CDI -n hitsaus
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: 01.5.2006 15:58
- Paikkakunta: L-Suomi
CDI -n hitsaus
270-sen alatuki varsi edessä ruostunut ja repesi
kun migillä - = tasavirtaa, hitsais autoonpäin niin eikai ne bitit kovin pahastu
-varsihan on kumipuslilla eristettykin korista.
- ennenhän oli kielletty vaihtovirralla hitsaus -- sitten huonot kielen kääntäjät muuttivat käytännön koskemaan kaikkea hitsausta.
Olen traktoreita hitsaillut tasavirralla enkä ole kaapeleita irroitellut
CDI-n boksi on herkempi.
Entä korin hitsaus.
Haittaako mitään kun akun irroittaa???
kun migillä - = tasavirtaa, hitsais autoonpäin niin eikai ne bitit kovin pahastu
-varsihan on kumipuslilla eristettykin korista.
- ennenhän oli kielletty vaihtovirralla hitsaus -- sitten huonot kielen kääntäjät muuttivat käytännön koskemaan kaikkea hitsausta.
Olen traktoreita hitsaillut tasavirralla enkä ole kaapeleita irroitellut
CDI-n boksi on herkempi.
Entä korin hitsaus.
Haittaako mitään kun akun irroittaa???
202 ei vissiin ainaskaan kovin pahastu jos akunkenkää käyttää irti. Juu ei sen "PITÄISI" mennä puslaa pitkin. Minä ny en tiä sitte nuista erilaisista hitsuu laitteista tuon taivaallista.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: 01.5.2006 15:58
- Paikkakunta: L-Suomi
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
En tiedä onko laki muuttunut vai luetaanko sitä konttorikohtaisesti, mutta meikäläisellä on tuosta vähän toisenlaisia kokemuksia.
Muutama vuosi sitten oli lankun moottorin alla makaavassa tukivarressa reikä. Siihen sitten lappu räittiin ja uusintanäytölle. Eikun leima paperiin ja ulos hallista.
Muutama vuosi sitten oli lankun moottorin alla makaavassa tukivarressa reikä. Siihen sitten lappu räittiin ja uusintanäytölle. Eikun leima paperiin ja ulos hallista.
Kein siknatuur
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Puikkosaumastakin on montaa versiota. Esson baarin nurkkapöydässä sanottiin aikoinaan että emäspuikolla tulee sitkeämpi ja lujempi sauma kuin rutiilitikulla turautettuna. Emäspuikkoakin on montaa lajia, samoin rutiilia. Ei voine noin vain yleistää "puikkosaumaa"Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.

- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No juu sempä takia en alkanutkaan jakelemaan mitään absoluuttisia totuuksia, kerroin vain mitä olen antanut itselleni kertoa.Juhanit kirjoitti:Puikkosaumastakin on montaa versiota. Esson baarin nurkkapöydässä sanottiin aikoinaan että emäspuikolla tulee sitkeämpi ja lujempi sauma kuin rutiilitikulla turautettuna. Emäspuikkoakin on montaa lajia, samoin rutiilia. Ei voine noin vain yleistää "puikkosaumaa"Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenhän tuossa mahtaa käydä, jos alatukivartta migillä hitsaa? Eikös se migisauma karkene aika paljon, että mahtaakohan tuo ratketa hetikohta uudestaan? Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että puikkosauma olis joustavampi eikä niin murtuma-altis.

Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Etutukivarsia ei saa korjata hitsaamalla, eikä peltisiä ”muotoon prässättyjä” takatukivarsia. Tukivarsien hitsaus poikkeustapauksessa esim. museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei luotettavan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. Jokaista tapausta harkitsee katsastaja erikseen. Mitään yleistyksiä ei tehdä.
Näin lukee Trafin ohjeessa vaikka se vanha näkyy olevan eikä nyt ainakaan äkkiä uudempaa löytyny.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... roosio.pdf
Saahan siihen mikkiin vaikka millasta lankaa mutta jos tukivarteen on tullu reikä ruostumalla niin ei se yksi paikka mitään auta koska tuskin se uutta vastaa sitten muualtakaan. Mutta jos tykkää tuhertaa silläkin uhalla että kaiken mennessä päin persettä lopputulos voi olla 2 metriä multaa mahan päällä niin ei se kiellettyä toki ole.
Näin lukee Trafin ohjeessa vaikka se vanha näkyy olevan eikä nyt ainakaan äkkiä uudempaa löytyny.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... roosio.pdf
Saahan siihen mikkiin vaikka millasta lankaa mutta jos tukivarteen on tullu reikä ruostumalla niin ei se yksi paikka mitään auta koska tuskin se uutta vastaa sitten muualtakaan. Mutta jos tykkää tuhertaa silläkin uhalla että kaiken mennessä päin persettä lopputulos voi olla 2 metriä multaa mahan päällä niin ei se kiellettyä toki ole.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Moottorin alla menee runkopalkki. Ei tukivarsi.Sampo N. kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli lankun moottorin alla makaavassa tukivarressa reikä. Siihen sitten lappu räittiin ja uusintanäytölle. Eikun leima paperiin ja ulos hallista.
tai meneehän siellä raidetanko mutta se tuskin ruostuu niin pahasti vaikka olisi 100vuotta vanha.
