95 vai 98?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin

95, 98 vai vieläkin parempaa?

Äänestys päättyi 03.9.2007 0:48

95
7
19%
98
11
31%
98+
0
Ei ääniä
Diesel, kalisee koko ajan
16
44%
Ekomeininki, vettä tahi vetyä
0
Ei ääniä
Masta 6
2
6%
 
Ääniä yhteensä: 36

Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

95 vai 98?

Viesti Kirjoittaja dry »

Tankkasin piruuttani tuossa viimeksi 98:a tankin täyteen.
Kummastuksekseni normaalisti käyntiinlaittaessa kuuluvaa venttiilien kalinaa ei kuulunutkaan vaan pelkästään normaali koneen käyntiääni :shock:

Mitenkäs on, onko muilla samanlaisia havaintoja :?:

Nii juu, piti vielä mainitseman tuosta kylmäkäynnistyksen epätasaisesta käynnista noin viiden sekunnin ajan; sekin tuntuu häipyneen :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 95 vai 98?

Viesti Kirjoittaja onre »

dry kirjoitti:Tankkasin piruuttani tuossa viimeksi 98:a tankin täyteen.
Kummastuksekseni normaalisti käyntiinlaittaessa kuuluvaa venttiilien kalinaa ei kuulunutkaan vaan pelkästään normaali koneen käyntiääni :shock:
Viimeisimmästä bensakäyttiksestä on samanlainen kokemus. Ohjekirja vielä sanoi että ysiviis tai ysikasi, yks hailee... Usein noi "venttiiliäänet" onkin oikeasti lievää detonointia l. nakutusta. Nykyään pitääkin nakuttaa, jos ei nakuta ni ei myöskään käy 8)
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

98:ia on tullut tankkailtua kaikkiin bensa-autoihin...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

95:sta käytän kaikissa bensalla kulkevissa vehkeissä.
Jos se ei kelpaa niin ei sitten ajeta. :evil:

Sotokin nieleen nikottelematta 95:sta :D
Viimeksi muokannut Mika.T, 27.8.2007 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JTM
Viestit: 141
Liittynyt: 25.9.2006 22:09
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JTM »

95 ja 98 oktaanisissa on sama lisäaineistus eli muuta eroa ei käytännössä ole kuin oktaaniluku. itse olen käyttänyt bensaa syövissä vehkeissä X-1R bensiini boosteria jolla olen nostanut oktaanilukua. Esimerkiksi ruohonleikkurissa kulutus tippui melkein puoleen ja potkua tuli lisää koska se on tehty syömään 99 oktaanista niin 95 ei pala oikealla lailla.
:wink:
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Moottorinohjaukseltaan optimoituun bensiinikäyttöiseen turbo-moottoriin aina 98:a tankkiin. Vapaammin hengittelevään kulkineeseen "normaaliin ajoon" 95.sta, mutta jos oli tarkoitus lähteä oikein rajusti polkemaan (rata-ajo), niin sitten tankkasin 98:a. Motskaria tulee tankattua vähän samoin metodein, että normaaliin liikennöintiin 95:sta, siis aina Power+:aa! :lol:
Kuva
Avatar
Rinkilämersukuskit
Viestit: 44
Liittynyt: 08.4.2007 17:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Rinkilämersukuskit »

JTM kirjoitti:95 ja 98 oktaanisissa on sama lisäaineistus eli muuta eroa ei käytännössä ole kuin oktaaniluku. itse olen käyttänyt bensaa syövissä vehkeissä X-1R bensiini boosteria jolla olen nostanut oktaanilukua. Esimerkiksi ruohonleikkurissa kulutus tippui melkein puoleen ja potkua tuli lisää koska se on tehty syömään 99 oktaanista niin 95 ei pala oikealla lailla.
:wink:
Itse säiliöautokuskina tiedän sen verran että 98:ssa on 5%etanolia. Etanolilla saadaan oktaani eli puristuskestävyys nostettua suunnilleen 98.5
MB W126 280SE -81 (Projekti)
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”