Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
W124 varten tuli haalittua tällaiset, eli Mersun W211 koppaisen 8"x17" vanteet. Vielä kun sais sopivan kokoiset renkaat hommattua niin sais laittaa alle:
Työkaverilta tuli ostettua poies kuvan mukaiset Azev A 7,5"x16" ET30 vanteet. Jos jollakulla on myytävänä noihin sopivat keskilätkät niin ilmoitelkaa ihmeessä! Lätkän aukon halkaisija on n. 158mm. Ebayssahan noita näytti myös olevan myynnissä mutta katsotaan nyt ensin josko kotimaasta löytyisi...
Työkaverilta tuli ostettua poies kuvan mukaiset Azev A 7,5"x16" ET30 vanteet. Jos jollakulla on myytävänä noihin sopivat keskilätkät niin ilmoitelkaa ihmeessä! Lätkän aukon halkaisija on n. 158mm. Ebayssahan noita näytti myös olevan myynnissä mutta katsotaan nyt ensin josko kotimaasta löytyisi...
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Saattas löytyäkin, mutta niissä tulee samanlaiset (Atev A) vanteet mukana...lauri a. kirjoitti:Jos jollakulla on myytävänä noihin sopivat keskilätkät niin ilmoitelkaa ihmeessä!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Joo niimpä tietystieseestie kirjoitti: Saattas löytyäkin, mutta niissä tulee samanlaiset (Atev A) vanteet mukana...
En tiedä mihin nuo keskilätkät monesti katoavat vuosien saatossa...oisko ne kaikki pesussa hävinneet parittomat sukat samassa paikassa?
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Joo tykkään kyllä ite kans...enkä oo toistaiseks törmänny 124 alla samanlaisiin. Vanteet on kooltaan 8"x17" ja et 38. Vastaavia oon nähny ainoostaan isokoneisten W211:n alla, esim. tässä 400cdi:ssä taitaa olla juuri samanlaiset:Risnii kirjoitti:Sopii kyllä helvetin hienosti w124 alle! Milläs et:llä vanteet on? Pitkään etsinyt omaan satakaksnelkkuun hienoja vanteita, tuollaiset on saatava! Vink vink, jos jollain myydä niin yv:tä vaan
[nettiauto]4539838[/nettiauto]
Kai tää on nyt sitten sitä oem plussaa....
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Nyt ois yks kysymys.
Vanteet ovat vastaavan merkkiset kuin Sergeyllä on myynnissä: AEZ Paron
Pulttijako on 5x112, ET on 35 tai 37.
Onko nämä suoraan käypäset w124 alle, että ei ota mihinkään kiinni?
Itsellä ei juuri nyt mahdollisuutta kokeilla vanteita alle.
Vanteet ovat vastaavan merkkiset kuin Sergeyllä on myynnissä: AEZ Paron
Pulttijako on 5x112, ET on 35 tai 37.
Onko nämä suoraan käypäset w124 alle, että ei ota mihinkään kiinni?
Itsellä ei juuri nyt mahdollisuutta kokeilla vanteita alle.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Ei muuta kun alle vaan, sopii pyöriin vaivattomasti, ainakin mikäli kyseessä ei ole 300-24v. Tosin kaaren sisään taitaa jäädä nuolla ET-lukemilla...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
romikselta sai tälläset poiskantohintaan. oli karmeat kuten takareunat ovat vieläkin, miranoolilla valkoseks maalattu. minä sipasin vähän sitten siistimmäks eilen... Pitänee ne maalata vielä miranolilla uudelleen. Tulee muute hyvä ja luja talvipinnoite!
Ainiin ja älkää tätä unohtako: linkki
JP/Tunaverket Eskilstuna Sweden 5,5x13et30 4x100
Ainiin ja älkää tätä unohtako: linkki
JP/Tunaverket Eskilstuna Sweden 5,5x13et30 4x100
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tein nyt sitten keskilätkät itse noihin Azev vanteisiin, kiitoksia vinkistä! Läheisen purkutyömaan romulavalta löytyi about 3mm paksua alumiinilevyä. Siitä pistosahalla ympyrät, viimeistely viilalla ja hiekkapaperilla, kiinnitysreikien poraus ja pintaan väriksi perus vannehopeaa. Ei noista mitään täydellisiä tullut mutta mun mielestä passelit esim. käyttöautoon, hakkaa kyllä ulkonäössä puuttuvat keskilätkät...
Ja kuvaa:
Ja kuvaa:
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
kokeilin tuossa kesän aikana noita laikat.comin rälläkän kiillotussarjoja. mainio setti on kyllä, vartissa saa melekosen hyväksi.
http://www.laikat.com/kauppa/product_in ... cts_id/611
http://www.laikat.com/kauppa/product_in ... cts_id/611
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Puolivuotta vanteita selasin netistä suht aktiivisesti, ja nyt sitten tärppäs.
7½ x 16 ET51.
Laskeskelin että kaipais 20mm spaceria ainakin väliin? Onkos teillä ollut samoja vanteita w124 alla? Ainakin 25mm lättyjä ajattelin, sorvi kun on käytössä niin pois saa aina helpommin kuin lisättyä tavaraa. Renkaiksi tulee eteen 205/55 ja taakse 215/55 (halvalla ostin vähän käytetyt, siksi tuota kokoa). Ja sen verranhan tuota madallan että alle tulee hyllyllä lojuvat Eibach prokit jouset, eli madaltiko ne 25-30mm.
Pitäis joskus maalata nuo vanteet, mutta cleanerilla sai suurimmanosan naarmuista häivytettytä, ja ei itse autokaan tällähetkellä ole viimisenpäälle. Kolhuilta vanteet on kyllä säästynyt.
Nyt täytyy vain toivoa että kelit ei kylmenis, sais ees vähän kokeiltuu alle näitä, siis ettei nastoja tarvi alkaa kaivaan esiin. Nämä kun pysyy mulla ihan kesävanteina vaan.
Ei muuten pahan hintaista ole matkahuollolla vanteiden toimitus, 34e maksoi. Ei kannata kovin kaukaa lähtee näillä bensanhinnoilla hakemaan. Tulevat tosin ostajan omalla vastuulla jos laittaa vain pusseihin vanteet. Mutta nätisti matkahuollolla tavara kulkee, toisinkuin postilla!
7½ x 16 ET51.
Laskeskelin että kaipais 20mm spaceria ainakin väliin? Onkos teillä ollut samoja vanteita w124 alla? Ainakin 25mm lättyjä ajattelin, sorvi kun on käytössä niin pois saa aina helpommin kuin lisättyä tavaraa. Renkaiksi tulee eteen 205/55 ja taakse 215/55 (halvalla ostin vähän käytetyt, siksi tuota kokoa). Ja sen verranhan tuota madallan että alle tulee hyllyllä lojuvat Eibach prokit jouset, eli madaltiko ne 25-30mm.
Pitäis joskus maalata nuo vanteet, mutta cleanerilla sai suurimmanosan naarmuista häivytettytä, ja ei itse autokaan tällähetkellä ole viimisenpäälle. Kolhuilta vanteet on kyllä säästynyt.
Nyt täytyy vain toivoa että kelit ei kylmenis, sais ees vähän kokeiltuu alle näitä, siis ettei nastoja tarvi alkaa kaivaan esiin. Nämä kun pysyy mulla ihan kesävanteina vaan.
Ei muuten pahan hintaista ole matkahuollolla vanteiden toimitus, 34e maksoi. Ei kannata kovin kaukaa lähtee näillä bensanhinnoilla hakemaan. Tulevat tosin ostajan omalla vastuulla jos laittaa vain pusseihin vanteet. Mutta nätisti matkahuollolla tavara kulkee, toisinkuin postilla!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kiitos! Tuossa kävinkin mittailemassa vanteiden etäisyyksiä kaaresta, eteen sain pyöreesti 17mm eron nykyiseen vanteeseen joka taisi olla 7" leveä ja et35. Ja nykyinen vanne on sentin verran kaaresta sisälläpäin. Taidan laittaa tilaukseen 25mm ja 20mm spacerit, sorvilla sitten tavaraa pois jos tarvetta.Sergey kirjoitti:edessä 15mm ja takana 25mm spacerit.
Tuosta kuvasta vielä.. Ette uskokkaan kuinka tappelin saadakseni kuvan oikeinpäin, tietokone tosin vei lopulta voiton Kuva ladattu koneelle oikeinpäin ja tallennettu, ekaksi photobucket galleriaan se latautui väärinpäin. Sain lopulta sen sinnekkin oikeinpäin muokkaamalla sivuston omalla ohjelmalla. Tähän kun linkitin sieltä, niin se on taas väärinpäin.. En tottatotisesti voi ymmärtää tätä, tuntuu mun mieleen mahottomuudelta. Henkimaailman asioita taitaa olla
Omia projekteja: CLK:n Lorinser RS1:t , Takana 9x18 ja edessä 8x18.
Näitä ei ole tarkoituksella kiilloitettu keskeltä peiliksi, vaan tuollainen semikiilto, reunat kiilloitettu.
Bemarin 9x18 / 8x18 Style 37, M-paraller
soodapuhallettu (en suosittele) ja kehän kiilloitus+maalaus
Näitä ei ole tarkoituksella kiilloitettu keskeltä peiliksi, vaan tuollainen semikiilto, reunat kiilloitettu.
Bemarin 9x18 / 8x18 Style 37, M-paraller
soodapuhallettu (en suosittele) ja kehän kiilloitus+maalaus
Viimeksi muokannut rocroc, 07.12.2012 23:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Mondeo STW -09
MB E50 AMG -97
MB E500 -03
MB 300CE -88
Opel Frontera Sport -94
MB E50 AMG -97
MB E500 -03
MB 300CE -88
Opel Frontera Sport -94
Eipä hullummalta näytä kiilotettuna kaivonkannet.Sergey kirjoitti:kokeilin tuossa kesän aikana noita laikat.comin rälläkän kiillotussarjoja. mainio setti on kyllä, vartissa saa melekosen hyväksi.
http://www.laikat.com/kauppa/product_in ... cts_id/611
Mikäs se paikka oli missä maalasivat sillä melkein kromilla? Mulla on tuolla ne monoblokit puhallettuna ja vois tuommoiset satakaksnelosen kaivonkannet kanssa puhaltaa ja hioa. Jotenkin vain kromimaaliin luottaisin helppohoitoissemman oloisena...