Digituning kokemuksia
Olenko minä täällä foorumilla ainut joka on bensavapariin laitattanu ohjelman
kun ei muita ole ilmaantunu
Mulla tuo testaus on vielä alkusallaan kun tuuletin hajos eikä viiti ajella mutta mitä ehdin kokeilla niin paljon kevyemmällä kaasulla ja kevyemmän tuntuisella autolla tapahtuu liikkeelle lähdöt pienillä kaupunki nopeuksilla, alaväännössä ainakin huomaa. Polttoaineen kulutuksesta lisää kun saadaan ajoon. Alkuajatus oli ehkä aika positiivinen kulutuksen vähenemisestä, koska odotan että se olisi jotakuinkin 1 litra vähemmän satasella. Tuskin oli realistinen, katsotaan
Tämä seikka ihmetytti. Olin odottanut että ajettaisi optimoinnin jälkeen matalemmilla kierroksilla mutta ei. Tein muistiinpanot paperille silmämääräsesti kierroksista eri nopeuksilla ennen ohjelmointia. Ohjelmoinnin jälkeen tulos oli että kierrokset eivät juuri silmin nähden laskeneet. Mutta tämä lienee normaalia tällasella moottorilla ja eihän ne tietysti paljoa voi laskeakaan.
Jälkikäteen tuumailua ja moralisointia, jota tuumailee varmaan moni muukin jotka ohjelmia laitattavat:
- Puristussuhde ja paine kasvoi moottorissa, käykö se ennenpitkää tiivisteiden tai muiden osien "päälle". Automaatti vaihteisto on uskoakseni vankka. Pienistä lisätehoistahan nyt on kyse mutta kuitenkin "viimeisilleen" ohjelmoitu ja paineistettu
- Ei voi käyttää kuin 98E5 polttoainetta. Toivottavasti pysyy pumpuilla ja hinta ei nouse kohtuuttomasti verraten 95E10:mppiin
- Miten pakokaasutesti muuttui jos muuttui
- Jos haluan joskus jostakin syystä vakio ohjelman takaisin, miten sen saan ja mitä maksaa


Mulla tuo testaus on vielä alkusallaan kun tuuletin hajos eikä viiti ajella mutta mitä ehdin kokeilla niin paljon kevyemmällä kaasulla ja kevyemmän tuntuisella autolla tapahtuu liikkeelle lähdöt pienillä kaupunki nopeuksilla, alaväännössä ainakin huomaa. Polttoaineen kulutuksesta lisää kun saadaan ajoon. Alkuajatus oli ehkä aika positiivinen kulutuksen vähenemisestä, koska odotan että se olisi jotakuinkin 1 litra vähemmän satasella. Tuskin oli realistinen, katsotaan

Tämä seikka ihmetytti. Olin odottanut että ajettaisi optimoinnin jälkeen matalemmilla kierroksilla mutta ei. Tein muistiinpanot paperille silmämääräsesti kierroksista eri nopeuksilla ennen ohjelmointia. Ohjelmoinnin jälkeen tulos oli että kierrokset eivät juuri silmin nähden laskeneet. Mutta tämä lienee normaalia tällasella moottorilla ja eihän ne tietysti paljoa voi laskeakaan.
Jälkikäteen tuumailua ja moralisointia, jota tuumailee varmaan moni muukin jotka ohjelmia laitattavat:
- Puristussuhde ja paine kasvoi moottorissa, käykö se ennenpitkää tiivisteiden tai muiden osien "päälle". Automaatti vaihteisto on uskoakseni vankka. Pienistä lisätehoistahan nyt on kyse mutta kuitenkin "viimeisilleen" ohjelmoitu ja paineistettu
- Ei voi käyttää kuin 98E5 polttoainetta. Toivottavasti pysyy pumpuilla ja hinta ei nouse kohtuuttomasti verraten 95E10:mppiin
- Miten pakokaasutesti muuttui jos muuttui
- Jos haluan joskus jostakin syystä vakio ohjelman takaisin, miten sen saan ja mitä maksaa
Mersuja
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
"Puristussuhde"/paineistus muuttuu se on selvä juttu, ei välitykset
Tuo vaihteisto on ns. "oppiva" eli nyt se opetetaan tuolle ohjelmalle ja ajotavalle, näin ainakin oletan, parempi kun täällä ei väitä mitään vaan olettaa
En tarkottanu että välitykset muuttuis kun kerroin käyttäytymisestä eri kierroksilla ja nopeuksilla mutta oletin että ehkä pikkusen kiekkamittarissa jo näkis niin että ohjelmoinnin jälkeen menis alhasemmilla kierroksilla.

Tuo vaihteisto on ns. "oppiva" eli nyt se opetetaan tuolle ohjelmalle ja ajotavalle, näin ainakin oletan, parempi kun täällä ei väitä mitään vaan olettaa

En tarkottanu että välitykset muuttuis kun kerroin käyttäytymisestä eri kierroksilla ja nopeuksilla mutta oletin että ehkä pikkusen kiekkamittarissa jo näkis niin että ohjelmoinnin jälkeen menis alhasemmilla kierroksilla.
Mersuja