voiko mesen hydraulipumppua kunnostaa
voiko mesen hydraulipumppua kunnostaa
Kyse siitä pumpusta, joka on siinä koneen päässä kiinni , pääty sellainen tähtikuvioinen, minulla tuohon alustahommaan ,mutta jostain hoksasin,että sama pumppu on monessa isosta pieneen koslaan.
dealer kirjoitti:Minulla olisi ehjä käytetty pumppu jouten.
Pitäisi vaan saada pumputtoman venttiilikoppa (250D) niin voisi luopua pumpusta.
Mikä vikana ? Stefa on helppo vaihtaa jos menee moottoriöljyt tasonsäädön säiliöön.
Mikä vikana

pumppu on MB 560 SEL ja jostain sivulta löysin listan, että sama sopii tosi moneen mersuun ja muuten num on A1172300064 ja sitten sama pumppu käsittääkseni numerolla 1162300564 ja kait A kirjain eteendealer kirjoitti:Niinjuu ja eipä tässä kerrota mikä malli kyseessä että tuskin minun pumppu on edes samanlainen.
olikos jossain kuvallista ohjetta tolle stefan vaihdolle. kun tuntuisi että ittellä on nuo hydrauliöljyt hieman mustat.. (kertoo joko kai ettei oo koskaan vaihdettu tai jostain tulee mustaa öljyä sinne hieman)
ja sen verran mä niitä vaihdoin kyllä että imin sen säiliön tyhjäksi ja lisäsin uutta tilalle. (eli voi olla yhä jotain vanhoja mustia mönjiä putkistosta joka sekoittunut uuteen ja siksi ei oo keltaista)
ja sen verran mä niitä vaihdoin kyllä että imin sen säiliön tyhjäksi ja lisäsin uutta tilalle. (eli voi olla yhä jotain vanhoja mustia mönjiä putkistosta joka sekoittunut uuteen ja siksi ei oo keltaista)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Sellaisen huomion olen tehnyt, että putkilähtöjen paikoissa voi olla eroja
Vaihdoin W124 200D:hen pumpun V123 240D:stä ja niissä oli eri kohdissa kehällä putkien lähdöt. Varaosanumeroita en tullut katsoneeksi
Eri moottoreissa on sitten erilaisia "vetolevyjä", eli niitä lätkiä mitkä tulee pumpun ja moottorin väliin

Vaihdoin W124 200D:hen pumpun V123 240D:stä ja niissä oli eri kohdissa kehällä putkien lähdöt. Varaosanumeroita en tullut katsoneeksi

Eri moottoreissa on sitten erilaisia "vetolevyjä", eli niitä lätkiä mitkä tulee pumpun ja moottorin väliin

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Se on teräslätkä, mikä siirtää vedon moottorin akselilta pumpun akselille. Käsittääkseni erot ovat ainoastaan moottorin puolella, joten kun sinulla on se lätkä siellä jo olemassa, sinun ei tarvitse olla huolissaan.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kiitos tiedosta, niin homma hieman helpottui, kun ei tarvi sitä lätkää ihmetellä ja silleen mittailin putkiliittimiä muuten, että 17mm avain sopii molempiinteppo21 kirjoitti:Se on teräslätkä, mikä siirtää vedon moottorin akselilta pumpun akselille. Käsittääkseni erot ovat ainoastaan moottorin puolella, joten kun sinulla on se lätkä siellä jo olemassa, sinun ei tarvitse olla huolissaan.