Raskas kalusto
UUsi atrokki piti tulla kuopioon 23.10 jo radan sulkuja avaus autoksi mutta kisa peruttiin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Alko virman Albatrossi keljuilee
Piti viedä akkujen vaihtoon tänään, mutta oli jumalaton jono, joten seuraavaan asianhaaraan, lattiawebasto (oikeastaan bähheri) herjas "E1", jotain termostaattia vai mitä hittoa, myöskään lykolia ei näyttäis olevan säiliössä yhtään, joten sitä oli menossa lisäämään. Siinä samalla sitten kaarsin Tarvike-Aholan pihaan hakemaan yhden palaneen sivuvalon... Mitäs helkuttia, tää käy viiellä? Täristi kyllä melko vähän, mutta selvästi ei ollu kaikki kotona. Työkaveri soitti sopivasti, ja sanoin tilanteen, mulla ei ollu numeroa Raskoneelle, joten hän soitti sinne.
Sitte ajettiin Autokylmälle, hakemaan sitä lykolia. Taas käy kaikilla.
Perkule.. Siinä kaatelin lykolit sisään, eihän sielä puuttunu paljoa yhtään. Eli joku todellinen vika ilmeisesti sielläkin sitten, ei vaan nesteen puutetta. Oikea takakuraläppä myös läpipultilla parlokkiin kiinni, oli jo putoamaisillaan.
No, työkaveri soitti, oli hätääntyneen oloisia Raskoneella, äkkiä liekaan auto, varovasti pitäisi ajaa.. No juu, niinpä niiin, tää käy kyl ihan kaikilla taas...
Sitte pistokkeen päähän. Staria peliin. suuttimien korjausarvot luokkaa -2... -0,03%. Nelossylinteri yli 8% plussalla. Siellä siis sanomista. Auto myös sillointällöin sahuuttaa jotain 3 sekuntia käyntiin.
Huomenna sitte Artturia pajalle, tarkoitus ois kait vaihtaa kahden sylinterin yksikköpumput keskenään, näkee jääkö vika, vai siirtyykö toiseen sylinteriin, että onko pumppu vai suutin.
Ja haluan ite mennä vaihtamaan ne akut, otan paremman sitten omaan talteen.
Piti viedä akkujen vaihtoon tänään, mutta oli jumalaton jono, joten seuraavaan asianhaaraan, lattiawebasto (oikeastaan bähheri) herjas "E1", jotain termostaattia vai mitä hittoa, myöskään lykolia ei näyttäis olevan säiliössä yhtään, joten sitä oli menossa lisäämään. Siinä samalla sitten kaarsin Tarvike-Aholan pihaan hakemaan yhden palaneen sivuvalon... Mitäs helkuttia, tää käy viiellä? Täristi kyllä melko vähän, mutta selvästi ei ollu kaikki kotona. Työkaveri soitti sopivasti, ja sanoin tilanteen, mulla ei ollu numeroa Raskoneelle, joten hän soitti sinne.
Sitte ajettiin Autokylmälle, hakemaan sitä lykolia. Taas käy kaikilla.
Perkule.. Siinä kaatelin lykolit sisään, eihän sielä puuttunu paljoa yhtään. Eli joku todellinen vika ilmeisesti sielläkin sitten, ei vaan nesteen puutetta. Oikea takakuraläppä myös läpipultilla parlokkiin kiinni, oli jo putoamaisillaan.
No, työkaveri soitti, oli hätääntyneen oloisia Raskoneella, äkkiä liekaan auto, varovasti pitäisi ajaa.. No juu, niinpä niiin, tää käy kyl ihan kaikilla taas...
Sitte pistokkeen päähän. Staria peliin. suuttimien korjausarvot luokkaa -2... -0,03%. Nelossylinteri yli 8% plussalla. Siellä siis sanomista. Auto myös sillointällöin sahuuttaa jotain 3 sekuntia käyntiin.
Huomenna sitte Artturia pajalle, tarkoitus ois kait vaihtaa kahden sylinterin yksikköpumput keskenään, näkee jääkö vika, vai siirtyykö toiseen sylinteriin, että onko pumppu vai suutin.
Ja haluan ite mennä vaihtamaan ne akut, otan paremman sitten omaan talteen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Joo nuo artturin suuttimet kannattaa kyllä pitää kunnossa taas tuli yksi meillekki veekutonen artturi korjattavaksi jossa oli nelos pytyn männässä reikä, oli suutin kussu siitäkiVensku_ kirjoitti:
Sitte pistokkeen päähän. Staria peliin. suuttimien korjausarvot luokkaa -2... -0,03%. Nelossylinteri yli 8% plussalla. Siellä siis sanomista. Auto myös sillointällöin sahuuttaa jotain 3 sekuntia käyntiin.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Tää on varmaan Seestien rakennusliikkeen vanha?? Tuli pikkupoikana kuolattua noiden perään kun paljon Ylöjärvellä pyöriväteseestie kirjoitti:Scaniahan tuo, vuosimallia en valitettavasti tiedä (saan kyllä selville). Rungon päällä on ollut milloin mitäkin, auto on ollut rakennusliikkeen käytössä. Scania kuulemma entisöidään.
Viimeksi ollut liikenteessä Hartiatalon väreissä (puna-/valkoinen), mutta siis samoja autoja.Marko M kirjoitti:Tää on varmaan Seestien rakennusliikkeen vanha?? Tuli pikkupoikana kuolattua noiden perään kun paljon Ylöjärvellä pyöriväteseestie kirjoitti:Scaniahan tuo, vuosimallia en valitettavasti tiedä (saan kyllä selville). Rungon päällä on ollut milloin mitäkin, auto on ollut rakennusliikkeen käytössä. Scania kuulemma entisöidään.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
- Josef Matula
- Viestit: 121
- Liittynyt: 04.10.2005 18:59
Seestien värit oli samalla kuviolla mut hopea / oranssi. Tollanen 2 akselinen oli toinenkin ilman vaihtolavalaitteita, sen kyydissäkin olin joskuseseestie kirjoitti:Viimeksi ollut liikenteessä Hartiatalon väreissä (puna-/valkoinen), mutta siis samoja autoja.Marko M kirjoitti:Tää on varmaan Seestien rakennusliikkeen vanha?? Tuli pikkupoikana kuolattua noiden perään kun paljon Ylöjärvellä pyöriväteseestie kirjoitti:Scaniahan tuo, vuosimallia en valitettavasti tiedä (saan kyllä selville). Rungon päällä on ollut milloin mitäkin, auto on ollut rakennusliikkeen käytössä. Scania kuulemma entisöidään.
En muista kuvioo, mutta värit oli juurikin hopea/ oranssi. Jossain pitäisi olla jonkunlainen valokuvakin autosta hopea/ oranssisena, täytyisi etsiä.Marko M kirjoitti:Seestien värit oli samalla kuviolla mut hopea / oranssi. Tollanen 2 akselinen oli toinenkin ilman vaihtolavalaitteita, sen kyydissäkin olin joskus
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Vai sellasta.190dee kirjoitti:Joo nuo artturin suuttimet kannattaa kyllä pitää kunnossa taas tuli yksi meillekki veekutonen artturi korjattavaksi jossa oli nelos pytyn männässä reikä, oli suutin kussu siitäkiVensku_ kirjoitti:
Sitte pistokkeen päähän. Staria peliin. suuttimien korjausarvot luokkaa -2... -0,03%. Nelossylinteri yli 8% plussalla. Siellä siis sanomista. Auto myös sillointällöin sahuuttaa jotain 3 sekuntia käyntiin.
No, auto on ollu tän aamua huollossa. Toivottavasti saavat kuntoon.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Nonii, voi turkasen tulimmaista.
Työkaveri vei auton huoltoon, akut siihen vaihdettiin sitä ennen ja huollossa sitten vaihtoivat suuttimen ja pumpun... Auto käynnistyi hyvin, mutta edelleen kävi toisinaan raskaasti, joku siis kuormitti aina silloin tällöin moottoria, mutta mulle ei selvinny ainakaan ikinä että mikä. Sellanen naksahdus kuului ja sitte kone alko käymään raskaammin.
No, asentaja kuulema teki jotain lisää hommia siinä, sitten yritettiin taas käyntiin, niin ei käynnistyny enää, kolisi, ja savua tuli jostain...
Mikäs pirulauta siihen nyt iski?
No, huomenna pitää soitella rask.. Veholle että mikä siellä mättää. Minusta vaikuttaa ihan siltä, että asentaja tuon rikkoi. Toivottavasti ei nyt maksata meillä tuota, tai siis työnantajallani.
Se on hieno vaihtaa 08 2546 Actros 96 vuotiseen FL7 285 Volvoon...
Kiire jää samantien, alusta vastaa lähinnä kengurua ja ja... No, tarviiko tuohon mitää lisätä, jos vähääkään tietää mitä autoissa on eroa.
Tänää raapasin 12,5 tonnin elintarvikekuorman päälle. (koko putki aivan täynnä, se on poijjaat paljon elintarvikkeita yms se. )
Ei turhan hätänen ollu, ei mitään hajua mitä tuollanen Volvo vääntää, mutta se ei ole paljoa verrattuna Actrokseen, jossa on 5 litraa isompi kone jne...
Villi veikkaus että Volvossa väännöt jossain 7-800Nm ja Merussa taitanee olla 1500Nm paremmalla puolen? 30-40 tonnin massoilla tuollanen vääntöero tuntuu kiihtyvyydessä hitusen.
Työkaveri vei auton huoltoon, akut siihen vaihdettiin sitä ennen ja huollossa sitten vaihtoivat suuttimen ja pumpun... Auto käynnistyi hyvin, mutta edelleen kävi toisinaan raskaasti, joku siis kuormitti aina silloin tällöin moottoria, mutta mulle ei selvinny ainakaan ikinä että mikä. Sellanen naksahdus kuului ja sitte kone alko käymään raskaammin.
No, asentaja kuulema teki jotain lisää hommia siinä, sitten yritettiin taas käyntiin, niin ei käynnistyny enää, kolisi, ja savua tuli jostain...
Mikäs pirulauta siihen nyt iski?
No, huomenna pitää soitella rask.. Veholle että mikä siellä mättää. Minusta vaikuttaa ihan siltä, että asentaja tuon rikkoi. Toivottavasti ei nyt maksata meillä tuota, tai siis työnantajallani.
Se on hieno vaihtaa 08 2546 Actros 96 vuotiseen FL7 285 Volvoon...
Kiire jää samantien, alusta vastaa lähinnä kengurua ja ja... No, tarviiko tuohon mitää lisätä, jos vähääkään tietää mitä autoissa on eroa.
Tänää raapasin 12,5 tonnin elintarvikekuorman päälle. (koko putki aivan täynnä, se on poijjaat paljon elintarvikkeita yms se. )
Ei turhan hätänen ollu, ei mitään hajua mitä tuollanen Volvo vääntää, mutta se ei ole paljoa verrattuna Actrokseen, jossa on 5 litraa isompi kone jne...
Villi veikkaus että Volvossa väännöt jossain 7-800Nm ja Merussa taitanee olla 1500Nm paremmalla puolen? 30-40 tonnin massoilla tuollanen vääntöero tuntuu kiihtyvyydessä hitusen.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
vensku varmaan tarkoitti että se roina paino sen verran, siihe sitte vielä rullakoiden/lavojen painot päälle ni ollaanki lähempänä totuutta.
Eihän ne ruokarekkojen sisukset paina läheskään nii paljon ku kpl tavararekan, oisko puolet siitä...mutta täynnä ne aina on...paitti pk-seudun jakelussa.
Eihän ne ruokarekkojen sisukset paina läheskään nii paljon ku kpl tavararekan, oisko puolet siitä...mutta täynnä ne aina on...paitti pk-seudun jakelussa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Helposti saa kantavuuskuorman tosiaan elintarvikkeilla. Jostain Inexiltä teollisia elintarvikkeita ja heviä lavatavarana, niin tonnin lavoja helpostikin suurin osa.pupetti kirjoitti:vensku varmaan tarkoitti että se roina paino sen verran, siihe sitte vielä rullakoiden/lavojen painot päälle ni ollaanki lähempänä totuutta.
Eihän ne ruokarekkojen sisukset paina läheskään nii paljon ku kpl tavararekan, oisko puolet siitä...mutta täynnä ne aina on...paitti pk-seudun jakelussa.
Mehut, monet karkkilavat, sokeriyt, säilykkeet, hillot, virvoitusjuomat, yms. on ihan kantavuustavaraa täysin lavoin.
Meillä jako kuormat painaa yleensä sen 10 000kg-16 000kg.. Tänään oli pelkässä pitkässä vaunussa se 12 000kg + vasikan kuorma.. 70kuutioo kun pakkaa, niin tietää et on täynnä... Onneksi voimaa löytyy ettei jalkoihin jää.. Lastulla sen 580hv.. Toisaalta kun tulee toi uus 680hv:n v8, niin meno on taas jotain ihan muuta...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Nii kyllä siitä ylikuorma sakot saa...mutta ei silloin ku lastina pelkkiä täysiä rullakoita...paitti jos neki on täynnä 25kg purkkeja kurkkua tms.
Mutta paljon painaa täyskahvilava mykyään
Meiralta (vantaa,pakkala) hain aikoinaan 6-8 kuormaa kahvia pe ilta/la aamu aikana ja net jaettiin alepoihin ja varukoihin (varuboden) lähinnä hesassa, silloin 1 täyslava paino sen 1400kg ja niitä mahtu volvoon 11kpl ku yhen purkas ja laitto eur lavalle, veeärriä meni 10, monesti meinas fl7:skasta loppua voima ku piti johki pieneen ylämäkeen jättää ja purun jälkeen lähteä.
2kertaa meni pumppujen renkaat läpi pohjasta ku se oli takana siinä kääntökohdassa ni loppu ja mätä, siinä joutu pikkasen käyttämään mielikuvitusta jotta sai ne poikittain olevat pumput irti ja lavan liikkeelle.
Kerran tulin porvoosta palautuksien kanssa ja matkalla otin kyytiin sen minkä sain mahtumaan ku pikkuveljen kulkine oli hajonnu menomatkalla, sitte oli vähän ennen kilon inexiä...siinä nesteen kohilla vaaka no toppasivat mutta ku sanoin että: ...se takamus on nii lahaalla sen takia ku meni noton ilmaputki ekassa paikassa rikki ja joutuu täydellä kuormalla tulemaan takasin...onneks selitys kelpas ku oli "vaan" 4 tonnia liikaa pienessä jakotötterössä
Sinä aikana ku ajelin päätöikseni (22 vuotta) ni yhen kerran sain ylikuormasta sakot...mutta se riitti mulle sakkojen suuruus oli 3850 markkaa ja isännän osuus oli pikkasen enempi johtuen ajoaikojen suuresta ylityksestä, sen tapahtuman jälkeen jouduin pitämään lomaa 3 viikkoa mutta menin tuuraamaan kaveria soranajoon
Lopetin jakoajot silloin ku tiukkeni ne tuntimäärät ja siirryin vaihtolava puolelle...niitä ku eivät niin seuranneet...paitti iltasin ja öisin
Mutta paljon painaa täyskahvilava mykyään
Meiralta (vantaa,pakkala) hain aikoinaan 6-8 kuormaa kahvia pe ilta/la aamu aikana ja net jaettiin alepoihin ja varukoihin (varuboden) lähinnä hesassa, silloin 1 täyslava paino sen 1400kg ja niitä mahtu volvoon 11kpl ku yhen purkas ja laitto eur lavalle, veeärriä meni 10, monesti meinas fl7:skasta loppua voima ku piti johki pieneen ylämäkeen jättää ja purun jälkeen lähteä.
2kertaa meni pumppujen renkaat läpi pohjasta ku se oli takana siinä kääntökohdassa ni loppu ja mätä, siinä joutu pikkasen käyttämään mielikuvitusta jotta sai ne poikittain olevat pumput irti ja lavan liikkeelle.
Kerran tulin porvoosta palautuksien kanssa ja matkalla otin kyytiin sen minkä sain mahtumaan ku pikkuveljen kulkine oli hajonnu menomatkalla, sitte oli vähän ennen kilon inexiä...siinä nesteen kohilla vaaka no toppasivat mutta ku sanoin että: ...se takamus on nii lahaalla sen takia ku meni noton ilmaputki ekassa paikassa rikki ja joutuu täydellä kuormalla tulemaan takasin...onneks selitys kelpas ku oli "vaan" 4 tonnia liikaa pienessä jakotötterössä
Sinä aikana ku ajelin päätöikseni (22 vuotta) ni yhen kerran sain ylikuormasta sakot...mutta se riitti mulle sakkojen suuruus oli 3850 markkaa ja isännän osuus oli pikkasen enempi johtuen ajoaikojen suuresta ylityksestä, sen tapahtuman jälkeen jouduin pitämään lomaa 3 viikkoa mutta menin tuuraamaan kaveria soranajoon
Lopetin jakoajot silloin ku tiukkeni ne tuntimäärät ja siirryin vaihtolava puolelle...niitä ku eivät niin seuranneet...paitti iltasin ja öisin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Rahtikirjoista laskettuna tuo 12,5 tonnia, kait siihen rullakot ja lavat sisältyy?
Ja tuollahan siis rullakot on 40-300kg välistä. Ei todellakaan mennä kantavuuskuormilla (paitsi tuon nupin suhteen kun on nyt tuo 2 akselinen Fl7 ) (tais muuten eilen mennä 18 tonnia rikki, kun on näköjään 11640kg tuon paino meikäläinen kyydissä, ja eilen oli 7 tonnin hujakoilla kuorma siellä )
Kärryhän meillä ei ole kuin 9,5 metriä pitkä.
Kyllä nuo muut ajelee paljo isompia kilomääriä, mut niillä onkin isommat yhdistelmät.
Ja mikä ettei sais ylikuormaa, mutta jos on "yleisesti kaikkea" kyydissä, eikä vain sitä sokeria, kahvia, hedelmiä, niin ei mitenkään saa painoja lähellekään kantavuuksia, jos on edes se 3 akselia per ajoneuvo...
Kerran oon tuohon kärriin änkeny jotain 26 lavaa tavaraa, silloin oli kärrissä 13,5 tonnia, oli vähä täys.. 2 vessapaperilavaa just ja just mahtuu päällekkäin, tai yleensä joutuu ottaa toisesta lavasta sen päällimmäisen kerroksen pois, niin matalakin tuo kärry.
Tänää oli 13 tonnia rojua. Lilijendahlin jälkeiseen mäkeen oli Volvo aika nöyrä, meinasin jo että joutuuko heittää varsin pienempää pykälää, ööveri oli jo pienellä ja vauhti alko olee 60 luokkaa... (rajotinta vasten ainakin lähes tultiin siihen mäkeen...)
72 rullakkoa ja 2 lavaa... Syö miestä tyhjentää jo tuon kokoinen auto.
Se R730 jakoautoksi kiitos.
Ja tuollahan siis rullakot on 40-300kg välistä. Ei todellakaan mennä kantavuuskuormilla (paitsi tuon nupin suhteen kun on nyt tuo 2 akselinen Fl7 ) (tais muuten eilen mennä 18 tonnia rikki, kun on näköjään 11640kg tuon paino meikäläinen kyydissä, ja eilen oli 7 tonnin hujakoilla kuorma siellä )
Kärryhän meillä ei ole kuin 9,5 metriä pitkä.
Kyllä nuo muut ajelee paljo isompia kilomääriä, mut niillä onkin isommat yhdistelmät.
Ja mikä ettei sais ylikuormaa, mutta jos on "yleisesti kaikkea" kyydissä, eikä vain sitä sokeria, kahvia, hedelmiä, niin ei mitenkään saa painoja lähellekään kantavuuksia, jos on edes se 3 akselia per ajoneuvo...
Kerran oon tuohon kärriin änkeny jotain 26 lavaa tavaraa, silloin oli kärrissä 13,5 tonnia, oli vähä täys.. 2 vessapaperilavaa just ja just mahtuu päällekkäin, tai yleensä joutuu ottaa toisesta lavasta sen päällimmäisen kerroksen pois, niin matalakin tuo kärry.
Tänää oli 13 tonnia rojua. Lilijendahlin jälkeiseen mäkeen oli Volvo aika nöyrä, meinasin jo että joutuuko heittää varsin pienempää pykälää, ööveri oli jo pienellä ja vauhti alko olee 60 luokkaa... (rajotinta vasten ainakin lähes tultiin siihen mäkeen...)
72 rullakkoa ja 2 lavaa... Syö miestä tyhjentää jo tuon kokoinen auto.
Se R730 jakoautoksi kiitos.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
eihän tuo ole homma eikä mikään jos on yksi purkupaikka
mutta kun niitä on kymmenkunta ja ne edellisten kauppojen tyhjät on siinä aina puliattavana
pallettia euroa finniä 4 laatua muovilaatikkoa rullakkoa dollia tupakkalaatikoita limsakoreja jopa palautuksia
kerran testasin paljonko menee rullakkoja yhteen nippuun 13 meni olihan se vähän pullistunut ja hirmu painava
mutta kun niitä on kymmenkunta ja ne edellisten kauppojen tyhjät on siinä aina puliattavana
pallettia euroa finniä 4 laatua muovilaatikkoa rullakkoa dollia tupakkalaatikoita limsakoreja jopa palautuksia
kerran testasin paljonko menee rullakkoja yhteen nippuun 13 meni olihan se vähän pullistunut ja hirmu painava
Harmi kun ei ollu kameraa eilen mukana ku lastailin Pitkä vaunu oli täynnä sellasta +2metriä korkeita liha/kalalavoja, noh matalammat hevit/munat/juustot lykkäsin vasikkaan.. Komiaa kun sai plankotettua koko vasikan.. Täyttöaste kohillaan.. Mut se ei tiettykään ollu jakokuorma, vaikka muutama paikka olikin!
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
No sillee helppoa, mutta jotenkin kun repii noita rullakoita ympäri terminaalia, ja se ei tunnu loppuvan koskaan, niin mua alkaa ainakin nyppimään. Välissä kun saa ajaa, niin ei ole niin puuduttavaa.xr kirjoitti:eihän tuo ole homma eikä mikään jos on yksi purkupaikka
mutta kun niitä on kymmenkunta ja ne edellisten kauppojen tyhjät on siinä aina puliattavana
pallettia euroa finniä 4 laatua muovilaatikkoa rullakkoa dollia tupakkalaatikoita limsakoreja jopa palautuksia
kerran testasin paljonko menee rullakkoja yhteen nippuun 13 meni olihan se vähän pullistunut ja hirmu painava
No sehän on perustilanne, että paikkoja on tuollanen määrä ja tyhjiä tulee Varsinkin, jos on ollu sellanne kuski pari edellistä yötä jaossa, joka ei kerää tyhjiä kovinkaan innolla! Ja ensyönä tulee kivasti tavaraa viikonlopun jäljiltä...
Nii teillä tosiaan (inexin ajoissa?) on niitä tupakkalaatikoita... Kun meillähän ne menee pahvilootissa, niin ei tuu ylimääräistä takasin. Ja onneksi nuppiin ei tuu lavoja oikeastaan ikinä, pelkkiä rullakoita, kahta eri lihalootaa, olvit ja palpat. (nepä ne on vittumaisemmat, nuo 2 viimistä, olvit muuten vaan ja Palpoista lähinnä tölkit, vuotaa aina autoon )
Ai 13 rullakkoa... Voi olla vähän pullea, kun nää mitä tulee tehtaalta, niin niitähän on siinä 10, joista puolet on väärinpäin ja lomittain.
Nii joo, ja voi prkl... Kun niitä tyhjiä ei osata niputtaa, roiskitaan vaan jotenkin sinnepäin.
WK, vaikuttaa asialliselta!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Huomenissa pitäisi tulla Actros taas peliin mukaan!
Ei kuulema sittenkään ole "wankel-diesel", ei sieltä alakerrasta mitään vikaa oltu löydetty... Mut uusi suutinkin oli ollu viallinen! Mitä ihme M-B laatua tämä tälläinen on? (No Boschiako ne suuttimet on, kuitenkin..)
Ei ollu varmuutta ehtiikö tänään saada kasaan autoa, niin tulee huomenissa. Tai no, jos tarkkoja ollaan, niin "tänään", vähä rytmit sekasin, kun nukahdin tuossa kahden kolmen välissä päivällä, ja nyt sitte ollaan hereillä.
Kait siti pitäis kokeilla nukkumista, lisää...
Ei kuulema sittenkään ole "wankel-diesel", ei sieltä alakerrasta mitään vikaa oltu löydetty... Mut uusi suutinkin oli ollu viallinen! Mitä ihme M-B laatua tämä tälläinen on? (No Boschiako ne suuttimet on, kuitenkin..)
Ei ollu varmuutta ehtiikö tänään saada kasaan autoa, niin tulee huomenissa. Tai no, jos tarkkoja ollaan, niin "tänään", vähä rytmit sekasin, kun nukahdin tuossa kahden kolmen välissä päivällä, ja nyt sitte ollaan hereillä.
Kait siti pitäis kokeilla nukkumista, lisää...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tämä SM-hytin aerodynaamisempi versio muuten tunnettiin nimellä Futura:Laaksonen kirjoitti:
Autoon sai tilauksesta linjakkaan Futura-varustuksen, jolla ohjaamon ilme muuttui perusteellisesti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sisu_S-sar ... muunnelmat
juttua suomeksiLaaksonen kirjoitti:Sisun ottaessa käyttöönsä Mersun poistuvan Actroksen hytin, on Kamaz päättänyt hyödyntää niin ikään uuden Actroksen myötä poistuvan Axorin hyttiä:
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=1445
Onhan ne komean näköisiä. Viimme talvena ajoin tuliuudella 1841 automaatilla ja ei sen kokemuksen jälkeen tee mieli rattiin. Ohjaaminen on vielä jätetty kuskin vastuulle... pian tulee sekin että toimiston ämmät hoitaa tyyräämisen kaukosädöllä ja kuski kirjoittelee sekunttiaikatauluja omista tekemisistään työn teettäjille. Onneksi ei tarvi enää ajaa.