Olikohan käyttövoimavero hieman yli 100 euroa vuodessa.
Halvimmasta päästä taitaa olla parin tonnin paikkeilla nämä, tosin eniten on tarjolla vanhemmalla koneella varustettuja malleja.
Kohtuukuntoiset 210/310D maksavat vähän enemmän.
Pussimersua katsastamassa.
Konepuoli ei ole niin tärkeä, isännällä lojuu pihalla joutilaana 309 todellinen PAKETTIAUTO jossa ei ole ainakaan täysin sama moottori ko W123 300D:ssä... Pakettiauto on isolla sen takia että sinne mahtunee perushiace sinne koppiin ja jäänee hiukan vielä tilaakin...
3+3 olisi ihan riittävä tai sitten pussi joka on matkailuautoksi rekisteröity, 1+8 henkilöautoon ei riitä rahkeet veroa maksamaan...
3+3 olisi ihan riittävä tai sitten pussi joka on matkailuautoksi rekisteröity, 1+8 henkilöautoon ei riitä rahkeet veroa maksamaan...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tuohon hintojen nousuun tulikin jo vastaus, raakalyijyn markkinahinnan nousu on ollut reilun vuoden jotain aivan älytöntä, olikohan liki 300 % puolessatoista vuodessa. Vartan ja Exiden laajaa mallivalikoimaa olen ihmetellyt itekkin. Vartan/Boschin Silverissä on levyihin käytetty hopeaa ja kalsiumia jolloin saadaan lisää kylmäkäynnistys kapasiteettia ja parannettua virranvastaaottokykyä pakkasella. Blue Dynamic tehdään valmistajien speksejä ja vaatimuksia noudattaen vastaa siis ensiasennusakkua. Musta sarja on hinnat alkaen malli, lähinnä perinteisin akunvalmistusmenetelmin tehty ilman kalsiumia, hopeaa ja muita lisäaineita.
Olikos dealeri tuo originaali akku Vartan vai Moll:in valmistama ?
Se että se pyörittäisi rivakammin johtunee juuri siitä että tehot ovat hiipuneet vanhasta akusta pikkuhiljaa, plus se sinun starttiremontti yhdistettynä uuteen akkuun, voihan se uudella startilla ja uudella akulla pyörittääkkin paremmin kuin pelkällä uudella akulla.
Olikos dealeri tuo originaali akku Vartan vai Moll:in valmistama ?
Se että se pyörittäisi rivakammin johtunee juuri siitä että tehot ovat hiipuneet vanhasta akusta pikkuhiljaa, plus se sinun starttiremontti yhdistettynä uuteen akkuun, voihan se uudella startilla ja uudella akulla pyörittääkkin paremmin kuin pelkällä uudella akulla.
Varta Grand Prix, ei näkynyt "Mollia" missään.Olikos dealeri tuo originaali akku Vartan vai Moll:in valmistama ?
Akku kai se on vanhentunut pikkuhiljaa, starttiremonttihan on tehty jo puolitoista vuotta sitten.Se että se pyörittäisi rivakammin johtunee juuri siitä että tehot ovat hiipuneet vanhasta akusta pikkuhiljaa, plus se sinun starttiremontti yhdistettynä uuteen akkuun, voihan se uudella startilla ja uudella akulla pyörittääkkin paremmin kuin pelkällä uudella akulla.
Nyt pysty, menin pussilla töihin kun vaimo tarvitsi Lumikkia ja iltapäivällä työkiireiden hiljennyttyä "leimasin" päivän poikki ennen aikojaan...Tiileri marraskuussa kirjoitti:Ei pysty ihan vielä katsastamaan pussia
Sitten perusteellinen katsastustarkastus ja kunnostus:
- pikapikaa pakokaasutesti; eka polkaisu 5,26 ja toinen varovaisempi (mitta-aika 1,2 sek.) 1,03.
- yksien lisäkaukovalojen releeltä sähköliitin irti
konttorille.
Katsuri sai lopen ykkösen päälle, pussi halliin ja jarrutestiä; hyvät on, mitä nyt takarummuissa kosteutta joka aiheutti aluksi epätasaisuutta.
Valojen suuntauksen tarkastus, nivelet, jarruletkut ... alkavaa ruostetta pohjassa, juujuujuu.
Silläaikaa kun katsuri teki uutta otetta avasin konepelllin ja laitoin lisävalot toimintaan.
Taas ois sitä ajoaikaa, kevääseen 2009...
Nytpä on tullut ajeltua työmatkaa pussilla ... tässä viimeaikaisten ajokkien kulutuksia jotka ovat jopa jollainlailla vertailukelpoisia.
- 124 farkku 300TDT aut. "PPD": 7,7 litraa sadalle.
- 124 sedan 200D 4-v manuaali: 7,0 litraa sadalle.
- 124 farkku 300D24V automaatti: 8,2 litraa sadalle.
- 310D bussi "PPD" 5-v manuaali: 10,2 litraa sadalle.
- Skoda Felicia 1,9D farkku 5-V : 5,5 litraa sadalle.
Pussi on niukasti kärjessä kun lasketaan polttoaineenkulutusta litraa / istumapaikka.
- 124 farkku 300TDT aut. "PPD": 7,7 litraa sadalle.
- 124 sedan 200D 4-v manuaali: 7,0 litraa sadalle.
- 124 farkku 300D24V automaatti: 8,2 litraa sadalle.
- 310D bussi "PPD" 5-v manuaali: 10,2 litraa sadalle.
- Skoda Felicia 1,9D farkku 5-V : 5,5 litraa sadalle.
Pussi on niukasti kärjessä kun lasketaan polttoaineenkulutusta litraa / istumapaikka.
Minulla oli 310d -95 bussi/ matkailuauto, katsastusmies dynamometrillä tuum as että "oho, päivän ennätys", katoin että mitä? nähtyään hölmistyneen ilmeeni, tokas että tarkoitti tuota kilometrimäärää, joka oli tuollon jotain 920000! Joka kerta minun aikana tuo men leimalta ilman mitään
mercedes-benz w124 e200d -94 volvo v70 2.5tdi -99 mitä suurempi vika sitä suurempi leka- lempisen maalaus ja paalaus"