Tekniikkapäivitys G:hen
Tekniikkapäivitys G:hen
Jos talvella saisi noita muita hommia sen verta pois tieltä niin G:n tekniikanvaihto olisi ajankohtainen. Nythän siellä on om617 ja automaatti.
om603 vaparia ei taida kannattaa mutta turbollinen voisi jo kestää kovempaa kättä.
Moniventtiilihän sinne kuuluisi mutta hyväkuntoisen saaminen kohtuullisella rahalla on vähintäänkin yhtä hankalaa?
Kumpi olisi parempi moniventtiili vapari vai vajaaventtiilinen turbo?
Laatikoksi sitten varmaan pitäisi hommata 722.3
Tehojen kanssa ei rueta hulluttelemaan mutta turbollinen saisi joka tapauksessa olla.
om603 vaparia ei taida kannattaa mutta turbollinen voisi jo kestää kovempaa kättä.
Moniventtiilihän sinne kuuluisi mutta hyväkuntoisen saaminen kohtuullisella rahalla on vähintäänkin yhtä hankalaa?
Kumpi olisi parempi moniventtiili vapari vai vajaaventtiilinen turbo?
Laatikoksi sitten varmaan pitäisi hommata 722.3
Tehojen kanssa ei rueta hulluttelemaan mutta turbollinen saisi joka tapauksessa olla.
Itselläkin käynyt mielessä Geen tekniikkapäivitys ja vaihtoehdot ovat samat (OM603/606).
Kuningasmoottori (606) etenkin turbona maksaa reilusti, joten halvimmaksi varmaan tulisi hankkia väykky purkuun ja siirtää siitä moottori Geen pellin alle...
Kapeakantista (603) saa turbonakin jo kohtuu edullisesti verrattuna leveäkantiseen (606) irtomoottoriin. Näin olen siis asian käsittänyt kun olen hintoja seuraillut...
Kapeakantinen on helpompi laittaa Geen konehuoneeseen.
Kuningasmoottori (606) etenkin turbona maksaa reilusti, joten halvimmaksi varmaan tulisi hankkia väykky purkuun ja siirtää siitä moottori Geen pellin alle...
Kapeakantista (603) saa turbonakin jo kohtuu edullisesti verrattuna leveäkantiseen (606) irtomoottoriin. Näin olen siis asian käsittänyt kun olen hintoja seuraillut...
Kapeakantinen on helpompi laittaa Geen konehuoneeseen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
tapio89 kirjoitti:Esikammion parastaennen päiväys meni jo....
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Vielä ei ole aika cdi:lle...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Jos meinaa kilvet pitää niin CDI voi olla takkuinen tie käytäväksi.
Mitenkäs noissa voimansiirto muuten kestää? Jakolaatikko ja perät? Jos laitetaan enempi voimaa niin joutuuko koko voimalinjan uusia heti samalla?
Mitenkäs noissa voimansiirto muuten kestää? Jakolaatikko ja perät? Jos laitetaan enempi voimaa niin joutuuko koko voimalinjan uusia heti samalla?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
kyllä lähtisin nykyään jo vaikka kaikkea vastustankin ja olen sitä mieltä että kaikki johdot on turhaa hippostelua rattorin koneessa että että cdi kones on komja jos tykkää diisselistä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eikös uudempaa ja vähäpäästöisempää tekniikkaa saa ihan huoletta asentaa? Tosin vaikka lakipykälät olis suotuisat nii muutehan tuollaista tekniikka ei heitetä keulille kun jotain paskasia sukkia likapyykkikoriinGenerig kirjoitti:Jos meinaa kilvet pitää niin CDI voi olla takkuinen tie käytäväksi.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ja Geetä tehdään vielä tänäpäivänä, jopa cdi:nä...
Niinpä!Tosin vaikka lakipykälät olis suotuisat nii muutehan tuollaista tekniikka ei heitetä keulille kun jotain paskasia sukkia likapyykkikoriin
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Cdi-kone taitaa olla vähän mahdoton yhtälö tähän käyttöön.tapio89 kirjoitti:No eikö olisikin vähän erillainen G vaikka 270cdillä?
+200hp ja +500nm ihan vakio hiluilla ja taloudellisuus on varmasti eri levelillä.
290 konetta olen pitkään suunnitellut mutta siinäkin on muutama huono puoli kuten sähköohjattu pumppu ja moottorinohjausboksi.
Moottorinohjausboksin saa asennettua vesirajan yläpuolelle (kattoon) mutta sähkösuuttimet ja sähköohjattu pumppu tuottaa varmaan jossain kohtaa harmaita hiuksia.
Esikammiokoneessa mekaanisella pumpulla on se hyvä puoli että vikatilat yms sähköviat pysyvät turvallisen kaukana.
ykskakskolmonen rattahille ja kiskaset sen G:llä ouluun(vai missä se tapio nyt asukaan)eseestie kirjoitti:Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
,,ykskakskolmosella takas ja odottelemaan puhelua paljonko tarvii ottaa rahaa mukaan kun haet G:n takas
kai se noin menee pääpiirteittäin
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vajaaventtiilinen menee suht nätisti, moniventtiili on sen verta leveämpi että menee ahtaanlaiseksi jarrutehostimen kanssa.eseestie kirjoitti:Itselläkin käynyt mielessä Geen tekniikkapäivitys ja vaihtoehdot ovat samat (OM603/606).
Kuningasmoottori (606) etenkin turbona maksaa reilusti, joten halvimmaksi varmaan tulisi hankkia väykky purkuun ja siirtää siitä moottori Geen pellin alle...
Kapeakantista (603) saa turbonakin jo kohtuu edullisesti verrattuna leveäkantiseen (606) irtomoottoriin. Näin olen siis asian käsittänyt kun olen hintoja seuraillut...
Kapeakantinen on helpompi laittaa Geen konehuoneeseen.
Automaatin kanssa tulee todennäköisesti ongelmia myös kardaanin kanssa. Mutta mahtuu se
Yks 603 turbo mylly olis tais siis ollut pidempään kiikarissa mutta jospa muualtakin löytyis?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Lähinnä vakio 290 konetta sekä 290 + mekaaninen rivipumppu-visioita suunniteltu.Easy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
Mitäs noilla viton männillä ja esikammiokannella haetaan ?
Tekniikan pitäisi mielelläni suht vakiona koska pitää kestää hetken runnuttamistakin sekä voimansiirronkin pitäisi kestää. Ihanan kalliita nuo G:n vetoakselit ja murrokset
tarttisko tuommonen rakentaa VarioonEasy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Männissä on koloset kammioille, kammioiden kanssa käytetään halpoja ja huoltoystävällisiä suuttimia, jokka ymmärtääkseni sopii rivipumpun kanssa paremmin yhteen. Kammiokoneella päästään myös iloisemmille tehokierrosalueille kuin suorasuihkulla.jolle kirjoitti:Lähinnä vakio 290 konetta sekä 290 + mekaaninen rivipumppu-visioita suunniteltu.Easy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
Mitäs noilla viton männillä ja esikammiokannella haetaan ?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Joka on vaparin osista kasattu...jovihava kirjoitti:Eikös se ole sitten jo helepompi laittaa sinne 310 kaapin 290 viitoskone, on valamiiksi esikammoinen?
Jos tehoa hakee niin taas menee kanget laakerit ja männät vaihtoon.
290suoraruutan lohkossa ois valmiina öljynpaine ja paluu turbolle, järeät kanget ja turbon kk-laakerit.
Kuin myös tehokkaampi öljypumppu.
Miksi?eero1989 kirjoitti:ykskakskolmonen rattahille ja kiskaset sen G:llä ouluun(vai missä se tapio nyt asukaan)eseestie kirjoitti:Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
,,ykskakskolmosella takas ja odottelemaan puhelua paljonko tarvii ottaa rahaa mukaan kun haet G:n takas
kai se noin menee pääpiirteittäin
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Rouva on hyvä vaan ja tulee setelinipun kanssa Lempäälään jos haluaa tuollaisen toteuttaa, minen cdi tekniikka omaan autooni (vielä ainakaan) halua.eero1989 kirjoitti:älä estä tekemästä
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Rouvalla en tiedä ketä tarkoitat,, minä olen mopopoika, AINA JA IÄISESTI
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Minulla on Kaapissa OM602.940(?) eli 2.9l rivariversio, ppd:n timmaamalla pumpulla ja ihan se minun tarpeisiin hyvin vääntää Tietenkin se että mikä on hyvin vääntöä riippuu kait siittä mitä hakkee, eipähän tuo milleen turpotiisseleille päriää luonnollisestikaan
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
No se on jotain 115-125 hv ja vaparikoneeksi oikein mukava.jovihava kirjoitti:Minulla on Kaapissa OM602.940(?) eli 2.9l rivariversio, ppd:n timmaamalla pumpulla ja ihan se minun tarpeisiin hyvin vääntää Tietenkin se että mikä on hyvin vääntöä riippuu kait siittä mitä hakkee, eipähän tuo milleen turpotiisseleille päriää luonnollisestikaan