Narinahela tuo mersumiehen ilonpilaaja

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä

Narinahela tuo mersumiehen ilonpilaaja

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Nonniin, narahtaako rönttä kun istut tai nouset kuskinpenkiltä :?: :evil: tuotahan sitä oppii ajansaatossa kuuntelemaan, että onko vaihdon paikka :?

mutta mikä on ennätyksesi eli kuinka nopeasti uusi narinahela rupeaa muistuttamaan olemassaolostaan :lol:

Pannaampas tähän pohjalle oma enkka, eli 1,5 vuotta ja 22tkm ja molemmat puolet narisee :lol: :rollin: voe hel*vata sentään :rollin:
Vuke
Tolokun Güntheri

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Olisko ollu n. 1 vuosi ja n. 40 tkm ja narinahela oli tullu tiensäpäähän.
Ei ne nykyajan osat mitään kestä toista se oli ennen :D :D
* Club Meucow® *
Cool Hand Saku
Rasvanäppi

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Eipä tuo enään paljoa narissu :lol: :lol: :lol: Kuva
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä

no tuo ei kyllä enää narise :lol:

sinäänsä jännä edellisessä w202:lla 250tkm ja ainoastaan yksi hela meni. Rupesi kitisemään 150tkm kohdalla :)
J.T.S
Peräkylän pimentäjä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Itellä alko narisemaan toisinaan jossain 100tkm:n kohdilla, no helat vaihdettiin sitten seuraavassa huollossa (vaikutti muuten suuntavakauteen huomattavasti) ja narina katosi. :D
Nyt 30tkm:iä myöhemmin on toisinaan alkanut kuulua yksittäisiä narahduksia esim. hidasteissa. Mutta tuo on vielä niin harvinaista, ettei haittaa mitään. Tiedä sitten mistä tuo narina edes tulee. :roll:
BMW 318d -09
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helahan ei useinkaan narise, sitä vikaa on ollut pahiten W203-mallissa joihin heloja vaihdeltiin narinan takia muutaman kymppitonnin ajon jälkeen.

Valtaosassa pari- kolmesataatuhatta ajetuista Mersuista joista omistaja kertoo että "mitään ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa alustaan eikä missään ole yhtään väljää..." on mm. narinahelat pas*ana.
Ehkä noin 99 prosentissa.
Minulla olleisiin ja oleviin Mersuihin olen joutunut jokaikiseen vaihtamaan narinahelat välyksen takia (paitsi pussiin jossa on jäykkä taka-akseli).
Osa on ollut juuri katsastettuja, jonkun olen katsastuksella käyttänyt ja leima paperiin ilman huomautuksia :arrow: samana iltana vaihtamaan narinahelat jotka olivat niin väljät ettei tahtonut uraisella tiellä pysyä.

Katsastuksessa ei huomata, itse ei osata tutkia.
Joskus olisi hyvä tutkituttaa alusta ammattilaisella, tässä asiassa ammattilainen ei löydy joka korjaamolta.

taas helepotti ko sai avautua, kiitos :D
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä

dealer kirjoitti:Helahan ei useinkaan narise, sitä vikaa on ollut pahiten W203-mallissa joihin heloja vaihdeltiin narinan takia muutaman kymppitonnin ajon jälkeen.

Valtaosassa pari- kolmesataatuhatta ajetuista Mersuista joista omistaja kertoo että "mitään ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa alustaan eikä missään ole yhtään väljää..." on mm. narinahelat pas*ana.
Ehkä noin 99 prosentissa.
Minulla olleisiin ja oleviin Mersuihin olen joutunut jokaikiseen vaihtamaan narinahelat välyksen takia (paitsi pussiin jossa on jäykkä taka-akseli).
Osa on ollut juuri katsastettuja, jonkun olen katsastuksella käyttänyt ja leima paperiin ilman huomautuksia :arrow: samana iltana vaihtamaan narinahelat jotka olivat niin väljät ettei tahtonut uraisella tiellä pysyä.

Katsastuksessa ei huomata, itse ei osata tutkia.
Joskus olisi hyvä tutkituttaa alusta ammattilaisella, tässä asiassa ammattilainen ei löydy joka korjaamolta.

taas helepotti ko sai avautua, kiitos :D
:lol: :D Hyvä.

mistäs tuo w203:n takapää kitisee :?:

Totta tuo helan havaitseminen, katsastuksessa ei kyllä yleensä löydetä yhdenkään vähän painavamman auton väljiä :roll:

Omastakin sen ammattimies huomasi ja vaihtoi :!: Ehkä lievää vetelyä oli havaittavissa.
Cool Hand Saku
Rasvanäppi

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Eipä löydy ei, en noita itsekään ole osannut tutkia kun viimeiset vajaat 2 vuotta, vaikka 16 vuotta leipä on tullut autoja ropaamalla hankittua. :oops: :oops: :oops:

Kiitos Dealerille koulutuksesta. :pusuposkelle:
NicNac
Hemmittäjä

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Ei se narina automaattisesti sitä meinaa että pusla on väljä...näissä uusissa nivelissä on aika hintsusti vaseliinia joten voipi olla vain voitelun puutetta.Ja toisaalta se voitelun puutehan sitä vielä sitten syö enempi.
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pari kertaa on ollu tarkotus laittaa titteli Cool Hand Sakulle mutta niin vain on unohtunut / jäänyt. :roll:
Nyt laitoin. :D
tuikku
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dealer kirjoitti:Helahan ei useinkaan narise, sitä vikaa on ollut pahiten W203-mallissa joihin heloja vaihdeltiin narinan takia muutaman kymppitonnin ajon jälkeen.
Joo tässä mallissa tosiaan narisee, kun vanha hetekka.
Ensimmäist parit, jotka vaihdatin veholla takuuseen, kestivät pikkuisen päälle 60tuhatta kummatkin, nyt on jotain neljäkymppiä ollut alla tarvikesellaiset ja keskiviikoksi on vaihtoaikakin tilattu.
Eihän nuo kyllä kalliit ole.

Narinahelojen lisäksi olen vaihdattanut raidetangon päät ja ylätukivarret, sekä yhden "koiranluun".
Näiden muiden alustan osien kuluminen olisi kyllä ihan ymmärrettävällä tasolla, mutta rehellisesti täytyy kyllä sanoa, että tuo hela-asia on huonosti suunniteltu.
Autolla on ajettu nyt ~170tuhatta.
Ja tosiaan, neljännet helat on alla loppuviikosta.

Pitäjän, tai ylläpidon hyvyydestä en sano mitään.

Automaatissahan tuo hela voisi päästä vähän vähemmäällä riuhtomisella.
Manuaalissa varmaan muut tukivarret joustaa enemmän ja aiheuttaa sitä liikettä joka sitten sen helan tuhoaa, vai ?
Jonkinlainen kääntymisvarahan siinä näyttäisi olevankin, muttei ilmeisesti kitenkaan tarpeeksi, vai meneekö täällä perferiassa huonoilla teillä se suojaus rikki ja vesi pääsee sisälle helaan.
jarski
W123-Spesialisti

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kerran yhdestä 124:stä oli kuskin takanurkka alempana kuin toinen. Juuri katsastettu sellaisenaan, hylätty etujarrulevyjen ja toisen etuiskarin takia.
Ensivilkaisulla kun pääsin auton alle, huomasin että narinahelasta näkee läpi :shock: Hela oli kulunut puhki asti, pyörännapajuttussa oli enää n. 1mm tavaraa jäljellä. Eivät olleet katsastuksessa huomanneet, vaikka olivat tutkineet takapään. Väljää oli siis semmoiset reilu parisenttiä :roll:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
eerola
Herrasmies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

tuikku kirjoitti:...Narinahelojen lisäksi olen vaihdattanut raidetangon päät ja ylätukivarret, sekä yhden "koiranluun"....
Jännittää hieman, milloin tuohon meidän "ruumisautoon" täytyy alkaa alustaa laittaa. Kaikkien ympärillä näkyvien klapisevien, klotisevien, vetelevien ja narisevien kaksnollakolmosten keskellä olen syynännyt omaa autoani kuin mielipuoli, mutta toistaiseksi kaikki on hiljaa ja jämptiä. Tai oikeammin: On ollut taas viimeiset reilun puoli vuotta kun hankkiuduin eroon säädettävistä camber-tangoista (, mistä enemmän täällä). Hämmästyttää näiden tarinoiden keskellä kun kaikki alkuperäinen alustassa on toistaiseksi ihan tiptop, vaikka autolla onkin jo jonkun verran ajettu.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”