Jos virtalukko takertelee
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Jos virtalukko takertelee
>>Jos virtalukko takertelee, ÄLÄ rasvaa sitä vaan vaihda ensi tilassa uusi lukkopatruuna - 50 € sijoitus säästää paljolta vaivalta.
Vastaus löytynee Hakutoiminnolla mersuforumilta mutta näin lauantaina en jaksa Hakea kuin keskiolutta jääkaapista.
Hommahan on semmoinen, jotta Vito seisoi noin kaksi kuukautta. Latasin akun täyteen, laitoin kaapelit ja letkun paikkaansa ja tyttö starttas laakista selkeälle tyhjäkäynnille.
Taisi olla jo seuraava startti kun avain rupesi präkäämään, eli se ikään kuin jumiutti, kun sitä 'runkkasi' ees taas niin sitten se suostui kääntymään. Nyt kun sitä on käytettly se on selvästi vetreytynyt, mutta saattaapa se kohta taas tökkiä...joten onko kyseessä dealrin mainitsema tyyppivika ja miten se hoidetaan pois päiväjärjestyksestä ? Minkä osan tilaan ja mistä, toivottavasti KL-varaosista. Osaanko laittaa sen itse paikalleen, mistä aloitan homman ?
Auto on vuosimallia -97.
Vastaus löytynee Hakutoiminnolla mersuforumilta mutta näin lauantaina en jaksa Hakea kuin keskiolutta jääkaapista.
Hommahan on semmoinen, jotta Vito seisoi noin kaksi kuukautta. Latasin akun täyteen, laitoin kaapelit ja letkun paikkaansa ja tyttö starttas laakista selkeälle tyhjäkäynnille.
Taisi olla jo seuraava startti kun avain rupesi präkäämään, eli se ikään kuin jumiutti, kun sitä 'runkkasi' ees taas niin sitten se suostui kääntymään. Nyt kun sitä on käytettly se on selvästi vetreytynyt, mutta saattaapa se kohta taas tökkiä...joten onko kyseessä dealrin mainitsema tyyppivika ja miten se hoidetaan pois päiväjärjestyksestä ? Minkä osan tilaan ja mistä, toivottavasti KL-varaosista. Osaanko laittaa sen itse paikalleen, mistä aloitan homman ?
Auto on vuosimallia -97.
Meillä aloitti edesmennyt Coupemme oirehtimaan samanlaisin oirein.
Vaan mitäänhän ei korjata jos ei ole selkeää vikaa tai joku ei ole selvästi rikki No, hyvä näin.
Kunnes eräänä kauniina päivänä isäntä oli ollut jotain kaverin autoa kopaamassa tallilla ja minä aloin soittelemaan perään että joko kohta on kotiutumassa. Hänen kun piti hakea eskoisemme tarhasta kotiin tullessaan. Siitä paikasta isäntä kai ponkaisi Coupeen ja hetken kuluttua tuli puhelinsoitto että kipaisepa hakemaan tyttö tarhasta, nyt tuli kiire.
Kiire tuli siis töihin ja siksi kun avain jäi jumiin virtalukkoon. Ei kääntynyt senttiäkään suuntaan eikä toiseen. Eikä myöskään tullut enää pois virtalukosta
Siinä sitten pikaisesti oli rakas siippani purkanut lukon ja tyrkkäsi 123:n virtalukon pohjan paikalleen ja matka jatkui...
Onneksi sattui olemaan se vanha vainaja siellä pellon reunassa josta saattoi sen osan siihen hätään irrottaa. Olisin ollut todennäköisesti varsinaisessa nesteessä jos tuo olisi tapahtunut minun ollessa kaupan parkkihallissa ostosten ja kahden tenavan kanssa.
Niin, ja se Coupe oli 124
Vaan mitäänhän ei korjata jos ei ole selkeää vikaa tai joku ei ole selvästi rikki No, hyvä näin.
Kunnes eräänä kauniina päivänä isäntä oli ollut jotain kaverin autoa kopaamassa tallilla ja minä aloin soittelemaan perään että joko kohta on kotiutumassa. Hänen kun piti hakea eskoisemme tarhasta kotiin tullessaan. Siitä paikasta isäntä kai ponkaisi Coupeen ja hetken kuluttua tuli puhelinsoitto että kipaisepa hakemaan tyttö tarhasta, nyt tuli kiire.
Kiire tuli siis töihin ja siksi kun avain jäi jumiin virtalukkoon. Ei kääntynyt senttiäkään suuntaan eikä toiseen. Eikä myöskään tullut enää pois virtalukosta
Siinä sitten pikaisesti oli rakas siippani purkanut lukon ja tyrkkäsi 123:n virtalukon pohjan paikalleen ja matka jatkui...
Onneksi sattui olemaan se vanha vainaja siellä pellon reunassa josta saattoi sen osan siihen hätään irrottaa. Olisin ollut todennäköisesti varsinaisessa nesteessä jos tuo olisi tapahtunut minun ollessa kaupan parkkihallissa ostosten ja kahden tenavan kanssa.
Niin, ja se Coupe oli 124
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kyseessä on virtalukon lukkosylinteri.
En nyt muista kuinka se V-sarjalaisesta lähtee....maanantaina viisaampi.
Kannattaa vaihtaa se sylinteri suosista.
En nyt muista kuinka se V-sarjalaisesta lähtee....maanantaina viisaampi.
Kannattaa vaihtaa se sylinteri suosista.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Tuossamuuten on kuva veen virtalukosta, taitaapa näyttää siltä että eikun meisseli käteen ja hommiin. Sitten kun saa tuon patruunan keittiön pöydälle niin siitä lienee helppo jatkaa (vähän kuten kävi laturin kanssa )
Onkos tuo tutun näköinen kampe kun verrataan W124 malliin ?
Onkos tuo tutun näköinen kampe kun verrataan W124 malliin ?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ei tuttu ja täysin erilainen kuin esim. w124:sen.
Yleensä se sylinteri lähtee sieltä irroittamatta runkoa tai ylipäätänsä mitään muuta kuin sen sylinterin...siis vaihto autoonpäin
Yleensä se sylinteri lähtee sieltä irroittamatta runkoa tai ylipäätänsä mitään muuta kuin sen sylinterin...siis vaihto autoonpäin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Puhutaankos me Tämän kuvan osasta numero 71 ?
Eikös se sitten pidä olla jotenkin koodattu avaiman kanssa sarjaan ja siten sen on pakko olla kallis. Toisaalta tuntuu kummalta mikäli sama tyyppivika olisi edelleenkin tuossa virtalukossa mikä on keksitty jo vuonna puu ja nahka.
Eikös se sitten pidä olla jotenkin koodattu avaiman kanssa sarjaan ja siten sen on pakko olla kallis. Toisaalta tuntuu kummalta mikäli sama tyyppivika olisi edelleenkin tuossa virtalukossa mikä on keksitty jo vuonna puu ja nahka.
Osa numero 71 Kl.ltä 50€ w201.een (tarvike) mukaan tul kaks avainta. Mut jos ei kelpaa eri avaimet oviin ja virtalukkoon niin sit on sarjotettava...? Mulla oli jo ennestään eri avaimet oviin ja virtalukkoon eli siihen oli jo totuteltu. Lukko pelitti ihan ok kunnes sit kerran miitistä lähtiessä ei avain enää kääntynytkään. On muuten aika nopee homma toi patruunan vaihto kun sen on kerran tehny.veskola kirjoitti:Puhutaankos me Tämän kuvan osasta numero 71 ?
Eikös se sitten pidä olla jotenkin koodattu avaiman kanssa sarjaan ja siten sen on pakko olla kallis. Toisaalta tuntuu kummalta mikäli sama tyyppivika olisi edelleenkin tuossa virtalukossa mikä on keksitty jo vuonna puu ja nahka.
Ei se ihan ehjä ollukkaan
«Zalbeer, created by nature.»
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu osa numero 71 on kyseessä.
Käännä avain ykkösasentoon.
Käännä helaa vastapäivään.....
Nyppää molemmat irti
Käännä avain ykkösasentoon.
Käännä helaa vastapäivään.....
Nyppää molemmat irti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Kiitos, tuossa on tuo linkkuavainajonestojuttu, joten en osaa kuvitella toimivani kahdella eri avaimella Täytyy tutkailla varaosatilannetta ja kysellä asiaa. Vaikkakin nyt se pesä on toiminut taas oikein hyvin, samaa se on naistenkin kanssa havaittu. Käyttämätön pesä menee piukaksi, jopa kasvaa umpeenLucky-Dog kirjoitti:Juu osa numero 71 on kyseessä.
Käännä avain ykkösasentoon.
Käännä helaa vastapäivään.....
Nyppää molemmat irti
Eilen lähdin miitistä ja hyvin pelasi
Kiitokset tästä!Lucky-Dog kirjoitti:Juu osa numero 71 on kyseessä.
Käännä avain ykkösasentoon.
Käännä helaa vastapäivään.....
Nyppää molemmat irti
Mullahan tuo ei niin yksinkertaista ollukkaan, avain kun ei kääntynyt kuin just sen verran että rattilukko aukes. Eikä muuten varottanut mitenkään etukäteen, yritti pirulainen jättää Bauhausin pihalle!
Purin sitten siellä virtalukon pohjan ja sammutusletkut irti ja ajelin paskan kotio vrta-avaimesta pidellen (rattilukko).
Muuta keinoa ei löytynyt kuin purkaa ohjaus-akseli irti ja kirvoittaa pikku-rälläkällä virtalukon runko ohj.akselista irti. Sitten hilut pöydälle ja takakautta lukkopesää ronkkien sain avaimen kääntymään ykkösasentoon ja sitten ylläolevan ohjeen mukaan.
Syylliseksi paljastui pieni valkoinen muovinen jousikuormitteinen pala ihan sylinterin yläosassa, ihan siinä kun avaimen törkkää sisään. Kulunut vissiin sopivasti. No poistinpa sitten tuon ylimääräisen kikkaran ja tuntuis tuo mekanismi toimivan ihan hyvin ilman sitäkin (tosin vasta pajan pöydällä).
Nyt pitäiskin aamupuhteena nakata paketti paikoilleen. Katotaan toimiiko sitten vielä...
jukis