Lisälämmitin W210:ssä
Lisälämmitin W210:ssä
Etsiskelin mihin kiinteän puhelimen johdot menevät ja samalla löysin keskikonsolin takaa irrallisen kytkimen. Sen paikka on tupakansytyttimen vieressä. Se on joku lisälämmittimen kytkin. Kytkimessä on tunnuksena alaviiva sekä kolme ylöspäin olevaa nuolta, jotka ovat aaltomaiset.
Kysymykseni olisi, mikä on tämä lämmitin? Missä sijaitsee? Ja onko se todellakin autoon kytketty? Kyllä ainakin kytkimeen virta tulee, kun merkkivalo palaa, kun painaa kytkintä.
Kysymykseni olisi, mikä on tämä lämmitin? Missä sijaitsee? Ja onko se todellakin autoon kytketty? Kyllä ainakin kytkimeen virta tulee, kun merkkivalo palaa, kun painaa kytkintä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Lisälämmitin W210:ssä
Onko tietoa auton vuosimallista? Faceliftissä tuo on sähkölämmittimen kytkin, sähkövastus konehuoneen puolella, vesiletkuissa kiinni. Voi olla että on poistettu käytöstä.co71 kirjoitti:Etsiskelin mihin kiinteän puhelimen johdot menevät ja samalla löysin keskikonsolin takaa irrallisen kytkimen. Sen paikka on tupakansytyttimen vieressä. Se on joku lisälämmittimen kytkin. Kytkimessä on tunnuksena alaviiva sekä kolme ylöspäin olevaa nuolta, jotka ovat aaltomaiset.
Kysymykseni olisi, mikä on tämä lämmitin? Missä sijaitsee? Ja onko se todellakin autoon kytketty? Kyllä ainakin kytkimeen virta tulee, kun merkkivalo palaa, kun painaa kytkintä.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei ainakaan omassa facelift 210:ssä ollut kun siinä ei muuta ollutkaan kuin sähkölämmitin. Siksi kyselin vuosimallia, pre-faceliftissä sama nappi ohjaa webastoa (siinä kun ei ole sähkölämmitintä). En muista ulkoa millaiselta nappi näyttää faceliftissä jossa on lisävarusteena webasto.lowmans kirjoitti:eikö se oo eberin logo? en muista...
2001 on vuosimalli ja käyttäjän oppaassa sanotaan, että se lämmitin olisi CDI moottoreissa vakiona, jos ymmärsin asian oikein. Löytyy aivan oppaan alussa, missä kerrotaan keskikonsolin kytkimistä.tähtikuljettaja kirjoitti:Ei ainakaan omassa facelift 210:ssä ollut kun siinä ei muuta ollutkaan kuin sähkölämmitin. Siksi kyselin vuosimallia, pre-faceliftissä sama nappi ohjaa webastoa (siinä kun ei ole sähkölämmitintä). En muista ulkoa millaiselta nappi näyttää faceliftissä jossa on lisävarusteena webasto.lowmans kirjoitti:eikö se oo eberin logo? en muista...
Niinkuin niin moni muukin paikka... Miten tuon toimimattomuuden voi havainnoida muuten kuin Staristadealer kirjoitti:Lämmitin on paisuntasäiliön vieressä konetilassa.
Vanhemmiten usein rikki.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitähän tämä kommentti tarkoitti? Faceliftissä joka tapauksessa sähköinen lisälämmitin on vakiona, webasto lisävaruste.co71 kirjoitti:2001 on vuosimalli ja käyttäjän oppaassa sanotaan, että se lämmitin olisi CDI moottoreissa vakiona, jos ymmärsin asian oikein. Löytyy aivan oppaan alussa, missä kerrotaan keskikonsolin kytkimistä.tähtikuljettaja kirjoitti: Ei ainakaan omassa facelift 210:ssä ollut kun siinä ei muuta ollutkaan kuin sähkölämmitin. Siksi kyselin vuosimallia, pre-faceliftissä sama nappi ohjaa webastoa (siinä kun ei ole sähkölämmitintä). En muista ulkoa millaiselta nappi näyttää faceliftissä jossa on lisävarusteena webasto.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikö varminta ole mitata paljonko vastus ottaa virtaa silloin kun sen pitäisi olla päällä (kylmällä ilmalla kylmällä koneella). Ei vaan kannata mitata yleismittarilla, pihtivirtamittari (joka osaa mitata DC-virtaa) on tuohon sopiva ja kätevä.XUX63 kirjoitti:dealer kirjoitti: Niinkuin niin moni muukin paikka... Miten tuon toimimattomuuden voi havainnoida muuten kuin Starista
Kuullostaa aivan liian yksinkertaiselta toimenpiteeltä, joskin vaaralliselta sellaiselta (sormi voi palaa)CDI203 kirjoitti:Yksi hyvä konsti on kylmän kokeilla siitä kyljestä lämpeneekö se
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Voisiko tuohon asentaa kellon ja toimisiko se samalla tapaa kuin esim. Webasto tai Eberi? Mahdollisesti olisiko millainen homma asentaa? Mitä osia tarvitsee hommata?dealer kirjoitti:Lämmitin on paisuntasäiliön vieressä konetilassa.
Vanhemmiten usein rikki.
Vai pitääkö tyytyä asennuttamaan joku muu lämmitin (lohko-, letku- tai säteilylämmitin). Kokemuksia, mikä noista olisi järkevin vaihtoehto?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
On niitä kuulemma asenneltu, gurut kertonevat lisää.co71 kirjoitti:Voisiko tuohon asentaa kellon ja toimisiko se samalla tapaa kuin esim. Webasto tai Eberi? Mahdollisesti olisiko millainen homma asentaa? Mitä osia tarvitsee hommata?
Jossain oli asiasta juttuakin, muistais vaan missä...
Kellolaite, johtosarja ainakin tarvitaan... tarvittiinkohan kiertovesipumppukin, vai olikos se jo vakiona....
Hämärä muistikuva olisi, että kustannukset olisivat jossain viidensadan hujakoilla.
Mutta kaipa joku muistaa/tietää paremmin.