CDI imusarjoissa vikaa.
No niin, kävin kurkkaamassa ja eihän ne läpät mihinkään liikkunu Kaikki näyttää ehjältä, mutta kun sieltä kellolta menee se letku sellaseen mötikkään, (lukee mercedes 5v) mikä on lähellä sitä imusarjan painekoteloa, niin kun irrotin letkun siitä liittimestä niin sieltä ei tullut minkäänlaista imua kun kaasua paineli mikhän mahtaa olla vikana
Tuleekos se tehdas jotenkin vastaan noissa imusarjahommeleissa, kun vaikuttaa silta että olisi hyvinkin pitkälti tyyppivikoja?
Omassa on nyt puhtia poissa ja kulutuskin on mielestäni noussut, viittaisiko nämä oireet näihin imusarjan läppäongelmiin / karstoittumiseen.
Moottori käy tyhjäkäyntiä aivan tasaisesti ja lähtee hyvin käyntiin.
Omassa on nyt puhtia poissa ja kulutuskin on mielestäni noussut, viittaisiko nämä oireet näihin imusarjan läppäongelmiin / karstoittumiseen.
Moottori käy tyhjäkäyntiä aivan tasaisesti ja lähtee hyvin käyntiin.
Ei ainakaan minun tietääkseni. Joissain malleissa on ollut takaisinkutsuja, mutta oma -00 200cdi väykky ei niihin kuulunut.jukkareu kirjoitti:Tuleekos se tehdas jotenkin vastaan noissa imusarjahommeleissa, kun vaikuttaa silta että olisi hyvinkin pitkälti tyyppivikoja?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Wanha ketju, mutta onko infoa tullut tästä asiasta jonnekin lisää?Meissenkeri kirjoitti:Juuri näin. Eräshän täällä foorumilla on jo rakentanut yhden version egr:n ohituksesta jossa ei tule virheilmoituksia mutta asiaa tutkitaan kokoajan ja lisäinfoa annetaan ja toivotaan kaikilta joilta vain jotakin tietoa asiaan löytyy.zyys kirjoitti:Njoos se EGR saadaan pelistä pois ilman virheilmoituksia niin silloinhan ne läpät toimisivat todennäköisesti oikein paskottumatta ja lopputulos olisi hjuva ?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei ole tullut. Vaihtoehdot ovat egr:n ohjelmallinen poistaminen tai reippaamanlainen ajotapa joka pitää imusarjan riittävän puhtaana. Minulla tuo jälkimmäinen on toiminut viisi vuotta.Scorpio kirjoitti:Wanha ketju, mutta onko infoa tullut tästä asiasta jonnekin lisää?Meissenkeri kirjoitti:Juuri näin. Eräshän täällä foorumilla on jo rakentanut yhden version egr:n ohituksesta jossa ei tule virheilmoituksia mutta asiaa tutkitaan kokoajan ja lisäinfoa annetaan ja toivotaan kaikilta joilta vain jotakin tietoa asiaan löytyy.zyys kirjoitti:Njoos se EGR saadaan pelistä pois ilman virheilmoituksia niin silloinhan ne läpät toimisivat todennäköisesti oikein paskottumatta ja lopputulos olisi hjuva ?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Okei, uudemmissa siis, jos pakokaasun pääsy imuilman sekaan estetään tulppaamalla EGR, niin vikatila on tosiasia. Tämä selvä. Onko kukaan kokeillut mitä se sanoo, jos EGR:n putkea ei tulpata, vaan johdetaan pakokaasut jonnekin muualle ja tukitaan se imusarjan reikä? Tai vedetään siitä reiästä letku ilmanputsarille, ideana siis, että kun ecu antaa käskyn EGR:lle niin se aukeaa ja pakokaasut pääsevät vapaasti virtaamaan mutta jonnekin muualle kuin imuilmaan. Imupuoli taasen saa muuten sitä mitä pyydetään mutta ilman pakokaasuja. Elleivät paine-erot tai ilman koostumus ole valvottavien listalla, niin kyseenalainen järkeni sanoo että jotenkin tuohon suuntaan se vois teoreettisesti mennä. Vai?
Ei. Ilmamassamäärä mittari mittaa moottoriin virtaavaa puhdasta ilmaa. Sitten kun ecu haluaa egr päälle, niin se säätää egrrän käyttöastetta pyydettävällä puhtaan ilman määrällä. Jossei puhtaan ilman määrä vähenny käytettäessä egrrää niin siitä seuraa vikatila CDI2 polven vehkeissä. (flift väyrynen / w203 yms. ja ylöspäin.)Scorpio kirjoitti:Okei, uudemmissa siis, jos pakokaasun pääsy imuilman sekaan estetään tulppaamalla EGR, niin vikatila on tosiasia. Tämä selvä. Onko kukaan kokeillut mitä se sanoo, jos EGR:n putkea ei tulpata, vaan johdetaan pakokaasut jonnekin muualle ja tukitaan se imusarjan reikä? Tai vedetään siitä reiästä letku ilmanputsarille, ideana siis, että kun ecu antaa käskyn EGR:lle niin se aukeaa ja pakokaasut pääsevät vapaasti virtaamaan mutta jonnekin muualle kuin imuilmaan. Imupuoli taasen saa muuten sitä mitä pyydetään mutta ilman pakokaasuja. Elleivät paine-erot tai ilman koostumus ole valvottavien listalla, niin kyseenalainen järkeni sanoo että jotenkin tuohon suuntaan se vois teoreettisesti mennä. Vai?
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Molemmat on niin helppo poistaa että ei kannatta alkaa kikkailemaan
(ajatellut että tästä lähin kun ilmamassa mittari hajoaa niin poistan sen aina kokonaan samoin läppämootorin)
(ajatellut että tästä lähin kun ilmamassa mittari hajoaa niin poistan sen aina kokonaan samoin läppämootorin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hmm, okei. Seuraava teoria (ei nyt vielä välitetä siitä, mihin ne pakokaasut ohjataan): jos EGR-venttiili ottaisikin pakokaasun sijasta puhdasta ilmaa, eli putki irti pakosarjasta ennen EGR:ää (jonkin suodattimen läpi)? Silloin ilmaa tulisi koneeseen IMM:n ohi ja luonnollisesti sen mittaama ilmamäärä vähenisi vastaavasti. Siis putki irti pakosarjasta ja joko oma suodatin sille tai kiinni imuputkeen ennen IMM:ää.tapio89 kirjoitti:Ei. Ilmamassamäärä mittari mittaa moottoriin virtaavaa puhdasta ilmaa. Sitten kun ecu haluaa egr päälle, niin se säätää egrrän käyttöastetta pyydettävällä puhtaan ilman määrällä. Jossei puhtaan ilman määrä vähenny käytettäessä egrrää niin siitä seuraa vikatila CDI2 polven vehkeissä. (flift väyrynen / w203 yms. ja ylöspäin.)Scorpio kirjoitti:Okei, uudemmissa siis, jos pakokaasun pääsy imuilman sekaan estetään tulppaamalla EGR, niin vikatila on tosiasia. Tämä selvä. Onko kukaan kokeillut mitä se sanoo, jos EGR:n putkea ei tulpata, vaan johdetaan pakokaasut jonnekin muualle ja tukitaan se imusarjan reikä? Tai vedetään siitä reiästä letku ilmanputsarille, ideana siis, että kun ecu antaa käskyn EGR:lle niin se aukeaa ja pakokaasut pääsevät vapaasti virtaamaan mutta jonnekin muualle kuin imuilmaan. Imupuoli taasen saa muuten sitä mitä pyydetään mutta ilman pakokaasuja. Elleivät paine-erot tai ilman koostumus ole valvottavien listalla, niin kyseenalainen järkeni sanoo että jotenkin tuohon suuntaan se vois teoreettisesti mennä. Vai?
Ota kuitenkin huomioon se että pakosarjassa on paine joskin aika pieni silloin kun kierrätyksen kuuluisi olla auki, ja jos otat nyt yhtäkkiä egr:lle ilman suodattimen läpi vapaasta ulkoilmasta niin kone joutuukin imemään sitä ilmaa.
Ja vielä kun oikein putsarin ja ilmamäärämittarin putken välissä on turbo joka puhaltaa omalla paineellaan puhdasta ilmaa koneeseen niin ei taida toimia tuo egr:n puhtaan ilman imu.
Ja vielä kun oikein putsarin ja ilmamäärämittarin putken välissä on turbo joka puhaltaa omalla paineellaan puhdasta ilmaa koneeseen niin ei taida toimia tuo egr:n puhtaan ilman imu.
.
Turha edes miettiä mitään kikkailuja se kierrätyksen poistoon, eivät toimi ja ovat niin vaikeita rakennella, että paaaaaljon helpompi vaan ohjelmasta pois naplata.
EGR,stä tulee pakokaasuja, eli ne on pakko joko pakoputkeen kääntää, tai tukkia kokonaan.
Moottoriin menevän puhtaan ilman pyyntömäärä muuttuu koko ajan kierrosten ja syöttöjen suhteessa.
Jos ei maffin mittaama määrä muutu -> vikatila.
Eli vaikka ilmaa saisi muualta pakokaasujen "tilalle", niin sillekkin pitäisi säätö rakennella.
Sitten sellainen juttu, että imusarjassa on ylipaine käytännössä koko ajan, ei sinne sivusta oteta niinvaan ilmaa, se täytyy paineella sinne työntää...
Turha edes miettiä mitään kikkailuja se kierrätyksen poistoon, eivät toimi ja ovat niin vaikeita rakennella, että paaaaaljon helpompi vaan ohjelmasta pois naplata.
EGR,stä tulee pakokaasuja, eli ne on pakko joko pakoputkeen kääntää, tai tukkia kokonaan.
Moottoriin menevän puhtaan ilman pyyntömäärä muuttuu koko ajan kierrosten ja syöttöjen suhteessa.
Jos ei maffin mittaama määrä muutu -> vikatila.
Eli vaikka ilmaa saisi muualta pakokaasujen "tilalle", niin sillekkin pitäisi säätö rakennella.
Sitten sellainen juttu, että imusarjassa on ylipaine käytännössä koko ajan, ei sinne sivusta oteta niinvaan ilmaa, se täytyy paineella sinne työntää...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Okei, uskotaan, mutta sen verran korjaan, että turbon painepuoli on kyllä IMM:n jälkeen.Mika.T kirjoitti:Ota kuitenkin huomioon se että pakosarjassa on paine joskin aika pieni silloin kun kierrätyksen kuuluisi olla auki, ja jos otat nyt yhtäkkiä egr:lle ilman suodattimen läpi vapaasta ulkoilmasta niin kone joutuukin imemään sitä ilmaa.
Ja vielä kun oikein putsarin ja ilmamäärämittarin putken välissä on turbo joka puhaltaa omalla paineellaan puhdasta ilmaa koneeseen niin ei taida toimia tuo egr:n puhtaan ilman imu.
Tietty, imusarjassa kuuluukin olla, jos ahdin on ehjä.Mika.T kirjoitti:Juu niin on.
Taisin kirjoitella epäselvästi... No asia todennäköisesti selvisi ettei egr ime mitään koneeseen päin jos sen ottaa irti pakosarjasta.
Vaan kaikki koneeseen menevä ilma menee imm ja turbon läpi kun siellä imusarjassa on tosiaan ylipaine lähes aina kun auto on ajossa tienpäällä.
[quote="HVM"][quote="dealer"].
Vipu on muovia, vastinkappale on muovia.
Onko kukaan keksinyt mitään hyvää "rautalankapatenttia" jolla vivun ja vastakappaleen saisi pidettyä yhdessä? Itsellä ongelma kun vastakappale on niin kulunut ettei vipu pysy siinä kiinni. Ja pelkkää vastakappaletta ei tietääkseni saa varaosina vaan joutuisi ostamaan kokonaan uuden imusarjan Vivun irrottua auto menee vikatilaan ja kierrokset ei nouse yli 3000.
Vipu on muovia, vastinkappale on muovia.
Onko kukaan keksinyt mitään hyvää "rautalankapatenttia" jolla vivun ja vastakappaleen saisi pidettyä yhdessä? Itsellä ongelma kun vastakappale on niin kulunut ettei vipu pysy siinä kiinni. Ja pelkkää vastakappaletta ei tietääkseni saa varaosina vaan joutuisi ostamaan kokonaan uuden imusarjan Vivun irrottua auto menee vikatilaan ja kierrokset ei nouse yli 3000.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos kyse imusarjan läppien vivusta, niin siihen on yksinkertainen ratkaisujm-racing kirjoitti:HVM kirjoitti:dealer kirjoitti:.
Vipu on muovia, vastinkappale on muovia.
Onko kukaan keksinyt mitään hyvää "rautalankapatenttia" jolla vivun ja vastakappaleen saisi pidettyä yhdessä? Itsellä ongelma kun vastakappale on niin kulunut ettei vipu pysy siinä kiinni. Ja pelkkää vastakappaletta ei tietääkseni saa varaosina vaan joutuisi ostamaan kokonaan uuden imusarjan Vivun irrottua auto menee vikatilaan ja kierrokset ei nouse yli 3000.
poista kaikki vivut jät vaan se moottori sinne tai poista mootorista se vipu että ei pääse ottamaan kiini mihinkään ja sen jälkeen jumita läpät auki asentoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo itsekin haluaisin kyllä saada sen jotenkin kuntoon, koska pelaa moitteetta kun saa vivun vaan kiinni. Itselläkin juuri 320CDI. Mutta miten nuo läpät voi jumittaa auki? Tarviiko imusarja irrottaa? Ja sitäkin olen ihmetellyt kun välillä auto toimii hyvin eikä mene vikatilaan vaikka vipu onkin irti Mikähän siihen on selitys..
Otetaan pitkä nippuside tai ketjutetaan usiampi, työnnetään se läppiä ohjaava vipu keulan suuntaan niin pitkälle kuin se menee ja kiristetään nippusiteellä imusarjan käyrään. Ei minulla ainakaan mene vikatilaan, kunhan se läppiä käyttävän moottorin vipu vain pääsee liikkumaan vapaasti.jm-racing kirjoitti:Joo itsekin haluaisin kyllä saada sen jotenkin kuntoon, koska pelaa moitteetta kun saa vivun vaan kiinni. Itselläkin juuri 320CDI. Mutta miten nuo läpät voi jumittaa auki? Tarviiko imusarja irrottaa? Ja sitäkin olen ihmetellyt kun välillä auto toimii hyvin eikä mene vikatilaan vaikka vipu onkin irti Mikähän siihen on selitys..
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
menee vika tilaan kun mootorissa kiinni oleva vivun pätkä jumittu jonnekin hetkeksijm-racing kirjoitti:Joo itsekin haluaisin kyllä saada sen jotenkin kuntoon, koska pelaa moitteetta kun saa vivun vaan kiinni. Itselläkin juuri 320CDI. Mutta miten nuo läpät voi jumittaa auki? Tarviiko imusarja irrottaa? Ja sitäkin olen ihmetellyt kun välillä auto toimii hyvin eikä mene vikatilaan vaikka vipu onkin irti Mikähän siihen on selitys..
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mä oletan että tuola mun konees on imusarja jonkinverran tukossa egr poistellaan ohjelmasta jne.. mahtaako tuo imusarja lähteä putsaantumaan itsestään vai pitäskö se käytellä irti ja pestä huolella ja millä ilveellä
vielä esikammio turbodeessä se putsaantui itsestään kun ajeli vaan egr tulpattuna semmoset 10tkm abaut
vielä esikammio turbodeessä se putsaantui itsestään kun ajeli vaan egr tulpattuna semmoset 10tkm abaut
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Lakka se ainakin likaantumastaTerho P kirjoitti:mä oletan että tuola mun konees on imusarja jonkinverran tukossa egr poistellaan ohjelmasta jne.. mahtaako tuo imusarja lähteä putsaantumaan itsestään vai pitäskö se käytellä irti ja pestä huolella ja millä ilveellä
vielä esikammio turbodeessä se putsaantui itsestään kun ajeli vaan egr tulpattuna semmoset 10tkm abaut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä