Lohkolämmittimen johto kuumenee

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Lohkolämmittimen johto kuumenee

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Eli defan pikkupistoke kuumenee ja pehmenee jos auto on lämmityksessä yli tunnin. Töpseli haisee myös kärähtäneelle muoville.

Tolpan automaattisulake pysyy päällä joten ei siellä pitäisi kovin suurta oikosulkua olla. Autossa on myös sisätilanlämmitin.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Voiko pistokkeiden napojen välillä oleva lika aiheuttaa vastusta ja sitäkautta lämpenemistä tuossa?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Huono kosketus pistotulpan ja pistokkeen välillä. Löystyneet littimet ja suola sekä muu lika aiheuttaa ylimenovastusta. Jos se pistotulppa on jo haissut kärähtäneelle niin kannattaa ihan suosiolla ostaa uusi ja jos siellä auton puolen pistokkeessa näkyy jälkiä kuumenemisesta niin kannattaa uusia myös se auton puolen pätkä.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ja näitä ongelmia ei ollut entisen malli pistokkeella. Kehitys kehittyy.
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Sama ongelma oli kakkosautossa, jossa pistoke lämpeni vaikka molemmat puolet putsasi ja kontaktipinnat hioi puhtaaksi. eräänä päivänä pistoke lämpeni sitten tarpeeksi ja suli käytännössä hajalle (muodottomaksi) :?

Testasin tuota aiemmin eri jatkojohdolla, eli uudella kaapelilla seinästä autoon, mutta samalla tapaa pistoke lämpeni silläkin johdolla. Eli vika on todennäköisesti silloin jo siellä auton päässä kun töpseli lämpenee.

Niitä myydään muuten yllättäin samassa paketissa, jossa on sekä auton puoleinen panssarijohto, että se seinään tuleva kaapeli. Loppu lämpeneminen siihen kun molemmat vaihtoi. Niiden isojen pistokkeiden kanssa ei tosin ollut koskaan vastaavia ongelmia :roll:
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Selkeetä. Täytyy putsailla noita kontakteja ja jos ei auta niin hakea uusi johtosetti. Motonetissä näytti olevan 44e.

Monessa asiassa on huomattu, että pitäis Kekkonen saada takaisin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jiitek kirjoitti:Ja näitä ongelmia ei ollut entisen malli pistokkeella. Kehitys kehittyy.
Oli niissäkin, varsinkin jos siitä auton puolelta on läppä irti ja suola pääsee sisään. Minullakin on yksi vanhan mallinen sulanut.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No joo, meiltäkin meinasi vaunu palaa kun isäukko tohotti sitä sähköpatruunalla lämpimäksi yms.

Vaan tätä pikkutöpseleitä menee kuin leipää varsinkin jos on käytössä sellainen 2000W sisätilalämppäri.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”