CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuolta löytyy jonkinlainen lista cdi-moottoreihin käypäsistä öljyistä --> http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Lista on kyllä tarkoitettu Amerikan markkinoille ja varmaankaan kaikkia öljyjä ei löydy Suomesta. Tuo MB 229.51 on käsittääkseni tarkoitettu hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin.
Lista on kyllä tarkoitettu Amerikan markkinoille ja varmaankaan kaikkia öljyjä ei löydy Suomesta. Tuo MB 229.51 on käsittääkseni tarkoitettu hiukkassuodattimella varustettuihin autoihin.
...
...Arvon mersugurut,olisi kysymys eräästä mersusta jota tässä havittelen itselleni. Kysymys on vuoden 2000 e 220 mersusta, 450000 km, ei ole ollut mainittavampia vikoja(hyvän ystäväni auto),kannattaako lyödä käsiäni siihen? Auto on kuukausi sitten ympärimaalattu ja suojattu. Ruostetta oli lähinnä ovien yläpinnoissa ja takaluukussa. Ruosteet itsessään eivät minua hidasta, mutta mitä muuta tulisi ottaa huomioon autoa "himoitessani"?
Kiittäen vastausta odottaen, Jarni
Kiittäen vastausta odottaen, Jarni
Tämä taitaa kuulua tähän ketjuun kun varsinaista termariketjua en tältä foorumilta löytänyt...
Tein tässä nyt Sprinteriin tuon letkutermaripatentin kun ei noilla -22C pakkasilla noussut lämpö enää kuin hieman yli 40 asteen.
Homma on todella helppo. Tarvitsee irroittaa neljä klemmaria ja kiinnittää viisi; Ahtoletku irti kummastakin päästä ja ylävesiletku irti kummastakin päästä.
Sitten sujautetaan termari paikoilleen:
Koska klemmari on hieman supistanut letkun päätä, ei mene ihan sukkana sisään. Pieni sipaisu vaseliinia tai vaikkapa silikonispraytä auttaa.
Työnnetään ylävesiletku paikoilleen moottoriin siten, että termostaatin laippa ja moottorin letkulaippa kohtaavat. Kuvassa näkyy oikea syvyys. Kiristetään termari klemmarilla paikoilleen vaikka todennäköisesti pysyisi ilman sitäkin, mutta turha tässä kohtaa oikaista. Vesiletku kiinni ja ahtoletku kiinni, paisuntasäiliön korkki auki ja kone käyntiin. Kaadetaan paisuntasäiliöön nestettä tarpeen mukaan. Itselläni lisäystarvetta oli kaikkiaan n. 1,5 litran verran. "Röyhtäytetään" ilmoja liikkeelle painelemalla varovasti ylävesiletkua. Kun nesteen pinta ei enää laske, korkki kiinni ja koeajolle.
N. 25km ajelun jälkeen näyttää sitten tuolta, tai näytti kyllä jo aikaisemmin mutta tuossa kohtaa pysähdyin täyttämään tankin.
Termari on 89-asteinen, Motonetin osanumero 30-6016. 92-asteisen osanumero on 30-6017.
Patentti näyttää paikallaan ollessaan tuollaiselta.
W202 200CDI:ssä taitaa urakasta selvitä vain yhden klemmarin avaamisella ja kahden kiinnittämisellä. Motonetissä ei sattunut olemaan noita termareita kuin yksi, joten asennus- ja käyttökokemuksia W202:n suhteen pitää odottaa vielä hetki.
Onhan tämä varmasti paatuneen mersumiehen mielestä säälittävä viritys jolla ei ole Mersuun mitään asiaa, mutta jos termostaatti maksaa vain n. 10% uuden Behrin hinnasta ja jos asennusaikaa kuluu parin tunnin sijasta vain kymmenisen minuuttia lopputuloksen ollessa efektiivisesti sama, ei ole mitenkään hankalaa suositella tätä korjaustapaa kaikille CDI:n termostaattiongelmista kärsiville.
(edit: osanumero korjattu)
Tein tässä nyt Sprinteriin tuon letkutermaripatentin kun ei noilla -22C pakkasilla noussut lämpö enää kuin hieman yli 40 asteen.
Homma on todella helppo. Tarvitsee irroittaa neljä klemmaria ja kiinnittää viisi; Ahtoletku irti kummastakin päästä ja ylävesiletku irti kummastakin päästä.
Sitten sujautetaan termari paikoilleen:
Koska klemmari on hieman supistanut letkun päätä, ei mene ihan sukkana sisään. Pieni sipaisu vaseliinia tai vaikkapa silikonispraytä auttaa.
Työnnetään ylävesiletku paikoilleen moottoriin siten, että termostaatin laippa ja moottorin letkulaippa kohtaavat. Kuvassa näkyy oikea syvyys. Kiristetään termari klemmarilla paikoilleen vaikka todennäköisesti pysyisi ilman sitäkin, mutta turha tässä kohtaa oikaista. Vesiletku kiinni ja ahtoletku kiinni, paisuntasäiliön korkki auki ja kone käyntiin. Kaadetaan paisuntasäiliöön nestettä tarpeen mukaan. Itselläni lisäystarvetta oli kaikkiaan n. 1,5 litran verran. "Röyhtäytetään" ilmoja liikkeelle painelemalla varovasti ylävesiletkua. Kun nesteen pinta ei enää laske, korkki kiinni ja koeajolle.
N. 25km ajelun jälkeen näyttää sitten tuolta, tai näytti kyllä jo aikaisemmin mutta tuossa kohtaa pysähdyin täyttämään tankin.
Termari on 89-asteinen, Motonetin osanumero 30-6016. 92-asteisen osanumero on 30-6017.
Patentti näyttää paikallaan ollessaan tuollaiselta.
W202 200CDI:ssä taitaa urakasta selvitä vain yhden klemmarin avaamisella ja kahden kiinnittämisellä. Motonetissä ei sattunut olemaan noita termareita kuin yksi, joten asennus- ja käyttökokemuksia W202:n suhteen pitää odottaa vielä hetki.
Onhan tämä varmasti paatuneen mersumiehen mielestä säälittävä viritys jolla ei ole Mersuun mitään asiaa, mutta jos termostaatti maksaa vain n. 10% uuden Behrin hinnasta ja jos asennusaikaa kuluu parin tunnin sijasta vain kymmenisen minuuttia lopputuloksen ollessa efektiivisesti sama, ei ole mitenkään hankalaa suositella tätä korjaustapaa kaikille CDI:n termostaattiongelmista kärsiville.
(edit: osanumero korjattu)
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Löin itsekion nyt käteni cdi koneiseen mersuun ja aloin tätä topickia lukemaan mielenkiinnolla, mutta jopa harmikseni huomasin jatkuvasti keskustelun käyvän 200cdi kohdalta....
Itsellä siis ML 270cdi ja olisin siitä hiukan tietoja yrittänyt onkia.
Siitä kyllä löytyy omakin topicki viewtopic.php?t=31350 jonka nimeän sitten tuonne muualle jossakin vaiheessa, mutta....
Tuolta tosiaankin käy oma tilanne ilmi. Ja nyt siis tarkoitus tehdä huollot ja korjaukset pois, ennenkun laitan tuon rakkaan W210 290td myyntiin.
Tuo 270cdi on 5 pyttyinen ja siinä ei ilmeisesti noita läppäongelmia siis ole, mutta suutin ongelmia ilmeisestikin...?
Vinkkejä huomiselle päivälle kaivataan...
Itsellä siis ML 270cdi ja olisin siitä hiukan tietoja yrittänyt onkia.
Siitä kyllä löytyy omakin topicki viewtopic.php?t=31350 jonka nimeän sitten tuonne muualle jossakin vaiheessa, mutta....
Tuolta tosiaankin käy oma tilanne ilmi. Ja nyt siis tarkoitus tehdä huollot ja korjaukset pois, ennenkun laitan tuon rakkaan W210 290td myyntiin.
Tuo 270cdi on 5 pyttyinen ja siinä ei ilmeisesti noita läppäongelmia siis ole, mutta suutin ongelmia ilmeisestikin...?
Vinkkejä huomiselle päivälle kaivataan...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Olipas sieltä dealeriltä tyly tuomio...dealer kirjoitti:Samat jutut kaikin puolin, yksi sylinteri vaan enemmän.
Mutta lähinnä kun lukee täällä näitä juttuja, niin 95% on 200cdi:stä ja loput 5% sitten muista.
Koska onhan noita 270 ja 320 melkoisesti liikenteessä kuitenkin...
Ja tokihan jokaisen vian voisi listata, mutta lähinnä kiinnostaisi tuon 270cdi mahdolliset ja luultavasti jossakin vaiheessa tässä 3 vuoden sisällä tulevia probleemia.... Voihan se olla, ettei mitään ilmaannukaan, mutta jo ajatuksen tasolla...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
5 ja 6syl rivi koneissa enemmän kansi(pitempi kansi)meze1 kirjoitti:Olipas sieltä dealeriltä tyly tuomio...dealer kirjoitti:Samat jutut kaikin puolin, yksi sylinteri vaan enemmän.
Mutta lähinnä kun lukee täällä näitä juttuja, niin 95% on 200cdi:stä ja loput 5% sitten muista.
Koska onhan noita 270 ja 320 melkoisesti liikenteessä kuitenkin...
Ja tokihan jokaisen vian voisi listata, mutta lähinnä kiinnostaisi tuon 270cdi mahdolliset ja luultavasti jossakin vaiheessa tässä 3 vuoden sisällä tulevia probleemia.... Voihan se olla, ettei mitään ilmaannukaan, mutta jo ajatuksen tasolla...
onkelmia kuin 4syl lisäksi 5syl koneissa tuppaa hajoilemaan 1 ja 3syl mäännät/sylinteri (varsinkin pakuissa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No ei tuo ollut mikään "tuomio" vaan tosiasia.Olipas sieltä dealeriltä tyly tuomio... Wink
Mutta lähinnä kun lukee täällä näitä juttuja, niin 95% on 200cdi:stä ja loput 5% sitten muista.
Koska onhan noita 270 ja 320 melkoisesti liikenteessä kuitenkin...
Ja tokihan jokaisen vian voisi listata, mutta lähinnä kiinnostaisi tuon 270cdi mahdolliset ja luultavasti jossakin vaiheessa tässä 3 vuoden sisällä tulevia probleemia.... Voihan se olla, ettei mitään ilmaannukaan, mutta jo ajatuksen tasolla...
Katsele joskus konepellin alle nelos- ja viitoskoneisissa, samat jutut mutta sylinterin verran eroa.
Imusarja on juuri sama läppineen mutta "reikää pitempi" jne...
Joitain vikoja on vain nelosta pitemmissä koneissa, esim. pakosarjan tiivisteen pettäminen.
W203 CDI kolinaa katalysaattorista
Hei vaan foorumille! Lainataanpa tätä ketjua ja esitetään helppo kysymys:
Kuuluuko W203 200CDI:n Katalysaattorin http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/134497/1 (ja siis sen alkuperäisen vuodelta 2002, tämä motonetin kuva vain referenssiksi osasta) sisuskalujen liikkua/kolista heiluttaessa?
Kuuluuko W203 200CDI:n Katalysaattorin http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/134497/1 (ja siis sen alkuperäisen vuodelta 2002, tämä motonetin kuva vain referenssiksi osasta) sisuskalujen liikkua/kolista heiluttaessa?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI kolinaa katalysaattorista
Ei,peeäl kirjoitti:Hei vaan foorumille! Lainataanpa tätä ketjua ja esitetään helppo kysymys:
Kuuluuko W203 200CDI:n Katalysaattorin http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/134497/1 (ja siis sen alkuperäisen vuodelta 2002, tämä motonetin kuva vain referenssiksi osasta) sisuskalujen liikkua/kolista heiluttaessa?
kolistele na samantien ulos sieltä
(sitä ei tarvita)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mikä on syynä mäntien hajoamisille juuri noissa sylintereissä?CDI203 kirjoitti:5 ja 6syl rivi koneissa enemmän kansi(pitempi kansi)meze1 kirjoitti:Olipas sieltä dealeriltä tyly tuomio...dealer kirjoitti:Samat jutut kaikin puolin, yksi sylinteri vaan enemmän.
Mutta lähinnä kun lukee täällä näitä juttuja, niin 95% on 200cdi:stä ja loput 5% sitten muista.
Koska onhan noita 270 ja 320 melkoisesti liikenteessä kuitenkin...
Ja tokihan jokaisen vian voisi listata, mutta lähinnä kiinnostaisi tuon 270cdi mahdolliset ja luultavasti jossakin vaiheessa tässä 3 vuoden sisällä tulevia probleemia.... Voihan se olla, ettei mitään ilmaannukaan, mutta jo ajatuksen tasolla...
onkelmia kuin 4syl lisäksi 5syl koneissa tuppaa hajoilemaan 1 ja 3syl mäännät/sylinteri (varsinkin pakuissa)
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Re: W203 CDI kolinaa katalysaattorista
Näillä puheilla...CDI203 kirjoitti:Ei,peeäl kirjoitti:Hei vaan foorumille! Lainataanpa tätä ketjua ja esitetään helppo kysymys:
Kuuluuko W203 200CDI:n Katalysaattorin http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/134497/1 (ja siis sen alkuperäisen vuodelta 2002, tämä motonetin kuva vain referenssiksi osasta) sisuskalujen liikkua/kolista heiluttaessa?
kolistele na samantien ulos sieltä
(sitä ei tarvita)
Missäs on vika kun sylinterinkanteen kertyy dieseliä.
Putasain kannen kerran mutta muutaman päiovä ajon jälkeen sieellä oli taas polttoainetta. Kaikkien suuttimien juuressa on kirkasta polttoainetta. 5. pytyn suutin näyttää kostealta, vuotaako suutin jostakin??
Koneen käydessä mistään ei näy tulevan mitään eikä kuplia suuttimien juuressa ole.
Mistäs ruvetaan vikaa etsimään??
Putasain kannen kerran mutta muutaman päiovä ajon jälkeen sieellä oli taas polttoainetta. Kaikkien suuttimien juuressa on kirkasta polttoainetta. 5. pytyn suutin näyttää kostealta, vuotaako suutin jostakin??
Koneen käydessä mistään ei näy tulevan mitään eikä kuplia suuttimien juuressa ole.
Mistäs ruvetaan vikaa etsimään??
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkistele kärjen holkki mutteri,Håkke kirjoitti:Missäs on vika kun sylinterinkanteen kertyy dieseliä.
Putasain kannen kerran mutta muutaman päiovä ajon jälkeen sieellä oli taas polttoainetta. Kaikkien suuttimien juuressa on kirkasta polttoainetta. 5. pytyn suutin näyttää kostealta, vuotaako suutin jostakin??
Koneen käydessä mistään ei näy tulevan mitään eikä kuplia suuttimien juuressa ole.
Mistäs ruvetaan vikaa etsimään??
se sähköpään mutterin tiivistys,
joskus myös runkoja ollut halki,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W203 220cdi -07
Moro!
Mistähän vois johtua 220cdi melko kova sirisevä ääni, joka kuuluu vain kiihdyttäessä alkaen n.2000 kierroksen paikkeilta. Tasakaasulla kun ajaa vaikka olisi kierroksia enemmänki ääntä ei kuulu.
Kiitos jo etukäteen!
Mistähän vois johtua 220cdi melko kova sirisevä ääni, joka kuuluu vain kiihdyttäessä alkaen n.2000 kierroksen paikkeilta. Tasakaasulla kun ajaa vaikka olisi kierroksia enemmänki ääntä ei kuulu.
Kiitos jo etukäteen!
Re: W203 220cdi -07
Veikkaisin pakosarjaa Voipi toipua varovaisella kiristämiselläkin.temes kirjoitti:Mistähän vois johtua 220cdi melko kova sirisevä ääni, joka kuuluu vain kiihdyttäessä alkaen n.2000 kierroksen paikkeilta. Tasakaasulla kun ajaa vaikka olisi kierroksia enemmänki ääntä ei kuulu.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 04.11.2012 22:21
Uskaltaako yli 600tkm ajettua 200cdi E mersua vuodelta 99 ostaa? Suurin huolen aihe on Cdi-pumppu, Omistajan mukaan uudelleen tiivistetty 6tkm sitten mutta onko uudelleen tiivistys vain tekohengitystä vai ihan toimiva korjaus pidemmällekkin ajalle? Jos sieltä nyt pumppu menee niin onko kalliskin remontti tehdä?
Epäilen että se pumppu on suurin huoli...
Oma remppa kestänyt nyt kaks vuotta *kop* *kop*, eipä se nyt kovin nopeesti mene jos korjaus kerran saatu onnistumaan. Se, että antautuuko jokin muu paikka kuin tiiviste on asia erikseen.
Mitäs mä tuolla jossain kirjoittelin, 600-700€ takuukorjatut pumput suomesta, saksasta halvemmalla. Rokmiksen otasiinäkunnossakuinsaat en ole katsonut...
Oma remppa kestänyt nyt kaks vuotta *kop* *kop*, eipä se nyt kovin nopeesti mene jos korjaus kerran saatu onnistumaan. Se, että antautuuko jokin muu paikka kuin tiiviste on asia erikseen.
Mitäs mä tuolla jossain kirjoittelin, 600-700€ takuukorjatut pumput suomesta, saksasta halvemmalla. Rokmiksen otasiinäkunnossakuinsaat en ole katsonut...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01