Pultti katkes, kauanko pysyy yhdellä satula kiinni

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Pultti katkes, kauanko pysyy yhdellä satula kiinni

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vaihdatin levyt ja palat. Kuitenkin ulompi takajarrun mäntä jumitti ja ei mahtunut uutta palaa. vanha laitettiin väliaikaisesti että pääsee liikenteeseen. No, eihän sitä semmoiseksi voi jättää....

Satula pois...Hups pultti meni poikki. Eipä voi KL:n pultteja kehua, ihan räkäpaskaa!

Kuinka pitkälti tuolla mahtais uskaltaa ajaa ylemmän pultin varassa jos välttää kovempaa jarruttelua?

Juuri nyt ei voi porata vanhaa pulttia pois. Ja autoa on pakko siirtää pitempi matka jos haluaa irroitella.

Hyvää tapaa poistaa katkennut pultti?

Ei se ruosteessa voi olla kun kaks päivää sitten vaihettu. Joko kiristetty liikaa tai virheellinen pultti. Murtopinta tosin ei näytä että olisi ollut liian kova. Pikemminkin pehmeyttään katkesi.

Poraanko reijän, lämmitän pillillä ja kokeilen vastatapilla?

Muita ehdotuksia?
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Re: Pultti katkes, kauanko pysyy yhdellä satula kiinni

Viesti Kirjoittaja audimies »

AK47 kirjoitti: Eipä voi KL:n pultteja kehua, ihan räkäpaskaa!


Tuota aukeeko pultti oikeaan vai vasempaa... :roll:

Ja ei varmaan ollut 8,8 pultteja . meinaan sarjojen mukana tulevat ovat jotain ihan muuta , ja jos käännät sen poikki , kannattaa osallistua johonkin kisaan ihan oikeesti!

klik here...
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kumpi pultti meni poikki ylempi vai alempi

Poraa pois jos ei vastakierretapilla lähe
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
650000tuttavuus
Viestit: 2158
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mikillä hitsaamaan mutteri pultin tynkään. Mutterin reiän sisältä päin nätti liimata. Samalla lämpeää ja irtoaa lähes itsestään avaimella kääntämällä, mutta OIKEAAN SUUUNTAAN :!: Kätisyys menee vääntäessä helposti väärinpäin, ellei ajattele kahdesti.
Oli minulla kyllä kuukausia kiinni yhdellä pultilla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5990
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

650000tuttavuus kirjoitti:Mikillä hitsaamaan mutteri pultin tynkään. Mutterin reiän sisältä päin nätti liimata. Samalla lämpeää ja irtoaa lähes itsestään avaimella kääntämällä, mutta OIKEAAN SUUUNTAAN :!: Kätisyys menee vääntäessä helposti väärinpäin, ellei ajattele kahdesti.
Oli minulla kyllä kuukausia kiinni yhdellä pultilla.
Juu, olin siinä aika kiireessä purkamassa ja saattaa olla että vääännsin vääräänkin suuntaan ;) Mutta samapa tuo se meni kuin muovailuvaha poikki, 8.8 pultti kyseessä ja 10mm. Ei tuo ole 8.8 nähnytkään joku 5.6 pultti taitaa olla leimattu väärin tms. Ylempi lähti hyvin pois ensin.

Oon 175cm 67kg ja enempi paperihommia tehny kohta 5v ja semmoinen kuivan kesän orava. Avain oli kuitenkin reippaan mittainen....

No ajelin 60km ja pysyi kiinni. Jos huomenna kokeilis katsoa saako mutterin hitsattua tai porattua reijän ja vastakierretapilla pois sen entisen tyngän.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helpostihan se uusi ruuvi lähtee, jos saat mutterin hitsattua nokkaan niin kevyesti pyörii irti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”