Yleistä lisävaloista keskustelutopic.
Kun pitkien valokeilat kohtaa.man 12-224 kirjoitti:Mitens se menikään !
Milloin vaihdetaan lyhyemmille valoille kohtaamis tilanteessa ?
_________________
toinen vaihtaa ensin...
Rasittavaa ku toiset vaihtaa heti ku 5 km mutkan takaanta näkyy toinen auto.
Sitte pidetää vaan kylmästi pitkät päällä.
Kyllä sitte ku toinen mahdollisesti kytkee pitkät uudestaan päälle, niin voi pitää sitte sopivan kauan, tai sitte ku alkaa tuntua siltä että kohta se väläyttää, niin sitte lyhkäsille.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kyllä tuossa vaiheessa ajan kaukovaloilla läpi asti, jos ei ensimmäisen kehotuksen jälkeen lähivaloille pudotapotox kirjoitti:sillo, ku vastaantulija on jo kolmannen kerran räpsäyttänyt pitkiään
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Ai jotkut käy päivällä töissä...Pappi kirjoitti:Aamulla kahtelin, että alkaa olla valoisaa ainakin töihin mennessä. Melkeen voisi ruuvata molemmista lisävalot kesätauolle.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuli väkästelytettyä oma katkaisin lisäpitkille, alkoi hävettää kun kototaipaleella kilometrin päässä tojolla/nisulla kurvaileva autoilija varmaan nähnyt kuin oman autonsa varjon edessään... Samoin on kiva jo pitemmästä matkasta tiputtaa nuo ämpärit pois ja ajella omilla pitkillä likemmäksi, ei mene niin ihmisillä pasmat sekaisin.
Sen kummemmin miettimättä laitettiin vipstaaki vaihdekepin juureen koska rikkisärkihalkihan toi viilutus alkaa jo eniten tuolta olla.
Nokalla Bosch 225 pistevalot xenoneilla ja omat valot releistettynä. Näkyy.
Sen kummemmin miettimättä laitettiin vipstaaki vaihdekepin juureen koska rikkisärkihalkihan toi viilutus alkaa jo eniten tuolta olla.
Nokalla Bosch 225 pistevalot xenoneilla ja omat valot releistettynä. Näkyy.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Edellisillä sivuilla ihmettelin X-visioneiden syttymisaikaa. Nyt on seitsemän eri lamppua omien lisäksi nähtynä ja kaikki ne syttyy samaan malliin. N. ½ minuuttia menee kylmällä polttimolla ennen kuin se on valjennut täysin kirkkaaksi. Eivät taida vaihtamalla kummeta. Näkeepähän sitten, kun aikanaan joutuu polttimoita uusaamaan. Mutta muuten hyvät valot.
Tuli värkättyä Biltsun "voittaja pönttöihin" moottoripyörästä yli jääneet xenonit odottamaan syksyä. Helposti mahtuivat kaikkineen kopan sisään, ballastit mallia slim. H11 kynttilät tilailin ebaystä, olikohan 14 eur.
Irrallaan testaillessa kuvio vaikutti olevan ihan ok, ehkä aika
pistemäinen kuten jostain lueskelinkin näillä olevan.
Pari talvea olen käyttänyt Hellan Rallye 1000 FF:iä, meni vähän hermot niiden rakenteeseen joka on aivan käsittämätön. Samoin niissä on outo juttu kun ei ole oikeastaan ollenkaan kuviota, tavallaan sellainen yleisvalo.
Tuossa olkkarikuvat halogeenilla ja kaasupurkauksella. Silmällä ero on värissä isompi, halogeenin ollessa valjun keltainen. Se mitä kamera ei oikein kerro on se, että xenonilla kyljellään olevan soikion yläreunassa on pistemäinen kirkkaampi pallero.
Irrallaan testaillessa kuvio vaikutti olevan ihan ok, ehkä aika
pistemäinen kuten jostain lueskelinkin näillä olevan.
Pari talvea olen käyttänyt Hellan Rallye 1000 FF:iä, meni vähän hermot niiden rakenteeseen joka on aivan käsittämätön. Samoin niissä on outo juttu kun ei ole oikeastaan ollenkaan kuviota, tavallaan sellainen yleisvalo.
Tuossa olkkarikuvat halogeenilla ja kaasupurkauksella. Silmällä ero on värissä isompi, halogeenin ollessa valjun keltainen. Se mitä kamera ei oikein kerro on se, että xenonilla kyljellään olevan soikion yläreunassa on pistemäinen kirkkaampi pallero.
Viimeksi muokannut aje, 12.5.2012 10:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itellä samat kokemukset tosta 1000ff mallista. Bosch touring 190 ollu vuosia suosikki, viime talvena taas keulille ihka uudet moiset ku vielä sai "vanhalla" hinnalla. Nuisa posseissa on miusta hyvä rakenne ja valokuvio. Hajavaloa on mielestäni vähän. Xenoneillaki ovat eri hyvät valot, vaikka jotku valittaa ettei voi sopia ku on vanhanmallin lasi nuisa lampuissa. Ens talveksi vois ne xenonit nuihin laittaa, tämä talvi mentiin ihan 55w hehkuilla.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20.10.2010 18:20
- Paikkakunta: Ooolusta
Kyselin tätä jo tuolla pakujen puolella mutta liitetäänpä tänne kun alkaa mennä jo henkimaailman puolelle.
Ajattelin asentaa tärskäyttää 2011 vitoon lisäpitkät. Sen verran kävin veholla kyselemässä, että itse umpiolle tuleva johtosarja on täysin samanlainen xenonissa kuin halogeenissäkin. Siitä ennen umpiota minä aina oon herätteen releelle rosvonnu, janiin ajattelin nytkin tehä.
Kysymys kuuluukin. Muistaako/tietääkö joku mihin johtoon tulee pitkien virta? Se on kuitenki mun mielestä helpoin paikka rosvota. Siellä liittimessä on numerot ja johdotki on eri väreillä, mutta just nyt ei oo neulaa ja yl.mittaria millä mittailla.
LISÄYSTÄ!
Joopasten joo. Kävin tuossa pikkusen yleismittarilla riehumassa ja todettava seuraavaa. Todennäköisesti pitkien virta tulee liittimen keskimmäiseen napaan (7 rivissä 2 päällekkäin) ylärivissä. Puna-valkoinen arviolta 1,5mm2 johtoon.
Muttamutta. Kertokaapa te viisaammat sähkögurut, MIKSI oi miksi siihen johtoon tulee ~5V jännitettä lyhyet valot päällä ja kun räppää pitkät niin tulee normi 12V. CAN-väylästä kai tämä jotenkin johtuu, mutta mitä tapahtuu jos tuosta ottaa rosvolla lisäpitkien ohjausvirran, kulutustahan siitä juuri ei synny.
Edit.
Hoksasin tuossa että antaako se tuota matalaa jännitettä sen takia että johtosarja on irti umpiosta?
EDIT 2
Se on juurikin näin kuten yllä kuvattu. Liitin kiinni puna-valkojohtoon tulee pitkien virta 0/12V
Ajattelin asentaa tärskäyttää 2011 vitoon lisäpitkät. Sen verran kävin veholla kyselemässä, että itse umpiolle tuleva johtosarja on täysin samanlainen xenonissa kuin halogeenissäkin. Siitä ennen umpiota minä aina oon herätteen releelle rosvonnu, janiin ajattelin nytkin tehä.
Kysymys kuuluukin. Muistaako/tietääkö joku mihin johtoon tulee pitkien virta? Se on kuitenki mun mielestä helpoin paikka rosvota. Siellä liittimessä on numerot ja johdotki on eri väreillä, mutta just nyt ei oo neulaa ja yl.mittaria millä mittailla.
LISÄYSTÄ!
Joopasten joo. Kävin tuossa pikkusen yleismittarilla riehumassa ja todettava seuraavaa. Todennäköisesti pitkien virta tulee liittimen keskimmäiseen napaan (7 rivissä 2 päällekkäin) ylärivissä. Puna-valkoinen arviolta 1,5mm2 johtoon.
Muttamutta. Kertokaapa te viisaammat sähkögurut, MIKSI oi miksi siihen johtoon tulee ~5V jännitettä lyhyet valot päällä ja kun räppää pitkät niin tulee normi 12V. CAN-väylästä kai tämä jotenkin johtuu, mutta mitä tapahtuu jos tuosta ottaa rosvolla lisäpitkien ohjausvirran, kulutustahan siitä juuri ei synny.
Edit.
Hoksasin tuossa että antaako se tuota matalaa jännitettä sen takia että johtosarja on irti umpiosta?
EDIT 2
Se on juurikin näin kuten yllä kuvattu. Liitin kiinni puna-valkojohtoon tulee pitkien virta 0/12V
Onko kellään kokemuksia noista kiinnikkeistä tekeekö mitään?
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2697
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2694
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2697
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2694
Onkos IlkkaMoilasella toiminu pitkät Vitossa hyvin?
Meillä on artturissa ongelma, ettei ballastit kestä pitkissä. Viikosta kuukauteen kestää.
Eka veikkailtiin että vastaantulijat täräyttää valoja, ja ballasti hajoaa siitä, kuskin puolella ku ei oo kestäneet kun sen viikon-kaks. Kuskinpuolelle vaihdettii ballasti, ja sekin sammui aikasemmin, kunnes nyt meni repsikanpuolenkin ballasti mykäksi. Kesti vissii parisen kuukautta.
Mutta sitte aloin miettimään, että tuohan on CAN väylä auto. Lisäpitkien heräte on rosvottu suoraan repsikan pitkältä valolta. Eli nyt jos lisäpitkien kytkin on päällä asennossa, niin sehän testaa noita valoja -> rele saattaa ehtiä vetämään pikkusen ja antaa pienen jännitepiikin välillä pitkien ballastille. tämä rikkoo ballastin?
Pitkäthän on X-visionin Dominatorit, kyllä muuten näki, niin kauan kun toimi. (artturin omat valothan on ihan paskat, siis pitkät)
Ja käsittääkseni nuo valot ei oo mitenkään huonolaatuiset, mutta nyt auto rikkoo ballastit?
Meillä on artturissa ongelma, ettei ballastit kestä pitkissä. Viikosta kuukauteen kestää.
Eka veikkailtiin että vastaantulijat täräyttää valoja, ja ballasti hajoaa siitä, kuskin puolella ku ei oo kestäneet kun sen viikon-kaks. Kuskinpuolelle vaihdettii ballasti, ja sekin sammui aikasemmin, kunnes nyt meni repsikanpuolenkin ballasti mykäksi. Kesti vissii parisen kuukautta.
Mutta sitte aloin miettimään, että tuohan on CAN väylä auto. Lisäpitkien heräte on rosvottu suoraan repsikan pitkältä valolta. Eli nyt jos lisäpitkien kytkin on päällä asennossa, niin sehän testaa noita valoja -> rele saattaa ehtiä vetämään pikkusen ja antaa pienen jännitepiikin välillä pitkien ballastille. tämä rikkoo ballastin?
Pitkäthän on X-visionin Dominatorit, kyllä muuten näki, niin kauan kun toimi. (artturin omat valothan on ihan paskat, siis pitkät)
Ja käsittääkseni nuo valot ei oo mitenkään huonolaatuiset, mutta nyt auto rikkoo ballastit?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Näillä pysyi Bosch 225 satakakslankun maskissa, ylätuet pitää tottakai olla:
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2694
Avarimaskiin tämä malli ei käy.
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2694
Avarimaskiin tämä malli ei käy.
Ite olen ajatellut josko ensi kesänä tekis semmosen valoraudan tohon lankun keulaan ettei turhaan roikkuisi maskissa. Eli puskurinkorvakkeista pakutyylinen putki johon samalla ylätuet kiinni.
Noi 225-kokoset Bossilaiset vaan painaa niin paljon että väpättämään rupeaa valokeila töyssyisellä taipaleella - antaa se muovinen maskiritilä sen verta aina periksi - ja konepeltikään se ei pysy kuin ihan ylimmässä asennossa ilman tukikeppiä. Ja onhan noissa johtojen kytkemisissä ja kiinnittelyissä oma hommansa keväisin ja syssyisin. Lisäksi olen haaveillut ruåttintuliaisena sitä kolmatta ämpäriä keskelle keulaa, joko täytyy ruveta etujousia vaihtamaan?
Noi 225-kokoset Bossilaiset vaan painaa niin paljon että väpättämään rupeaa valokeila töyssyisellä taipaleella - antaa se muovinen maskiritilä sen verta aina periksi - ja konepeltikään se ei pysy kuin ihan ylimmässä asennossa ilman tukikeppiä. Ja onhan noissa johtojen kytkemisissä ja kiinnittelyissä oma hommansa keväisin ja syssyisin. Lisäksi olen haaveillut ruåttintuliaisena sitä kolmatta ämpäriä keskelle keulaa, joko täytyy ruveta etujousia vaihtamaan?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ei kaukaa heitä..JuMu S kirjoitti:joko täytyy ruveta etujousia vaihtamaan?
Vähä saman ongelman kans oon paininu, aikasemmin lankussa oli semmonen perus kilvenalusteline josa 225:set, iliman ylätukia ku en jaksanu alkaa vääntelemään semmosia. (toki ne ois voinu hyvinkin pultata maskiinki kiinni ne ylätuet, 200D kun oli niin eihän siitä nyt peltiä tarvi aukoa.. )
Nyt sitte tälle talavia laitoin matikkiin 225:set tuohon maskiin kiinni ylätukien kans niin ne tosiaan tuppaa väpättämmään siltiki, lisättynä vielä sillä ku matikisa pittää aina olla pelti pystössä niin kyllähän se rupiaa ahistamaan.. Isot on huolet.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Maskikiinnityksen kanssa pitää muistaa varmistaa että kumit joihin maski tukeutuu ovat umpion vieressä paikallaan, umpio säädetty niin että ne tukevat maskia, ja umpio kunnolla kiinnitetty.
Usein umpiot liikahtavat taaksepäin heti ensimmäisellä kerralla kun konepellin lyö kiinni raskaiden valojen kanssa.
Kun tuo on kunnossa valot eivät väpätä maskissa.
Puskurikiinnitys olisi paras mutta siitä tulaa jokseenkin näkyvä rakennelma kun tekee oikeasti tukevan.
Ei se tosin minua(kaan) haittaisi, talvella näkyvyys ohittaa tärkeysjärjestyksessä ulkonäön.
Pojan ceessä oli 3 isoa Hellaa kilpilevyssä ja ylätuet puskurin pintamuoviin maskin alle, ei se kovin tukeva kiinnitys ollut mutta kohtuullinen kuitenkin.
Tarvittaessa maskikiinnikkeet voi rakentaa niin että laittaa maskin taakse kilvenalustelineen ylösalaisin, kiinnikkeet maskin läpi ulos. Siihen kun pulttaa valot kiinni niin ei anna maski yhtään periksi
Joku oli joskus laittanut tuollaisesta kuvaa Meselle ja itsekin kokeilin yhteen autoon. Tosi hyvä. Xenonien ballastit levyn taakse
Muuten, komeita valokiiloja saa taivaalle kun nostaa pellin pystyyn ja nappaa xenonit päälle.
Usein umpiot liikahtavat taaksepäin heti ensimmäisellä kerralla kun konepellin lyö kiinni raskaiden valojen kanssa.
Kun tuo on kunnossa valot eivät väpätä maskissa.
Puskurikiinnitys olisi paras mutta siitä tulaa jokseenkin näkyvä rakennelma kun tekee oikeasti tukevan.
Ei se tosin minua(kaan) haittaisi, talvella näkyvyys ohittaa tärkeysjärjestyksessä ulkonäön.
Pojan ceessä oli 3 isoa Hellaa kilpilevyssä ja ylätuet puskurin pintamuoviin maskin alle, ei se kovin tukeva kiinnitys ollut mutta kohtuullinen kuitenkin.
Tarvittaessa maskikiinnikkeet voi rakentaa niin että laittaa maskin taakse kilvenalustelineen ylösalaisin, kiinnikkeet maskin läpi ulos. Siihen kun pulttaa valot kiinni niin ei anna maski yhtään periksi
Joku oli joskus laittanut tuollaisesta kuvaa Meselle ja itsekin kokeilin yhteen autoon. Tosi hyvä. Xenonien ballastit levyn taakse
Muuten, komeita valokiiloja saa taivaalle kun nostaa pellin pystyyn ja nappaa xenonit päälle.
Miten kestää faceliftin peltiin upotettu maski tuon lisävaloasennuksen? Ja oottako vetänyt nuo virtajohdot sen äänieristevillan reunaa pitkin akun puolelle? Mulla oli keulalla sillon taxissa hellat xenoneilla, ja niihin piti porata reiät koppaan. Ei enää semmosia ainakaan. Boschin 225 sisään taitaa mennäkin xenon-polttimo heittämällä? Ja yhdet, mitä voin suositella hinta/laatu-suhteelta, ovat britaxin 225. Melkosen kiva kuvio, korkeutta ja leveyttä. Ja xenon menee sisään heittämällä.
Tuosta diilerin ohjeistuksesta, jotta tuleeko sen kilpitelineen korvat reilustikin siitä maskista ulospäin, jos sen sinne sisään kääntää?
Tuosta diilerin ohjeistuksesta, jotta tuleeko sen kilpitelineen korvat reilustikin siitä maskista ulospäin, jos sen sinne sisään kääntää?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Ite aattelin valoiksi niitä bilteman h11 polttimollisia, niihin sopis xenonit kokonaan kopan sisään.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... alo-42362/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... alo-42362/
Täähän on se testivoittaja ollu ainakin ruottissa, suomessakin tais menestyä ihan kelvollisesti. Ei tuokaan huono vaihtoehto ole, hmm..shrteam kirjoitti:Ite aattelin valoiksi niitä bilteman h11 polttimollisia, niihin sopis xenonit kokonaan kopan sisään.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... alo-42362/
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Paljonko on tavan 55w halogenin lumenet?
Oiskohan tuommosesta mihinkään? 1800 lumenia
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-H7-50W-CR ... 56572deb29
Oiskohan tuommosesta mihinkään? 1800 lumenia
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-H7-50W-CR ... 56572deb29
Heitä vesilintua noilla, siis älä osta. Hinta jo kertoo, ettei ole hyvät vielä leditekniikaksi. Tai jos ylimääräistä on reilu satku, niin kokeile, sittehän tiietään.
Xenonit on vielä jälkiasennussarjana ne, mitkä jyrää pitkissä.
Alkuperäisiä LED-pitkiä jos riittää rahkeet ostamaan (600e kappale?), niin sitte asia onkin toinen.
Ja kaikkihan tietää jo sen, että pitkien säännökset on muuttuneet, siis että katolle saa laittaa pitkät, vaikkei olisi etuakselin etupuolella.
Kunhan ei häikäse suoraan tai epäsuoraan kuljettajaa.
Xenonit on vielä jälkiasennussarjana ne, mitkä jyrää pitkissä.
Alkuperäisiä LED-pitkiä jos riittää rahkeet ostamaan (600e kappale?), niin sitte asia onkin toinen.
Ja kaikkihan tietää jo sen, että pitkien säännökset on muuttuneet, siis että katolle saa laittaa pitkät, vaikkei olisi etuakselin etupuolella.
Kunhan ei häikäse suoraan tai epäsuoraan kuljettajaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91