ja uskonto 10 sitten tätä ominaisuutta eri palveluksien ostajat käyttävät härskisti hyväksi.
Molemmilla aloilla, kun on mukava ajaa koneella. Kannatti se sitten tai ei. Muuten, jos ei kannata, niin moni varastaa omasta ja perheen vapaa-ajasta.
Suhteellisen läheltä nähnyt molemmat tapaukset, kun on itsensä tappaneet työllä.
Poliittisesti en ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta suunnattomasti harmittaa, kun muitten toimesta rehellisiä ( suurimmaksi osaksi) yrittäjiä ajetaan ennenaikaiseen hautaan.
Olen nähnyt sellaisen kaverin, jokka vielä ennen pahvikiekko aikaan ajoi viikkoon Italiasta kuorman suomeen. Suomesta lähti ja takaisin. Samoilla silmillä.
Kaveri, kun astui auton hytistä pois, niin nukkui seisallaan hallissa rengaspinoa vasten. Tälläisiä tapauksia pitäisi vielä saada lisää maantielle. Kiitos ei.
Jälki tuolla liikenteessä on eri näköistä, jos henkilöautossa nukahtaa, kuin verrattuna kuorma-autoon.
Ei minulla henkkohtaisesti olisi henkilöautojen ajoaika rajoituksille mitään vastaan. Eikä nopeusrajoittimille.
Mielestäni asia ei ole kuin yrittäjien puolelta taksoista kiinni. Ennenkaikkea heidän edunajaja liiton asia. Vai maksatteko jäsenmaksun siksi, että saatte tarrat ja lehden kotiin. Löytyisi siihen rahaan halvelmallakin luettavaa.
Säännöt kuitenkin on hyväksytty Suomen ATK ja SKAL toimesta tuolla EU:ssa, niin miksi sitten toiset saa rikkoa niitä ja toisten täytyy niitä noudattaa. Tämä myös sitä kilpailua vääristää.
Suomi vielä mallioppilas tuolla Eu: ssa.
Johan tässä taas tätä kommari tekstiä tuli.
Molemmilla aloilla, kun on mukava ajaa koneella. Kannatti se sitten tai ei. Muuten, jos ei kannata, niin moni varastaa omasta ja perheen vapaa-ajasta.
Suhteellisen läheltä nähnyt molemmat tapaukset, kun on itsensä tappaneet työllä.
Poliittisesti en ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta suunnattomasti harmittaa, kun muitten toimesta rehellisiä ( suurimmaksi osaksi) yrittäjiä ajetaan ennenaikaiseen hautaan.
Olen nähnyt sellaisen kaverin, jokka vielä ennen pahvikiekko aikaan ajoi viikkoon Italiasta kuorman suomeen. Suomesta lähti ja takaisin. Samoilla silmillä.
Kaveri, kun astui auton hytistä pois, niin nukkui seisallaan hallissa rengaspinoa vasten. Tälläisiä tapauksia pitäisi vielä saada lisää maantielle. Kiitos ei.
Jälki tuolla liikenteessä on eri näköistä, jos henkilöautossa nukahtaa, kuin verrattuna kuorma-autoon.
Ei minulla henkkohtaisesti olisi henkilöautojen ajoaika rajoituksille mitään vastaan. Eikä nopeusrajoittimille.
Mielestäni asia ei ole kuin yrittäjien puolelta taksoista kiinni. Ennenkaikkea heidän edunajaja liiton asia. Vai maksatteko jäsenmaksun siksi, että saatte tarrat ja lehden kotiin. Löytyisi siihen rahaan halvelmallakin luettavaa.
Säännöt kuitenkin on hyväksytty Suomen ATK ja SKAL toimesta tuolla EU:ssa, niin miksi sitten toiset saa rikkoa niitä ja toisten täytyy niitä noudattaa. Tämä myös sitä kilpailua vääristää.
Suomi vielä mallioppilas tuolla Eu: ssa.
Johan tässä taas tätä kommari tekstiä tuli.
Tiedätkö mikä on yhden kohdan idealisti
se kun menee reunasta toiseen ja yleistää kaikki samaan laittomuuteen mikä joku "urbaanilegenda" on tehny.
Riistäjiä on monenlaisia. Mulla oli tarkoituksenani vain tuoda ilmi se mihin sääntöjen noudattamisella on tarkoitus. Yhden kohdan idealisti ei kuuntele muita.
Lueppa uudelleen ne muutamat esimerkit mistä kirjoitin. Mikä siinä on niin vaikeaa
En kertaakaan maininnut miten jotkut on joskus vuosikymmen sitten ajaneet laittomia päiviä
Ja sehän on KAIKKI jos yks on niin tehny. Yleistämisen juhlaa ME-hengessä
Helevata kun kaikki menee vänkäämiseksi joka kerta
Auton siirtäminen mittarilta kielletty lailla joka johti koko Euroopan edestakaiseen ajamiseen mikä ei ole edes totta.
se kun menee reunasta toiseen ja yleistää kaikki samaan laittomuuteen mikä joku "urbaanilegenda" on tehny.
Riistäjiä on monenlaisia. Mulla oli tarkoituksenani vain tuoda ilmi se mihin sääntöjen noudattamisella on tarkoitus. Yhden kohdan idealisti ei kuuntele muita.
Lueppa uudelleen ne muutamat esimerkit mistä kirjoitin. Mikä siinä on niin vaikeaa
En kertaakaan maininnut miten jotkut on joskus vuosikymmen sitten ajaneet laittomia päiviä
Ja sehän on KAIKKI jos yks on niin tehny. Yleistämisen juhlaa ME-hengessä
Helevata kun kaikki menee vänkäämiseksi joka kerta
Auton siirtäminen mittarilta kielletty lailla joka johti koko Euroopan edestakaiseen ajamiseen mikä ei ole edes totta.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Ainut missä ei koske lain mukaan kun auto on tiellä haitaten liikennettä tai onnettomuus paikalle mennessä.Kimmo Koo kirjoitti:Ei hinureissa ole työaikalakia käytössä. Eikä niitä keikkoja kuitenkaan ole 24/7piku kirjoitti:Meillä työssä tuon kortin käyttö ei ole pakollista mutta olis pakollista samoin tuon työ aikalain noudattaminen
Muuten ajot katsotaan siirto ajoksi
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
onse vaan arkirossin näkönen, paljon paree ku rellun kans tehty.
meillä koulussa sanottiin sisua: sillonko se tuli se sisun moottori volvon vaiheloota ja rellun hyttä, muistaakseni tuossa järjestyksessä nii sai nii sai lempinimekseen aprilli volvo ja resu, eli renaut ja sisu molemmista 2 ekaa kirjainta.
Uusilla digipiirtureilla sallitaan ajoneuvon siirtäminen. Elikkä saat ajaa auton parkkiin sieltä mittarilta, purkupaikan oven edestä ja sataman kurottajan alta.
Tuota ympäripyöreetä ajamista tapahtuu koko ajan tuolla liikenteessä. Suurin osa yrittäjistä / kuljettajista piupaut välittävät koko työaikalaista. Tähän löytyy omat keinonsa.
Älä hyvä ihminen ota kaikkea niin henkkohtaisesti. En ole tulossa syömään sinun aamumurojasi.
Mulla rittää ihan omalla saralla kyntämistä.
Mikään ei kehity, jos niistä ei saa keskustella, jottei joku jo heti norsupyssyllä ammu.
Ei sitten herneitä, eikä muita palkokasveja sieraimiin.
Morjestetaan entiseen tapaan tuolla liikenteessä, kun satutaan vastakkain.
Tuota ympäripyöreetä ajamista tapahtuu koko ajan tuolla liikenteessä. Suurin osa yrittäjistä / kuljettajista piupaut välittävät koko työaikalaista. Tähän löytyy omat keinonsa.
Älä hyvä ihminen ota kaikkea niin henkkohtaisesti. En ole tulossa syömään sinun aamumurojasi.
Mulla rittää ihan omalla saralla kyntämistä.
Mikään ei kehity, jos niistä ei saa keskustella, jottei joku jo heti norsupyssyllä ammu.
Ei sitten herneitä, eikä muita palkokasveja sieraimiin.
Morjestetaan entiseen tapaan tuolla liikenteessä, kun satutaan vastakkain.
Kuten meikäläinen tässä hommassa ei kaikki mee aina putkeen kun on liikaa noita muuttujia. Ihme kun polliisitki on ollu ymmärtäväisiä eikä sakkoja oo tullu kop kop koppetri.n kirjoitti:Suurin osa kuljettajista piupaut välittävät koko työaikalaista. :
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Kova on teholupaus Ivecon kasille (17,1 V8 ):
750 hp
http://www.porssilehdet.fi/linja-autot- ... 86153.html
-Vakiona tuossa on parhaimmillaan 520 hv.
750 hp
http://www.porssilehdet.fi/linja-autot- ... 86153.html
-Vakiona tuossa on parhaimmillaan 520 hv.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Varsin maltillisia ovat vakiona ulosottotehot, potentiaalia on yleensä vaikka 1000hv tehoihin mutta kestävyyden ehdoilla. Ja onhan nuo muut valmistajat jo 1000 heppaisia tainneet esitellä....kaania muistaakseni?...R800 ja R1000 mallitko ne nyt sitten oli.Laaksonen kirjoitti:Kova on teholupaus Ivecon kasille (17,1 V8 ):
750 hp
http://www.porssilehdet.fi/linja-autot- ... 86153.html
-Vakiona tuossa on parhaimmillaan 520 hv.
.
In your dreams...todellauupunut kirjoitti:Varsin maltillisia ovat vakiona ulosottotehot, potentiaalia on yleensä vaikka 1000hv tehoihin mutta kestävyyden ehdoilla. Ja onhan nuo muut valmistajat jo 1000 heppaisia tainneet esitellä....kaania muistaakseni?...R800 ja R1000 mallitko ne nyt sitten oli.Laaksonen kirjoitti:Kova on teholupaus Ivecon kasille (17,1 V8 ):
750 hp
http://www.porssilehdet.fi/linja-autot- ... 86153.html
-Vakiona tuossa on parhaimmillaan 520 hv.
.
-Tämä on vain jonkun taiteilijan haavekuva.
Todellisuudessa tehokkain malli markkinoilla on Volvon FH16 750 (sekä uudella että vanhalla hytillä).
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eiköhän ne kaikki ole ensin suunnittelijan märkiä unia, mutta liekö keksivät turhaan "jatkonimiä" mallisarjoille....Laaksonen kirjoitti:In your dreams...todellauupunut kirjoitti:Varsin maltillisia ovat vakiona ulosottotehot, potentiaalia on yleensä vaikka 1000hv tehoihin mutta kestävyyden ehdoilla. Ja onhan nuo muut valmistajat jo 1000 heppaisia tainneet esitellä....kaania muistaakseni?...R800 ja R1000 mallitko ne nyt sitten oli.Laaksonen kirjoitti:Kova on teholupaus Ivecon kasille (17,1 V8 ):
750 hp
http://www.porssilehdet.fi/linja-autot- ... 86153.html
-Vakiona tuossa on parhaimmillaan 520 hv.
.
-Tämä on vain jonkun taiteilijan haavekuva.
Todellisuudessa tehokkain malli markkinoilla on Volvon FH16 750 (sekä uudella että vanhalla hytillä).
.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tänä vuonna ISOJEN Mersujen voimakoneeksi tulevan 15,6-litraisen esittelyvideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aVe1Sn9lgeI[/youtube]
N.B. "Jaakobin jarru" & turbocompound
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aVe1Sn9lgeI[/youtube]
N.B. "Jaakobin jarru" & turbocompound
Tuommosen auton sain toiseksi ajokikseni eilen
Volvo fl 260
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
On muuten allekirjoittaneen albumista tuo kuva...Laaksonen kirjoitti:Tämä Futura-niminen aerodynamiikkapaketti teki SM-Sisusta aikoinaan melko kummallisennäköisen, mutta tuntuu kuin kuorma-autojen muotoilu olisi nykyisin menossa tähän suuntaan:
kuva vuoden 1991 Truckers´festivaalilta Karjaalta.
-Mikäs lippu siellä taustalla pilkottaa
Mistäs löysit?
Täältä:Rainmaker kirjoitti:On muuten allekirjoittaneen albumista tuo kuva...Laaksonen kirjoitti:Tämä Futura-niminen aerodynamiikkapaketti teki SM-Sisusta aikoinaan melko kummallisennäköisen, mutta tuntuu kuin kuorma-autojen muotoilu olisi nykyisin menossa tähän suuntaan:
kuva vuoden 1991 Truckers´festivaalilta Karjaalta.
-Mikäs lippu siellä taustalla pilkottaa
Mistäs löysit?
https://plus.google.com/photos/11352571 ... banner=pwa
Sisu ei ollut muuten ainoa, joka käytti "niittikoppia":
http://www.dennisontrailers.com/history.html
Kattelin nuita kuukkelin kuvia, ja tuli eteen tämä:
Tuli aika jännä tunne ku näki kuvassa kulkineen millä on aloitellu rekkahommia, tuo kuva taitaa olla otettu siittä tallin pihasta, ainaki samanlaista rojua näkyy sivummalla olevan
Selasin kuvia ettenpäin ni tuli Reinin Kallen sisu, kallella tuurasin välillä viikonloppuisin hiekan ajossa kunnes kallen poika tuli siihe ikään että sai ajella.
Sunin autoja ihasteltiin sitte aina karjaalla..jos muistettiin..tai päästiin lähelle, oli ne aikoja ku karjaalle mentiin välillä jo torstaina, laitettiin grillit sun muut valmiiks ja jäätiin odottelemaan että muut rahtarit tulee, kerran menin karjaalle puntin kimmon pakulla ja joku tuli sitte bussilla missä oli sauna perässä, sillä kertaa en muistaakseni käyny näyttelyalueella ollenkaan
Mutta ne oli niitä aikoja ne, ja kauniit muistot on niistä jääny muistiin..sekä sakalainen läjä valokuvia.
Tuli aika jännä tunne ku näki kuvassa kulkineen millä on aloitellu rekkahommia, tuo kuva taitaa olla otettu siittä tallin pihasta, ainaki samanlaista rojua näkyy sivummalla olevan
Selasin kuvia ettenpäin ni tuli Reinin Kallen sisu, kallella tuurasin välillä viikonloppuisin hiekan ajossa kunnes kallen poika tuli siihe ikään että sai ajella.
Sunin autoja ihasteltiin sitte aina karjaalla..jos muistettiin..tai päästiin lähelle, oli ne aikoja ku karjaalle mentiin välillä jo torstaina, laitettiin grillit sun muut valmiiks ja jäätiin odottelemaan että muut rahtarit tulee, kerran menin karjaalle puntin kimmon pakulla ja joku tuli sitte bussilla missä oli sauna perässä, sillä kertaa en muistaakseni käyny näyttelyalueella ollenkaan
Mutta ne oli niitä aikoja ne, ja kauniit muistot on niistä jääny muistiin..sekä sakalainen läjä valokuvia.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ei tuo kuva kyllä tuolla ole, ainakaan enää.Laaksonen kirjoitti:Täältä:Rainmaker kirjoitti:On muuten allekirjoittaneen albumista tuo kuva...Laaksonen kirjoitti:Tämä Futura-niminen aerodynamiikkapaketti teki SM-Sisusta aikoinaan melko kummallisennäköisen, mutta tuntuu kuin kuorma-autojen muotoilu olisi nykyisin menossa tähän suuntaan:
kuva vuoden 1991 Truckers´festivaalilta Karjaalta.
-Mikäs lippu siellä taustalla pilkottaa
Mistäs löysit?
https://plus.google.com/photos/11352571 ... banner=pwa
Onneksi.
Jaa et väri sama ja keikat samasta hotlainistamazza kirjoitti:Katohan, piku on kollega, samanlaisella väritykselläki ajellaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-