Miten tähän reikään siis liitetään alimmaisena olevan kuvan mukainen liitäntä? Pitääkö hakea joku adapterijuttu kaupasta vai miten tässä edetään?

Paikka ratiolle

Uudern ration kytkennät (ilmeisesti tää on se iso-liitäntä?)
Kyllä, tuo on iso liitin. Tuo vanhan soittimen asennuskehikko pois ja sen takaa pitäisi alkaa löytymään johtoja, jotka liität tuohon iso liittimeen.Sampo N. kirjoitti:Uuden ration kytkennät (ilmeisesti tää on se iso-liitäntä?)
Nyt kun muuten muistelen pitkää lapsuuttani, niin näinhän se oliWikke kirjoitti:Joskus aikoihin oli niitä mankkoja mitkä sai napattua kauppareissulle mukaan, tuo kotelo näyttäs olevan semmoiselle.
Onko autossa alkuperäiset kaiuttimet, vai jälkeenpäin vedetyt johdot?
Jees, no sitten kaiuttimien johdot pitäisi olla tämmöiset (jos autossa on fader-potikka keskikonsolissa):Sampo N. kirjoitti:Kajaripiuhat oli alkuperäiset, joten niiden kohdalla on pientä arvontaa, mutta saadaan tuohonkin varmasti selvyys.
Nyt lähdemmä kauppareissulle ja sen jälkeen jatkamme asennusharjoituksia.
Tuon kytkiksen mukaan käsittääkseni hanskalokeron lamppu ja edessä olevan tuhkiksen lamppu olisi samassa piirissä? Tässä meidän potilaassa tuhkiksen lamppu on antautunut ja hanskalokeron lamppu loistaa kirkkaasti kuin edison. Eli jos heräte tulee vaan tuhkiksen lampulta, niin silloinhan herätettä ei tule ollenkaan, mikä voisi selittää radion pelkän päällä käymisen?Wikke kirjoitti:Laitanpa vielä tuosta kytkentäkaavion jos ei johdon värit täsmää tai sitten siellä on kilometri epämääräistä piuhaa.
Kokeileppas heittää akulta ihan suoraan johto sinne radion jatkuvaan... Vedät vaikka väliaikaisesti ulkokautta, että pääset edes testaamaan... (sulake silti mielellään sinne akun viereen!)Sampo N. kirjoitti:Koitin myös kytkeä auton jatkuvaan virtaan radion jatkuvaa+radion herätettävirta käväisee päällä kun napista painaa, mutta ei ota jäädäkseen
Näin koitinVensku_ kirjoitti:
Kokeileppas heittää akulta ihan suoraan johto sinne radion jatkuvaan...
Vensku_ kirjoitti: ja se "muuntaja" siellä välissä oli aika varmasti häiriönpoistaja...
Näin minä muistelin, että laturi antaa sen häiriön mitä annettavaa on. Liekkö sitten autot parantuneet vuosien saatossa, mutta sen jälkeen kun siirryin diesel kantaan, ei ole tarvinnut näiden häiriönpoistajien kanssa kikkailla.Mika.T kirjoitti:Se vinkuminen johtuu vaihtovirtalaturin häiriöistä.
Juu, tää oli toinen kerta kun radiota asenneltiin, joku muistikuva oli edellisestä.Pappi kirjoitti:Mikäli kajareista kuuluu semmonen mukava vihellys, joka muuttuu kierrosten mukaan niin laittele mokkula takaisin siihen virtakaapeliin. En tiiä kuinka paljon tiisselissä häiriöitä tulee, mutta jos näin käy lääke on sulla tallessa.
Hyvä kun et luovuttanut, seuraava menee sitten jo _kokemuksella_![]()