Hitsaus vs. Liimaus, pohjaa paikkaamassa
Hitsaus vs. Liimaus, pohjaa paikkaamassa
Pitäisi saada nopeasti pari paikkaa pohjaan. Hitsaamalla tulee hitaasti hyvä, mutta saisiko liimaamalla nopeasti tilapäispaikan katsastusta varten? Myöhemmin voisi ostaa uudet pohjapalat ja hitsata ne paikalleen...
Onko kellään kokemuksia? Mitä liimaa jne.?
Onko kellään kokemuksia? Mitä liimaa jne.?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Käsittääkseni pitäs hitsillä täyteen saumaan muurata jos alkuaan ehjä peltialue kyseessä. Muualla alkuperäsen rakenteen mukaisesti, esim helmapokkaus kelpaa pisteillä tehtynä, kunhan on riittävän tiuhaan täplätty. Vaan kun on tarpeeksi rapaa niskassa, niin milläpä sitä kukkaan selevittää miten se on parsittu. En vaan ymmärrä kahiste tekemistä, laita kerralla kuntoon. P*rseestä se purku ja putsaus jos on liimat ja niitit sielä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jos nyt pistäis pikavirityksen, että sais katsastuksesta läpi ja pääsis ajamaan. Myöhemmin vaihtais koko pohjapalat, niin eipä siinä liimat/niitit haittaisi...Easy Rider kirjoitti:En vaan ymmärrä kahiste tekemistä, laita kerralla kuntoon. P*rseestä se purku ja putsaus jos on liimat ja niitit sielä.
Menee vaan helposti koko kesä, jos alkaa kunnolla tekemään...
Kaveri liimas joskus johonki datsunii sikalla peltilevyn paksin sisäpuolelta reijän päälle ja hölväs alapuolen massalla
Inssi kyllä vähä ihmetteli ku tultii hylkäyksen jälkee jo parin tunnin päästä jälkinäytölle mut läpi se kuitenki meni 
Mut tottahan tuo mitä Easy Rider:kin tuossa sanoi eli kannattaa tehdä se kerralla kunnolla sen sijaa että teet sinne 2x työmaan ja onhan tuossa tietysti aina sekin vaara että väliaikasesta tulee pysyvä


Mut tottahan tuo mitä Easy Rider:kin tuossa sanoi eli kannattaa tehdä se kerralla kunnolla sen sijaa että teet sinne 2x työmaan ja onhan tuossa tietysti aina sekin vaara että väliaikasesta tulee pysyvä

S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Minä oon peittäny pienet reijät käyttäen kemiallista pakkelia, sikfleksiä ja alustamassaa, hyvin saa niillä peinehköt reijät umpeen, mutta niitte irrottaminen on sitte homma sinänsä ja sen pienen reijän koko väkisinki suurenee ku se kemiallinen massa ei muuten tunnu irtoovan ku sen liimatun pelli ja alusta pellin kanssa. mutta seki riippuu reijän koosta ja paikasta, jylliksessä oon heljmoja sekä alustassa olevaa palkkia sillee korjaillu ja tässä nykyisessä mersussa tein tuhan homman ja peitin etupäässä olevia tyhjiä reikiä ko menetelmällä...ja sain tietää että ne ite asiassa kuuluis olla vaan muovisuojalla piilossa eikä niitte suojien puuttuminen mitenkään vaikuta leimalla...no ny ne kuitenki on ummessa ja hitsaan niihi pellit...tai sitte en.
Mutta sikafleksi tai se kemiallinen metalli on riittävää, silikoni syö muutamassa viikossa suuremman reijän sen pienen ympärille.
Mutta sikafleksi tai se kemiallinen metalli on riittävää, silikoni syö muutamassa viikossa suuremman reijän sen pienen ympärille.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olet muuten ihan oikeessa tuon paikkaamisen kanssa oikeesti hitsaamallaonre kirjoitti:Minusta se on uskomatonta, millaset määrät aikaa, aineita ja vaivaa ihmiset viitsivät käyttää siihen että korjaavat tollasia reikiä päin helvettiä, kun hitsaamalla tulis nopeammin ja helpommin.



Mulla ei oo sitä aikaakaan. Siitä on juuri kovin puute...hese126 kirjoitti:Ikiaikainen dilemma, ois paikka, aikaa ja vehkeet Very Happy
Noista multa löytyy aikaa, muuten on uupelo.
Tarkoitus olikin tehdä helposti ja nopeasti viritys... Toki se taitaa olla yhtä helppoa kuin löytää hyvä ja halpa..onre kirjoitti:Minusta se on uskomatonta, millaset määrät aikaa, aineita ja vaivaa ihmiset viitsivät käyttää siihen että korjaavat tollasia reikiä päin helvettiä, kun hitsaamalla tulis nopeammin ja helpommin.
Joo, onhan se ehdottomasti näinkin, varsinkin vielä kun itselleen tekee, mutta mutta... Kun on kiire päästä ajamaan vielä, kun kesää on jäljellä...touhottaja kirjoitti:olet muuten ihan oikeessa tuon paikkaamisen kanssa oikeesti hitsaamallajos se kerta on harraste auto, sehän kannattaa alakaa heti laittaa kunnolla eikä mitää sikaliima/poppari paikkoja, nehän on ihan sama kun pakkasella kusis housuihinsa, kyllähän se vähän aikaa lämmittää
sitten kumminki se tekee tilalle kolominkertasen tuhon ja mikäs kiire se harraste auto on katsastaa, leimaa sitten sen kun se on kunnossa

- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Mutta sehän on yksi yleisimmistä ja suosituimmista harrastuksista tuo katsastusinsinöörin naruttaminen - Tosin en minä tiedä vaikka heillä olisi oma keskustelufoorumikin aiheesta "säälistä läpi tuonkin pop-niittitollon auto"
Niin, itse en myöskään paikkaa autojen pohjia hitsaamalla kun se palaisi kuitenkin, kuin myös ei ole omaa hitsauskonetta mutta silti joskus hitsatessa on hitsauskipinä lentänyt arkaan paikkaan.
sikaflex ja plastic-padding ei polta korvassa, on minulla myös popniittipihdit 

Niin, itse en myöskään paikkaa autojen pohjia hitsaamalla kun se palaisi kuitenkin, kuin myös ei ole omaa hitsauskonetta mutta silti joskus hitsatessa on hitsauskipinä lentänyt arkaan paikkaan.



® Mesen linttaklubi