722.3 laatikko rääkissä
722.3 laatikko rääkissä
Tuommoinen neloportainen 722.3 laatikko sai reippassa etenemisessä kyytiä jota kesti jonkin minuutin. Tyylillä: ohi, jonoon, ohi, jonoon.. jne
Vaihde tais olla koko ajan 3 ja 4 mitä nyt kiihdytyksessä saattoi käydä kakkosella jos ollenkaan. Siinä sitten ei menny nelonen päälle vaikka ois pitäny jo normaalisti, kun himmas kaasua niin ei sitten kyllä mennyt kakkonenkaan enää kun hidasti. Piti pysähtyä ja lähteä liikkeelle jolloin alkoi toimia normaalisti. Kelasi 1234 <-> 4321 normaalisti. Ja pelannut sen jälkeen normaalisti.
Mikähän siellä nyt vastusti?
Joskus luin jostain ulkomaan foorumeilta että automaattilaatikoissa on ylikuormitus tai kuumenemis suojauksia mutta ei kai näissä perinteisissä ilman sähköjä olevissa?
Vaihde tais olla koko ajan 3 ja 4 mitä nyt kiihdytyksessä saattoi käydä kakkosella jos ollenkaan. Siinä sitten ei menny nelonen päälle vaikka ois pitäny jo normaalisti, kun himmas kaasua niin ei sitten kyllä mennyt kakkonenkaan enää kun hidasti. Piti pysähtyä ja lähteä liikkeelle jolloin alkoi toimia normaalisti. Kelasi 1234 <-> 4321 normaalisti. Ja pelannut sen jälkeen normaalisti.
Mikähän siellä nyt vastusti?
Joskus luin jostain ulkomaan foorumeilta että automaattilaatikoissa on ylikuormitus tai kuumenemis suojauksia mutta ei kai näissä perinteisissä ilman sähköjä olevissa?
Vahvistan tuonAK47 kirjoitti:Öljy vaihdettu vähän aikaa sitten. Ja määräkin pitäisi olla hyväksyttävällä alueella.Runtula kirjoitti:Onks siel lootassa öljyä ja miten vanhaa semmosta.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
No, kyllä tuossa tuli ohituksissa kaikki voimat aina käytettyä että ei tarvinnu jäädä vastaantulijan puolelle asumaan. Nimelliset 280hp ja 375Nm. Ei tuo kyllä saa mielestäni vielä mitään luistamaan. Vanhoilla öljyillä ja eritoten suodattimella kylläkin tuntui että vaihdot niin ja näin ja luistoakin selvästi oli kylmässä kelissä kylmällä laatikolla.jmo2204 kirjoitti:samaa leikkiä pitä oma laatikko ja perkule sehän sitten otti ja rupes luistaa kunnolla. voiman alla heikot antautuu
Mikä laatikko sulla ja paljonko piti olla voimaa että antautui?
Eikös tollasella rääkillä kaikki joskus levii, kun oikeen kehutaan voiman käytöllä. Eikös Ässällä ns. kruisailla arvokkaasti ? Mulla ainakin kaikki automaatti laatikot Mersuissa ja jenkeissä kestäneeet ihan normaalisti...
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Vahvistetussa lisätään kitkalevyjen määrää. Ittellä oli kolmosella 7 ja nelosella 6 levyä kun vakio turbodieselin laatikossa on 4 levyä molemmilla pakoilla. Lisäksi shiftkit eli pikkusen enemmän paineita + kaikki sisustan osat viissatkun askista eli ei mitään alumiinia. Hyvin kesti 429hp/688,5Nm moottorilukemia.
Mitäs varten sitä tehoa siellä on? Eikös ne ole tehty käytettäväksi eikä säästettäväksi?kari v kirjoitti:Eikös tollasella rääkillä kaikki joskus levii, kun oikeen kehutaan voiman käytöllä. Eikös Ässällä ns. kruisailla arvokkaasti ? Mulla ainakin kaikki automaatti laatikot Mersuissa ja jenkeissä kestäneeet ihan normaalisti...
Alkuperäinen kyselyhän oli että onkos siellä joku ylikuormitus suoja olemassa ja miten se pelaa.
Tietty jos haluaa "säästää" autoaan vaikka perinnöksi lastenlapsille niin rauhallista ajoa vaan.... Ei vainiskaan, auto tykkää että sillä ajetaan. Jarrut varsinkin vaatii reipasta käyttöä. On niitä nähty niin jarruttomia autoja pappakuskeilta ettei uskois.
Ässä noudattaa samoja fysiikan lakeja kuin muutkin Ja AMG:llä ajelin hyvinkin arvokkaasti - ainakin jarrulevyt oli 210eur /kpl
Jos ei joku paikka kestä niin 300 tuhatta ajetusta joutaa hajotakkin, on se jo sen kestänyt minkä tehdas on sille suunnitellut kestoksi.