Lankun vaihto väyryseen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Kyllähän uudemmissa kovemmat sisä-äänet on kuin 124 mesessä
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti:Hallintalaitteissa on ehkä sellainen pieni muovisuuden tuntu, jos 124:aan vertaa, kaukovaloviiksi on toiminnaltaan naksahtavampi, valokatkaisin samoin... ehkä se on nykyaikaa se.
Oisko ollut vaan miljoona kilsaa vähemmän naksuteltu... :roll:

:lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Hallintalaitteissa on ehkä sellainen pieni muovisuuden tuntu, jos 124:aan vertaa, kaukovaloviiksi on toiminnaltaan naksahtavampi, valokatkaisin samoin... ehkä se on nykyaikaa se.
Oisko ollut vaan miljoona kilsaa vähemmän naksuteltu... :roll:

:lol:
Tätä kyllä mietin, lopulta tehty laskutoimitus antoi eroksi omaan autoon vaan tuommoiset 300 000 km :)

Hyvää kyytiä siinä sai, ero johonkin v70- vulvaan on sittenkin melkoinen 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

omaan 124 vaihdoin juuri valokatkaisimen, niin tuli heti enempi sellainen napakampi katkaisija kuten väykyssä!!!!
MB250TDvm-95..20venttiiliä
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti:kuskinpaikka menee aivan tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä.
Tuo oli aika yllättävä havainto. Omasta mielestä väykyn kuskilla on paljon reilummat oltavat, sivusuunnassa on enemmän tilaa.Pääntilaakin enemmän mutta onhan sitä lankussakin tarpeeksi.

Tosin yllättävämpi havainto on että Aku P kehui väykkyä :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämmöselle alle 170cm pätkälle väykyn kabiini on avara. Semmosen ison auton tuntua koko rahalla...

Lankussa tulee välillä semmonen Corolla olo, tilojensa puolesta...

Yhtään väykkyä en ole omistanut, mutta koeajanut olen useita. Lankkuja on ollut 3 kpl.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Itse ajelin väyväyllä puolisen vuotta. Auto oli 290 tdt ja ajettu puolisen miljoonaa. Pääosin olin autoon ihan tyytyväinen, mutta kaksi asiaa sai vaihtamaan sen.

Ensimmäinen oli pätkäajossa suurehko kulutus. Omat ajot ovat nykyisin niin kaupunkiajovoittoista ettei ison dieselin pitämisessä enää ollut järkeä. Niin, miksi sitten ostin ylipäänsä ison dieselin? No, tuossa vaiheessa olin olettamuksessa että työajot jatkuu entiseen malliin. Kulutusta lukuunottamatta auto oli kyllä miellyttävä ajaa, ja pitemmässä matka-ajossa se kulutuskaan ei enää ollut ongelma. Muutama huolto/korjauskin tehtiin mutta ne sujuivat ammattitaidolla ja edullisesti Holstinmäen hovikorjaajalla (Insane).

Toinen asia oli sitten se kaikille väykyistä tuttu norjan kromi. Ne ruostepaikat olisi pitänyt laitattaa kuntoon jos omistusta olisi jatkanut pitempään, ja siihen hommaan mulla ei ollut varaa. Ainakaan siihen että se olisi tehty kunnolla ja perusteellisesti. Sinälläänhän ne ruosteet ei ajoa olisi haitanneet, mutta vuosi-pari lisää niin ne olisivat olleet jo niin näkyviä että se vähäinenkin jälleenmyyntiarvo olisi laskenut entisestään.

Mutta kokonaisuutena väykystä korimallina ei jäänyt paha maku suuhun, ihan kelpo käyttöauto sellaiselle joka tarvitsee ison ja tilavan matka-auton.

:)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Noista ruosteista,taitaa tulla suomi-saksa asetelma eteen.

Ainakin täälläpäin on ihan siistejä väykkyjä ja lankkuja,taitaa olla pidosta ja tuontiajankohdasta kiinni missä kunnossa auto on nykyään?
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:
Aku P kirjoitti:kuskinpaikka menee aivan tasan. Lankussa voi tuntua avarammalta, 210:ssa on enemmän säätöjä.
Tuo oli aika yllättävä havainto. Omasta mielestä väykyn kuskilla on paljon reilummat oltavat, sivusuunnassa on enemmän tilaa.Pääntilaakin enemmän mutta onhan sitä lankussakin tarpeeksi.
Turvavyön saa väykyssä helpommin kiinni, leveyttä on siinä enempi. Kyynärpäiden tasalla jotenkin tuntui talvitakki päällä ahtaammalta -- tosin mullahan ei 124:ssa ole kyynärnojaa..

Tosin yllättävämpi havainto on että Aku P kehui väykkyä :shock:
? En kai mää sitä ole ennakkoon niin mollannutkaan, korkeintaan peljännyt "sähköautoa". Nytpä seuraa oiva tilaisuus katsoa, miten tuo pelailee.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

E-mallin (siis -93-95) 124 vakiokoon kunnollisilla renkailla = hiljainen auto.
Ei oikein pärjää uudemmat E-koriset.

Kuskinpaikka on väykyssä mielestäni tilavampi kuin 124:ssä mutta kummassakin riittää tilaa kaksimetriselle kuskille.
Kaksimetrisen kuskin tapauksessa kuskinpenkin taakse jää tilaa vain väykyssä, ja erittäin hyvin jääkin.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aku P kirjoitti:
? En kai mää sitä ole ennakkoon niin mollannutkaan, korkeintaan peljännyt "sähköautoa".
Et olekaan, on vain harvinaista noinkin positiivinen arvio "mobilistin" suusta :D
AMKainuu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.12.2010 18:02

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Miten on, saako noissa paketti väykyissä kuljettaa kolmea, jos on kovapenkki takana. Näillä näkymin 290tdt hakusessa. :)
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jos rekisteriotteessa on merkintä, että takana tilapäisistuin tms niin eikös siinä silloin saa.
Meinaakko, että sulla on kiikarissa 290:nen, joka on rekisteröity ns 2+3 pakettiautoksi.
Jos näin on niin onnea löydöstä.

Sittten on erikseen nämä autot, joissa on vähenetty istumapaikkoja jotta saadaan kantavuutta lisää. Muutaman kerran tullut eteen tilanne, jossa esim passat farkku on rekisteröity neljän hengen pakettiautoksi. Yksi istumapaikoista on uhrattu verottajalle, jotta päästään pienen käyttövoimaveron piiriin 8)
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hauska triidi :lol:

Omia ajatuksia noista vempeleistä, perustuen ajokokemuksiin ja kyydissä istuttuihin reissuihin. En tässä ota tekniikkaan tai sen kestoon kantaa sen kummemmin. Ne asiat kun on paranneltavissa monilta osin.

Omaan perseeseen jotenkin 124 tuntuu melko masentavalta peliltä väyrysen jälkeen, muutamia epäkohtia mainitakseni. Painopiste korkeammalla, epämääräisempi alusta, etupuolen tilat, takajalkatilat, tavaratila, sisämelu(jos kummassakin 215/55/16 tai 225/55/16 kiekot alla vie väyrynen rengasmetelin sävyn osalta 10-0). Sitten tietenkin ei sillä että 124 hetekoissa mitään vikaa olisi mutta ei niissä ihmiset pysty istumaan, vähän sama kuin ranskalaisten penkit., tai istuu kyllä mutta ei sieltä ylös tarvii 400km jälkeen itteänsä kammeta. Sekin että moottori jos on koriin asennettu niin kyllä väykyn sähköloota vaan on paljon mukavempi kuin lankun askit. Ei tule niskavammoja ihan yhtä herkästi.

Aina toki löytyy näitä joiden mielestä uuden korimallin tullessa on otettu takapakkia vanhaan nähden, se vain että monesti näitä kommentteja tulee henkilöiltä joilla ei mitään kokemusta ole uudemmista tai pelkkä ennakkoasenne terminoi sen että kokemuksesta mitään jäisi käteen.

Ei sillä, en minäkään varmaan W210 hommaisi vaan suoraan joutuisi siirtymään W211 joka on noin valovuoden harppaus W210 verrattuna.

Tekniikka kehittyy, jotkut esihistorialliset 'tapaukset' ei vaan pysy sen mukana ja tuudittautuu omien pakkomielteiden luomiin illuusioihin joita ei sitten kukaan täysipäinen kykene ymmärtämään. :wink:
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten on, saako noissa paketti väykyissä kuljettaa kolmea, jos on kovapenkki takana. Näillä näkymin 290tdt hakusessa.
Otteesta näkee monelleko kova penkki on rekisteröity.
AMKainuu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.12.2010 18:02

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Ei ole vielä mitään kiikarissa, mutta olis meikäläiselle passeli tuollainen 2 paikkainen paku jossa vois tilapäisesti kuljettaa kolmatta. Nettiautossa oli esim. tuollainen. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e
AMKainuu
Viestit: 27
Liittynyt: 20.12.2010 18:02

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kahden hengen pakussa ei kai saa kuljettaa kolmatta edes tilapäisesti ?
Minkä tahansa farkun voi muuten rekata pakuksi joten kannattaa katsella myös henkilöautot.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa linkitetyssä mersussa on kyllä melko mielenkiintoinen viritelmä tuo tavaraverkko / suoja tuossa takaselkänojan kohdalla. Varmasti on käytännöllinen. Penkkinä kun tuota sattuu käyttämään ja jää kiinni poliiseille niin sakkojen summalla saattaa maksaa vaikka pidemmänkin ajan käyttövoimaveron henkilöautosta. Toinen kysymys on sitten se turvavöiden käyttö.

Eräällä tutulla oli tuommonen vastaava viritelmä omassa autossaan ja siitä meinasi tulla melkoinen kädenvääntö konttorilla... Insinööri kun oli sitä mieltä, että viritelmä on takapenkki.

Jos on tarve kuljettaa ihmisiä takapenkillä ja ei ole mielenkiintoa maksaa kovia veroja niin kahtelee sen oikeen 2+3 pakun. Merkki ei sitten välttämättä ole Mercedes-benz. Ellei löydy oikein nasakka 124;nen, joita joskus harvakseltaan näkee myynnissä. Hinnat vaan tuppaa olemaan samalla tasolla kuin näissä väykyissäkin.

Nämä äsken esitetyt on nyt minun ajatelmia, joista ei toinna kenenkään repiä nahkahousujaan.
Tikku
Viestit: 82
Liittynyt: 27.4.2008 17:56
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tikku »

Itseä harmittaakin tavallaan, kun on osunut näitä hyvin varusteltuja yksilöitä omiin käsiin. Ensin 190 2.6 sportline, jossa ajo-ominaisuudet olivat aivan mahtavat (löytyy se edelleen omasta omistuksesta). Kuppipenkit, hydraulinen lukkoperä, ilmastointi, sähkökattoluukku ja -lasit. No nyt tätä nykyistä mersua katsellessa jäi kaverilta käteen w124 300E. Tuostakin autosta oikeastaan se ainoa miinus on bensan kulutus. Mutta kuka sitä haluaisi luopua varustelusta? Etsippä sitten vastaava väyrynen. Joitakin varusteita lankusta:automaattiloota, virheettömät nahkapenkit sähkösäädöllä, sähkökattoluukku, vakkari, sähkölasit, sähköantenni, automaattinen ilmastointi sekä sähkösäätöinen ratti yms. bonuksena vielä prameet kullatut merkit, kun kyseessä jenkkimalli. Vaikka väyrysestä en piittaakkan, niin vastaavilla varusteilla ja kilometreillä (210t mailia) oleva väykky (tai muukaan uudempi malli) ei kovin edullisesti irtoa. Enkä kyllä edes suunnittelisi uudempaa mallia, ellei polttoaineenkulutus olisi niin raju.
Viimeksi muokannut Tikku, 08.3.2011 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Kyllä W210 200cdi oli mahtava auto ainakin uutena, kun sillä taksia ajoin. Hieno ajettava ja äänieristys oli todella hyvää luokkaa. Jos oli lunta satanut, niin eipä jäänyt paljon äänilähteitä. Sitä en tiedä, miten nuo väykyt ja eristykset kestää aikaa ja kilsoja, mutta uutena ainakin olivat hyvin äänieristettyjä. Jos E-mallin W124 pystyy samaan, niin sitten se on melkoinen peli. Mulla ei ole kokemusta viimeisimmistä W124:sista ja oliko niissä sitten paljon eroa 2.sarjalaisiin äänen sävyissä.

Ja kyllä se väyrynen sentään tuntuu isolta autolta sisältäkin lankkuun verrattuna. Jos joku väittää, että lankku on tilavampi kuin väykky, niin ei voi kuin ihmetellä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Lankku on kyllä kokoonsa nähden yllättävän kapea auto (174 cm). Esimerkiksi W202 on vain 2 cm kapeampi. Ja väykky taas on 6 cm lankkua leveämpi. W123:kin on 4,6 cm leveämpi.
S204, AZT250
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Se joka sanoo lankkua isoksi nii ei varmaan muulla oo ajanu :niinpaniin:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mulqvist kirjoitti:Hauska triidi :lol:

Omia ajatuksia noista vempeleistä, perustuen ajokokemuksiin ja kyydissä istuttuihin reissuihin. En tässä ota tekniikkaan tai sen kestoon kantaa sen kummemmin. Ne asiat kun on paranneltavissa monilta osin.

Omaan perseeseen jotenkin 124 tuntuu melko masentavalta peliltä väyrysen jälkeen, muutamia epäkohtia mainitakseni. Painopiste korkeammalla, epämääräisempi alusta, etupuolen tilat, takajalkatilat, tavaratila, sisämelu(jos kummassakin 215/55/16 tai 225/55/16 kiekot alla vie väyrynen rengasmetelin sävyn osalta 10-0). Sitten tietenkin ei sillä että 124 hetekoissa mitään vikaa olisi mutta ei niissä ihmiset pysty istumaan, vähän sama kuin ranskalaisten penkit., tai istuu kyllä mutta ei sieltä ylös tarvii 400km jälkeen itteänsä kammeta. Sekin että moottori jos on koriin asennettu niin kyllä väykyn sähköloota vaan on paljon mukavempi kuin lankun askit. Ei tule niskavammoja ihan yhtä herkästi.

Aina toki löytyy näitä joiden mielestä uuden korimallin tullessa on otettu takapakkia vanhaan nähden, se vain että monesti näitä kommentteja tulee henkilöiltä joilla ei mitään kokemusta ole uudemmista tai pelkkä ennakkoasenne terminoi sen että kokemuksesta mitään jäisi käteen.

Ei sillä, en minäkään varmaan W210 hommaisi vaan suoraan joutuisi siirtymään W211 joka on noin valovuoden harppaus W210 verrattuna.

Tekniikka kehittyy, jotkut esihistorialliset 'tapaukset' ei vaan pysy sen mukana ja tuudittautuu omien pakkomielteiden luomiin illuusioihin joita ei sitten kukaan täysipäinen kykene ymmärtämään. :wink:
joka sana asiaa.Ite olin joskus sitä mieltä,että mersujen valmistus loppui w124 malliin.
Nyt on mielipide,w210 on kyllä ajajan auto,sillä taittuu pitempikin matka mukavasti.Kunhan on moottori/vaihteisto käyttötarkoitukseen sopivia :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Topikin innoittamana selailin nettiautoa iltana eräänä. Ja katso, Väykythän alkaa olla paremmankinoloisina yksilöinä jo työssäkäyvänkin kansanosan ulottuvilla. :cool:

Edelleenkin vaivaa epäluulo siitä että euroa kohti ei noissa ole yhtä paljon autoa kuin nykyisessä kulkineessa.

Samaa tosi varmaan miettii 123-omistajat käytettyjä satalankkuja katsellessaan. :lol:

211 taas menee jo hankintahinnaltaankin niin toisiin sfääreihin että nuukapihiä vallan hirvittää.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nyt käytettyjen mersujen ostajat huom! Ilmassa on merkkejä että joskus lähivuosina olisi lounaissuomessa myynnissä tarkkaan pidetty 200D :D JuMu on saanut päähänsä itämään ajatuksen väykystä :shock:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

ot jatkuu: Nohnoh, ei kait nyt noin rajuihin toimenpiteisiin ole ryhtyminen vaan siksi että Väyväyn ostoa on tullut tuumailtua.:shock:

Eipä tätä nykyistäkään myydä osaa, kun eihän tuolla mitään rahallista arvoakaan enää ole. Eikä senkään puolesta että kaduttaisihan se sitten ja paljon.

Sama vaikka suoralla kaupalla seuraajan ostaisi. Liikenteestä veke ja talteen vaikka kesäautoksi.

ot loppu:
Viimeksi muokannut JuMu S, 11.3.2011 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos oli lunta satanut, niin eipä jäänyt paljon äänilähteitä.
Juu, renkaista kuuluva loikuna onkin väykyn suurin sisämelu ja niiltä osin se ei minun mielestäni pärjää E-mallin 124:lle.
Siis vanhempi on hiljaisempi kahdesta hyvästä.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taitaa riippua renkaista.... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti:Taitaa riippua renkaista.... :roll:
Ei tule broidin autossa ainakaan nastarenkaiden ääni pahasti sisään, ei ainakaan pahemmin kuin 124:ssa. Koneen kurnutus kierroksilla on kuuluvampi, ehkä tarkoituksella?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”