Todellisten kilometrien lukeminen W211-mallista?
Todellisten kilometrien lukeminen W211-mallista?
Moro!
Ajattelin käydä hakemassa saksasta auton, mahdollisesti mersun (esim. 270CDI, 320CDI tai ehkä 220CDI riippuen budjetista).
Oikeat kilometrit kiinnostaisi tietenkin tietää autosta, kuulin että W211 mallissa oikeat lukemat tallentuisi johonkin "mustaan laatikkoon".
Onko mittarissa näkyvä lukema sama kuin mitä OBD2-laitteet osaavat lukea (jos osaavat) vai lukeeko lukija nimenomaan sen mersun oman spesiaaliboksin lukemat?
Saako niitä luettua millään suht edukkailla laitteilla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen?
Olisi äärimmäisen käytännöllinen kauppaa tehdessä jo katsoa todellisen mittarilukeman tai mahdollisen vikahistorian joten mielummin ostaisin jonkin edukkaan lukijan jos se vain ajaa saman asian.
Tälläisiä esim. tuli vastaan foorumia lukiessa ja googlaillessa:
http://www.obdresource.com/13-mercedes- ... ostic-tool
http://auteltech.com/eu02.htm
http://auteltech.com/md801.htm
dealextremestä myös löytyy paljon OBD2-sälää:
http://s.dx.com/search/obd2
Millaisella ja minkähintaisilla laitteilla kilometrien vaihto muuten tehdään, se mittarissa näkyvä lukema?
Ajattelin käydä hakemassa saksasta auton, mahdollisesti mersun (esim. 270CDI, 320CDI tai ehkä 220CDI riippuen budjetista).
Oikeat kilometrit kiinnostaisi tietenkin tietää autosta, kuulin että W211 mallissa oikeat lukemat tallentuisi johonkin "mustaan laatikkoon".
Onko mittarissa näkyvä lukema sama kuin mitä OBD2-laitteet osaavat lukea (jos osaavat) vai lukeeko lukija nimenomaan sen mersun oman spesiaaliboksin lukemat?
Saako niitä luettua millään suht edukkailla laitteilla, vai pitääkö viedä merkkiliikkeeseen?
Olisi äärimmäisen käytännöllinen kauppaa tehdessä jo katsoa todellisen mittarilukeman tai mahdollisen vikahistorian joten mielummin ostaisin jonkin edukkaan lukijan jos se vain ajaa saman asian.
Tälläisiä esim. tuli vastaan foorumia lukiessa ja googlaillessa:
http://www.obdresource.com/13-mercedes- ... ostic-tool
http://auteltech.com/eu02.htm
http://auteltech.com/md801.htm
dealextremestä myös löytyy paljon OBD2-sälää:
http://s.dx.com/search/obd2
Millaisella ja minkähintaisilla laitteilla kilometrien vaihto muuten tehdään, se mittarissa näkyvä lukema?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:rila Assytissä näkyy välillä "mielenkiintoisia"dealer kirjoitti:Starilla saa assystista huoltojen kilometrilukemia, eräs mittariston vikakoodi viittaa ruuvaukseen.
Nimimerkki CDI203 tietää enemmän aiheesta, odotellaan ...
Lukemia... Huoltojen järjestyksiä... Nekin pystyy järjestämään uudestaan...
Useimiten kilsat on vaihdettu vain mittaristoon
Paremmin tehtynä myös virtalukkon ja oikeen hyvin tehtynä joka paikkaan
Siihen portin kautta pystyvä kapistus oli jokunen vuosi sitten ~3500€
Ja moni merkki huippu malli ~7000€
Lisäksi on joukko "hiukan" työläämpiä konsteja
Joskus myös käynnyt niin että mittrariston vikakoodeja nollatessa
Ei aluksi yhteyttä meinaa tulla ja lopulta onnistuu vilahtanut jokunen 100tkm lisää...
Vanhemmat väylä filterit esti toisinaan yhteyden kokonaan
(uudet parmpia niistä ei tule yhteys onkelmia)
Joskus tullut vastaan myös yli 6mil km. Lukemalla ollut mittari kun huolii suht helpolla kilsojen isontamisen ja vain 100tkm näkyy näytössä... ("6"250000)
Yksi paikka on missä on kilsat eikä ole muutelemaan pystnyt"tietävästi"
Tehtaan "tietokanta"takuun jollakin km lukemalla tekemä remontti tms
Toivotavasti noista jollekin jotain hyötyä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Samalla tavalla kuin muistakin...Timestone kirjoitti:Mites SLK (r170, pre-facelift), saako siitä oikeita kilsoja pihalle? Kuume on kova, mutta hätiköityjä päätöksiä ei kannata tehdä. Muutamaa oon käyny vilkasemassa, ja osassa on kyllä kummia kulumisen merkkejä niin vähän ajetuiksi...
(on vaan vähemän paikkoja minne se tallentuu/muttaa kuin 211 Mallisa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitos jo tästä! Mites, jos vien tommosen SLK:n pajaan jossa on star, voipiko starilla "särkeä" mitään asiantunteva asentaja? Lähinnä että jos mittarilukemaa on "ruuvattu" niin voiko starin käytön jälkeen pamahtaa mittaristoon ne mahdolliset lisäkilometrit (=oikeat ajetut kilometrit) ?
Kuten siis tässä mainitsit:
Kuten siis tässä mainitsit:
Jos noin voi käydä niin vähän epäilen että monikaan ei anna autoansa piuhan perään viedä, varsinkin jos kyse on Saksasta tuoduista vehkeistä...CDI203 kirjoitti:Joskus myös käynnyt niin että mittrariston vikakoodeja nollatessa
Ei aluksi yhteyttä meinaa tulla ja lopulta onnistuu vilahtanut jokunen 100tkm lisää...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei testaaminen mitään riko vaan paljastaa piilevät viatTimestone kirjoitti:Kiitos jo tästä! Mites, jos vien tommosen SLK:n pajaan jossa on star, voipiko starilla "särkeä" mitään asiantunteva asentaja? Lähinnä että jos mittarilukemaa on "ruuvattu" niin voiko starin käytön jälkeen pamahtaa mittaristoon ne mahdolliset lisäkilometrit (=oikeat ajetut kilometrit) ?
Kuten siis tässä mainitsit:Jos noin voi käydä niin vähän epäilen että monikaan ei anna autoansa piuhan perään viedä, varsinkin jos kyse on Saksasta tuoduista vehkeistä...CDI203 kirjoitti:Joskus myös käynnyt niin että mittrariston vikakoodeja nollatessa
Ei aluksi yhteyttä meinaa tulla ja lopulta onnistuu vilahtanut jokunen 100tkm lisää...
(toki saa *:rilla auton kyllä sekaisin "lähi aikona näitä kaikki koodaukset mitä sattuu/oikeen mikä toimi tapauksia tullut tutkitavaksi paljon...")
Eihän se mittaristo/auto rikki mene jos alkaa näyttämään oikeita kilsoja
(päin vastoin)
Ja jos autossa on vika minkä tutkiminen edellyttä yhteyttä
Mittaristoon on joko vika jätettävä tutkimatta tai yhteys mittariin saatava
Ja sitten voi käydä että km ruuvaus poistuu
Näitä on kyllä melkeen enemistö ollut ns suomi autoja missä on näin käynnyt
170 malli on niin helppo vaihtaa kilsat että jos sinne tulisi lisää
Vaihtaa ne vaan takaisin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Osaisikos joku heittää lonkalta aiheeseen liittyen, että onko 200-luvun taitteen w210 ja w220 laitteissa jo mittarinlukemat tallessa muuallakin kuin mittarissa? Kulkeeko tämä muutos käsi kädessä elektronisen avaimen tulon kanssa?
Make
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja sillä sinäänsämarkoala kirjoitti:Ei ole kaikissa kilsoja virtalukossa missä sähköavain. 202/210 ei. 220:sta en tiedä.
mitään väliä onko vai ei ne kun on sinne helppo muttaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä